Mikael K. kirjoitti: Myös se oli listalla, että jos joku törppö kolhaisee ja häipyy jättäen lommon kylkeen niin se ei harmita liiaksi. Noh, autossa on viisi vieraan tekemää osumaa parkkipaikalla, joista jälkeen jäi lommo.
Kannattaisko jo miettiä, osaatkos todella itse parkkeerata oikein?
Auto on ollut noissa tilanteissa keskellä ruutua ja minä toisaalla. Katsoisin syyn olevan tämän vuoksi niissä kolhijoissa.
kuriton kirjoitti:
Mikael K. kirjoitti: Kerran peruutin yksissä maalaishäissä nurmen peitossa olleeseen lipputangon jämään. Se teki syvemmän lommon sieluun kuin autoon.
Olitkos silloin virkatehtävissä? Voin vain kuvitella juhlaväen ilmeet kun rysähti?!
Olin tuolloin kuvaamassa häät. Lippu ei tuolloin ollut kovin korkealla. Varsinkin, kun se hääpari olisi voinut ostaa autoni taskurahoilla. En kuitenkaan laskuttanut autokuluja. Aikaakin siitä lienee aikaa useampi vuosi, jolloin auto oli vielä tuliterä. Virkatehtävät odottavat vielä valmistumista. Jos sellainen ikinä pääsee yllättämään. Matkassa on pari mutkaa ja muita pikku juttuja.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Mikael K. kirjoitti: Tai no, jos joskus Citroen DS:n hankinta olisi mahdollista niin jo pelkän sentimentaalisuuden vuoksi sellainen olisi pakko ostaa. Se on ainoa auto, joka on minulle enemmän kuin auto. Liikuinhan sellaisella lapsuudessa niin paljon, että sen höyhenenomainen kulku jäi mieleen. Ehkä mielikuvan vaalimiseksi on kuitenkin parempi katsella sitäkin vain museoissa ja harvoin nähtynä liikenteessä.
Sellaisia autoja ei enää tehdä. Ei sitä turhaan ole valittu kaikkien aikojen kauneimmaksi autoksi ja nimitetä Jumalattareksi. Minustakin se on kaunein auto ikinä ja myös pehmeä, mukava. Enkä ikinä kyllästy katsomaan, kun Iso Kissa käynnistetään ja sen maavara alkaa nousta ajokorkeuteen!
Mikael K. kirjoitti: Tai no, jos joskus Citroen DS:n hankinta olisi mahdollista niin jo pelkän sentimentaalisuuden vuoksi sellainen olisi pakko ostaa. Se on ainoa auto, joka on minulle enemmän kuin auto. Liikuinhan sellaisella lapsuudessa niin paljon, että sen höyhenenomainen kulku jäi mieleen. Ehkä mielikuvan vaalimiseksi on kuitenkin parempi katsella sitäkin vain museoissa ja harvoin nähtynä liikenteessä.
Sellaisia autoja ei enää tehdä. Ei sitä turhaan ole valittu kaikkien aikojen kauneimmaksi autoksi ja nimitetä Jumalattareksi. Minustakin se on kaunein auto ikinä ja myös pehmeä, mukava. Enkä ikinä kyllästy katsomaan, kun Iso Kissa käynnistetään ja sen maavara alkaa nousta ajokorkeuteen!
Mulle nostalginen auto olisi Peugeot 504 kermanvalkoisena :-) en tosin käyttiseksi sellaista haluaisi mutta jos olisi iso talli niin kyllä sinne sellainen mahtuisi :-)
505 olikin jossain vaiheessa ihan itelläkin ja se oli kyllä melkein yhtä hyvä
Mikael K. kirjoitti:Miksi sanoa, että jonkun ostos on huono tai kompensoida omaa alamittaisuutta haukkumalla muita? Kysyn vaan. Ei tarvitse vastata. Katsokaa sen sijaan peiliin ja kysykää itseltänne miksi leikkiä egojen kuningasta?
Auto"keskusteluhan" on aina oman kehumista ja muiden haukkumista kuulopuheiden ja toisten kateellisten valheellisten vuodatusten varassa.
Näin juuri, essonbaarissa aina haukutaan toisten autoja ja paras on aina oma. Oli se sitten oikeasti miten laho tahansa.
Ja eihän autoväittelyjä voi ottaa ihan niin tosissaan, isot miehet vääntää kenen leikkikalu on paras :-)
Teboilinbaareja kuitenkin on. Muistan vieläkin elävästi, kun autoilin joitakin vuosia sitten itäistä maaseututietä pitkin ja näin jossakin pikkukylässä oikein perinteisen näköisen Teboilin. Olihan siinä kohdalla pakko pysähtyä ja piipahtaa katsomassa millainen paikka se oli. Baarin pöydissä istui tanakoita maalaisisäntiä jurottamassa ja sanan silloin tällöin vaihtaen. Valikoimista löytyi onneksi kylmää juotavaa, joten jätin parkkihappoisen ja melko vahvasti palaneelle tuoksahtavan kahvin rauhaan. Istuin pöytään ja saapumiseni selvästi viritti tunnelman sähköiseksi. Minustahan näki selvästi etten ollut lähitienoiltakaan kotoisin. Nautin kylmän juoman ja samalla tarkkailin ympäristöä. Edes Kaurismäen elokuvissa ei ole saatu kuvattua suomalaista kuolevaa maaseutua niin tehokkaasti ja läpinäkyvästi kuin minkä katseeni kohtasi. Täytyy myöntää, että näky kouraisi niin vahvasti, että pakenin paikalta kohtuullisen nopeasti.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Mikael K. kirjoitti:pakenin paikalta kohtuullisen nopeasti.
..luotien vinkuessa korvissa?
Jarlaita kirjoitti:^Enää muuten ei ole essonbaareja, pitäiskö tuokin virheellinen asia korjata paremmin nykyaikaan soveltuvaksi? Esim. aabeeseenbaarissa tai jotain?
Eräiden suorasuihkutusmoottorien pienhiukkaspäästöt ovat jopa tuhatkertaiset verrattuna vanhempiin moottorimalleihin
VTT:n johtavan tutkijan Juhani Laurikon mukaan ongelma on lainsäätäjien tiedossa. Ongelmaan on tulossa korjausta viimeistään vuonna 2017. Silloin voimaan astuu EU-direktiivi, jonka mukaan suorasuihkutusmoottorien on täytettävä niin sanotut Euro 6 -vaatimukset. Tämä tarkoittaa, etteivät suorasuihkutusmoottorien pienhiukkaspäästöt saa ylittää uusien dieselmoottorien tasoa.
Laurikko kritisoi poliitikkojen kapeakatseisuutta. Autoille asetetuissa vaatimuksissa on keskitytty vain hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen, jolloin muut päästöt ovat jääneet vaille riittävää huomiota.
Sama pätee myös dieselautoista pääseviin typen oksideihin, joita edelleen pääsee ilmoille liikaa. Sekä pienhiukkaset että typen oksidit ovat terveydelle haitallisia.
Hyvän valinnan tein autoa ostaessani. Kyllä Saabin kyydissä matka on hiljaista ja pehmeää. Ajettavuus todella hyvä ja auto lämpenee tosi nopsaan !
Tykkään !
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
Samoja osiahan Saab jakoi muiden GM tuotteiden kanssa mutta ei ne samoja autoja ole.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com