Kobo Glo -lukijalaite ja iPad
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kobo Glo -lukijalaite ja iPad
Viesti Kirjoittaja piipula »
Josko täällä olisi kokemusta asiasta... Olen lukenut muutamankin kirjat nyt iPadilla ja iPhonella mutta silmäni eivät oikein jaksa pidempiä sessioita. Harkinnassa onkin nyt otsikon mukainen e-ink lukijalaite. Mutta toimivatko kirjanmerkit samaan tapaan laitteiden välillä? Olen lukenut samaa kirjaa sekä iPhonella että iPadilla ja kirja jatkuu aina oikeasta kohtaa riippumatta siitä millä viimeksi olen lukenut. Toimiikohan sama systeemi jos Kobo liittyy remmiin? Elisa Kirja-sovellusta käytän molemmissa iOS-laitteissa ja Koboonhan ei sellaista ole...
Viimeksi muokannut jjpeltola, 11.1.2014 klo 22.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
Re: Kobo Glo lukijalaite ja ipad.
Viesti Kirjoittaja lauri_hoefs »
Kobo synkkaa kirjanmerkit omaan sovellukseensa, joka on saatavilla iPadille muille laitteille. Synkkauksen voi tehdä USB-kaapelilla tai automaattisesti WLANin yli. En usko, että Kobon laitetta saa synkkaamaan tietoja minkään muun softan kanssa, esim. Adobe Digital Editions synkkaa kirjaston, muttei muistiinpanoja tai kirjanmerkkejä.
Muita huomioita Glo:n käytöstä:
GLO:n WLAN tuntuu syövän akkua roimasti, joten pidän sen pääosin kytkettynä pois päältä, ja synkkaan silloin tällöin manuaalisesti. Jos tarkoitus kutenkin on lukea useammalla laitteella, pitänee WLAN ja automaattinen synkkaus pitää päällä, jolloin akun kesto jää kauas luvatusta. Sama ongelma tosin koskee kaikkia muitakin lukulaitteita..
GLO:lta ei kannata odottaa iPadin kaltaista käyttökokemusta. Kosketustoiminto on kankea, eikä esimerkiksi netin selaaminen tai kirjoittaminen ole kovin käytännöllistä. Mikä kuitenkin tärkeintä, lukeminen on mielestäni huomattavasti iPadia miellyttävämpää Kobon näytöltä. Näytön koko voi tuntua täysikokoiseen iPadiin tottuneesta alkuun pieneltä, mutta toisaalta laite on todela kevyt ja helppo pidellä.
Muita huomioita Glo:n käytöstä:
GLO:n WLAN tuntuu syövän akkua roimasti, joten pidän sen pääosin kytkettynä pois päältä, ja synkkaan silloin tällöin manuaalisesti. Jos tarkoitus kutenkin on lukea useammalla laitteella, pitänee WLAN ja automaattinen synkkaus pitää päällä, jolloin akun kesto jää kauas luvatusta. Sama ongelma tosin koskee kaikkia muitakin lukulaitteita..
GLO:lta ei kannata odottaa iPadin kaltaista käyttökokemusta. Kosketustoiminto on kankea, eikä esimerkiksi netin selaaminen tai kirjoittaminen ole kovin käytännöllistä. Mikä kuitenkin tärkeintä, lukeminen on mielestäni huomattavasti iPadia miellyttävämpää Kobon näytöltä. Näytön koko voi tuntua täysikokoiseen iPadiin tottuneesta alkuun pieneltä, mutta toisaalta laite on todela kevyt ja helppo pidellä.
-
Re: Kobo Glo -lukijalaite ja iPad
Viesti Kirjoittaja Niksu12 »
Minäkin olen hankkimassa e-kirjan lukulaitetta ja netissä kovasti ovat kehuneet Kobo Aura HD laitetta. Reissussa olen tähän asti lukenut kirjani iPadillä ( 1 gen ), mutta varsinkin auringossa on lukeminen kyllä tavattoman vaikeata. Näyttö ei yksinkertaisesti kirkkaassa auringonpaisteessa toimi. Kindlen paperwhitea sain kokeilla ja se toimi kirkkaassakin auringonvalossa loistavasti ja lukeminen onnistui hyvin. Kindlen laitetta en haluaisi, koska olen ymmärtänyt olevani sen kanssa "naimisissa" Amazonin kanssa. Aura HD ´n hinta vaan hirvittää. 200 € e-kirjan lukulaitteesta on kyllä paljon. Varsinkin kun e-kirjojen hinnat ovat kohtuuttomia. Itse olen ahkera divareiden kiertäjä ja kirjaston käyttäjä , mutta nyt vaan alkaa olla paikat täynnä ja vanhoistakin kirjoista pitäisi päästä eroon. E-kirjojen divareita ei taida olla ?
Olisiko kenelläkään täällä kokemusta Kobo Aurasta tai Aura HD ´stä ? Saako rahoille vastinetta ? Toisena vaihtoehtona olisi iPad mini ( iPad 1 ´n päivittäminen olisi muutenkin ajankohtaista), jota saisi jo lähes samaan hintaan ja olisi kyllä laitteena varmaankin monipuolisempi. Akun kesto toki huomattavasti heikompi ja tuo näyttö ?
Kirjastosta e-kirjojen lainaaminen onnistuu iPadilla helposti. Valikoimaakin alkaa jo löytyä. Bluefire-readeriä en ole kokenut mitenkään hankalaksi. Miten lienee Kobo Auran kanssa ?
Niksu![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Olisiko kenelläkään täällä kokemusta Kobo Aurasta tai Aura HD ´stä ? Saako rahoille vastinetta ? Toisena vaihtoehtona olisi iPad mini ( iPad 1 ´n päivittäminen olisi muutenkin ajankohtaista), jota saisi jo lähes samaan hintaan ja olisi kyllä laitteena varmaankin monipuolisempi. Akun kesto toki huomattavasti heikompi ja tuo näyttö ?
Kirjastosta e-kirjojen lainaaminen onnistuu iPadilla helposti. Valikoimaakin alkaa jo löytyä. Bluefire-readeriä en ole kokenut mitenkään hankalaksi. Miten lienee Kobo Auran kanssa ?
Niksu
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
HelMet-kirjastojen e-kirjoja olen Kobo Glo:lla lukenut, siirto laitteelle onnistuu Adobe Digital Editionsilla varsin kätevästi.
-
Viesti Kirjoittaja piipula »
Nyt on Kobo Glo hankittu mutta mitä ihmettä teen väärin. En siis saa kirjaani (Elisasta ostettu) näkymään muussa kuin Kobossa. Sekä pädissä että iPhonessa on Kobon sovellukset ja tilit luotu, mutta kirjasto näyttää näissä tyhjää vaikka synkkaan. Itse kobo toimii siis hyvin mutta kirjat ja tiedot ei kulje wifillä tai piuhallakaan....
-
Pahoittelen, ilmaisin asian epäselvästi alkuperäisessä postauksessani. Vain Kobon omasta kaupasta ostetut kirjat synkkautuvat Kobon iOS-sovellukseen.piipula kirjoitti:Nyt on Kobo Glo hankittu mutta mitä ihmettä teen väärin. En siis saa kirjaani (Elisasta ostettu) näkymään muussa kuin Kobossa. Sekä pädissä että iPhonessa on Kobon sovellukset ja tilit luotu, mutta kirjasto näyttää näissä tyhjää vaikka synkkaan. Itse kobo toimii siis hyvin mutta kirjat ja tiedot ei kulje wifillä tai piuhallakaan....
Adobe Digital Editions on helpoin keino hallita muualta hankittuja kirjoja Glo:lla, mutta sekään ei toimi iOS-laitteiden kanssa. Niille kirjat täytyy synkata esim. iBooksilla tai Elisan omalla sovelluksella. Eli Kobon (ja muiden e-kirjalaitteiden) ja iOS-laitteiden kanssa joutuu ylläpitämään kahta erillistä kirjastoa, tai sitten käyttämään valmistajan omaa kirjakauppaa.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka