Et vain yritä "sulkea" sitä pois, eihän se ole oikea ikkuna vaan pelkkä animaatio. Mainostajat yrittävät hämätä (pääasiassa) Windows-käyttäjiä noilla oikean ikkunan näköisillä mainoksillaan klikkailemaan.
tómppu
Viimeksi muokannut mercury, 18.2.2014 klo 4.54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MacFinn kirjoitti:Sun pitää säätää Safari niin, ettei se näytä mainoksia.
Ponnahdusikkunat on estetty ja evästeet sallittu vain sivuilta joilla navigoin (eikä kaikkien evästeiden kieltäminenkään näköjään auta). Mitä vielä olisi säädettävissä?
MacFinn kirjoitti:Sun pitää säätää Safari niin, ettei se näytä mainoksia.
Ponnahdusikkunat on estetty ja evästeet sallittu vain sivuilta joilla navigoin (eikä kaikkien evästeiden kieltäminenkään näköjään auta). Mitä vielä olisi säädettävissä?
Se mainos on vain flash-animaatio. Eli tuo punainen pallukka ei sitä "sulje" vaan laukaisee naamallesi tuon ärsyttävän tekstin. Mikäli se on jossain banneripaikassa, niin jätä vain klikkaamatta kuten ylempänä sanottiin. Tai sitten jätät käymättä moisia ärsyttävyyksiä viljelevillä sivuilla
Jotenkin tuo mainoshan on kieltämättä aika nerokas: se houkuttelee pääsemään moisesta eroon; reagoimaan ja klikkaamaan linkkiä: myös tuo sivun tapa tutkia surffaajan selain ja esittää uusi "ikkuna" k.o. selaimen tunnuksella on aika ihailtavan ovela ja veikeä. Vaikka ärsyttävä onkin. Itse asiassa siirsin ThinkSecretin eilen pois Safarin palkista (mitähän se siellä yleensä teki; eihän nuo huhut niin tärkeitä ole).
Mutta Safaria ei siis tämän enempää voi säätää olemaan mainoksia näyttämättä.
Kyllä muistaakseni on joku laajennus olemassa, jolla saa mainokset pois Safaristakin. En nyt muista (enkä jaksa hakea) mikä, mutta versiontrackerista löytyy varmasti.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Toimiikohan toi myös sen Soneran äänimainoksen tappajana, joka hyökkää pahaa aavistamattoman hömppäuutisten ilmaislukijan korville, Iltalehden sivuilla?
Oh my shitn´, olin saada sydärin ku oli volyymit jääny kaakkoon.
1) Miksi ihmeessä sitä pitää mennä painamaan vaikka Mac OS X:ssä ei oo ikuna nähty tollasia ikkunoita? (paitti VirtualPC:ssä)
2) Se uusi ikkuna on vain pätkä JavaScriptiä (tiedän, koska olen itsekki nuita joskus kirjoitellut) Jos menet painamaan sitä OK -painiketta niin se jatkaa tätä JavaScriptiä, joko vie toiselle sivulle, tai ajaa uuden scriptin.