Vanhat ongelmat 27" Late 2013
iMac-aiheista keskustelua
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vanhat ongelmat 27" Late 2013
Viesti Kirjoittaja KariKo »
Sain tehdasasennuksena kuukauden odottelun jälkeen sitten uuden IMac 27" vanhan hyvin palvelleen Late 2009 21,5" tilalle jonka sitten myyn, mutta mutta, samat tuntuu olevan "ominaisuudet" näissä uusimissakin 27" nimittäin tuo näytön keltaisuus ruudun oikeassa alareunassa. Ei se minua juurikaan haittaa kun se ei ole voimakasta, mutta enemmän minua haittaa lasin alla oleva ilmeisesti roska joka näkyy n.1cm ruudun ala laidasta, eli tämä laadun tarkkailu ei taida olla edelleenkään Applen parhaita vahvuuksia. Suurin harmihan tässä on vain pieni mielipaha asiasta, ja taistelenkin itseni kanssa onko haitta niin suuri että lähden mahdolliseen vaihtorulettiin ja odottelen taas laitetta kuukausia?
CARPEDIEM
Apple Watch10
iPhone 15pro
Mac Mini4 pro
iPad Air3
Apple Watch10
iPhone 15pro
Mac Mini4 pro
iPad Air3
-
Re: Vanhat ongelmat 27" Late 2013
Viesti Kirjoittaja applerules! »
Laitatko kuvan? Vaikka valkoinen kuva näytölle ja kameralla naps. Varmaan se muutenkin takuuseen menee mutta kiinnostaa nähdä.
Hackintosh | rMBP 13" '18 | iPhone 2G 8GB | Macintosh Plus&SE FDHD | PowerBook 150 & 100 | IBM 5150 & 5160
-
Viesti Kirjoittaja Jisa »
Itse päädyin keväällä vaihtamaan koneen näytön keltaisuuden vuoksi. Applen puhelinpalvelussa luvattiin korvaavan koneen pääsevän "jonon kärkeen" ja se tulikin 10 päivässä. Samaan aikaan Apple Online Storen arvio uusille tilauksille oli noin kuukausi. Joten tuskin joudut odottamaan kuukausia, vaikka vaihtaisit.
-
Viesti Kirjoittaja Defenestraattori »
Kyllä minä ainakin vaihtaisin pari tonnia maksaneen koneen virheettömään, vaikka siitä hetken joutuisi odottelemaankin.
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem.
- Omppumies, Principia Mathematica
- Omppumies, Principia Mathematica
-
Olet oikeassa, soitin MacHuoltoon ja ne lupasivat vaihtaa näytön max 3 päivää.Defenestraattori kirjoitti:Kyllä minä ainakin vaihtaisin pari tonnia maksaneen koneen virheettömään, vaikka siitä hetken joutuisi odottelemaankin.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
CARPEDIEM
Apple Watch10
iPhone 15pro
Mac Mini4 pro
iPad Air3
Apple Watch10
iPhone 15pro
Mac Mini4 pro
iPad Air3
-
Näyttö vaihdettu Ruoholahden MacHuollossa. Kesti tasan viikon kun uutta näyttöä piti odotella Hollannin varastolta. Nyt näyttö on kuin sen pitääkin, keltaisuus on poissa.Defenestraattori kirjoitti:Kyllä minä ainakin vaihtaisin pari tonnia maksaneen koneen virheettömään, vaikka siitä hetken joutuisi odottelemaankin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
CARPEDIEM
Apple Watch10
iPhone 15pro
Mac Mini4 pro
iPad Air3
Apple Watch10
iPhone 15pro
Mac Mini4 pro
iPad Air3
-
Viesti Kirjoittaja dhaimon »
Eilen hankimme talouteen ensimmäisen 27 iMacin (Late 2013). Keskustelupalstoja lukeneena osasin tarkastella näyttöä "sillä silmällä" ja yllätyksekseni kotia kannettu yksilö oli virheellinen; alareunassa 1/3 näytöstä aavistuksen kellertävä. Korostui avaamalla Applen kalenterin kokonäytölle, alaosassa vaaleat sävyt alkoi kääntyä hieman tummemmaksi, ns. "hiekan" sävyiseksi. Onko se sitten sitä keltaisuutta tms.?
Marssin ensimmäisen yksilön kanssa takaisin kauppaan, mainitsin ongelmasta ja kone testipöydälle käyntiin. Ystävällisen myyjän toimesta molemmat tulimme samaan lopputulokseen, sävyeroa on näytön ylä- ja alaosissa. Varastosta toinen yksilö (kuulema uudemmasta saapumiserästä) ja tässä toisessakin yksilössä aivan samanlainen ongelma, vasta 3. yksilö oli sellainen joka meni allekirjoittaneen hyväksynnän läpi. Sävyero virheellisissä ei ole kovin räikeä, kaikki peruskäyttäjät eivät virhettä havaitse ja toivottavasti minulle kävi vain huono tuuri yksilöiden kanssa eikä näitä ole enään aiempaan tapaan useita virheellisiä.
Ilman ystävällistä ja ongelman tosissaan ottavaa asiakaspalvelua tämä koneiden vaihto olisi voinut olla hankalampaa, mutta minun kohdallani tämä meni oikeinkin hienosti! Harmi vain, että tällaisia lapsuksia pääsee yhä läpi Applelta.
Marssin ensimmäisen yksilön kanssa takaisin kauppaan, mainitsin ongelmasta ja kone testipöydälle käyntiin. Ystävällisen myyjän toimesta molemmat tulimme samaan lopputulokseen, sävyeroa on näytön ylä- ja alaosissa. Varastosta toinen yksilö (kuulema uudemmasta saapumiserästä) ja tässä toisessakin yksilössä aivan samanlainen ongelma, vasta 3. yksilö oli sellainen joka meni allekirjoittaneen hyväksynnän läpi. Sävyero virheellisissä ei ole kovin räikeä, kaikki peruskäyttäjät eivät virhettä havaitse ja toivottavasti minulle kävi vain huono tuuri yksilöiden kanssa eikä näitä ole enään aiempaan tapaan useita virheellisiä.
Ilman ystävällistä ja ongelman tosissaan ottavaa asiakaspalvelua tämä koneiden vaihto olisi voinut olla hankalampaa, mutta minun kohdallani tämä meni oikeinkin hienosti! Harmi vain, että tällaisia lapsuksia pääsee yhä läpi Applelta.
Viimeksi muokannut dhaimon, 5.12.2013 klo 14.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Luigi900 »
Pitkän himottelun jälkeen tuli hankittua iMac 27". Sain juuri aseteltua sen tuohon pöydälle ja harmikseni näytön alalaita on yläosaa tummempi taittaen keltaiseen sävyyn. Taitaapa vaihtoon lähteä...
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Ei ole enää Appleen luottamista iMaceissa. Aivan liian paljon surkeita kappaleita liikkellä. Itselläni uusi iMac on muutenkin boikotissa huonon suunnittelunsa takia: muistin vaihtamattomuus.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Kyllä sen muistin saa noihin uusiinkin vaihdettua.kaulahuivi kirjoitti:Ei ole enää Appleen luottamista iMaceissa. Aivan liian paljon surkeita kappaleita liikkellä. Itselläni uusi iMac on muutenkin boikotissa huonon suunnittelunsa takia: muistin vaihtamattomuus.
27-tuumaiseen helpommin, 21,5-tuumaiseen vaikeemmin, mutta saa kuin saakin... Sanoivat isot pojat.
Itse en ole 21,5-tuumaisiin vaihtanut - enkä vaihda, mutta 27-tuumaisiin kyllä.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Kyllä, isompaan malliin kyllä saa, mutta aivan liian hankalaksi on tehty pienemmälle mallille muistien vaihto, minkä pitäisi olla perusjuttuja. iMac 2013 on susi...Raikka kirjoitti:Kyllä sen muistin saa noihin uusiinkin vaihdettua.kaulahuivi kirjoitti:Ei ole enää Appleen luottamista iMaceissa. Aivan liian paljon surkeita kappaleita liikkellä. Itselläni uusi iMac on muutenkin boikotissa huonon suunnittelunsa takia: muistin vaihtamattomuus.
27-tuumaiseen helpommin, 21,5-tuumaiseen vaikeemmin, mutta saa kuin saakin... Sanoivat isot pojat.
Itse en ole 21,5-tuumaisiin vaihtanut - enkä vaihda, mutta 27-tuumaisiin kyllä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka