Vinkkinä sellainen, että Soneralta ei enää saa ostettua iPhonea edullisemmalla hinnalla liittymän kanssa. Muutos tuli hiljattain, eli jos nyt ostaa iPhonen Soneralta, se maksaa saman verran maksoit sitten käteisellä heti pois tai kuukausierissä esim. 24kk ajan.
En tiedä, onko Soneralla jonkinlainen sopimus Applen kanssa umpeutunut, kun aluksi iPhonea sai Soneralta yksinoikeudella (iPhone 3G), sitten tapahtui muutoksia matkan varrella: iPhone 4:n saavuttua Suomeen myös muut operaattorit aloittivat myynnin, iPhone 5:n tulon myötä Soneran yksilöt eivät enää olleet SIM-lukittuja ja silloin oli yhä mahdollista ostaa laite porrastetusti edullisempaan hintaan 12kk tai 24kk liittymäsopimuksella, iPhone 5s/5c hinnoittelu poikkesi aluksi niin että laite on edelleen liittymäsopimuksen kanssa edullisempi mutta sopimuksen kestolla ei ollut väliä hinnan suhteen, ja nyt laite maksaa saman verran liittymäsopimuksella tai ilman.
Mielenkiintoista on seurata tuota kehitystä, mutta vähän harmittaa ettei enää pysty säästämään laitteesta, jos suostuu liittymäsopimukseen. Itse olen Soneralla pysynyt asiakkaana jo pidempään ja olen aina vuodeksi kerrallaan ostanut iPhonen liittymäsopimuksen kera. Nyt tulee pian sopimuksen loppu vastaan ja nykyinen puhelin menee perheessä seuraavalle kiertoon, vaan mistä nyt itse hankin sen uuden muuhun kuin täyteen hintaan?

MUOKKAUS: Taisin vastata kysymykseeni--vertailin operaattoreiden sivuja ja jos ei silmäni valehtele niin DNA myy ainakin iPhone 5c mallia 100€ edullisemmin kuin Saunalahti tai Sonera, ilman mitään sopimuksia. Tuo malli olikin mulla hakusessa, pitää laite sitten ostaa sieltä!