Macistä kotistudion työjuhta
-
Macistä kotistudion työjuhta
Viesti Kirjoittaja tisshann »
Minkälaisia kokoonpanoja teillä on musahommissa Macin kanssa? Eniten olen kiinnostunut audio-äänityksistä, en niinkään midistä.
Itse olen juuri hankkinut, näin alkajaisiksi, PowerMac G4 400MHz AGP Graphics'in. Ohjelmana on Logic Express. Rautapuolella on (tällä hetkellä) Creamwaren Pulsar ja Pulsar II. Nyt tuntuu kyllä siltä että joudun CW:t hylkäämään, koska minun löytämien tietojen mukaan ne eivät tukisi Core Audiota?
Ulkoiseksi levyasemaksi tilasin juuri eilen LaCie:n 160GB:n Firewire 800/400. Otin tuon ettei heti jää hitaaksi jos vaikka jossain vaiheessa päivitän nopeampaan koneeseen, jossa FW 800. Tätäkin konetta olen ajatellut päivittää joko Sonetin tai GigaDesignin dual-prossuilla. Muistia tietysti pitää olla nykyistä 640 enemmän.
Tuolta äänikorttiraudalta vaadin DSP-poweria. Creamwareissa minulla sitä on 10 RISC prosessorin verran. Jossain joku kerran kirjoitti että yksi tuollainen RISC olisi noin 350MHz arvoinen. Melko hyvin se jaksaa Cubase SX kanssa pyörittää 52 audiokanavaa ja niissä jonkun verran kompuroita ja muita vermeitä. Nämä edellä mainitut on kylläkin kokeiltu pc-puolella; emosta oli PCI-väylien toiminta kiinni (nvidia oli paras). Mutta se puucee puolelta.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Macistä kotistudion työjuhta
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
2. Ennen kuin tilaat tuplaprossun, kannattaa tarkistaa oman koneen uni-n revisionumero. Kaikki AGP-mallit eivät ole yhteensopivia tuplaprossujen kanssa.
Tässä PDF:ssä lisää tietoa siitä, miten tarkistat tuon homman.
3. Rammia kannattaa pistää täydet 2Gt.
-
Tuon olen tarkastanut ja se on koneessani 00000008, eli ei pitäisi olla esteitä DUETille.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Niin SX:ää olen kokeillut vain pc puolella, en macissa.
"CW-RISC prossuthan antaa kyytiä vain niille sen omille pluggareille, ei raitamäärälle tai muulle prosessoinnille."
Juuri näin kuin sanot. Toki yhteistyön kannalta emolla on hirvittävän suuri merkitys paketin kokonaistoimintaan.
"Voipi olla takkuinen setti kun minimi on G4 867 MHz, niin joku päivitys lienee paikallaan."
Jos viittaat tällä SX:n tomintaan, sitä en tiedä. Ja Logicistakaan ei ole vielä kokemuksia, en ole yhtään raitaa sillä vielä nauhoittanut. Mutta näyttää jo pelkkien demokapaleiden selailun perusteella vaativan enemmän potkua toimiakseen kunnolla. Nuo demotkin kun ovat muistaakseni melkolailla midi-musaa. Logicin "Installing your software" mainitsee minimi vaatimukseksi G4 ja 512MB, eli mitä tuo nyt sitten tarkoittaa... G-nelostakin on aika montaa hertsiä. Mutta totta on tietysti sekin, että nopein mahdollinen on aina paras. Tämä on ensimmäinen Mackini ja jostain on lähdettävä kokeilemaan ja rakentelemaan.
"FW400 on ihan passeli 24bittiselle 96-näytteiselle tavaralle. Raitamäärät vaan toki on hieman sitten rajallisemmat väylän vauhdin takia."
Ok, hyvä tieto tämäkin.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
-
p.s. kohta pääsee viimeinkin noutamaan postista uuden 12" iipuukin. Aikas lailla syyhyttää... Tämä 466 simpukka pääsee sitten jo eläkkeelle.
-
Kyllä kait Locig'kin pystyy käyttämään ulkoista laskentatehoa (DSP tms)? Tässäpä oikeastaan luettelinkin jo omat ulkoiset vaatimukseni.
-
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Mikä olisi hyvä ja edullinen perussetti, eli G4, Logic Express, RME, ... ? Taitaisi korteista olla RME Hammerfall 9636 ja UAD Project?
-
-
Viesti Kirjoittaja Kheremet »
Jepjep, muistit vaan tappiin, niin Logic Express kyllä jaksaa yllättävän hyvin (hyvin optimoitu). Omassa koneessa (2x500MHZ, 1,5Gt, pci Audiophile 2496) pyörii tämmöselle harrastelijalle ihan yli tarpeiden tuo Logic. Kannattaa ensin testailla lisämuistien kanssa, että miten homma toimii, ennen kuin rupeaa kalliita uusia hankintoja tekemään.tisshann kirjoitti:Terve,
Itse olen juuri hankkinut, näin alkajaisiksi, PowerMac G4 400MHz AGP Graphics'in. Ohjelmana on Logic Express. Rautapuolella on (tällä hetkellä) Creamwaren Pulsar ja Pulsar II. Nyt tuntuu kyllä siltä että joudun CW:t hylkäämään, koska minun löytämien tietojen mukaan ne eivät tukisi Core Audiota?
Ulkoiseksi levyasemaksi tilasin juuri eilen LaCie:n 160GB:n Firewire 800/400. Otin tuon ettei heti jää hitaaksi jos vaikka jossain vaiheessa päivitän nopeampaan koneeseen, jossa FW 800. Tätäkin konetta olen ajatellut päivittää joko Sonetin tai GigaDesignin dual-prossuilla. Muistia tietysti pitää olla nykyistä 640 enemmän.
Prossupäivitys on täälälkin harkinnassa, mutta eipä ole ihan vielä tarvinnut.
-
Viesti Kirjoittaja mauno20 »
toimii loistavasti ja kun toi rme hoitaa studion kytkentärasian virka vielä niin
ei tartte ihmeellisiä johdotuksia tehdä ja ääni kulkee suuntaa ja toiseen...
ihanaa helppoutta [H]
http://www.rytmikatti.com
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka