Vista=Kysta
Sana on (melkein) vapaa.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vista=Kysta
Viesti Kirjoittaja BulletFace »
"Windows Vista keskittyy Windowsin perusteiden kehittämiseen – tietoturvaan, helppoon käyttöönottoon ja hallittavuuteen" Milloinkohan moiset ovat kuuluneet windowsin perusteisiin? Ja koskakohan näymme windowsin joka on oikeasti helposti hallittavissa?
MacMini M4
iMac retina 27" 5K Late 2014
MacMini 2.0Ghz
iMac retina 27" 5K Late 2014
MacMini 2.0Ghz
-
Re: Vista=Kysta
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Voisitko tarkentaa?
Mitä tarkalleen meinaat helpolla hallittavuudella? Tarkoitatko helppoa käyttöä vai helppoa ylläpitoa? Kumman näistä siis sijoittaisit tuohon lauseeseen "Ja koskahan näemme windowsin, joka on oikeasti ______________?"
En nyt halua ylistää windowsia, mutta kotikoneet on hyvin pysynyt toiminnassa kaatuilematta. Windows ollu melko helppo ja nopea ottaa käyttöön, helppo käyttää ja ylläpitää eikä tietoturvassa ole valittamista(mulla on rautapalomuuri, ZoneAlarm ja NAT).
Tosin mähän olen datanomi. Meille kaikki on helppoa. Ja eihän kaksi hyvin toimivaa win-konetta todista vielä mitään. Ainoastaan sen, että winkkari toimii parilla koneella hyvin.
Kaatumiset johtunu lähinnä asennetuista ohjelmista.
Esim. tänään piti sen takia bootata kone, kun yritin pelata Homeworld 2, mutta CD on vaurioitunut niin, ettei toimi enää kunnolla. Nyt se jotenkin ihmeellisesti onnistuu jumittamaan koko koneen, niin että pitää bootata melkein joka kerta, kun pelin käynnistämisen tekee väärin. Onneks sen saa CD:n vaurioista kuitenkin toimimaan.
Homeworld 2 on yks mahtavimmista peleistä, mitä tiedän. Kannattaa ostaa.
Sori, offtopic.
Mitä tarkalleen meinaat helpolla hallittavuudella? Tarkoitatko helppoa käyttöä vai helppoa ylläpitoa? Kumman näistä siis sijoittaisit tuohon lauseeseen "Ja koskahan näemme windowsin, joka on oikeasti ______________?"
En nyt halua ylistää windowsia, mutta kotikoneet on hyvin pysynyt toiminnassa kaatuilematta. Windows ollu melko helppo ja nopea ottaa käyttöön, helppo käyttää ja ylläpitää eikä tietoturvassa ole valittamista(mulla on rautapalomuuri, ZoneAlarm ja NAT).
Tosin mähän olen datanomi. Meille kaikki on helppoa. Ja eihän kaksi hyvin toimivaa win-konetta todista vielä mitään. Ainoastaan sen, että winkkari toimii parilla koneella hyvin.
Kaatumiset johtunu lähinnä asennetuista ohjelmista.
Esim. tänään piti sen takia bootata kone, kun yritin pelata Homeworld 2, mutta CD on vaurioitunut niin, ettei toimi enää kunnolla. Nyt se jotenkin ihmeellisesti onnistuu jumittamaan koko koneen, niin että pitää bootata melkein joka kerta, kun pelin käynnistämisen tekee väärin. Onneks sen saa CD:n vaurioista kuitenkin toimimaan.
Homeworld 2 on yks mahtavimmista peleistä, mitä tiedän. Kannattaa ostaa.
Sori, offtopic.
Jos otat, niin et aja. Ja jos ajat, niin ilman valoja ja jalkakäytävällä.
-
Viesti Kirjoittaja ozone »
Kyllähän Winkan käyttöönotto on nopea, kun sen on tehnyt 100 kertaa... samat päivitykset ja alkurumbat läpi... Jos ei satu olemaan rautapalomuuria, on kylmä hiki otsalla kun ensimmäistä kertaa boottaa, jos kone on kiinni verkossa.
Mielipidekysymyksiä taasen. Windowsin helppokäyttöisyys perustuu siihen, että ihmiset eivät tiedä paremmasta. Kun koneen kerta itse ylläpitää ja käyttää, täytyy sekä ylläpidon että käytön olla helppokäyttöisiä. Mäkki mielestäni on sekä helppo ylläpitää että käyttää, perushemmollekin.
Windowsissa Zonealarmin päivittäminen ja sen kysymyksiin vastaileminen syö välistä kyllä miestä. Kaikenmaailman Java-updaterit ja Zonealarmin päivittäjät häiriköivät säännöllisesti. Sitten vielä käyttämättömien kuvakkeiden poistoilmoitus pärähtää näytölle ja vaatii huomiota. Virustorjuntaohjelman häiriköinti on sitten luku erikseen. Tulee likimain ahdistunut olo, kun käyttää Windowsia ja F-Securen virustorjuntaohjelma heittelee uutisia taas leviävistä pelottavankuuloisista uhkista. Windowsin käyttö tuntuu olevan usein suurten uhkien partaalla elämistä... Sitten kun käytössä on vielä Internet Explorer ja Outlook, jotka tuntuu jokaisella peruskäyttäjällä olevan käytössä, niin soppa on hämmennetty ja atk-tuki singahtaa paikalle putsaamaan konetta.
Pelejä mäkillä ei tule paljon pelailtua, joskin voisi hankkia PC:n pelikoneeksi...
Mielipidekysymyksiä taasen. Windowsin helppokäyttöisyys perustuu siihen, että ihmiset eivät tiedä paremmasta. Kun koneen kerta itse ylläpitää ja käyttää, täytyy sekä ylläpidon että käytön olla helppokäyttöisiä. Mäkki mielestäni on sekä helppo ylläpitää että käyttää, perushemmollekin.
Windowsissa Zonealarmin päivittäminen ja sen kysymyksiin vastaileminen syö välistä kyllä miestä. Kaikenmaailman Java-updaterit ja Zonealarmin päivittäjät häiriköivät säännöllisesti. Sitten vielä käyttämättömien kuvakkeiden poistoilmoitus pärähtää näytölle ja vaatii huomiota. Virustorjuntaohjelman häiriköinti on sitten luku erikseen. Tulee likimain ahdistunut olo, kun käyttää Windowsia ja F-Securen virustorjuntaohjelma heittelee uutisia taas leviävistä pelottavankuuloisista uhkista. Windowsin käyttö tuntuu olevan usein suurten uhkien partaalla elämistä... Sitten kun käytössä on vielä Internet Explorer ja Outlook, jotka tuntuu jokaisella peruskäyttäjällä olevan käytössä, niin soppa on hämmennetty ja atk-tuki singahtaa paikalle putsaamaan konetta.
Pelejä mäkillä ei tule paljon pelailtua, joskin voisi hankkia PC:n pelikoneeksi...
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Vistasta oli jonkunlainen esittely pätkä myös gamespotissa...
Videossa se näytti ihan samalta kuin xp... ja siinäkin sanottiin että vista olisi nopeampi, turvallisempi ja sisältäisi "gadgetteja" yms.
Videossa se näytti ihan samalta kuin xp... ja siinäkin sanottiin että vista olisi nopeampi, turvallisempi ja sisältäisi "gadgetteja" yms.
Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
Niin, kyllähän se on nopeaa, kun osaa kaikki vaiheet satasen kohdalla sokkona.ozone kirjoitti:Kyllähän Winkan käyttöönotto on nopea, kun sen on tehnyt 100 kertaa... samat päivitykset ja alkurumbat läpi... Jos ei satu olemaan rautapalomuuria, on kylmä hiki otsalla kun ensimmäistä kertaa boottaa, jos kone on kiinni verkossa.
Windowsissa Zonealarmin päivittäminen ja sen kysymyksiin vastaileminen syö välistä kyllä miestä. Kaikenmaailman Java-updaterit ja Zonealarmin päivittäjät häiriköivät säännöllisesti. Sitten vielä käyttämättömien kuvakkeiden poistoilmoitus pärähtää näytölle ja vaatii huomiota. Virustorjuntaohjelman häiriköinti on sitten luku erikseen. Tulee likimain ahdistunut olo, kun käyttää Windowsia ja F-Securen virustorjuntaohjelma heittelee uutisia taas leviävistä pelottavankuuloisista uhkista. Windowsin käyttö tuntuu olevan usein suurten uhkien partaalla elämistä...
Tosin se kestää vaan aika pitkään vaikka oliskin nopeaa. Noin 3 h, pahimmillaan menee 6 h.
Oon just samaa mieltä. ZoneAlarm osaa olla rasittava, kun sille pitää tehdä selväksi kaikki jutut uuden ohjelman asennuksen jälkeen: Kyllä, tämä ohjelma on turvallinen, kyllä, tämä ohjelma saa tarkkailla näppäinten painalluksia, kyllä, tämä ohjelma saa yhdistää internettiin... Kaikki mahdollinen käytävä läpi. Kerrankin se jumitti yhden pelin, minkä olin just asentanu. No, ei muuta kun kone valmius tilaan, kirjaudut taas sisään ja katsot mitä ZA mussuttaa pelistä. No sekään ei riittäny, se teki sen uudestaan: vetäs koko ruudun mustaks. Valmiustilaan, kirjaudu ja katso ilmoitus. Rasittavaa, mutta se toimii. Saanut tosi hyvät pisteet testeissä ja kaveritkin kehunu. Kunhan sitä jaksaa painella "Allow" aina, kun se kysyy pelistä tai ohjelmasta, niin sen jälkeen sitä harvemmin tulee ilmoitusta tms. Mutta sitten vasta rassaa, kun ZA suite päättää kesken sun pelaamisen ruveta tekemään virus- ja spywaretarkistusta. Imee tehoja aika paljon, pelit alkaa pikkusen nyksyttää.
Jos et viittis mainita noita kahta, mä nään edelleen painajaisia noista kahdesta.ozone kirjoitti:Sitten kun käytössä on vielä Internet Explorer ja Outlook, jotka tuntuu jokaisella peruskäyttäjällä olevan käytössä, niin soppa on hämmennetty ja atk-tuki singahtaa paikalle putsaamaan konetta.
Exploderia hirveempää selainta en tiedä ja Outlook on kanssa aivan kamala.
Mä käytän vaan Mozillaa elikkä Firefoxia ja Thunderbirdiä. Mä en usko, että mä käyttäisin edes tota IE7 vaikka kuinka hieno olis. Mä oon v**tuuntunu Microsoftin tuotteisiin niin totaalisesti. Olisivat voineet edes jotain omaa kehittää Exploder seiskaan ja Kystaan, mutta kaikki on vaan kopioitu Operasta, Firefoxista, Macista ja muista kehutuista ja hyvistä ohjelmista ja käyttöjärjestelmistä.
Kill Bill.
Jos aiot PC:n pelikoneeks hankkia, niin älä hanki sellaista, missä on Intelin prossu, koska Intel sopii paremmin palvelinkoneeseen, AMD sopii paremmin pelaamiseen. Ja ei mielellään Nvidian näyttökorttia. Kaveri sano, että Nvidian korteissa ei voi olla yhtä aikaa 2 jotain toimintoa päällä, en vaan just nyt muista mitä ne oli(pitää kysyä, mutta Atin korteissa voi. Siksi Ati. Ja mielellään sitten isot prosessorin kellotaajuudet (Hz), paljon keskusmuistia ja kiintolevytilaa, näytönohjaimessakin sais muistia olla 256 Mb. Nykyään kovimpien pelien MINIMIVAATIMUKSET on semmoista 1,5 GHz prossu, 768 Mb keskusmuistia ja näytönohjaimen muistia 256Mb.ozone kirjoitti:Pelejä mäkillä ei tule paljon pelailtua, joskin voisi hankkia PC:n pelikoneeksi...
Jos otat, niin et aja. Ja jos ajat, niin ilman valoja ja jalkakäytävällä.
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Taas vatkataan samaa vanhaa paskaa vaahdoksi. Taitaa olla kylmä rinki persuksen alla[|-)]
-
ZoneAlarmin on saanut aika inhimilliseksi, kun siitä ottaa automaattipäivityksen pois ja muistaa päiviittää sen säännöllisesti itse... Sitten kun ohjelmia oi ole paljoa käytössä, voi kaikki tärkeimmät ohjelmat käydä läpi Zonen päivityksen jälkeen (ja painaa Applyä). Näin Zonea voi käyttää hyvin vaikkapa toimistokoneissa, joita käyttävät toimistohenkilöt, jotka eivät itse päivitä konettaan...
Vanhemmissa Winkoissa Zone kuolee kyllä harmillisen helposti (98/ME) joskaan, kuka nyt sellaisia enää käyttäisikään...
Juu, IE7 tuntui olevan just niin FireFox kuin vain olisi voinut kuvitella... Se ihmetyttää, kuina Microsoftin sakki jaksaa puhua innostuneesti asioista, jotka on olleet käytössä jo ties kuinka kauan kilpailijoilla, kuten nuo välilehdet... Varmaan Microsoftin esittelijä miettii mielessään, että ketähän hän on huijaamassa, kun kertoo uudesta hienosta Välilehti -ominaisuudesta...
Eilen juuri taas tuttu soitteli ja ensimmäinen sana oli taasen "Hei mulla on tässä tämä Outlook Express ja en saa sitä asennettua", noh siihenhän ainoa oikea vastaus on, että meneppä http://www.mozilla.org ja hae ThunderBird -sähköpostiohjelma... suomenkielinen, hyvä ja turvallinen ohjelma.
IE ja Outlook ovat ihan kamalia, mutta niitä vaan kaikki käyttää, ellei ole erikseen patistamassa ja ohjeistamassa. Väki ei edes tiedä jostain FireFoxista...
Näin toista vuotta Mäkistinä, on tavallaan tippunut vähän Windowsin maailmasta ulos. Aikaisemmin eli siinä Windowsien "sykkeessä" ja miltei koneen ruksutuksesta ja eleistä tiesi, missä vika piilee. Viat ja ongelmat muuttuvat niin kiivaaseen tahtiin Winkassa, että nykyään tuntuu aika ahdistavalta mennä paikkailemaan Windowseja. Tuntuisi, että yleisin säätö on madot ja haittaohjelmat... pitkälti juuri häirikkö IE:n ja Outlookin tuotoksia...
Kuitenkin kyllähän se totta on, että Windows on ihan turvallinen rautapomuurin takana, FireFoxi selaimena ja Zonealarmin takana... mikäs mato siihen silloin pääsisi. Toivottavasti Vista on (olisi) seuraavassa versiossa sekä helppo käyttää että ylläpitää - joskin olen aika skeptinen. Olen optimisti, se antaa uskoa tulevaisuuteen myös Windowsien kohdalla![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vanhemmissa Winkoissa Zone kuolee kyllä harmillisen helposti (98/ME) joskaan, kuka nyt sellaisia enää käyttäisikään...
Juu, IE7 tuntui olevan just niin FireFox kuin vain olisi voinut kuvitella... Se ihmetyttää, kuina Microsoftin sakki jaksaa puhua innostuneesti asioista, jotka on olleet käytössä jo ties kuinka kauan kilpailijoilla, kuten nuo välilehdet... Varmaan Microsoftin esittelijä miettii mielessään, että ketähän hän on huijaamassa, kun kertoo uudesta hienosta Välilehti -ominaisuudesta...
Eilen juuri taas tuttu soitteli ja ensimmäinen sana oli taasen "Hei mulla on tässä tämä Outlook Express ja en saa sitä asennettua", noh siihenhän ainoa oikea vastaus on, että meneppä http://www.mozilla.org ja hae ThunderBird -sähköpostiohjelma... suomenkielinen, hyvä ja turvallinen ohjelma.
IE ja Outlook ovat ihan kamalia, mutta niitä vaan kaikki käyttää, ellei ole erikseen patistamassa ja ohjeistamassa. Väki ei edes tiedä jostain FireFoxista...
Näin toista vuotta Mäkistinä, on tavallaan tippunut vähän Windowsin maailmasta ulos. Aikaisemmin eli siinä Windowsien "sykkeessä" ja miltei koneen ruksutuksesta ja eleistä tiesi, missä vika piilee. Viat ja ongelmat muuttuvat niin kiivaaseen tahtiin Winkassa, että nykyään tuntuu aika ahdistavalta mennä paikkailemaan Windowseja. Tuntuisi, että yleisin säätö on madot ja haittaohjelmat... pitkälti juuri häirikkö IE:n ja Outlookin tuotoksia...
Kuitenkin kyllähän se totta on, että Windows on ihan turvallinen rautapomuurin takana, FireFoxi selaimena ja Zonealarmin takana... mikäs mato siihen silloin pääsisi. Toivottavasti Vista on (olisi) seuraavassa versiossa sekä helppo käyttää että ylläpitää - joskin olen aika skeptinen. Olen optimisti, se antaa uskoa tulevaisuuteen myös Windowsien kohdalla
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Täytyyhän sitä vaahdotta, niin kauan kuin XPkuorutekakkaa on tarjolla ja Vista on vielä tulossa... Jos ne vaikka sitten Vistassa menevät tekemään siitä laatukamaa. Voisikohan näin olla... Ei vaiskaan, kaikki me jaamme saman tuskan Windowsin kanssa, se puhuttaa. Niinhän ne Vietnam lääkäritkin selvisivät, kun vatkasivat samoja vitsejä läpi uudestaan ja uudestaan. Puhuminen helpottaa ja kaiken kukkuraksi on vielä hauskaa.Saltikov kirjoitti:Taas vatkataan samaa vanhaa paskaa vaahdoksi. Taitaa olla kylmä rinki persuksen alla[|-)]
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
No, tuntuu välillä siltä että mitä vann Microsoft tekee on huonoa. Jos se ei tee tuotteilleen mitään, se on paha, jos se parantaa niitä se kopioi muita. Microsoftin käytöksestä suuryrityksenä voi olla montaa mieltä (tai siis, oikeastaan yhtä mieltä) mutta liikeyritys se Applekin on. Itse odotan ihan kiinnostuksella Windows Vistaa. Varsinkin sitä Nomad- komentotulkkia ja muita elämää helpottavia ominaisuuksia. En välttämättä sitä itselleni osta, mutta fakta on se ettei sitä windowsia karkuun missään pääse. Varsinkin kun Microsoft on julkisesti myöntänyt että Vista on jouduttu kokonaan uudelleenkirjoittamaan niin odotukset on aika korkealla. Ja vielä lisätään iltarukoukseen- mitä jos siinä ei olisi rekisteriä?ozone kirjoitti:Täytyyhän sitä vaahdotta, niin kauan kuin XPkuorutekakkaa on tarjolla ja Vista on vielä tulossa... Jos ne vaikka sitten Vistassa menevät tekemään siitä laatukamaa. Voisikohan näin olla... Ei vaiskaan, kaikki me jaamme saman tuskan Windowsin kanssa, se puhuttaa. Niinhän ne Vietnam lääkäritkin selvisivät, kun vatkasivat samoja vitsejä läpi uudestaan ja uudestaan. Puhuminen helpottaa ja kaiken kukkuraksi on vielä hauskaa.Saltikov kirjoitti:Taas vatkataan samaa vanhaa paskaa vaahdoksi. Taitaa olla kylmä rinki persuksen alla[|-)]
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
tBa:n kanssa kyllä samaa mieltä, että toivon, että Vista on hyvä ja huolella tehty. Jää sitten ihmisillä aikaa tehdä muutakin kuin harrastaa koneen kanssa. Rekisterin poisjääminen olisi myös todella loistoveto. Toivotaan pitkää pinnaa ja huolellisuutta Microsoftin hemmoille, että saavat tehtyä markkinapaineista huolimatta hyvän käyttiksen.
Kai se on ihan yritysriippumaton, että kun on johtavassa markkina-asemassa, niin kyllähän se hattuun nousee. Valitettavasti nöyryyttä Microsoftin on vaikea ylläpitää, kun on vain helpompi ostaa purnaajat pois kentältä, kuin ruveta katsomaan omaan napaan. Microsoft on tuntunut useaan otteeseen toimineen kuin valtio valtiossa ylimielisesti ja se tekee vaikeaksi toivoa hyvää Microsoftille suoraan. Osansa antipatiasta tekee myös se, että Microsoftilla ymmärtää olevan valtaa enemmän kuin uskookaan, mutta siihen ei voi juurikaan vaikuttaa. Se on kuin Brysselin herroja ja rouvia kohtaan möyhyävä purnaus, kun ymmärtää heidän päätöstensä vaikuttavan omaan elämään, mutta ei voi asialle juuri mitään. Lantakuormaa ei voi ajaa kuin eduskuntatalon eteen, mutta siinäkään ei tunnu olevan vaikutusmahdollisuutta paljoakaan.
Kai se on ihan yritysriippumaton, että kun on johtavassa markkina-asemassa, niin kyllähän se hattuun nousee. Valitettavasti nöyryyttä Microsoftin on vaikea ylläpitää, kun on vain helpompi ostaa purnaajat pois kentältä, kuin ruveta katsomaan omaan napaan. Microsoft on tuntunut useaan otteeseen toimineen kuin valtio valtiossa ylimielisesti ja se tekee vaikeaksi toivoa hyvää Microsoftille suoraan. Osansa antipatiasta tekee myös se, että Microsoftilla ymmärtää olevan valtaa enemmän kuin uskookaan, mutta siihen ei voi juurikaan vaikuttaa. Se on kuin Brysselin herroja ja rouvia kohtaan möyhyävä purnaus, kun ymmärtää heidän päätöstensä vaikuttavan omaan elämään, mutta ei voi asialle juuri mitään. Lantakuormaa ei voi ajaa kuin eduskuntatalon eteen, mutta siinäkään ei tunnu olevan vaikutusmahdollisuutta paljoakaan.
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Hyvin tiivistetty.Saltikov kirjoitti:Taas vatkataan samaa vanhaa paskaa vaahdoksi. Taitaa olla kylmä rinki persuksen alla[|-)]
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Mä oon ainakin hélvetin tyytyväinen MS Officeen.
-
Viesti Kirjoittaja mestari »
saa nyt nähdä, mitä tuosta Vistasta on tulossa... vaikka siitä kuinka hyvä tulisi (mitä epäilen), en usko, että se koskaan tulee olemaan mun koneissa, ainakaan pääkäyttiksenä. kerran Mac OS X:n ja Linuxin oppineena en halua näistä vaihtaa pois.
MacBook 2,4GHz C2D | 2Gb RAM | 160Gb + 500Gb | Mac OS X 10.6
-
Viesti Kirjoittaja Alec »
Tulipa äsken naurettua ihan kunnolla: The 'Real' Windows Vista (Pt. 3) (video, 19 megatavua).
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka