Tällä forumilla hinnat pysyvät korkeina tasan niin kauan, kun ihmiset ostavat käytettyjä koneita aivan käsittämättömän korkeaan hintaan. Tämähän on vain hyvä niille, jotka myyvät vanhat koneet ja
saavat pieneen hintaan uudistettua koneensa, ei siitä voi myyjää syyttää. Vasta sitten, kun täälläkin tajutaan se, että käytetty on aina käytetty, hinnat muuttuvat järkeviksi. Itse ostan mieluummin uuden, vaikka täälläkin olisi vaihtoehtoja, sillä parin sadan hintaero uuteen ei tunnu pahalta ja saa koneen, jossa ei ole räkää+muuta näppiksessä. Jos hinta olisi noin 20-30 % uuden hinnasta, voisi käytettyä harkita (kyse siis pari vuotta vanhoista).
Hinnat liian korkeita
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
-
-
Re: Hinnat liian korkeita
Viesti Kirjoittaja jkoodari »
Jos tähän mahdollisuuteen saada käsittämättömän korkeaa hintaa tarttuisi useampi myyjä, laitteita olisi enemmän myynnissä ja osan niistä saisi halvemmalla, joka johtaisi suurempaan erotukseen uuteen nähden ja pienempään määrään myyjiä.s1970 kirjoitti:Tällä forumilla hinnat pysyvät korkeina tasan niin kauan, kun ihmiset ostavat käytettyjä koneita aivan käsittämättömän korkeaan hintaan. Tämähän on vain hyvä niille, jotka myyvät vanhat koneet ja saavat pieneen hintaan uudistettua koneensa
-
Viesti Kirjoittaja Matkamies »
Olen ollut hannkimassa konetta ja vertaillut erilaisia vaihtoehtoja. Itse olen laskenut tällaiselle tavalla
Esimerkkinä vuoden käytetty 15 tuumainen retina pro perusmalli
Uusi vastaava kone kaupasta 1800,- (alennuksinneen, mm. Oppilaitos)
Uusi vastaava kone avaamattomassa paketissa kulutusluottojobbarilta 1500-1600,-
Vanha malli -200,-
Käytetty vuoden -200,-
Itse pitäisin siis järkevänä hintana 1100-1200 euroa, vaikka kuinka olisi hyväkuntoinen.
Suurin osa myyjistä selvästikään ei pidä tätä hintaa järkevänä. Se on ymmärrettävää, jos on itse maksanut koneestaan 2000,-. Itse taas en pidä 1500,- hintaa järkevänä, koska sillä saa iskemättömän uuden mallin. Pelin säännöt ovat muuttuneet, koska on ihmisiä, jotka ovat valmiita kärsimään selkeää tappiota myynnissä saadakseen luottoa.
Riskeistä vielä. Itse pidän käyttämätöntä konetta jobbarilta pienempänä riskinä kuin vuoden verran käytettyä. Myyjä tietää miten hän on konettaan pidellyt. Minä en tiedä. Paperit pitää tietysti olla kunnossa ja omistusoikeus selvä.
Ja minähän en ketään kiellä myymästä konettaan ihan sillä hinnalla kuin irti saa. Eri ihmiset arvostavat eri asioita ja ovat niistä valmiita maksamaan. Itsekin haen hiukan muuta kuin perusmallia ja siksi täytyyvähän katsella ympärilleen.
Esimerkkinä vuoden käytetty 15 tuumainen retina pro perusmalli
Uusi vastaava kone kaupasta 1800,- (alennuksinneen, mm. Oppilaitos)
Uusi vastaava kone avaamattomassa paketissa kulutusluottojobbarilta 1500-1600,-
Vanha malli -200,-
Käytetty vuoden -200,-
Itse pitäisin siis järkevänä hintana 1100-1200 euroa, vaikka kuinka olisi hyväkuntoinen.
Suurin osa myyjistä selvästikään ei pidä tätä hintaa järkevänä. Se on ymmärrettävää, jos on itse maksanut koneestaan 2000,-. Itse taas en pidä 1500,- hintaa järkevänä, koska sillä saa iskemättömän uuden mallin. Pelin säännöt ovat muuttuneet, koska on ihmisiä, jotka ovat valmiita kärsimään selkeää tappiota myynnissä saadakseen luottoa.
Riskeistä vielä. Itse pidän käyttämätöntä konetta jobbarilta pienempänä riskinä kuin vuoden verran käytettyä. Myyjä tietää miten hän on konettaan pidellyt. Minä en tiedä. Paperit pitää tietysti olla kunnossa ja omistusoikeus selvä.
Ja minähän en ketään kiellä myymästä konettaan ihan sillä hinnalla kuin irti saa. Eri ihmiset arvostavat eri asioita ja ovat niistä valmiita maksamaan. Itsekin haen hiukan muuta kuin perusmallia ja siksi täytyyvähän katsella ympärilleen.
Historiaa: Plus, Se, Ci, PB160, Duo230, LC475, Mac mini 2007, MacBook mid-2009 ja pari ei-Apple-macciä, iPhonet 4, 4s, 5, 5s 6s, 7, 8,11pro, SE, iPad 3 ja 4, AW0
-
Laittakaapa tietoa tännekin kun ongelmaton vuoden vanha 15" retina pro lähtee alle 1200 eurolla. Uuden hinta on 2049 e.
-
Täälläkin on ollut useampia uusia koneita tarjolla hintaan 1500-1600 euroa. Sitten täällä on ollut tarjolla useammalla omistajalla olleita koneita, joissa kaikissa ei ole kuittiakaan tallella samoihin pyyntöihin.
Jokainen voi itse arvioida, mitä ominaisuuksia arvostaa. Jokainen saa yrittää niin korkeaa hintaa kuin pystyy on tietysti kannattaa yrittää myydä kalliilla. Siksi minä en kommentoinut yksittäisissä myyntiketjuissa vaan täällä.
Jokainen voi itse arvioida, mitä ominaisuuksia arvostaa. Jokainen saa yrittää niin korkeaa hintaa kuin pystyy on tietysti kannattaa yrittää myydä kalliilla. Siksi minä en kommentoinut yksittäisissä myyntiketjuissa vaan täällä.
Historiaa: Plus, Se, Ci, PB160, Duo230, LC475, Mac mini 2007, MacBook mid-2009 ja pari ei-Apple-macciä, iPhonet 4, 4s, 5, 5s 6s, 7, 8,11pro, SE, iPad 3 ja 4, AW0
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Onneksi ostajat pääosin ymmärtävät tuon olevan pääasiassa lyhytnäköistä ja "epäilyttävääkin" toimintaa moneltakin kantilta.Matkamies kirjoitti:Täälläkin on ollut useampia uusia koneita tarjolla hintaan 1500-1600 euroa. Sitten täällä on ollut tarjolla useammalla omistajalla olleita koneita, joissa kaikissa ei ole kuittiakaan tallella samoihin pyyntöihin.
-
Tarkoitatko että vastaavia Suomeen tarkoitettuja laitteita kuin kaupasta ostetaan myydään laillisesti 25%-alella?Matkamies kirjoitti:Täälläkin on ollut useampia uusia koneita tarjolla hintaan 1500-1600 euroa.
-
Kyllä. Osamaksun korot ovat niin paljon halvempia kun kulutusluotot, että kannattaa ostaa kone ja myydä se tappiolla. Siinä ei ole mitään laitonta, kunhan koneen omistus on siirtynyt ostajalle. Moraalitonta ja epäilyttävää? Minä ainakin tuen mielummin tätä kuin pikavippifirmoja, mutta ymmärrän joidenkin pitävän vippitoimintaa moraalisesti kestävämpänä.jkoodari kirjoitti:Tarkoitatko että vastaavia Suomeen tarkoitettuja laitteita kuin kaupasta ostetaan myydään laillisesti 25%-alella?Matkamies kirjoitti:Täälläkin on ollut useampia uusia koneita tarjolla hintaan 1500-1600 euroa.
Kun myyjä säilyttää koneen avaamattomassa paketissa, se on varmasti uudenveroinen. Lisäksi postitse tilatun koneen voi palauttaa kahden viikon aikana, jos ei saa sitä myytyä.
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka