Kameran kuvat talteen heti kuvaustilanteen jälkeen?
-
Kameran kuvat talteen heti kuvaustilanteen jälkeen?
Viesti Kirjoittaja iddqd »
Onko jollain tiedossa mitään kikkakolmosta, miten tämän saisi helpommin/nopeammin/järkevämmin hoidettua? Jotain appsia joka hoitaa homman paremmin? Tavoitteena olisi, että kamerasoftana kuitenkin pysyisi joko Camera+ tai käyttöjärjestelmän oma kamera.
-
Re: Kameran kuvat talteen heti kuvaustilanteen jälkeen?
Viesti Kirjoittaja E-W »
Edit. Tsekkaa esim. https://www.dropbox.com/help/289 ja http://www.theverge.com/2013/10/9/48193 ... to-uploads
Molemmat toimivat oman kokemukseni mukaan todella hyvin. Flickeriä käytän itse tähän tarkoitukseen.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja ikl »
-
Dropbox on käytössä ja background uploading päällä, mutta siltikään ei kuvia tuonne tallenna, ennen kuin olen Dropboxin aukaissut...E-W kirjoitti:Sekä Dropbox että esim. Flickr tulevat nykyään tällaista toimintoa, eikä niitä tarvitse erikseen käynnistää.
Edit. Tsekkaa esim. https://www.dropbox.com/help/289 ja http://www.theverge.com/2013/10/9/48193 ... to-uploads
Molemmat toimivat oman kokemukseni mukaan todella hyvin. Flickeriä käytän itse tähän tarkoitukseen.
Muillakin näyttää olevan sama kysymys: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1667001
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Minusta ohjeessa ei anneta ymmärtää, että uudet kuvat latautuisivat aina automattisesti ilman Dropboxin avaamista, vaan niin, että Dropbox avaamalla aloitettu kuvanlataus suoritetaan taustalla loppuun.Background uploading is a new option that helps large Camera Uploads finish without needing you to open the Dropbox app.
-
Viesti Kirjoittaja aritko »
Muuten tätä ei kait ole iOS järjestelmässä mahdollista tehdä.
Korjakaa viisaammat jos puhun höpöjä...
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Tosiaankin paikan muuttuessa Dropbox alkaa jälleen syöstä kuvia pilveen (eli kyseessä on kaksi eri asiaa):tuomas92 kirjoitti:Dropbox avaamalla aloitettu kuvanlataus suoritetaan taustalla loppuun.
However, if you turn on background uploading, the app will automatically resume uploads whenever it detects a significant change in your iPhone's location (such as when you commute from home to work). This serves as a trigger for Dropbox to start uploading again.
Ja näin se tosiaankin toimii, kokemusta on. Flickeri on vielä parempi, se kun ei vaadi mitään kikkailua, vaan hyödyntää iOS 7:n uusia tausta-ajo-ominaisuuksia (joiden tekniikkaa en ymmärrä, mutta toimii).
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Tässä vielä tietoa tosta 3Gt:n lisätilasta ja juurikin tuosta valokuvien varmuuskopioinnista pilveen.
http://www.idownloadblog.com/2014/02/24 ... e-storage/
" That was until we noticed one important feature: the app uploads photos automatically, in the background, without you having to launch the app."
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Flickerissä on heti kättelyssä ilmaiseksi jokaiselle 1 teratavu tallennustilaa kuvilleTR8 kirjoitti:OneDrivessä on 10Gt tilaa käytössäsi.

Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Hyvä, että on luotettavaa kokemuspohjaista tietoa. Ohjeissa kun käytetään sanoja finish ja resume, en minä ainakaan saanut siitä käsitystä, että ne koskisivat myös ohjelman viimeisen käyttökerran jälkeen otettuja uusia kuvia.E-W kirjoitti:Tosiaankin paikan muuttuessa Dropbox alkaa jälleen syöstä kuvia pilveen (eli kyseessä on kaksi eri asiaa):tuomas92 kirjoitti:Dropbox avaamalla aloitettu kuvanlataus suoritetaan taustalla loppuun.
However, if you turn on background uploading, the app will automatically resume uploads whenever it detects a significant change in your iPhone's location (such as when you commute from home to work). This serves as a trigger for Dropbox to start uploading again.
Ja näin se tosiaankin toimii, kokemusta on. Flickeri on vielä parempi, se kun ei vaadi mitään kikkailua, vaan hyödyntää iOS 7:n uusia tausta-ajo-ominaisuuksia (joiden tekniikkaa en ymmärrä, mutta toimii).
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
-
Viesti Kirjoittaja E-W »

Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja ikl »
Eiköhän se ole edellytys kaikkien ohjelmien toiminnalle, että ne ovat käynnissä..iddqd kirjoitti:Mikäköhän minulla sitten mättää, kun ei mikään noista toimi. Pitääkö noiden sitten olla "tausta-ajossa" päällä? Itse olen vähän neuroottinen ja tykkään sammuttaa kaikki turhat sovellukset taustalta.
-
Viesti Kirjoittaja kvas »
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kaikenlaisia valmiitakin reseptejä löytyy pilvin pimein, esim. https://ifttt.com/recipes/117641-ios-ph ... -to-flickr
Compaq Prolinea 4/33.
-
Näinhän tämä taitaa ios:in puolella olla. Itse olen vasta vähän aikaa sitten siirtynyt pois androidin leiristä, ja tulee verrattua miten asiat siinä toimivat. Androidilla ei tarvitse olla tausta-ajo päällä, otat kuvan ja se siirtyy dropboxiin välittömästi. Ios:in puolella ilmeisesti pitää olla sitten tuo Dropbox tai Onedrive taustalla päällä, ennen kuin mitään tapahtuu. Ja tällaista käyttäytymistä koetin hakea, mutta ilmeisesti se on käyttöjärjestelmässä tällä hetkellä mahdotonta.ikl kirjoitti:Eiköhän se ole edellytys kaikkien ohjelmien toiminnalle, että ne ovat käynnissä..iddqd kirjoitti:Mikäköhän minulla sitten mättää, kun ei mikään noista toimi. Pitääkö noiden sitten olla "tausta-ajossa" päällä? Itse olen vähän neuroottinen ja tykkään sammuttaa kaikki turhat sovellukset taustalta.
IFTTT hoitaa saman asian ollessaan tausta-ajossa, eli kätevää jos jotain muutakin IFTTT reseptiä käyttää. Täytyy ilmeisesti opetella vain, että tuolla taustallakin voi pitää ohjelmia päälläkvas kirjoitti:Olisiko IFTTT:stä apua tähän asiaan? Kuulostaisi siltä että jos kuvia ilmestyy Photo Streamiin, niin IFTTT kopsaisi ne saman tien vaikkapa Dropboxiin. Tämä on siis arvaus, ei tieto. Itse käytän sitä niin, että jos postaan kuvan Facebookiin, niin kuva menee myös Dropboxiin.

-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Kuvani siirtyvät kännykän (Android) kamerasta heti kuvan oton jälkeen aina Onedriveen. Kun tulisi tarvetta käyttää kuvaa Macin puolella, ei niitä löydykään Finderin Onedrive -kansiosta
Miten saisin tuon "Photos" kansion näkymään myös Finderissa, jotta kuvat olisivat suoraan käytettävissä Macilla, eikä niitä erikseen tarvitse käydä selaimella lataamassa koneelle?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka