Facebook ostaa WhatsAppin. Mikä muuttuu?
-
Facebook ostaa WhatsAppin. Mikä muuttuu?
Viesti Kirjoittaja julB »
-
- Ylläpitäjä
Re: Facebook ostaa WhatsAppin. Mikä muuttuu?
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Muuten toivon, että pysyy mahdollisimman erillään uudesta emofirmastaan. Yleisesti minulla on sellainen fiilis, että kaikki mihin Facebook koskee, muuttuu kakaksi
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Nythän FB:ssä voi toimia anyymisti feikkitunnuksella, pitääkö WA-käytössä siirtyä Prepaideihin?
-
Viesti Kirjoittaja toblerone »

iPhone 7+ 128GB Matt Black
AppleTV 4 64GB
Apple Watch S2 Nike+ Space Gray
-
EI SIIS KÄYTÄ PUHELINNUMEROA!
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Olen itse aika noviisi sosiaalisessa mediassa, mutta mikä esimerkiksi on muuttunut huonompaan suuntaan Facebookin myötä?toblerone kirjoitti:kaikki mihin fb koskee muuttuu kakaksi.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Jonglatoblerone kirjoitti:Samaa mieltä että, kaikki mihin fb koskee muuttuu kakaksi. Täytyy kyllä siirtyä käyttämään jotain muuta vastaavaa sovellusta. Eikö suomalaisilta ollu tulossa tai tullut jo joku vastaava? Missä tais vielä olla kaikkee ettei, voi vakoilla tekstejä jne.. Fb sais kyllä kadota verkosta
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Maksaisin mielelläni ehkä jostain muistakin käyttämistäni palveluista, jos se tarkoittaisi sitä, että minä olen se varsinainen asiakas enkä myytävä tuote. Siten käyttäjäkokemus voisi olla lähtökohtana palvelun kehityksessä. Päinvastainen ajattelu on yleistä: esimerkiksi Instagramista poistettiin mahdollisuus valita, pyörivätkö videot automaattisesti kun ne tulevat ruutuun – syynä videomainokset, joita ohjelmassa aletaan tai on jo alettu viljellä. Facebookia itseään nyt ei tarvitse edes selitellä tässä kontekstissa.
Puhelinnumerolla tunnistautuminen on minusta hyvä juttu, koska se toimii saman tien kaikkien kanssa, joiden puhelinnumero minulla sattuu olemaan. Se on kuitenkin se yleisin yhteystietotyyppi, jota keskimääräiseltä käyttäjältä puhelimestaan löytyy.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
-
Viesti Kirjoittaja Esso »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Jos tuon Telegrammin välttämättä haluaa WP puhelimiin niin ohan se mahollista. https://telegram.org/appsEsso kirjoitti:Latailin jo eilen itelle Telegrammin ja laitoin kaverille viestiä, että vaihdetaanko leiriä, niin tuli hyvä kuitti kaverilta takaisin. WP:lle ei saa Telegrammia. Aina kun bongaa jonkun hyvän uuden ohjelman tai jo tuttuun ohjelmaan tulleen uuden ominaisuuden, niin yleensä ne ei ole saatavilla WP:ssä.Whatsappissa positiivista on se, että se on yhdistäny Android, iOS ja WP puhelinten käyttäjät maksuttomilla viesteillä. Mieluiten käytän kyllä edelleen iMessagea, jos vaan mahdollista.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
- Ylläpitäjä
-
Mainosmedia (FB) maksaa järjettömän hinnan käyttömaksuun ja mainoksettomuuteen perustuvasta palvelusta - miksi? Ensimmäinen epäily on se, että WA:n viestiyhteyshistoriaa ja WA-käyttäjien puhelinten osoitekirjatietoja sovitellaan FB-tietoihin 'mainonnan kohdentamiseksi'. Näin voi käydä vaikka WA:palvelua ei integoitaisikaan FB:iin. Siellä vissiin on jo ennestään huono kopio WA:sta.E-W kirjoitti:En ole vieläkään oikein snaijannut, mikä tässä kaupassa ihmisiä hiertää?
En halua antaa viestihistoriaani verkostona kenellekään. Selaushistoriaani olen yrittänyt suojata siten, perheen FB-käyttäjät käyttävät Operaa siihen tarkoitukseen ja muita selaimia surffaukseen.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
En tunne ko. lainsäädäntöä mutta esiymmärrykseni on, että tämä suoja on kovin heikko suuren firman sisällä vaikka ulospäin kaikki säännöt ovat tietenkin ennallaan.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Jokainen on varmaan ymmärtänyt jo ennen NSA-kohuakin, että kaikki verkkoon lähetetty tieto on muidenkin käytettävissä. On naiivia kuvitella, että mikään viestiohjelma olisi täysin salattu (sanoo oma Kim Dotcomimme mitä tahansa).
Edit. Kirjoitusvirhe.
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Instagramkin on Facebookin omistuksessa eikä porukalla tunnu olevan mitään ongelmaa sen käytössä, eikä sekään ole mihinkään muuttunut oston jälkeen. Kai se on tämä iso paha susi -syndrooma joka tämänkin yrityshankinnan hiertävä syy on.
Hinnasta: tässä mielipide ja muutama syy miksi Facebook ei maksanut tarpeeksi WhatsAppista..
-
Tuskin kukaan enää kuvittelee viestien sisällön pysyvän salassa, varmaan WA:n ehdoissa on kuitenkin luvattu jokin tuhoamisaika.
Pointti on nimenomaan FB:n potentiaalissa hyödyntää WA-viestiverkostoja ja WA-käyttäjien osoitekirjoja alun perin käyttösopimuksen hengen vastaisesti eli WA:n ulkopuolella.
Sama asia kuin jos WA laittaisi viestintäyhteyksien tunnistetiedot ja käyttäjien osoitekirjat avoimesti myyntiin. Se olisi todennäköisesti sopimusrikos mutta sama asia firman eri yksiköiden kesken tuskin sitä on.
Tottakai on tuota ison ja vielä isomman pahan suden syndroomaa. Aloitin sentään tietokoneiden käytön eurooppalaisilla koneilla, jos olisin joskus PC:tä käyttänyt niissäkin olisi ollut eurooppalaisia ja jopa lähes kotimaisia vaihtoehtoja. Sic transit Gloria Mundi.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Nyt joudun laiskana miehenä myöntämään, etten ole edes lukenut WhatsAppin soppareita (en tosin varmaan sadan muunkaan ohjelman)homenamsi kirjoitti:Pointti on nimenomaan FB:n potentiaalissa hyödyntää WA-viestiverkostoja ja WA-käyttäjien osoitekirjoja alun perin käyttösopimuksen hengen vastaisesti eli WA:n ulkopuolella.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Compaq Prolinea 4/33.
-
Viesti Kirjoittaja KB7s »

-
Viesti Kirjoittaja Ju33i »
Itse olen kieltäytynyt kaikesta FB hömpästä. En ole siellä koskaan käynyt eikä mulla sinne ole asiaa. Tytär sai minutkin ylipuhuttua siihen watsappiin ja en halua olla missään tekemisissä facebookin kanssa. Onko minun tiedot jo siirretty? Koska tulee 100 sivuinen tiedote jonka viimeisellä sivulla annetaan lupa jollekkin ja silloin mopo karkasi. Mulle ei myöskään puhelinmyyjät soittele, eikä mulle tule roskapostia

Olen siis erilainen täysin omasta tahdosta. Jos joku haluaa elämänsä nettiin ja haluaa katsoa toisten elämää televisiosta niin ei se silti ole minulta pois. Kukin tekee mitä haluaa elämällänsä. Niin minäkin teen.
Miten tuo watsappi profiilin saa sitten poistettua siten että minun tiedot häviää ihan oikeasti?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka