Nyt pitää sitten ruveta hankkimaan lapsillekin näitä iphoneja !
Miten olette hoitaneet tuon iTunes tili asian jos ikää ei ole vielä 13v, minkä se käsittääkseni vaatii ? Voiko omaan tiliin lisätä lapsen puhelimen vai meneekö siinä synkkaukset yms sekaisin ? Vai pitääkö tässä sortua epärehellisyyteen ja vanhentaa omaa lasta parilla vuodella ?
Perheen sisällä on luvallista käyttää samaa App Store -tunnusta, jolloin kaikki voivat ladata puhelimiinsa ostetut ohjelmat ilman lisämaksuja. Jokaiseen puhelimeen kannattaa kuitenkin laittaa omat iCloud-tunnuksen, jolloin mm. varmuuskopiot, iMessaget, Kuvavirta jne. eivät mene sekaisin.
App Store -tunnuksen voi muuttaa myöhemmin perheen tunnaria vastaavaksi Asetukset --> App Store -kohdasta.
Todella tyhmä kysymys, eli fifa 14 rupesi tilttailee kännykässä. Olen tallentanut sitä säännöllisesti icloudiin ja jos poistan tuon pelin nyt ja lataan sen uudestaan ottaako se icloudista automaattisesti tallennetut tiedostot tuosta pelistä?
maku kirjoitti:Todella tyhmä kysymys, eli fifa 14 rupesi tilttailee kännykässä. Olen tallentanut sitä säännöllisesti icloudiin ja jos poistan tuon pelin nyt ja lataan sen uudestaan ottaako se icloudista automaattisesti tallennetut tiedostot tuosta pelistä?
Kiitos jo etukäteen.
Varmista, että peli on yhteydessä Game Centeriin. Eli tuleehan ylälaitaan ilmoitus "Tervetuloa takaisin, *GC-nimimerkkisi*!", kun avaat pelin?
Minulla olisi sellainen kysymys, että miksi AirDrop-profiilikuvani on eri iPhonella ja iPadilla? Eli kun joku lähettää minulle jotain AirDropilla, näyttää se eri kuvaa nimeni kohdalla riippuen, mihin laitteeseen ollaan lähettämässä. Mistä tuo kuva edes tulee? Käytän samaa iCloud-tunnusta molemmissa laitteissa.
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
Tsekkaa koneen käyttäjälle asetettu kuva (Järjestelmäasetukset / Käyttäjät ja ryhmät) ja kokeile vaihtaa. Mulla ainakin hakee sieltä (osoitekirjassa eri kuva).
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Edessä olisi iPad2:n päivittäminen 4.3:sta 7.1:een. Teen tämän ensimmäistä kertaa ja mietin, että pystyykö pelejä jatkamaan päivityksen jälkeen samasta kohdasta? Entä ostetut ohjelmat, voiko ne ladata uudelleen vai pitääkö niistä taas maksaa jos ne haluaa takaisin?
Päivityksen jälkeen kaikki laitteessa ollut valuu itsestään sinne takaisin (kunhan on synkronoitu ja varmuuskopioitu), eli mistään noista ei tarvitse huolehtia.
Päivitys on siinä vaiheessa, että iPad kysyi maata, wifi-verkkoa yms. Ota käyttöön -kohdasta valitsin "Palauta iTunes-varmuuskopiosta". Mielestäni se kävi läpi palautuksen, nopeasti kylläkin, mutta en tiedä mikä on normaalia. Seuraavaksi tulee musta ruutu, ylhäällä on teksti "Yhteydessä iTunesiin" ja alhaalla on johdon kuva. Mitään vaan ei tapahdu. Irroitin jo johdonkin, mutta teksti käskee yhdistämään iTunesiin. Kun laittaa johdon takaisin, iTunes tekee äkkiä tavalliset synkronoinnit ja varmuuskopioinnit, jonka jälkeen iPadissa on taas teksti "Yhdistä iTunesiin". Kotinäppäimestä painamalla tulee teksti "iPadia ei ole otettu käyttöön: Aloita alusta/WiFi-asetukset/Jatka". Jatka-vaihtoehdolla näkyy vaan sama musta ruutu tekstillä ja johdon kuvalla.
iTunesin kautta näkyy kyllä iPadin sivut. Ilme on vähän uudistunut, mutta tutut ohjelmat näyttää olevan aikalailla omilla paikoillaan. Miten saisin iPadin jälleen toimimaan?
Kun poistan biisin tai levyn puhelimen musiikista, se jää yhä näkyviin listaan pilvestä takaisin ladattavaksi. Miten saisin biisin poistettua kokonaan listalta kuitenkin niin, että se olisi yhä mulla pilvessä?
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
Yhdessä huutokaupassa olisi myynnissä ipad missä on jonkun pääsykoodi vai mikä apple-id nyt onkaan, poistaako ne noita applen huollossa ja minkähän verran semmonen maksaa, vai kannattaako jättää ostamatta?
Ei siis pysty/kannata poistaa sitä kyselyä? Ne on siis sitten lopullisesti henkilökohtasia sen jälkeen, kun on tuon tunnistuksen laittanut eikä itse ota sitä pois? Kyllähän tuolta dokumentit varmaan saa, että on laillisesti hankittu.