Anghorn kirjoitti:Tuon suhteen ruoho ei ole mielestäni vihreämpää muuallakaan.
Tota on kyllä vaikee kuvitella… Ehkä tollanen muotoilematon text-only linkkibuttonit on sitten sairaan muodikkaita Värjättynä jännästi punaiseksi ja siniseksi, ihan kuin "meidän Ville (7-v.) joka teki tosi hienot nettisivut".
kumppix kirjoitti:Ilmeisesti puhelin sovelluksen soittajakuvat koko ruudun kokoisina ovat historiaa 7.1:n myötä, eli nyt näkyy soittajasta kuva vain pienessä ympyrässä?
Harmi muutos. Kokokuva oli paljon kivampi.
Tätä olin tulossa tänne marisemaan. Itse pidin suuresta soittajan kuvasta, nyt tulevan puhelun ilme on aika vaisuhko.
Osaako joku keksiä syyn tälle muutokselle?
Muuten kyllä puhelin toimii mainosti ja vaikuttaa hieman liukkaammalta.
Viimeksi muokannut rok, 14.3.2014 klo 23.01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
L-Janne kirjoitti:Päivitys sujui kivasti, mutta voiko olla sattumaa, että auton soitin lakkasi soittamasta musiikkia puhelimesta. Lightning-kaapelin kun kytkee kiinni, ei luuriin tule ilmoitusta, että se latautuisi eikä musiikki soi auton soittimen kautta. Hetken kuluttua luurin ruudulle tulee ilmoitus, ettei kaapeli tai lisälaite ole sertifioitu. Kuitenkin kyseessä on pari vuotta vanha sertifioitu Pioneer ja välissä Applen oma kaapeli. Aiemmin yhdistelmä on toiminut ongelmitta ja nyt päivityksen jälkeen ensimmäisellä automatkalla kaikki toimi normaalisti, mutta pysähdyksen ja auton sammutuksen jälkeen ei enää toiminut.
Mikä Pioneerin soitin on käytössä? Meikäläisellä ainakin toimii yhdistelmä iPhone 5 + Applen oma kaapeli + Pioneerin soitin.
Anghorn kirjoitti:Uusi näppis on muuten ihan kiva, mutta meinaan itsekin katsoa aina väärin tuon shiftin. Kaipa tuohon tottuu.
Mulla taas tuo 7 myötä tullut shift oli niin hanurista kuin olla voi. Nyt tämä on kuten sen pitääkin olla. Saman sävyinen kuin nuo muut "123, merkit ja backspace sekä rivinvaihto" vakiona. Erivärinen sitten korostettuna.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Mutta "erivärinen" tässä tapauksessa tarkoittaa samanväristä kuin kirjaimet, eli vaalea pohja ja tumma symboli. Ehkä se on sitten mielipide-/ tottumiskysymys mutta kumpikaan noista vaihtoehdoista ei ilman erehtymisen vaaraa kerro shiftin tilanteesta mitään. Voisi olla muusta näppiksestä eroavan värinen korostettuna.
edit.quote poistettu.
Viimeksi muokannut Tmi0, 15.3.2014 klo 9.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään laitoin iphone 5:een ton uuden päivityksen. Ja akku kyllä kuluu aivan silmissä. Ja akun kuluttajakin taitaa näkyä silmissä. Nimittäin paikannuksen merkki näkyy näytön yläreunassa koko ajan. Milläköhän senkin saisi pois? Kaikki ohjelmat on varmasti suljettu ja kerran käynnistetty puhelin uudestaan. Pitääköhän se alkaa palauttamaan varmuuskopiosta tätä puhelinta vai mikä auttaisi? Onko muilla ollut samaa ongelmaa nyt tai aiemmin?
Violetti nuoli kertoo, jos ohjelma käyttää tai on vastikään käyttänyt paikannusta. Tumma nuoli meinaa että ohjelma on käyttänyt paikannusta viimeisen vuorokauden aikana.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Täällä on sanottu että 4 ja 4S mahdollisesti ovat nopeutuneet tämän päivityksen myötä, mutta onko kertoa kokemusta siitä että esim. viestiä kirjoittaessa, tai missä ikinä kirjoittaakaan, niin näppis laahaa perässä aika pahasti, ja teksti tulee ruutuun viiveellä. Tätä ongelmaa ollut heti siitä lähtien kun päivitin 7.0.6. firmikseen, ennen sitä kutosella ei ollut mitään ongelmia. Päivitin siis suoraan 6.1.2 -> 7.0.6:seen. Nyt toki on breikki sisällä, enkä toki haluaisi siitä luopua ihan heti kun ohjelmistakin olen maksanut, mutta korjaako tämä iOS 7.1 tuota ongelmaa? Kuten myös sitä että näyttö reagoisi normaalisti? Nyt kun sen aukaisee, se aukeaa viiveellä, eikä heti auettua saa pyyhkäistyä toiselle sivulle missä kaikki ohjelmat ovat kansioissaan. Kaikki jotenkin tökkii tämän seiskan kanssa. Eli, lyhyesti, korjaako 7.1 näitä ongelmia?
Itelläkin pönöttää tuo paikannusnuoli tummana koko ajan.
Eikös se paikannus ole siis päällä koko ajan? Tsekkasin tuolta että mikä siellä junnaa, niin Google oli päällä...no eikös se pidäkin olla, mutta ei kai koko ajan?
Asiasta potkukelkkaan.
Kaikkihan ovat varmasti huomanneet sen "usein käydyt paikat"-toiminnon..? Tuli ensimmäiseen iOS 7 -versioon jo.
Folion alta kun katselee, niin en minä halua ainakaan, että joku seuraa missä kuljen, vaikka se olisi kuinka viatonta.. Joku syy siihen varmasti on, että sitä seurataan.. Onko sitten paikalliset mainokset tai muuta, mutta ajatuksena aika visto.
Asetukset -> tietosuoja -> sijaintipalvelut -> Järjestelmäpalvelut (alin kohta) -> Usein käydyt paikat.
En keksi mitä puhelimen pitäisi oppia kulkemisistani, että saan "hyödyllisiä" tietoja sijainneista..?
Viimeksi muokannut kössi, 15.3.2014 klo 21.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Usein käydyt paikat -toiminnolla laite oppii missä käyt usein, minä päivinä ja mihin aikoihin. Sen perusteella ilmoituskeskuksen Today-näkymään ilmestyy arvioitu ajoaika kohteeseen, johon laite olettaa sinun menevän siihen aikaan sinä päivänä, ja yhdellä osoituksella voi aloittaa navigoinnin sinne. Muuhun sitä ei toistaiseksi käytetä.
Onko muilla ongelmia tuon notification centerin kanssa? Itsellä jo ennen päivitystä herätyksen näyttämisen kanssa oli jotain ihme häikkää, eli vaikka herätys oli seuraavana aamuna kahdeksalta niin siellä näkyi 9:00, nyt ei näy herätystä enää ollenkaan vaikka on tuo huomisen tapahtumien näyttö käytössä. Tulee vähän pelko persiiseen että onko siellä nyt herätystä vai ei, mutta taitaa olla vain tuon notification centerin vaiva.
Usein käydyistä paikoista vielä, itse en ole nähnyt mitään siihen liittyvää grafiikkaa missään vaikka suht säännöllisin kellonajoin varsinkin arkiaamuisin liikunkin.
Yrittäkääpä kirjoittaa johonkin kenttään kysymysmerkki ensimmäiseksi merkiksi kirjainnäppäimistön shiftin viereisestä napista. Autocapitalize pitää shiftiä päällä, mutta .? -nappi ei saa kysymysmerkkiä aikaan millään yhdistelmällä shift-napin painalluksia.
Voiko akunkesto olla parantunut? Mä oon jatkuvasti huomannut puhelimen pääsevän tälläsiin lukuihin, joista ei ollut kyllä vähän ennen päivitystä tietoakaan. Julkasupäivänä hankittu iP5.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
APz kirjoitti:Näppikseen on tullut hauska "feature".
Yrittäkääpä kirjoittaa johonkin kenttään kysymysmerkki ensimmäiseksi merkiksi kirjainnäppäimistön shiftin viereisestä napista. Autocapitalize pitää shiftiä päällä, mutta .? -nappi ei saa kysymysmerkkiä aikaan millään yhdistelmällä shift-napin painalluksia.
Tämä varmaankin iPadilla, päätellen siitä että iPhonessa ei ole tuollaista .? -nappia näppäimistössä.