mercury kirjoitti:
Ei ole phpBB:n vakio-ominaisuus. Lisäpalikalla saa, mutta sitten jonkun pitäisi ottaa se asiakseen, ja siihen tietysti liittyy muutakin kuin vain asentaminen.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Puoli minuuttia kestäisi ajaa tuo suoraan tietokantaan kaikille käyttäjille, mutta käyhän se toki näinkin, tai noh ei oikeasti kyllä käy kun varmaan murto-osa tuon vaihdon tekee. Itse en ole vaihtanut varmaan koskaan.
mercury kirjoitti:
Ei ole phpBB:n vakio-ominaisuus. Lisäpalikalla saa, mutta sitten jonkun pitäisi ottaa se asiakseen, ja siihen tietysti liittyy muutakin kuin vain asentaminen.
No ehkä tällaisen isossa mittakaavassa varsin mitättömän jutun voisi lisätä sitten mukaan kun foorumi uudistuu (olen ymmärtänyt että jotain uudistuksia on luvassa?)...
Kauppapaikan kannalta katsottuna käyttäjien erilaiset aika-asetukset voivat olla ongelmallisia. Esim. huutokaupan sulkeutuessa tiettyyn kellonaikaan voi tulla vääntöä siitä kuka on tehnyt viimeisen tarjouksen? Kaikki eivät kuitenkaan käy säätämässä foorumikellojaan oikeaan aikaan.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
gramdel kirjoitti:Puoli minuuttia kestäisi ajaa tuo suoraan tietokantaan kaikille käyttäjille, mutta käyhän se toki näinkin, tai noh ei oikeasti kyllä käy kun varmaan murto-osa tuon vaihdon tekee. Itse en ole vaihtanut varmaan koskaan.
Jep, huomasin itsekin vasta, että kesäajassahan tuo Hompun henkilökohtainen kelloni oli ollut koko syksyn.
gramdel kirjoitti:Puoli minuuttia kestäisi ajaa tuo suoraan tietokantaan kaikille käyttäjille, mutta käyhän se toki näinkin, tai noh ei oikeasti kyllä käy kun varmaan murto-osa tuon vaihdon tekee. Itse en ole vaihtanut varmaan koskaan.
Jep. Voisi kuvitella että about yhdellä SQL-lauseella ajaisi user_dst:n arvon nollasta ykköseksi ainakin kaikille joiden aikavyöhyke on east european time jos kantaan pääsee kiinni adminin oikeuksilla..
Tai sitten jos aikaleimoilla on jossain kaupanteossa oikeaa merkitystä niin sitä voisi foorumin ajaksi julistaa pysyvästi neutraalin UTC:n ilman kommervenkkejä ja unohtaa aikavyöhykkeet..
Hatey on oikeassa. Minä sanon, että kesäaika pitäisi lailla kieltää. Unirytmi on aivan sekaisin ja pitäisi selvitä viikosta elävänä. Huonolta näyttää, kun ajatus ei kulje ja tekisi mieli vain nukkua.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Tuo on totta, tästä talvi/kesäaikapelleilystä olisi aika päästä eroon. Tästä ei ole mitään todellista hyötyä kellekään. Joku ulkomaankauppaan perustuva perustekin on jo aikaa mennyt vanhaksi, ei kellonajalla nettiaikana ole merkitystä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Mikael K. kirjoitti:Hatey on oikeassa. Minä sanon, että kesäaika pitäisi lailla kieltää. Unirytmi on aivan sekaisin ja pitäisi selvitä viikosta elävänä. Huonolta näyttää, kun ajatus ei kulje ja tekisi mieli vain nukkua.
Kun olemme samaa mieltä, niin lain voisi säätää.
IMac 21,5 " Late 2017 OSX 13.7.5 4GT
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
Asiaa lähestytään väärästä suunnasta - nykyäänhän kesäaika on normaalimpi aika, koska se on voimassa 7/12 vuodesta, joten pitäisin käytännöllisempänä jättää kesäajan päälle. Näin saataisiin loppukesän iltoihin valoisaa ulkoilu- ja urheiluaikaa, eikä tarvitsisi enää käännellä kelloja.
Mikäli ongelma on nimenomaan kellojen kääntely, silloin ei kai ole väliä kumpaan aikaan jäädään, ja todellakin vuosia on kesäaika ollut kaksi kuukautta talviaikaa pidempi.
Mielestäni tällä tavalla saavutettaisiin kompromissi kesäajan hyötyjä tavoittelevien ja sen haittoja vastustavien kanssa - olivat hyödyt sitten kenenkin mielestä todellisia tai ei; haitat joka tapauksessa ovat kiistattomia, mutta itse ainakin pidän nyt keväälläkin auringon korkealla olemisesta iltapäivällä ja illalla, sekä siitä, ettei loppukesästä ja alkusyksystä tule pimeä illalla niin aikaisin.
arisel kirjoitti:Asiaa lähestytään väärästä suunnasta - nykyäänhän kesäaika on normaalimpi aika, koska se on voimassa 7/12 vuodesta, joten pitäisin käytännöllisempänä jättää kesäajan päälle. Näin saataisiin loppukesän iltoihin valoisaa ulkoilu- ja urheiluaikaa, eikä tarvitsisi enää käännellä kelloja.
Mikäli ongelma on nimenomaan kellojen kääntely, silloin ei kai ole väliä kumpaan aikaan jäädään, ja todellakin vuosia on kesäaika ollut kaksi kuukautta talviaikaa pidempi.
Mielestäni tällä tavalla saavutettaisiin kompromissi kesäajan hyötyjä tavoittelevien ja sen haittoja vastustavien kanssa - olivat hyödyt sitten kenenkin mielestä todellisia tai ei; haitat joka tapauksessa ovat kiistattomia, mutta itse ainakin pidän nyt keväälläkin auringon korkealla olemisesta iltapäivällä ja illalla, sekä siitä, ettei loppukesästä ja alkusyksystä tule pimeä illalla niin aikaisin.
Tämä kesäaika koko ajan.
IMac 21,5 " Late 2017 OSX 13.7.5 4GT
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3