Mikä on ongelmana kun luotu nettiyhteys toimi ensin perfekt, mutta sitten oli taloyhtiössä joku ennalta ilmoittamaton sähköremppa jolloin osasta kämppää oli sähköt pois ja netti kuollut. Tämän jälkeen piti yhteys luoda uudelleen, toimi muutaman päivän. Sitten alkoi kenkuttelu, kone vaihtoi itse netti oletuksia, eli ei pitänyt ethernettiä, DHCP:tä oletuksena nettiyhteydelle vaan vaihtoi sen koko ajan modeemin ja PPoE:n puolelle ja sitähän kautta en pääse nettiini. Yhteys pitäisi olla kaapelimodeemin kautta. Nyt kone ilmoittaa että yhteys toimii mutta se ei saa auki http://www.apple.com sivua? Kysyy vaan että olenko kirjoittanut sivun http://www.apple.com oikein? Myös ohjeselain on näyttänyt menettäneen kaikki tietonsa eli hyrrä pyörii mutta sivu pysyy blankkona. Muuten en ole koneessani (PowerBookG4) huomannut muita vikoja.
Yliopistolla WLANin kautta netti toimii niinkuin ennenkin.
Nettiyhteys toimii, mutta ei saa kuitenkaan yhteyttä?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Nettiyhteys toimii, mutta ei saa kuitenkaan yhteyttä?
Viesti Kirjoittaja elppA »
-
Re: Nettiyhteys toimii, mutta ei saa kuitenkaan yhteyttä
Viesti Kirjoittaja cubisti »
Missäs majailet koneinesi ja kaapelimodeemeinesi? Mulla oli Welho Pro:n kanssa samanlaiselta
kuulostava ongelma, joka johtui siitä että paluukanava oli pimeänä suurimman osan aikaa. Eli
yhteys kyllä periaatteessa muodostui kaapelimodeemiin, mutta paluukanavan pätkimisen vuoksi
se ei pysynyt yllä, vaan kone haki koko ajan uusia IP:eitä itselleen. Välillä netti toimi, välillä ei ja
syytä ei oikein löytynyt.
Olin täydellisen raivon partaalla, varsinkin kun jouduin epäillyksi kräkkeriksikin sen takia. Joku pikkupoika oli tilaillut opettajalleen erinäisiä seksivälineitä jostain nettikaupasta, ja mulla oli ollu vähän aikaa sama IP kuin se mihin Welho sitten sen skidin jäljitti. Neuvoin heitä listaamaan kaikki mulla käytössä olleet IP:t viimeisen viikon ajalta ja niitä oli aika pitkä lista. Ei ihme, koska kone haki uudet
yhteydet muutaman kerran tunnissa. Uskoivat sitten Welhollakin, etten ollut tuo henkilö, varsinkin kun oli sitten kiinni jäätyään tunnustanut käyttäneensä ostoksiinsa isin luottokorttia...
Tämän ansiosta tulivat sitten Welhon asentajatkin lopulta himaan, ja aikansa kun sikäläiset
Sauli ja Pauli ihmettelivät, alkoivat lopulta mittailla signaaleja eri rasioista. Syyksi paljastui vääränlainen haaroitin huoneistossamme, eli se pulikka josta talojakamosta tuleva piuha jaetaan huoneiston antennirasioihin. Tämän oli Antenniasennus Kädetön & Poika asentanut ihan jo
rakennusvaiheessa uuteen kämppäämme.
Pulikan vaihdon jälkeen ongelmia ei ei tullut enää koskaan niin kauan kuin tuossa osoitteessa
asuin.
Kyselepä siis taloyhtiöstä, onko teillä tehty esim. tulevan digi-tv:n takia jotain kaapeliremppaa.
C
kuulostava ongelma, joka johtui siitä että paluukanava oli pimeänä suurimman osan aikaa. Eli
yhteys kyllä periaatteessa muodostui kaapelimodeemiin, mutta paluukanavan pätkimisen vuoksi
se ei pysynyt yllä, vaan kone haki koko ajan uusia IP:eitä itselleen. Välillä netti toimi, välillä ei ja
Olin täydellisen raivon partaalla, varsinkin kun jouduin epäillyksi kräkkeriksikin sen takia. Joku pikkupoika oli tilaillut opettajalleen erinäisiä seksivälineitä jostain nettikaupasta, ja mulla oli ollu vähän aikaa sama IP kuin se mihin Welho sitten sen skidin jäljitti. Neuvoin heitä listaamaan kaikki mulla käytössä olleet IP:t viimeisen viikon ajalta ja niitä oli aika pitkä lista. Ei ihme, koska kone haki uudet
yhteydet muutaman kerran tunnissa. Uskoivat sitten Welhollakin, etten ollut tuo henkilö, varsinkin kun oli sitten kiinni jäätyään tunnustanut käyttäneensä ostoksiinsa isin luottokorttia...
Tämän ansiosta tulivat sitten Welhon asentajatkin lopulta himaan, ja aikansa kun sikäläiset
Sauli ja Pauli ihmettelivät, alkoivat lopulta mittailla signaaleja eri rasioista. Syyksi paljastui vääränlainen haaroitin huoneistossamme, eli se pulikka josta talojakamosta tuleva piuha jaetaan huoneiston antennirasioihin. Tämän oli Antenniasennus Kädetön & Poika asentanut ihan jo
rakennusvaiheessa uuteen kämppäämme.
Pulikan vaihdon jälkeen ongelmia ei ei tullut enää koskaan niin kauan kuin tuossa osoitteessa
asuin.
Kyselepä siis taloyhtiöstä, onko teillä tehty esim. tulevan digi-tv:n takia jotain kaapeliremppaa.
C
Steve-O-Meter: http://ncse.com/taking-action/project-steve
-
Viesti Kirjoittaja elppA »
Mitä mä koneista (en mtn) ymmärrän juuri toi paluukanava ei välkytä koko aikaa. Asunnoissa ei ole tehty mitään mutta viereen ollaan rakentamassa taloa jonka takia sähköt/netti olivat jokin aikaa poissa pelistä.cubisti kirjoitti: Mulla oli Welho Pro:n kanssa samanlaiselta
Naapureiden koneet eivät ole reistailleet. Kuten kerroin on ohjeselaimeni myös blankko, eli se ei sisällä mitään mieleeni on tullut että voiko kone olla saanut vaurioita esim. sähkökatkoksesta johtuvasta jännitteiden vaihtelusta? Tai jtn sinne päin... en ole sähköasiantuntija mutta tajunnette mitä tarkoitan.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Tuskin vaan tässä on kaksi eri vikaa.elppA kirjoitti:Naapureiden koneet eivät ole reistailleet. Kuten kerroin on ohjeselaimeni myös blankko, eli se ei sisällä mitään mieleeni on tullut että voiko kone olla saanut vaurioita esim. sähkökatkoksesta johtuvasta jännitteiden vaihtelusta?
Ohjeselaimen ominaisuus hukata ohjeet ei ole bugi vaan jo ominaisuus. Käytä tuota vasemman yläreunan hakua sanalla ohjeet ja löydät vastauksen miten korjataan.
Koneesi unohtaa ethernetin koska toteaa ettei se toimi ja switchaa automaattisesti seuraaviin vaihtoehtoihin. Hae vikaa kaapeleista ja itse modeemista, tuskin itse koneessa on vikaa tältä osin.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Mulla on vaihdettu jo kaks welhon toimittamaa motorolan motukkaa vähän samanlaisten vikojen takia - vika motukassa. Ei muuta kun vaihtamaan mottia.
-
Viesti Kirjoittaja cubisti »
Ai niin, unohdinpa tosiaan sen, että mullakin on kerran mennyt motu vaihtoon.
Se ei tosin oireilut yhtään millään tavalla etukäteen. Kuoli vaan yhtäkkiä. Uutta
kun hain, kysyivät vaan Welhon asiakaspalvelussa Sanomatalossa että monesko oli.
Kai näitä siis pimenee yhtä mittaa.
C
Se ei tosin oireilut yhtään millään tavalla etukäteen. Kuoli vaan yhtäkkiä. Uutta
kun hain, kysyivät vaan Welhon asiakaspalvelussa Sanomatalossa että monesko oli.
Kai näitä siis pimenee yhtä mittaa.
C
Steve-O-Meter: http://ncse.com/taking-action/project-steve
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka