amanita kirjoitti:Kateelliset lienevät nyt tyytyväisiä; tuloerothan täten Suomessa hieman kapenevat hänen muutettuaan Suomesta pois.
Minä ymmärrän oikein hyvin Wahlroosia, minusta mm. perintövero on väärin, niin myös maamme varakkaiden toimijoiden ymmärtämätön kadehtiminen ja sitä kautta liiallisuuksiin menevä verottaminen.
Mistä ihmeestä tuo kateellisuus-aate oikein kumpuaa?
Media on väärällään artikkeleita, kolumneja ja muita vuodatuksia, joissa eliitti, oikeistopoliitikot ja yrittäjät ilmaisevat tavattoman kateutensa duunareita kohtaan, koska työväestöllä on kaikki niin hyvin, ihan työttömyysturva ja kaikki!
Eivät ne puheet sinua häiritse?
Pienyrittäjillä toki onkin ihan oikea ja perusteltu syy kateuteen, sillä tässä kokoomusvetoisessa maassa heitä kohdellaan luvattoman huonosti monella tavalla.
amanita kirjoitti:Minä en tunne huippurikkaita, joitain varakkaita kuitenkin, kirjojen siirtämistä muualle on siinäkin porukassa pohdiskeltu juurikin noista samoista syistä johtuen.
Millaiset toimeentulovaikeudet näitä tuttujasi pois Suomesta mahtavat ajaa?
amanita kirjoitti:Jossain on raja sillekin, mikä tuntuu oikeudenmukaiselta ja missä astuu epäoikeudenmukaisuus kuvioihin.
Tästä olen aivan samaa mieltä!
Epäoikeudenmukaisuus astuu yleensä kuvioihin tasan sillä hetkellä kun Nalle avaa suunsa.
Ja mitä tulee Maailman Vahvimman Nallen erinomaisuuteen, niin tuurilla on siihen oma osuutensa, vaikka varmasti osaamistakin on.
Oli kyse osaamisesta tai tuurista, on kuitenkin ihan eri juttu, mitä siitä osaamisesta loppujen lopuksi seuraa Suomelle ja maan kansalaisille, tai muiden maiden kansalaisille.... Kenen selkänahasta Nalle on miljoonansa repinyt, sitä ei yleensä kerrota - raha ei kasva puissa, joten senkin omaisuuden on joku työllään tehnyt, ja se asia on varma, ettei sitä työtä ole Nalle tehnyt...
Tunnustusta rahojen kasaan kaapijoille Wahlroosin ei juuri kuule jakavan, vaan pääasiassa haukkuja - vaikka ilman työväkeä hän ei olisi omaisuuttaan kerännyt. Mielenkiintoista muuten sekin, miten pilkallisesti Wahlroos suhtautuu keskiluokkaankin - tyypillinen yläluokan itseään täynnä oleva edustaja, jolle rikkaus on tullut lähinnä syntymälahjana mm. Buntan verkostojen kautta, jotka lienevät Pikku-Nallen karikoiden ohi hyysänneet, ei hän omaisuuttaan suinkaan kovalla työllä ole hankkinut - siis itse tekemällään kovalla työllä. Moni muu ihminen varmasti kyllä on tehnyt kovaakin työtä hänen miljooniensa eteen.