Pieni tarkennus: Puhelin on siis jo saatu nollattua ('Poista kaikki sisältö ja asetukset'), mutta siinä vaiheessa, kun koettaa aloittaa taas alusta ('Hello' ...), niin siinä vaiheessa se jossain kysyy tuota iCloudin alkuperäistä salasanaa...Delli kirjoitti:Eipä tuohon muut tolkkua saa kuin Applen edustaja, sen verran oudolta kuulostaa. Kun puhelimessa on jokin lukitus päällä niin tietokoneen iTunes antaa virhettäi, ei ymmärrä.
Eihän siinä puhelimessa ole se iCloudil-tunnuksella avattava 'etsi puhelimeni päällä', kun se on päällä niin puhelimen nollaus ivaatii sen iCloudin salasanan.
Tämä ei kyllä vaikuta mitään noihin muihin juttuihin mitä tuossa on.
Edit: Sori, ettehän te tuota 'etsi puhelimeni' kohtaa pääse enää katsomaan kun puhelin on jumissa,
iPhonea ei pääse alustamaan! [Ratkaistu!]
-
Re: iPhonea ei pääse alustamaan!
Viesti Kirjoittaja yuci »
-
Viesti Kirjoittaja Omppu=1 »
Nyt kun puhelimesta on jätetty "find my iphone" päälle ja nollattu, pitäisi puhelin edelleen löytyä hänen icloud tililtään ja tuon "find my iphone" toiminnon saa icloudista myös manuaalisesti pois päältä.
Onnistuuko tämä/näkyykö puhelin hänen icloud tiliin linkitettynä?
oleteko lukeneet tuon? http://support.apple.com/kb/PH2702?viewlocale=fi_FI
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Siis se kysyy iCloudin tunnusta, ei Storen Apple-ID:tä ja sen salasanaa.
Otetaanpa nyt ihan alusta
-onko Storen ja iCloudin tunnus sama
-- ja vaikka ne näyttää samalta niin Applen kannalta ne on eri tunnukset
-mikä tunnus on nollattu
-mitä tunnusta hän koettaa laittaa siihen puhelimeensa nyt
-mitä tunnusta hän koettaa laittaa sinne iTunesiin
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
-onko Storen ja iCloudin tunnus sama: ON sama.Delli kirjoitti:Tuo yllä oleva kannattaa lukea.
Siis se kysyy iCloudin tunnusta, ei Storen Apple-ID:tä ja sen salasanaa.
Otetaanpa nyt ihan alusta
-- ja vaikka ne näyttää samalta niin Applen kannalta ne on eri tunnukset
-mikä tunnus on nollattu: ilmeisesti AppleID on nollattu.
-mitä tunnusta hän koettaa laittaa siihen puhelimeensa nyt: sama kuin AppleID
-mitä tunnusta hän koettaa laittaa sinne iTunesiin: sama kuin AppleID
Hänellä on AppleID ja iCloudin tunnus (siis se, jolla hän kirjautuu iCloudiin) sama.
edit: Puhelintaan ei näy enää iCloudissa.
-
Ystäväni myi hänellä aiemmin olleen iPadin tuttavalleen ja teki tälle samalla myös AppleID:n, koska tuttava ei niin hyvin taida tätä tietotekniikkaa. Tässä yhteydessä oli käynyt niin, että ystäväni puhelin oli joutunut tämän uuden AppleID:n alle. Se, miten näin on käynyt, on mysteeri; ystäväni ei missään vaiheessa liittänyt puhelintaan tälle uudelle Apple ID:lle. Sen hän kieltää ehdottomasti.
Samassa yhteydessä ystäväni osti itselleen uuden iPad minin. Se siis on toiminut oikein koko ajan.
Joka tapauksessa Applen tuki löysi ystäväni puhelimen IMEI-koodista, että se on tämän tuttavan AppleID:n alaisuudessa. Onneksi ystäväni sai tältä tunnukset, jolloin pääsi poistamaan puhelimen siitä ja alkamaan iPhonensa käytön alusta.
Vielä on mysteeri, miksei läppäri hae iTunesista mitään.
-
Kysymyksessä on siis kesällä 2012 tyttärelle käytettynä ostettu iPhone 4. Nyt olisin myymässä puhelinta eteenpäin ja tietysti haluan, että puhelimessa ei olisi mitään aktivointilukkoja tms.
Uudelleenkäynnistyksen yhteydessä laite kysyy alkuperäisen ID:n tunnuksia. Laitteelle on aiemmin saatu minun AppleID, mutta tytär halusi jossain vaiheessa, että poistaisin puhelimen omalta ID:ltäni. Hän teki oman, mutta ilmeisesti ei koskaan kytkenyt puhelintaan omaan tunnukseensa.
Kun tyttären ID:tä katsoo, siellä ei ole mitään laitteita.
Kun omaani katsoo, siellä on vain oma iPhoneni, ei tyttären.
Puhelimen alkuperäinen omistaja sanoo poistaneensa puhelimen tunnukseltaan iCloudissa.
Tein sitten puhelimelle tuon aiemmin kuvaillun DFU-tilan kautta tyhjennyksen, mutta puhelin edelleen kysyy alkuperäisiä tunnuksia.
Jos otan yhteyden Applen tukeen, niin mahtavatko minua uskoa, kun kuulemma ovat tarkkoja näissä AppleID-asioissa? Pitäisikö alkuperäisen omistajan se tehdä?
Eli voi Apple, minkä meni tekemään!
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Edit: Aiempi omistaja antoi minulle tunnuksensa niin, että vaihtoi salasanansa, jota saatoin käyttää. Puhelin ilmoittaa, ettei lukitusta voi avata käyttäen tätä AppleID:tä.
Eli tällainen toiminta kohta saa minut siirtymään kokonaan pois iPhoneista. Aivan uskomatonta sähläämistä Applelta!

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Jos minua tarkoitat, niin selitä sitten, missä suhteessa olen tehnyt pieleen?MacFinn kirjoitti:Minusta tässä sählää joku muu, mutta se nyt olen vain minä.
IPhonen aktivointilukko pitäisi purkaantua näillä ohjeilla: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=93&t=206204
Alkuperäinen käyttäjä on tehnyt tämän mukaan eli poistanut puhelimensa omalta tunnukseltaan. Tiedän sen.
Sen jälkeen koetin tuota tämän viestiketjun alussa ollutta ohjetta tehdasasetuksiin palauttamista -- ei auttanut: kysyy edelleen tunnusta ja sen salasanaa, jotka eivät kuitenkaan kelvanneet iPhonelle, ei alkuperäisen omistajan tunnus eikä (tietenkään) mikään myöhemmin meidän perheessä luotu tunnus.
Että kyllä tämä systeemi on syvältä. Ainakaan tämä ei ole sitä, mitä Applen brändi on: helppokäyttöisyyttä....
-
Miksi et katsonut etukäteen sieltä asetukset - iCloud kenen tunnuksilla puhelin on ja ottanut samalla sitä 'Etsi puhelimeni' valintaa pois päältä. Tämähän on jo tässä ketjussa aikaisemminkin sanottu ja sama löytyy noista Applen ohjeista.
Nyt muistan huonosti kun edellisestä nollauksesta on niin pitkä aika mutta eikö siinä ruudussa missä sitä salasanaa kysytään kerrota myös se ID minkä salasanaa halutaan?
Kyllä ne n. 10 puhelinta tai padia mitä olen nollannut ovat hyväksyneet mukisematta sen iCloudin tunnuksen ja salasanan mitä siihen on antanut.
-
Tämä oli jäänyt hämäräksi, että DFU-tila ei auta, vaikka tietäisi kaikki tunnukset. Sikäli kun ystäväni tapauksen ratkeamisen ymmärsin oikein, niin viimeisenä hän teki tämän toimen ja auttoi hänellä.Delli kirjoitti:Miksi koetit taas DFU-tilan kautta tyhjentää kun se ei auta iOS7-käyttiksen iPhonessa mitään, samaa iCloudin tunnusta se kysyy siinäkin.
Tätä en ole huomannut missään tässä viestiketjussa. Nyt sen oppi. Kiitos siitä.Delli kirjoitti:Miksi et katsonut etukäteen sieltä asetukset - iCloud kenen tunnuksilla puhelin on ja ottanut samalla sitä 'Etsi puhelimeni' valintaa pois päältä. Tämähän on jo tässä ketjussa aikaisemminkin sanottu ja sama löytyy noista Applen ohjeista.
Se sanoo sen sellaisessa muodossa, että näyttää ekan kirjaimen tunnuksesta ja muut merkit se peittää, @-merkistä eteenpäin näyttää kaiken. Sellaista tunnusta ei ole alkuperäisellä omistajalla. Eli eikö systeemi sitten kysykään alkuperäistä tunnusta? On mahdollista, että tyttäreni on luonut tuon tunnuksen, mutta loppuun asti puhelin oli jotenkin minun tunnuksen alla, vaikka sen olin poistanut iCloudistani. Se näkyi siinä, että jos tyttäreni halusi puhelimeensa jonkun pelin tms niin hän tarvitsi AppleID:täni.Delli kirjoitti:Nyt muistan huonosti kun edellisestä nollauksesta on niin pitkä aika mutta eikö siinä ruudussa missä sitä salasanaa kysytään kerrota myös se ID minkä salasanaa halutaan?
Oppimista ja erehdystä tässä sitten on tarvittu. Ei tämä minusta mitenkään yksinkertainen toimenpide ole, kun kaikkea tuollaista pitää tietää.Delli kirjoitti:Kyllä ne n. 10 puhelinta tai padia mitä olen nollannut ovat hyväksyneet mukisematta sen iCloudin tunnuksen ja salasanan mitä siihen on antanut.
Toivottavasti Applen tuki osaa auttaa tiistaina.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Kun olen toista kymmentä kertaa tämän homman itse joutunut tekemään, niin aina se menee läpi suoraan asetuksista nollaamalla. Sitten iOS kysyy ID:n passun ja siinä se. Ei mitään kommervenkkejä. Taitaa valitettavasti tälläkin kertaa olla user error kyseessä, mutta toivottavasti saat ratkeamaan.yuci kirjoitti:Laitteelle on aiemmin saatu minun AppleID, mutta tytär halusi jossain vaiheessa, että poistaisin puhelimen omalta ID:ltäni. Hän teki oman, mutta ilmeisesti ei koskaan kytkenyt puhelintaan omaan tunnukseensa.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
1. Asetuksista tarkistetaan Asetukset - iCloud -kohdasta TIli, että mille tilille puhelin on kytketty ja samalta sivulta poistetaan Etsi iPhoneni -täppä. Poistetaanko tili tässä vaiheessa?
2. Poistetaan puhelin iCloudista Etsi iPhoneni kuvakkeen alta ja siellä laitteet. (Olen huomannut, että poistomahdollisuus tulee vain silloin, kun puhelin ei ole päällä ja näkyy harmaana)
3. Tyhjennetään puhelin Yleiset - Nollaa - Poista kaikki sisältö ja asetukset.
-
Viesti Kirjoittaja tiburon »
Kyllä, juuri näin. Apple ID näytetään kokonaan, eikä siis pitäisi olla epäselvyyttä mistä ID:stä on kyse.Delli kirjoitti: Nyt muistan huonosti kun edellisestä nollauksesta on niin pitkä aika mutta eikö siinä ruudussa missä sitä salasanaa kysytään kerrota myös se ID minkä salasanaa halutaan?
-
Ei minulla vaan...tiburon kirjoitti:Kyllä, juuri näin. Apple ID näytetään kokonaan, eikä siis pitäisi olla epäselvyyttä mistä ID:stä on kyse.Delli kirjoitti: Nyt muistan huonosti kun edellisestä nollauksesta on niin pitkä aika mutta eikö siinä ruudussa missä sitä salasanaa kysytään kerrota myös se ID minkä salasanaa halutaan?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Näytti tällaiselta, aivan kirjaimellisesti: s*****@icloud.com siinä puhelimen näytöllä, jossa kysyi AppleID:tä.
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Hmmm..pnp kirjoitti:Ja vielä tarkennuksena, eihän se ikinä mitään alkuperäistä id:tä kysele, tai no ensi kertaa nollatessa tietty, vaan aina sitä johon se on viimeksi ollut liitettynä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tuolla logiikalla puhelimen pitäisi kysyä joko minun ID:tä tai sitten tyttären tekemää. Minun ID:ni ei kelpaa. Tyttären nimellä jos hakee ID:tä, ei hänelle löydy tuon kaltaista, kuin yllä kuvasin.
Vaikka ketjussa on kuvattu yleensä systeemin toimivan, niin omat kokemukseni tästä ovat (ehkä ymmärrettävästi) kauheita. Minulta on täysin luotto mennyt tähän systeemiin. Nyt mietin, että uskallanko koskaan alustaa tuota omaa puhelintani, jos sekin menee tällaiseen tilaan ja alkaa kysellä mitä ihmeellisintä ID:tä -- esimerkiksi ystäväni tapauksessa: hän ei millään voinut käsittää, miten puhelimensa oli joutunut sille toiselle ID:lle, jolle hän ei omaa puhelintaan ollut asettanut.
-
Teoriassa on mahdollista että kyselee alkuperäisen omistajan iCloudin tunnusta JOS puhelinta ei ole koskaan nollattu kun omistaja on vaihtunut. Aina vaan vaihdettu oma SIM-kortti sisään, kirjauduttu Storeen omilla tunnuksilla eikä iCloudin tunnuksiin ei ole koskaan koskettu.
Tällä logiikalla puhelimessa on alkuperäisen omistajan ohjelmatkin ja muuta sisältöä jos niitä ei ole käsin poistettu, tosin ohjelmia ei saa päivitettyä.
Onko tämän puhelimen hankkinut uutena se henkilö josta tuossa aikaisemmin on ollut puhetta vai onko hänkin ostanut sen käytettynä ja nollaamattomana?
Oliko puhelin tyhjä kun sinä sait sen eli aloitit siitä tervetuloa ruudulta ja annoit omat iCloudin yms. tunnukset ennenkuin sait puhelimen päälle?
Nollasitko puhelimen kun annoit sen tyttärelle?
-
Puhelimen ensimmäinen omistaja on ketjussa mainittu. Häneen olen ollut yhteydessä eikä puhelinta ole hänen tunnuksillaan enää.Delli kirjoitti:Onko tämän puhelimen hankkinut uutena se henkilö josta tuossa aikaisemmin on ollut puhetta vai onko hänkin ostanut sen käytettynä ja nollaamattomana?
Aloitin Tervetuloa-ruudulta. Asetin oman AppleID:n puhelimeen, jonka tytär myöhemmin halusi pois.Delli kirjoitti:Oliko puhelin tyhjä kun sinä sait sen eli aloitit siitä tervetuloa ruudulta ja annoit omat iCloudin yms. tunnukset ennenkuin sait puhelimen päälle?
Nollasitko puhelimen kun annoit sen tyttärelle?
Tämä tunnus s** jne ei ole minun. Tyttäreni nimellä kun hakee Applen sivulla (AppleID unohtunut, nimen ja emailin antaminen) ei tuo tällaista AppleID:tä esille -- ei ainakaan kuusimerkkistä ja icloud-peräistä.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Juuri näin. Kyllä tässä on valitettavasti kahdella ilmeisesti eri henkilöllä käynyt jotakin, jota ei joko muisteta tai kerrota. Homma on kuitenkin tosi simppeli, kun sen tekee - ei vaadi käytännössä muuta kuin nollauksen asetuksista. Ilmeisesti näissä molemmissa tapauksissa on jotenkin pulailtu käyttäjätunnuksilla toisella tavalla kuin olisi suositeltavaa. Jäänee mysteeriksi.Delli kirjoitti:Puhelin ei keksi itse mitään tunnuksia, kyllä ne sinne syöttää pitää.
Voin kuitenkin vannoa, että kun homman tekee ohjeen mukaan, mitään ongelmia ei tule. Voit siis ihan turvallisesti jatkossakin nollailla, tyhjentää jne. puhelimiasi.
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
No sittenhän tämä menee helpoksi, joko sinä tai tyttäresi on sen iCloudin tunnuksen sinne syöttänyt kun kerran puhelin oli nollattuna kun se teille tuli.yuci kirjoitti:Aloitin Tervetuloa-ruudulta. Asetin oman AppleID:n puhelimeen, jonka tytär myöhemmin halusi pois.
Mitään nollausta edeltävää tunnusta puhelin ei kysy.
-
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
Compaq Prolinea 4/33.
-
Oman tilanteeni pystyn kuvailemaan täysin. Ja se on tuo, minkä sanoin. En ole jättänyt mitään pois. Mitä hyötyä sellaisesta olisi?E-W kirjoitti:Juuri näin. Kyllä tässä on valitettavasti kahdella ilmeisesti eri henkilöllä käynyt jotakin, jota ei joko muisteta tai kerrota. .... Jäänee mysteeriksi.Delli kirjoitti:Puhelin ei keksi itse mitään tunnuksia, kyllä ne sinne syöttää pitää.
Voin kuitenkin vannoa, että kun homman tekee ohjeen mukaan, mitään ongelmia ei tule. Voit siis ihan turvallisesti jatkossakin nollailla, tyhjentää jne. puhelimiasi.
Siinä olisi ollut oppimisen paikka kyllä, että olisi pitänyt tietää tuo Etsi iPhoneni täppä laittaa pois päältä. Sitä en ole huomannut. Tähän mennessäkin olen nähnyt sen vasta äsken tässä keskustelussa.
Tottakai tilanne on simppeli, jos koko puhelimen elinkaaren ajan on ollut päällä vain yksi tunnus. Oma puhelimeni on käytettynä ostettu, joten sen ensimmäinen AppleID on jonkun muun ja jos sen alustaisin, niin tähänastisen kokemukseni perusteella sanoisin, että jos tekisin sen näin kuin olen tehnyt, niin sitähän se kysyisi. Ehkä se, että osaisin nyt ottaa sen Etsi iPhoneni -täpän pois päältä, muuttaa tilannetta. En tiedä, mihin suuntaan. En luota vielä tähän systeemiin.
Huomenna toivon mukaan Applen tuki osaa auttaa...
Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että ei tämä systeemi aivan yksinkertainen ole: paljon asioita pitää tietää, että menee oikein. Ainakin tällaisessa tilanteessa, missä vanhoja puhelimia on käsittelyssä.
-
Eikö puhelin ole silloin nollattu, jos siihen pääsin syöttämään oman AppleID:ni aikoinaan sen hankittuani? Ja että puhelimeen haettiin AppleStoresta ohjelmia tunnustani käyttäen? Viimeiseen asti puhelimeen sai ohjelmia vain tällä tunnuksellani, jota käytän aktiivisesti. Tytär jopa sanoikin, että hänen puhelimeensa on tullut joskus joitain sovelluksia, joita hän ei ollut hankkinut, mutta jotka olivat omaan puhelimeeni hankkimiani Päivän Sovelluksella.E-W kirjoitti:Siinä tapauksessa a) puhelinta ei ole edeltävästi nollattu tai b) sinä tai tyttäresi on tehnyt (vahingossa?) tuollaisen tunnuksen. Ymmärtääkseni muita vaihtoehtoja ei voi olla.
Tämän perusteella -- siis loogisesti ajatellen -- puhelimen pitäisi siis totella tätä tunnusta? Vai pitäisikö? Ainakaan se ei sitä tee. Tunnukseni salasanoineen ei kelpaa, kun nyt yritän aktivoida sitä.
Tietääkseni tyttäreni on tehnyt vain yhden tunnuksen eikä se ole tuollainen vaan on windowslife-palvelussa. Se löytyi Applen AppleID-haulla. Muita tunnuksia hänen nimellään ei löydy. Itse en ole tuollaista tunnusta tehnyt, kun tämä yksi nykyinen riittää.
-
Viesti Kirjoittaja E-W »
"Ennen kuin annat pois tai myyt laitteesi, muista tyhjentää laitteesi sisältö ja asetuksesi (Asetukset > Yleiset > Nollaa > Poista kaikki sisältö ja asetukset). Kun poistat laitteesi sisällön, myös Etsi iPhoneni ja Aktivointilukitus kytkeytyvät pois päältä. Lisätietoja on Applen tukiartikkelissa Toimi näin, ennen kuin myyt tai luovutat iPhonesi, iPadisi tai iPod touchisi."
Kts. myös http://support.apple.com/kb/HT5661?viewlocale=fi_FI
Compaq Prolinea 4/33.
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka