AppleID ihan solmussa!
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kahvikatti
- Viestit: 494
- Liittynyt: 20.1.2010 klo 22.50
- Paikkakunta: Lahti
AppleID ihan solmussa!
Viesti Kirjoittaja Kahvikatti »
On ollut iPad jo pitemmän aikaa ettei pysty päivittämään ja ostamaan ohjelmia, kun yrittää niin kysyy vain vanhaa AppleID:tä. Jouduin vaihtamaan AppleID:n kun internetpalveluntarjoanani vaihtui Elisasta DNA-kaapeliin. Aluksi toimi uusi ID ja sitten välillä vanha jne. nyt ei oikein mikään… Sain laitettua iPadissä iCloud'iin uuden ID:n mutta silti kysyy vain vanhaa! uusi ID on laitettu tietokoneen iCloud'iin Osaako kukaan neuvoa miten tämän saisi ratkaistua?
iMac (5K 27" 2017) 4,2 GHz Intel Core i7, 64 Gt 2400 MHz DDR4, macOS Mojave v. 10.14.6 - iPad-2 - iPhone SE, iPhone SX 512 Gt.
-
ikl
- Viestit: 1339
- Liittynyt: 23.11.2010 klo 11.28
Re: AppleID ihan solmussa!
Viesti Kirjoittaja ikl »
Vaihdoitko Apple id:n näiden ohjeiden mukaisesti?
http://support.apple.com/kb/ht5621
http://support.apple.com/kb/ht5621
-
Kahvikatti
- Viestit: 494
- Liittynyt: 20.1.2010 klo 22.50
- Paikkakunta: Lahti
Re: AppleID ihan solmussa!
Viesti Kirjoittaja Kahvikatti »
Vaikea sanoa kun en osaa englantia ja senkin takia että en ihan tarkalleen enää edes muista kuinka vaihto tapahtui. Applen tuotteet helppokäyttöisiä! Olen vähän eri mieltä, ID:n vaihdostakin tehty todella vaikea ja varsinkaan suomeksi on usein hyvin vähän ohjeita - myös monesta muusta asiasta. Tuokin supportsivu on englanniksi! Merkillistä ettei ole mitään käyttäjän sivua mistä Apple-ID:n voisi säätää kohdalleen, asiahan ei nyt kovin mutkikas ole…ikl kirjoitti:Vaihdoitko Apple id:n näiden ohjeiden mukaisesti?
http://support.apple.com/kb/ht5621
Kertokaa te viisaat Gurut, kuinka minun nyt pitäisi menetellä, että saisin asian kuntoon?
Viimeksi muokannut Kahvikatti, 29.4.2014 klo 23.58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iMac (5K 27" 2017) 4,2 GHz Intel Core i7, 64 Gt 2400 MHz DDR4, macOS Mojave v. 10.14.6 - iPad-2 - iPhone SE, iPhone SX 512 Gt.
-
atheos
- Viestit: 4702
- Liittynyt: 4.11.2007 klo 13.32
- Paikkakunta: Tampere
Re: AppleID ihan solmussa!
Viesti Kirjoittaja atheos »
Varmaan helpointa soitella Applen tukeen 0800-96162 kun ei ole mitään käsitystä esim. oletko vaihtanut ID:n vai tehnyt uuden... Tuo ei sinänsä ole vaikea asia noiden ID:iden kanssa puljaaminen mutta vaatii hahmottamista eikä Apple vaivaudu selittämään asiaa kovin selkeästi.
Englannin osaaminen helpottaa ihan kaikkea tietotekniikkaa merkittävästi joten siinä mielessä sormea voi osoitella ihan mihin vaan ja aina osuu. Applella on vielä kohtuu hyvin lokalisoitu asiat moneen muuhun verrattuna mitä on tullut vastaan. Mukaan lukien muuten tuo linkitetty artikkeli, kielivalinta löytyy sivun oikeasta ylänurkasta.
Englannin osaaminen helpottaa ihan kaikkea tietotekniikkaa merkittävästi joten siinä mielessä sormea voi osoitella ihan mihin vaan ja aina osuu. Applella on vielä kohtuu hyvin lokalisoitu asiat moneen muuhun verrattuna mitä on tullut vastaan. Mukaan lukien muuten tuo linkitetty artikkeli, kielivalinta löytyy sivun oikeasta ylänurkasta.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
MacFinn
- Viestit: 23038
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.41
- Paikkakunta: Pori
Re: AppleID ihan solmussa!
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
http://support.apple.com/kb/HT5621?viewlocale=fi_FI
Tuon englanninkielisen sivun oikeassa ylälaidassa lukee English, se on pudotusvalikko, josta voi valita millä kielellä ohjeen haluaa. Myös suomeksi.
Jos sen ID:n vaihto tehdään kovin helpoksi, kaikki sitä tekee, myös muut kuin sen ID:n omistajat. Sitä kutsuttaisiin toiselta nimeltä tietoturvariskiksi...
Tuon englanninkielisen sivun oikeassa ylälaidassa lukee English, se on pudotusvalikko, josta voi valita millä kielellä ohjeen haluaa. Myös suomeksi.
Jos sen ID:n vaihto tehdään kovin helpoksi, kaikki sitä tekee, myös muut kuin sen ID:n omistajat. Sitä kutsuttaisiin toiselta nimeltä tietoturvariskiksi...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
wakio
- Viestit: 352
- Liittynyt: 22.8.2011 klo 10.04
- Paikkakunta: Turku
Re: AppleID ihan solmussa!
Viesti Kirjoittaja wakio »
Jos siitä ohjeesta olisi apua, tuossa on melkeinpä sanasta sanaan suomennettuna: http://www.pelilaite.fi/miten-vaihtaa-a ... skeleella/Kahvikatti kirjoitti:Vaikea sanoa kun en osaa englantia ja senkin takia että en ihan tarkalleen enää edes muista kuinka vaihto tapahtui. Applen tuotteet helppokäyttöisiä! Olen vähän eri mieltä, ID:n vaihdostakin tehty todella vaikea ja varsinkaan suomeksi on usein hyvin vähän ohjeita - myös monesta muusta asiasta. Tuokin supportsivu on englanniksi! Merkillistä ettei ole mitään käyttäjän sivua mistä Apple-ID:n voisi säätää kohdalleen, asiahan ei nyt kovin mutkikas ole…ikl kirjoitti:Vaihdoitko Apple id:n näiden ohjeiden mukaisesti?
http://support.apple.com/kb/ht5621
Kertokaa te viisaat Gurut, kuinka minun nyt pitäisi menetellä, että saisin asian kuntoon?
iPhoneja siellä, iPhoneja täällä. iPadeja ja Macbookkeja kaikkialla
-
Kahvikatti
- Viestit: 494
- Liittynyt: 20.1.2010 klo 22.50
- Paikkakunta: Lahti
Re: AppleID ihan solmussa!
Viesti Kirjoittaja Kahvikatti »
Kitos neuvosta (puh no) ja siinä nurkassahan se kielivalinta on, en sitä vaan huomannut :#) Soitin tuohon tukinumeroon ja neuvoivat laittamaan asetukset kuntoon. Ainakin lähti iPadissä päivitykset latautumaan ja vielä on toiminut aivan OK, jotta eiköhän asia nyt ole lopullisesti kunnossa :-)atheos kirjoitti:Varmaan helpointa soitella Applen tukeen 0800-96162 kun ei ole mitään käsitystä esim. oletko vaihtanut ID:n vai tehnyt uuden... Tuo ei sinänsä ole vaikea asia noiden ID:iden kanssa puljaaminen mutta vaatii hahmottamista eikä Apple vaivaudu selittämään asiaa kovin selkeästi.
Englannin osaaminen helpottaa ihan kaikkea tietotekniikkaa merkittävästi joten siinä mielessä sormea voi osoitella ihan mihin vaan ja aina osuu. Applella on vielä kohtuu hyvin lokalisoitu asiat moneen muuhun verrattuna mitä on tullut vastaan. Mukaan lukien muuten tuo linkitetty artikkeli, kielivalinta löytyy sivun oikeasta ylänurkasta.
iMac (5K 27" 2017) 4,2 GHz Intel Core i7, 64 Gt 2400 MHz DDR4, macOS Mojave v. 10.14.6 - iPad-2 - iPhone SE, iPhone SX 512 Gt.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit