Olen tässä ajatellut ostaa Macin entisen PC:n tilalle. En vaan ole osannut päättää kumman ostaisin, joko 20 tuuman iMacin tai sitten Applen 23 tuuman elokuvanäytön + 1,42 GHz Mini Macin.
Tuo elokuvanäyttöyhdistelmä olisi varmaankin parempi mutta mahtaako tuo Mac mini olla siihen tehoiltaan riittävä vaikkakin se tulisikin vain peruskäyttöön. Kolmas vaihtoehto olisi, että odottaisin niin kauan kunnes uudet (tehokkaammat?) intel Mac Minit tulisivat.
Minkä macin ostaisin?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Minkä macin ostaisin?
Viesti Kirjoittaja teemu_ »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Minkä macin ostaisin?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tällä hetkellä 20 tuuman iMac G5 on hyvin edukas ostos. Teho on aika huimasti edellä Miniä. Sinun asemassasi valitsisin ehkä sen.
Tuo 23"+Mini on taas sikäli hyvä ratkaisu, että suurin rahanmeno kohdistuu näyttöön ja Minin voit myöhemmin luultavasti kohtuullisella välirahalla päivittää Inteliin jos siltä alkaa tuntua. Tehon riittävyydestä en uskalla sanoa varmaa, materiaalista riippuen voi tehdä tiukkaa tai sitten ei.
Mutta jos haluat heti päästä tehokkaasti asiaan, silloin ilman muuta iMac.
Tuo 23"+Mini on taas sikäli hyvä ratkaisu, että suurin rahanmeno kohdistuu näyttöön ja Minin voit myöhemmin luultavasti kohtuullisella välirahalla päivittää Inteliin jos siltä alkaa tuntua. Tehon riittävyydestä en uskalla sanoa varmaa, materiaalista riippuen voi tehdä tiukkaa tai sitten ei.
Mutta jos haluat heti päästä tehokkaasti asiaan, silloin ilman muuta iMac.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja sieda84 »
Niin kuin itse sanoit tuo kone tulisi perus käyttöön. Peruskäyttöön Mini on tarpeeksi tehokas. Muistia suosittelen 1GB.
HUOM!
Miniin ja iMacciin muistin itse lisääminen purkaa takuun. Näihin malleihin muisti on asennettava liikkeessä. Muissa mallissa takuu ei raukea itse lisätystä muistista.
Maciin ei oikeasttaan ole viruksia taikka haittaohjelmia.
Maalaisjärki korvaa virus ja haittaohjelman tunnistaja ohjelmat
Mutta jos haluaa pelata varman päälle voi koneesen asentaa ClamXAV ja Zebra Scanner ohjelmat. Kummatkin ovat ilmaisia.
http://www.versiontracker.com <--tuolta löydät helpoiten ne ohjelmat.
HUOM!
Miniin ja iMacciin muistin itse lisääminen purkaa takuun. Näihin malleihin muisti on asennettava liikkeessä. Muissa mallissa takuu ei raukea itse lisätystä muistista.

Mutta jos haluaa pelata varman päälle voi koneesen asentaa ClamXAV ja Zebra Scanner ohjelmat. Kummatkin ovat ilmaisia.
-PowerBook G4 15.2" (1440x960) | RAM 512MB+1024MB | OS X Tiikeri (se o läppäri!)
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-M-audio Fast Track Pro (se o audiointerface!)
-Shure SM58 (se o mikki!)
-Pelitoosana: AMD Athlon XP 3000+ | RAM 2GB | Radeon 9800pro | WinXP Pro SP2 (FIN)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
EHDOTTOMASTI iMac.
Peusteluina loistava näyttö ja huomattavasti tehokkaampi kokonaisuus. 23" näyttöä et oikeastaan tarvitse ellet tee graafista työtä. On ollut keskustelua että HD tason leffan dekoodaus ei edes G4 onnistuisi kunnolla. iMaciin saat myöhemmin ulkoisen DVI-näytön kiinni jos HD-resoleffoille on tarve.
Peusteluina loistava näyttö ja huomattavasti tehokkaampi kokonaisuus. 23" näyttöä et oikeastaan tarvitse ellet tee graafista työtä. On ollut keskustelua että HD tason leffan dekoodaus ei edes G4 onnistuisi kunnolla. iMaciin saat myöhemmin ulkoisen DVI-näytön kiinni jos HD-resoleffoille on tarve.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
iMacissa muistin (RAM) lisääminen ei tietääkseni pura takuuta.sieda84 kirjoitti:Niin kuin itse sanoit tuo kone tulisi perus käyttöön. Peruskäyttöön Mini on tarpeeksi tehokas. Muistia suosittelen 1GB.
HUOM!
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Älkääs nyt höpöttäkö niistä takuista. Miniin saa vaihtaa itse muistin vain jos rikot samalla niin ei takuu korvaa.A.J. kirjoitti:iMacissa muistin (RAM) lisääminen ei tietääkseni pura takuuta.sieda84 kirjoitti:Niin kuin itse sanoit tuo kone tulisi perus käyttöön. Peruskäyttöön Mini on tarpeeksi tehokas. Muistia suosittelen 1GB.
HUOM!
iMacin muistinlisäys on helpompi homma kuin vasektomia
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Itse ostaisin ehdottomasti iMacin 20" näytöllä, muistia ainakin 1 giga. Jos ei budjetista kiinni..
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Eihän se takuu purkaannu Ministäkään ellei jotain koneesta riku samalla kun muistipalikan VAIHTAA?
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
Viesti Kirjoittaja Reiko »
Intel iMac taitaa olla monta kertaa miniä tehokkaampi, ja tulee varmaan halvemmaksi kuin 23" näyttö, mini, näppis, hiiri ja kaukosäädin erikseen. Ehdottomasti siis iMac ja 20" näyttö kelpaa varmasti elokuviin, kyllähän niitä jo 17" näyttökin mukavasti esittää ellei halua kovin kaukana istua[:)]
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka