fiMUG uudistuksen tarpeessa
-
fiMUG uudistuksen tarpeessa
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
On se kumma kun sitten samaan aikaan parjataan Finnairin sivuja kun ei toimi kuin Windows PC koneisssa. Tosin sekin toimii tietääkseni Internet Explorer for Mac 5 versiolla. Että piti vielä fiMUGin varapuheenjohtaja kirjoittaa hesariinkin vaikka se on jo puitu moneen kertaan. Mielestäni puhui kyllä itsensä melkein pussiin kun katsoo miten huonosti tuo fiMUGin fidisk (kotisivutila) toimii Windows puolella.
Lähetinkin mailia että voisi lisätä FTP tuen että voisi Windows/Mac sekakäyttäjät käyttää Windowsiakin tiedostojen lähettämiseen. Vastasi että ei voi muka laittaa FTP kun on niin turvaton ja vanhanaikainen. Sanoi samaan syssyyn ettei voi tehdä SFTP:llä kun siinä MacOSX ei tue SFTP kuin komentokehoitteella.
Kuulostaa melkein yhtä huonolta tekosyyltä kuin Finnairin selitykset. Ei vissiin ole kukaan Macin käyttäjä sattunut kuulemaan sellaista ohjelmasta kuin Transmit? Enpä viitsinyt tuota sanoa kun kerran niin tuli selittelyjä jo ihan tarpeeksi jo tuosta FTP tuen lisäämisestä.
Ja sitten ohjeissa sanotaan että voi voi että Windowsin kanssa on vähän ongelmia ollut. Kyllä se minun mielestäni ei vain toimi. Kyllä miettii että viitsiikö tuota 36,80eur maksaa uudestaan vuoden päästä kun nyt kyllä jää minun osalta vajaakäyttöiseksi tuo fidisk.
Samoin tuo koko sivusto on vailla loogisuutta. On fidisk, applegarden, fimug ja macsonamat kaikki kivasti erillinä sivustoina. Jokainen on vähän eri ulkoasulla ja ohjeissakin hypitään sivulta toiselle vailla mitään loogisuutta.
Ja tuon applegardeninkin voisi kokonaan poistaa. Ihan naurattaa että sanotaan FTP vanhanaikaiseksi, mutta sitten pidetään tuollaista vanhanaikaista news palvelua pystyssä. Applegarden on todella hiljainen (en yhtään ihmettele), pienet ja epäselvät ikonit yläpalkissa josta en tajua yhtään mitään. Kyllä täytyy sanoa että tämä Hopeinen Omena kyllä hakkaa tuollaiset ikiaikaiset surkeat tekeleet 10-0. Miten ihmeessä kotaporakin pitää hakea tuolta jostain applegardenista? Eivät voisi vain laittaa fimugin sivuille sellaisen kuin kotapora välilehden ( ja sitten sen pitäisi saada ladata suoraan linkistä ilman tuota pakko applegarden käyttöä )? Näköjään kaikki pitää tehdä hankalimmalla mahdollisella keinolla. Minä kun luulin että macin käyttäjät yrittävät tehdä asioista mahdollisimman helppoa ja yksinkertaista.
Sitten vielä että jos oikein tahtoisi kyllä tuon Macsanomankin voisi yhdistää tuohon fiMUGiin mutta on varmaan liian vaikeaa kun jo tuon yhden ja saman fiMUG, Applegarden ja fidisk yhdistäminenkin tuottaa ongelmia. Ulkoasua on eri kaikissa, missä tapahtumat, turhia välilehtiä fiMUGssa. Aaaarrrgghh tätä sillisalaattia jota ei olla kuulevinankaan. Kaikki on muka niin hyvin ettei paremmin voisi olla vaikka todellisuudessa haluaisin fiMUGin jäsenenä paeta pää pensaaseen ja huokaista helpotuksesta. Tällaista odottaisi vain PC käyttäjä.
Onneksi meillä on Hopeinen omena joka on sekä helppo sekä 100% Windows yhteensopiva ;-)
Toivoisin vain että tällaisia G5Zen tapaisia olisi siellä fiMUGssa mutta eipä näköjään ole. Täällä sentään kaikki on niin hyvin toteutettu (ja myös kuunneltu käyttäjien ideoita/parannuksia) ja selkeää niinkuin sen pitääkin olla. Macci käyttäjien maailma muuttui heti astetta paremmaksi kun Hopeinen Omena tuli (ja sitäkin oli joku kovin sanoin kritisoimassa aikoinaan suomi24 foorumissa että ei sellainen tule onnistumaan jne).
PS. Todellakin fidisk kirjoitetaan fidisk samaan tapaan kuin kaikki kirjoittavat imac, ipod jne. Emmähän me macin käyttäjät tunneta sellaisia kuin iMac, iPod jne. Vähän olisi voinut käyttää mielikuvitusta (fiDisk).
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Re: fiMUG uudistuksen tarpeessa
Viesti Kirjoittaja MS »
-
-
Viesti Kirjoittaja ruutiveijari »
Mistäs muualta netistä tuota tallennustilaa löytäisi? Oikeasti toimivaa sellaista siis.
-
Viesti Kirjoittaja SwitchX »
Sama täällä. Harkitsin liittymistä, mutta ei kiinnosta enääMeinasin liittyä - nyt jätän väliin.

Jos Hopeinen Omena alkaisi tarjota levytilaa kohtuullista korvasta vastaan, niin se olisi mielenkiintoista ...Mistäs muualta netistä tuota tallennustilaa löytäisi? Oikeasti toimivaa sellaista siis.

-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Oletko kokeillut asentaa sitä WindowsWebDAVia, joka sivujen mukaan tarvitaan WebDAV-yhteyttä varten Windowsilla?
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
parempi kuin pienillä toimittajilla. Esim. liittymis tarjouksena tuli kätevä ohjelma PhotoStudio,
jolla saa luotua esim kymmeniä erilaisia kehyksiä kuville. Ja nuo kotisivujen teot onnistuu
todella helposti.
Muutama PhotoStudion kehysmalli nähtävissä täällä:
http://homepage.mac.com/lsippu/PhotoAlbum32.html
Terveisin
L. Sippu
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
SilverDiskJos Hopeinen Omena alkaisi tarjota levytilaa kohtuullista korvasta vastaan, niin se olisi mielenkiintoista ...

-
Viesti Kirjoittaja iNalle »
-
Tranmit on ehkä kaikkein suosituin FTP ohjelma Macille joka tukee myös SFTP yhteyttä.
Transmit:in kotisivut:
http://www.panic.com/transmit/
http://www.apple.com/downloads/macosx/i ... nsmit.html
Sanoin sen vain sen takia kun ylläpitäjä sanoi ette ei SFTP tueta sen takia että Mac OS X ei tue sitä kuin komentokehoitteessa. SFTP kun toimisi molemmissa. Mutta eihän sitä tueta vain Windowsin takia.
Olen kokeillut WebDavia sekä Windows XP omalla resurssinhallinalla että ehdottomasti kaikkein suosituimmalla WebDav ohjelmalla WebDrive 6.0:lla. Kumpikaan ei toimi. Windosin omalla sentään pääsee sisään mutta ei lähetä tiedostoja ja tämä WebDrive jossa se pitäisi toimia periaatteessa paremmin ei suostu edes kirjautumaan vaikka kokeilisi kaikki mahdolliset osoitevariaatiot.
PS. Olen kokeillut myös sillä osoitteella jonka saa generoitua fidiskin sivuilta.
PS#2. Kiitoksia muillekkin jotka olette kirjoittaneet tuntojaan, en olekkaan ainoa joka ei tuntenut saavansa rahalleen vastinetta :-)
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Ovat tainneet selittää huonosti ton syyn sftp:n toimimattomuuteen. Tässä on tainnut mennä client- ja server-puoli sekaisin. Eli uskoisin, että sftp ei ole päällä, koska OS X ei taida mahdollistaa sftp serveriä ilman, että käyttäjillä olisi myös pääsy shelliin ssh:lla. Koska tätä palvelua ei kuitenkaan haluta tarjota, sftp serveriä (eli toisin sanoen ssh serveriä ) ei pidetä päällä.Sanoin sen vain sen takia kun ylläpitäjä sanoi ette ei SFTP tueta sen takia että Mac OS X ei tue sitä kuin komentokehoitteessa. SFTP kun toimisi molemmissa. Mutta eihän sitä tueta vain Windowsin takia.
Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä client-ohjelmaa käytetään. Se voi aivan yhtä hyvin olla komentorivipohjainen tai graafinen.
Tuli muuten mullekin tänään postissa jäsenmaksulappu. En ole päättänyt jatkanko jäsenyyttä...
-

Tuli ajat mieleen kun myin joskus muutaman (noin 7kpl) 100kpl cd tuubin vuosia sitten huuto.netissä jolloin teosto otti heti yhteyttä viestillä: Olette laittaneet myyntiin teoston piiriin kuuluvia tuotteita ......
Nyt tulikin sitten fiMUGlta ja melkein samalla aloituksella.
Olin ehkä niin yksinkertainen että en tajunnut miksi se ei toimi Windowsissa. En todellakaan halunnut aiheittaa hirveitä vihoja, samaan aikaan Finnair sivut haukutaan saman yhdistyksen puolesta alimpaan maanalainen paikka vaikka se kuulema toimii Microsoftin IE for Mac versiolla (tulee Mac OS X mukana). Vaikka tämä fiMUG perustuu vapaehtoistyöhön niin minä kuitenkin jouduin siitä hiukan maksamaankin. Tässä uusimmassa viestissä sain vasta tietää että se SFTP kehitystyön alla (en ole varma missä vaiheessa tämä sitten on). Olisi hän sen voinut mainita sen ensimmäisessä viestissä. Minä kun päättelin ensimmäisestä viestistä ihan omia. Minä kun en löytänyt viittausta siihen että SFTP on tulossa, ehkä luin väärin:
Ote ensimmäisestä viestistä:
Lopuksi uusimmassa kirjeessä sanotaan että voi itse sitten tulla kehittelemään sivuja jos siltä tuntuu. Minä kun käsitin väärin tämänkin kun edellisessä viestissä mielestäni sanottiin että se on sillä hyvä.>eikä teillä voisi olla sekä afp/webdav sekä ftp osoite?
FTP-yhteyksien käyttö on vähenemässä tietoturvasyistä. Valitettavasti
FTP-yhteys on täysin salaamaton myös autentikaation osalta. Se ei ole
nykypäivänä suotavaa.
Hyviä vaihtoehtoja ovat AFP, WebDAV ja SFTP. Mac-käyttäjien kannalta
näistä AFP ja WebDAV ovat helppokäyttöisimpiä. Mac OS X:ssä on myös
SFTP-asiakasohjelma, mutta se on komentorivipohjainen.
Ote ensimmäisestä viestistä:
En minä nyt taida olla ainoa joka oli hieman samaa mieltä kanssani fiMUG sivuista ja palveluista mutta jotenkin kaikki vihat nyt kohdistuvat minuun. En voi enää tietää tuleeko oikeasti infoa vai hyvin tiukkoja vastauksia koskien tätä palautettani. Olen erittäin pahoillani ja kadun syvästi tätä juttuani täällä. Olo on niin inhottava että mitä tässä oikein pitäisi tehdä?>Ja muutenkin teillä nuo sivut on aika sillisalaattia. Miksi kaikki sivunne
>(fimug,applegarden,fidisk,macsanomat) on erillään toisistaan? Ainakin
>applegarden, fidisk ja fimug on minun mielestä yksi ja sama sivu jos
>katsotaan sivujen perustajia ja käyttötarkoitusta.
Erilliset domainit ovat selkeä ratkaisu, koska käyttötarkoitukset eroavat
suuresti toisistaan:
http://www.fimug.fi on yhdistyksen kotisivut
http://www.applegarden.fi on FirstClass-palvelimen www-käyttöliittymä
fidisk.fi on jäsenten tiedosto- ja kotisivupalvelin (korvaa Virtuaalikorpun)
Macsanomat.fi on aktiivisten Mac-käyttäjien ylläpitämä uutispalvelu
Ystävällisin terveisin,
"Henkilön Nimi"
Uusin viesti 17.6 (huom. ei enää "Ystävällisin Terveisin" lausahdusta, liekö tarkoituksella vai ei?)
PS. On kovin vähättelevä tyyli tästä Hopeisesta Omenasta. Ei taida olla fiMUG:lle tämä Hopeinen Omena ("hämärineen rahoituksineen" ) se ykköspaikka.Hei,
Olette laittaneet fiMUG:ia ja fidiskiä koskevaa palautetta Hopeiseen
Omenaan http://hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=16625
En todellakaan ole sanonut näin:
>Sanoi samaan syssyyn ettei voi tehdä SFTP:llä kun siinä MacOSX ei tue
SFTP kuin komentokehoitteella.
Kirjoitin:
"Hyviä vaihtoehtoja ovat AFP, WebDAV ja SFTP. Mac-käyttäjien kannalta
näistä AFP ja WebDAV ovat helppokäyttöisimpiä. Mac OS X:ssä on myös
SFTP-asiakasohjelma, mutta se on komentorivipohjainen."
Tämä ei todellakaan tarkoita, etteikö SFTP-yhteyksiä fidiskiin olisi
tulossa. Mac OS X:lle on saatavilla hyvä SFTP-asiakasohjelma Fugu ja
SFTP-asiakasohjelma kun löytyy useimmista Unix-järjestelmistä. Myös
Windowsille saa SFTP-asiakasohjelmia.
fiMUG:n toiminta perustuu täysin vapaaehtoisuuteen, siinä missä Hopeisen
Omenankin. Jälkimmäisenä mainittu ei kuitenkaan ole rekisteröity yhdistys,
vaan yksityisten henkilöiden ylläpitämä yksinkertainen keskustelufoorumi.
Hopeisen Omenan rahoituksesta en osaa sanoa, mutta fiMUG:n toiminnan
rahoitus perustuu selkeästi jäsenmaksutuloihin. Yhdistyksen talouteen ja
jäsenmaksutulojen käyttöön voi vaikuttaa ja tutustua sääntömääräisissä
kokouksissa. AppleGardenin, fidiskin ja Kotaporan kaltaisia palveluita ei
pysty mikään taho ylläpitämään täysin ilmaiseksi - vaikka työ onkin
ilmaista vapaaehtoistyötä.
Uskon ja toivon, että tutustuttuanne ja osallistuttuanne paremmin fiMUG:n
kaltaisen ison rekisteröidyn yhdistyksen toimintaan osaatte paremmin
arvostaa fiMUG:n jäsenten yhdentoista vuoden aikana tekemää
vapaaehtoistyötä. Yhdistyksen jäsenenä on myös teidän etunne mukaista
valvoa ja edistää fiMUG:n etuja.
Olette tervetullut uudistamaan fiMUG:n toimintaa - fiMUG:ssa.
"Henkilön Nimi"
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja tsnorri »
FTP on siksi turvaton, että kaikki tieto siirretään käyttäjän ja palvelimen välillä kryptaamattomana, niin kuin tässä keskustelussa aiemmin todettiin. Tämän lisäksi FTP-palvelintoteutuksissa on ainakin aiemmin ollut bugeja, joista tosin en ole niin hyvin selvillä kuin voisin olla. Vaikka asiakasohjelma olisi suunniteltu käyttäjän kannalta toimivaksi, ei siinä voida korjata tällaisia ongelmia. Mainitsit SFTP:n; se on mahdollisesti tulossa käyttöön fidiskille AFP:n ja WebDAVin lisäksi.Lähetinkin mailia että voisi lisätä FTP tuen että voisi Windows/Mac sekakäyttäjät käyttää Windowsiakin tiedostojen lähettämiseen. Vastasi että ei voi muka laittaa FTP kun on niin turvaton ja vanhanaikainen.
Väitteestäsi poiketen AppleGarden ei liity Internetin uutisryhmiin, enkä liioin kuvaisi sitä erityisen hiljaiseksi foorumiksi. Minua kuitenkin kiinnostaisi, käytitkö AppleGardenin selainpohjaista käyttöliittymää vai FirstClass-yhteysohjelmaa. FC-palvelimen tuottama WWW-liittymä on tosiaan arvostelun alapuolella, mutta nähdäkseni se onkin tarkoitettu lähinnä tilanteisiin, joissa yhteysohjelman käyttö ei ole mahdollista. Jälkimmäinen sen sijaan on huomattavasti miellyttävämpi kuin WWW-sovelluksilla olisi mahdollista toteuttaa. Hopeinen Omena on WWW-foorumiksi erinomainen, mutta jossain vaiheessa selainympäristön rajat tulevat vastaan.Ihan naurattaa että sanotaan FTP vanhanaikaiseksi, mutta sitten pidetään tuollaista vanhanaikaista news palvelua pystyssä. Applegarden on todella hiljainen (en yhtään ihmettele), pienet ja epäselvät ikonit yläpalkissa josta en tajua yhtään mitään.
Lisäksi haluaisin kysyä, yrititkö lähettää fiMUGiin palautetta huonoista kokemuksistasi, vai oletitko jostain syystä, ettei se ole kannattavaa? fidiskWikin WindowsWebDAV-sivulla neuvotaan ottamaan yhteyttä ylläpitoon, jos ongelmia ilmenee. Kun nyt vaikuttaa siltä, että haluaisit saada Windows-koneista fidiskiin yhteyden, oletko kirjoittanut bugiraportin tai muun ilmoituksen?
-
No minä en sitä tiennyt, katso edellinen viestini. Tätä ei mainittu lainkaan ensimmäisessä e-mailissani. Vasta tässä uusimmässä se mainittiin.Mainitsit SFTP:n; se on mahdollisesti tulossa käyttöön fidiskille AFP:n ja WebDAVin lisäksi.
En ole kokeillut muuta kuin WWW liittymää, miksi käyttäisin FC jos se toimii myös www selaimella? Onko siinä olellinen ero jos käyttää sitä FC yhteysohjelmalla. Eikös www toteutuksen voi aina hioa niin hyväksi että sen toimivuus olisi sitten samaa luokkaa kuin FC ohjelmallakin? Miten Hopeisen omenan rajat tulevat vastaan?Väitteestäsi poiketen AppleGarden ei liity Internetin uutisryhmiin, enkä liioin kuvaisi sitä erityisen hiljaiseksi foorumiksi. Minua kuitenkin kiinnostaisi, käytitkö AppleGardenin selainpohjaista käyttöliittymää vai FirstClass-yhteysohjelmaa. Jälkimmäinen sen sijaan on huomattavasti miellyttävämpi kuin WWW-sovelluksilla olisi mahdollista toteuttaa. Hopeinen Omena on WWW-foorumiksi erinomainen, mutta jossain vaiheessa selainympäristön rajat tulevat vastaan.
No minä lähetin palautetta ja sain ensimmäisessä kirjeessä vastaukset että tuetaan vain WebDAV ja sivut on nyt hyvin järjestellyt. Fidiskin WindowsWebDAV sivuilla myös sanotaan "Joillakin käyttäjillä on ollut ongelmia WebDAV-yhteyksissä Windows-käyttöjärjestelmästä. Ylläpito on saanut toistettua käyttäjien kuvaamat virheilmoitukset, mutta ongelman aiheuttaja ei ole vielä selvinnyt" jonka takia minä en tästä omasta virheilmoituksesta ole viitsinyt mainita. Kyllä minulla kaikki asetukset ovat kunnossa Windowsissa mutta se ei vain toimi.Lisäksi haluaisin kysyä, yrititkö lähettää fiMUGiin palautetta huonoista kokemuksistasi, vai oletitko jostain syystä, ettei se ole kannattavaa? fidiskWikin WindowsWebDAV-sivulla neuvotaan ottamaan yhteyttä ylläpitoon, jos ongelmia ilmenee. Kun nyt vaikuttaa siltä, että haluaisit saada Windows-koneista fidiskiin yhteyden, oletko kirjoittanut bugiraportin tai muun ilmoituksen?
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja G5user »
Eli vähän turhan tosissaan ollaan siellä. Mutta todellisia tietäjiä löytyy kylläkin! (niin kuin täälläkin)
www-sivut ovat kyllä ankeimmat ja sekavimmat mitä minä käytän suht. säännöllisesti.
Mutta liittykää nyt ihmiset ihmeessä fimugiin! Muutama kymppi ja tyypit valittaa, ei se nyt NIIN paljon ole.
Jos olisi enemmän jäseniä / tuloja tekisi hyvää fimugille, meidän asiallahan siellä ollaan.
Toiseksi, ei meidän maccimiesten ole mitään syytä alkaa toisillemme v.......maan!
Samassa pienessä (onneksi ei vuotavassa) veneessä tässä ollaan.
-
Viesti Kirjoittaja tsnorri »
OK. Tätä saatetaan kyllä joutua vielä odottelemaan, sillä ei ole kauhean helppoa saada aikaan SFTP-palvelu ilman shelliä.No minä en sitä tiennyt, katso edellinen viestini. Tätä ei mainittu lainkaan ensimmäisessä e-mailissani. Vasta tässä uusimmässä se mainittiin.
Todellakin on.En ole kokeillut muuta kuin WWW liittymää, miksi käyttäisin FC jos se toimii myös www selaimella? Onko siinä olellinen ero jos käyttää sitä FC yhteysohjelmalla.
Valitettavasti FC:n WWW-sivupohjat taitavat olla aika vaikeaselkoisia. Varmasti hiottaisiinkin, jos joku näkisi riittävästi vaivaa sen eteen. Tämä ei ehkä tunnu mielekkäältä juuri siksi, että yhteysohjelmaa on kuitenkin mukavampi käyttääEikös www toteutuksen voi aina hioa niin hyväksi että sen toimivuus olisi sitten samaa luokkaa kuin FC ohjelmallakin?
Jos ajatellaan vaikka uusien viestien kirjoittamista, ei WWW-pohjaisissa käyttöliittymissä ehkä tunnu luontevalta uuden ikkunan avaaminen vaan kirjoitussivun esittäminen avoimessa ikkunassa. Itse en tosin huomaisi eroa, sillä olen estänyt uusien ikkunoiden avaamisen välttääkseni häiritsevimmät mainokset. Tekstin editointiin on varmaan olemassa joitakin muuallakin kuin IE:ssa toimivia, javascriptilla tai javalla tehtyjä sovelluksia, joiden avulla voisin esimerkiksi merkitä lainaukset maalaamalla tekstiä ja klikkaamalla jotakin. Sellaiset kuitenkin ovat usein turhan raskaskäyttöisiä, ja quote- ja muiden tagien käyttö vaikuttaakin paremmalta vaihtoehdolta. Sen sijaan erillisessä asiakasohjelmassa hienostunutkin käyttöliittymä saattaa toimia ajatuksen nopeudella.Miten Hopeisen omenan rajat tulevat vastaan?
OK. No, minä olen siis yksi fidiskin ylläpitäjistä. Kokeilimme Windowsin Internet Exploreria, jonka jotkut versiot toimivat, kun taas toiset eivät. WebDrivea emme kokeillet, joten sen antamasta virheilmoituksesta voisi olla hyötyä, vaikka SFTP:n saaminen kuntoon onkin etusijalla.Fidiskin WindowsWebDAV sivuilla myös sanotaan "Joillakin käyttäjillä on ollut ongelmia WebDAV-yhteyksissä Windows-käyttöjärjestelmästä. Ylläpito on saanut toistettua käyttäjien kuvaamat virheilmoitukset, mutta ongelman aiheuttaja ei ole vielä selvinnyt" jonka takia minä en tästä omasta virheilmoituksesta ole viitsinyt mainita.
Vielä Finnairin nettisivuista: En itse pitänyt sitä fiMUGin varapuheenjohtajan tekemää mielipidekirjoitusta, johon viittasit, mitenkään tuomitsevana. Jos Finnairin sivut eivät ole standardien mukaan tehdyt, oli huomautus asiasta paikallaan. Lisäksi jos itse pidit Finnairin selityksiä Macintosh-käyttäjien tukemisesta heikkoina, lienee tekstissä osoitettu epäjohdonmukaisuus yhtiön tiedottamisessa ollut tarpeellinen

-
[ AppleTV 4]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja amok- »
http://www.centrinity.com/ClientDownloads/
-
Viesti Kirjoittaja absum »
HO pyörii puhtaasti harrastevoimin. Rahoitusta ei ole minkäänlaista mistään suunnasta - ei hämärää, eikä valoisaa. Meidän vaiva on maksettu käyttäjien hyvällä mielellä ja kaista/laitteet/lisenssit ovat olemassa muuta kautta. Tällä kasvuvauhdilla raja tulee kyllä tulemaan jossain vaiheessa vastaan ja rahoitusta kenties tullaan tarvitsemaan, mutta ei vielä. Jos jotakuta tarkempi informaatio aiheesta kiinnostaa, info-sivulta löytyy sähköposti-osoite josta saat kysyttäessä tarkankin selonteon aiheesta.Hopeisen Omenan rahoituksesta en osaa sanoa ... Hopeinen Omena ("hämärineen rahoituksineen" )...
Tätä ei tule tapahtumaan. Edelliseen viitaten, moinen vaatii jo sitä rahaa sujuvan toiminnan takaamiseksi vaadittavan laajemman kaistan ja järeämmän laitteiston muodossa.Jos Hopeinen Omena alkaisi tarjota levytilaa kohtuullista korvasta vastaan, niin se olisi mielenkiintoista ...
/yp
-
Viesti Kirjoittaja rugueux »
En ole koskaan pystyttänyt vastaavaa palvelua Mac OS X:lle, mutta ainakin BSD:lle ja Linuxille kyseinen on toteutettavissa monellakin tapaa.
http://www.pizzashack.org/rssh/index.shtml
http://www.sublimation.org/scponly/
http://forums.gentoo.org
Viimeiseen linkkiin kannattaa hakusanoilla 'sftp' 'shell' hakea ja ohjeita tippuu.
Viestiketjun aloittaja osui näköjään arkaan paikkaan, tosin täysin syystä. Itse olen hiljalleen siirtymässä OS X:n pariin, enkä todellakaan keksi mitään syytä liittyä fimugiin. Eikä kannata hermota heidän vastauksistaan, fanaattiset ihmiset ovat aina rasittavia. Se on hienoa, että asioihin suhtaudutaan tunteella, mutta turha fanaattisuus vie kaiken pohjan uskottavuudelta.
Ja mitä ihmettä tämä hopeisenomenan vähättely oikein tarkoittaa? Ei fimugilaiset ovat tehneet hienon ja toimivan keskustelualueen ja kehdataan sitä vähätellä, jälleen hieno esimerkki sinisilmäisestä fanaattisuudesta. Selaimella toimivan käyttöliittymän saa toimivaksi, jos niin haluaa. Esimerkkinä Gentoo Forums ja vaikka tämä hopeinenomena, molemmat toimivat kiitettävän hyvin, vaikkain GF tarjoaa enemmän ominaisuuksia. On aivan turha epäsuorasti pakoittaa ihmisiä käyttämään eri sovellusta joka asiaan, kun moni asia hoituu pelkällä selaimella.
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Enkä kyllä ole huomannut mitään vähättelyäkään fimugilaisten puolesta. Itse olen kyllä jäsen, mutta ihan vain kannatusmielessä. Pitäähän niitä "kehäkolmoslaisia" tukea hyvän harrastuksen parissa!

-
Viesti Kirjoittaja matrisfi »
Mitä sitten tulee applegardenin toimivuuteen www-selaimella, lienee selvää, että koska AG on FirstClass-ohjelmille tehty, sen ei tarvitsisi toimia www-selaimilla lainkaan. FC-softat on saatavissa maksutta maceille ja win-koneille, mutta jos joku haluaa käyttää kaikkea www-selaimilla niin ei pidä valittaa AG-purkin selainkäyttöliitännästä, joka onkin tosi surkea - vain tilapäiskäyttöön tarkoitettu.
Muissakaan fimugilaisten vastineissa en ole huomannut "am-tiaisen" tyylistä asiattomuutta.
Mielestäni applegardenin keskustelu on huomattavan asiallista verrattuna täällä palstalla esiintyviin varmoihin "mielipiteisiin". Seurasin aluksi tätä forumia aktiivisesti, mutta...
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Koneeni yhteys ei toimi FC:n kautta vaan on pakko käyttää www-selainta. Johtuu varmaan palveluntarjoajan jostain palomuuriestoista tms. Ei sitä ainakaan Applegardenissa pystytty selvittämään.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka