Kopiointisuoja!
-
Kopiointisuoja!
Viesti Kirjoittaja Ossi »
Eiköhän Teostot yms. kohta älähdä.
-
Re: Kopiointisuoja!
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Kai jossain vaiheessa tulee jokin koodi CD-levyn alkuun, joka kertoo levyn olevan suojattu, jolloin koko järjestelmä (OS X/XP, alustasta riippumattomasti) estää levyn käytön. Hope not!
-
Viesti Kirjoittaja Boogieman »
CD-aihioista olemme teostolle maksumme maksaneet, jos ne ovat suomesta hankittuja.
Sensijaan on hienoa, että TM pitää ääntä tästä kopiosuojaidiotismista, jolla kuluttajan elämä tehdään vaikeaksi.
Millä te rippaatte?
Minä rippasin yhtä Kuustosen levyä, ja iTunes sai musiikkia vain 10 sek alusta joka biisiin. Loppu oli hiljaisuutta...
-
No sitten vain soitat sen kappaleen ja äänität WireTapilla. Tämä silti toiminee kuin pikajunan ( Tku-Tre-Kjä ) vessa?
-
No siksi, että jos joku piraatti haluaa jakaa musiikin netissä, niin hänen tarvii vain ostaa vaikka käytetty mäkki muutamalla satasella :p
Toivon, että nämä suojaukset lopetettaisiin. Ei ne todellakaan estä ketään, jolla on tarve ne purkaa.
Sen sijaan, jos levy ei soi kaikissa soittimissa, ollaan todella kaukana Compact Disc Digital Audio -standardista. Harmillista.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
En kyllä tajua miks porukka yleensä jakaa biisejään netissä. Itse en ainakaan missään nimessä jaa noita ite ripattuja vinyylejä (ne kyllä jo löytyy netistä mutta paskalla 192kbit laadulla) , osa vielä pirun harvinaisiakin.
-
Viesti Kirjoittaja Healer »
Ja toisaalta en minäkään halua laittaa levyjäni nettiin, en muiden tekemiä enkä sellaisia joiden tekoon olen osallistunut.
-
Olen itsekin ihmetellyt miksi ihmiset jakavat musiikkiaan. Jos siitä jää kiinni tulee kovat rapsut (tosin aika huono todennäköisyys, ainakin Suomessa). Itse vain haen musiikkia. Sehän on ihan laillista.Ja toisaalta en minäkään halua laittaa levyjäni nettiin, en muiden tekemiä enkä sellaisia joiden tekoon olen osallistunut.
Ja kuten sanottua: Totta on, että kopiosuojaus ei estä musiikin nettilevitystä eikä piratismia.
Ps. Eikä tuo 192kbit/s nyt ihan _niin_ paskaa ole! Kyllä minä sillä ainakin toimeen tulen. 160 kbit/s on jo heikkoa, mutta 128 ja 112 kbit/s ovat sitä ehtaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
-
Tuossa olet oikeassa, mutta en minäkään muuten ymmärrä minkä ihmeen sulan saa hattuunsa jakamalla musiikkia. Paitsi sen, että käsittääkseni p2p ohjelmissa, ainakin joissakin vaaditaan kamaa jakoon tietty määrä, että saa latailla itse. Tai serverikohtaisia kai nämä rajat on, eikä ohjelmakohtaisia...
En ole siis piratismin kannalla, jos niin ymmärsitte. Olen vain sitä suojausta vastaan...
Olen lataillut musiikkia, mutta en jakanut.
Yleensä kyllä rippaan haluamani vaikka kirjaston CD:ltä, jos en osta levyä. Saa laadunkin kohdalleen.
-
Viesti Kirjoittaja PowerMac »
-
Viesti Kirjoittaja Lapanen »
Ajatteleeko levyteollisuus että Macin käyttäjät ovat niin pieni ryhmä, ettei heitä varten tarvita omaa kopiosuojaussysteemiä vai onko toimivan kopiosuojauksen teko jotenkin erityisen hankalaa ja/tai kallista Maceille?
Itse en ole vielä törmännyt levyyn jota iTunes ei imaisisi vaivatta omiin kansioihinsa.
-
Viesti Kirjoittaja atsotp »
Kummatkin soivat hyvin autosoittimessa.
Kummatkin sai ripattua koneelle, mutta:
SMG:n levy ei rippautunut kaikkien kokeilemieni Macien asemilla. Cuben sisäinen DVD-rom ei tykännyt tästä, mutta ulkoinen SmartDisk VST CD-polttaja luki ongelmitta.
Euroviisu-levy ei taas tunnistunut oikein SmartDisk VST:ssä. Levylle oli piilotettu dataraita, jonka kone mounttasi. Hämmästyttävää kyllä levyllä oli OS X -soitin. Tyrkkäsin levyn Cuben DVD-asemaan ja se löysi audioraidat levyltä.
-
Viesti Kirjoittaja Lapanen »
Oman PB:ni superdrive-asema imaisi iTunesiin ja poltti CD:lle SMG:n kyseisen levyn ihan normaalisti ja ilman ongelmia.
Iselleni ei ole tullut vielä vastaan levyä jonka kopiosuojausta huomaisi millään tavalla PB:n kanssa touhutessa.
Onko kellään teoriaa siitä miksi Maceissa ei kopiosuojaus ruleta?
-
Viesti Kirjoittaja mara »
iMac Bondi Blue ei suostu levyjä soittamaan.
iBook G3 700 Mhz ei suostunut SMG:n levyä suoraan rippaamaan. Mounttasi kuitenkin levyn ja piti kopioida kiintolevylle ja ripata sitten. Silloinkaan ei suostunut ensimmäinen biisi kopioitumaan - ei muuta kun netistä hakemaan. Älytöntä sinänsä, koska itse käytän musan kuuntelussa ainoastan iTunesia (kone stereoissa kiinni) ja iPod miniä.
PB 12" rev C - ei mitään ongelmia ole ollut vielä yhdenkään kopiosuojatun levyn kanssa - eli suojaus ei ole toiminut

-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Ei mitään ongelmia tämän eikä Toton Through The Looking Glass (2002, Emi) levyn kanssa.Scandinavian Music Groupin Onnelliset Kohtaa (2002)
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Olen samaa mieltä. Kopiosuojauksethan haittaavat vain ja ainoastaan rehellistä levynsä alkuperäisenä ostavaa asiakasta. Ei Pekka P2P-piraattia voisi vähempää kiinnostaa, onko se MP3/AAC/<pakkausformaatti tähän> ripattu suojatulta vaiko suojaamattomalta levyltä. Kuitenkin niin kauan, kun levyltä saa äänen jotenkin ulos, se saadaan myös kopioitua, ja nykyisten P2P-verkkojen aikakautena yksikin onnistunut rippaus leviää huomattavan nopeasti, joten kopiosuojauksella saavutettu hyöty voidaan laskea ehkä päiviä tai viikkoja myöhästyvässä P2P-levityksessä. Tämä hyöty on varsin pieni verrattuna siihen, kuin monta muutoin maksavaa asiakasta kopiosuojauksella menetetään, sillä en todellakaan ole ainut, joka jättää muutoin hyvätkin levyt kaupan hyllylle, jos ne on menty kopiosuojauksella rikkomaan.Sensijaan on hienoa, että TM pitää ääntä tästä kopiosuojaidiotismista, jolla kuluttajan elämä tehdään vaikeaksi.
Minua ei nimittäin todellakaan kiinnosta alkaa arpomaan, että toistavatko nykyiset tai tulevat soittimeni vakiintunutta CD-standardia tieten tahtoen rikkovia epälevyjä (miksipä niiden edes pitäisi moisia tekeleitä toistaa). Ja vaikka kopiosuojauksen saisikin helposti kierrettyä, en todellakaan aio sijoittaa senttiäkään moisen idiotismin tukemiseen. Jos levy-yhtiöt haluavat v*****lla minulle tarjoamalla B-luokan toimintavarmuudella varustettua tahallisesti pilattua tuotetta A-luokan tuotteen hinnalla, niin osaan kyllä minäkin antaa samalla mitalla takaisin sijoittamalla rahani jonkin toisen yhtiön levyihin. Usein on vielä tullut ilmoitettua ko. yhtiöille, että mikä levy jäi ostamatta ja miksi. Nyt ei auta muuta kuin toivoa levy-yhtiöiden luopuvan tästä kuolleena syntyneestä ideasta (mitä on joissain tapauksissa jo näyttänyt tapahtuvan) ja toivoa, että muutamasta hyvästä kopiosuojauksen uhriksi joutuneesta levystä tulisi edes vinyyliversio ulos jonain päivänä, jotta saisin ne vihdoinkin kokoelmaani.
Tulipa pitkä avautuminen, mutta pointti taisi mennä perille

-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
-
Viesti Kirjoittaja np »
Kuule Spiidi, en tiedä vinyyleistä mutta jos rippaat CD levyt AAC:nä ja 192kbps laadulla niin se riittää kyllä aivan PIRUN hyvin 99% ihmisille... Mulla ainakaan ei ole absoluuttista sävelkorvaa, yhdellä henkilöllä miljoonasta on...
-
Viesti Kirjoittaja Healer »
Absoluuttista sävelkorvaa ei voi hyödyntääkään äänenlaadun arvioimisessa. Sehän tarkoittaa äänen korkeuden tunnistamista.Mulla ainakaan ei ole absoluuttista sävelkorvaa, yhdellä henkilöllä miljoonasta on...
-
Viesti Kirjoittaja lapinmies »
-
Viesti Kirjoittaja bryan »
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Jos olet epähuomiossa asentanut jonkun naamaraja- suodattimen iTunesiin? Se kuunteli sen 10 sek ja totesi että ei prkl, ei tätä enää koskaan. Tai sitten olet yrittänyt etsiä kuustosen levyjen kansitaidetta ja järkyttänyt konetta sen verran pahasti niillä ympäristörikoksiksi luokiteltavilla levyillä (ja kansilla) että koneesi vain kieltäytyy kuustosesta. Propsit siitä.Boogieman kirjoitti: Millä te rippaatte?
Minä rippasin yhtä Kuustosen levyä, ja iTunes sai musiikkia vain 10 sek alusta joka biisiin. Loppu oli hiljaisuutta...
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Sorry taas nää windozejutut, mutta pointti oli siis että se mistään käyttiksestä välttämättä ole kiinni.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Tässä on ainakin autorun.inf joka käynnistää levyllä olevan playerin.
Näkyy Finderissa kahtena levynä, josta toisella on audiot niin kuin pitää, toisella on autorun ja playerit.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka