Pusketaanpas myyntiin todellinen helmi, eli täydellisen virheettömässä kunnossa oleva, melko tarkkaan päivälleen 3kk käytössä ollut, huippuunsa viritetty 13" MacBook Retina. Ostettu 1Storesta.
Myynnin syy on se, että tämän kolmen kuukauden käytön jälkeen olen todennut 15" mallin olevan minulle ehkä aavistuksen sopivampi. Sellainen minulla ennen tätä 13" Retinaa olikin, mutta ajatuksena oli, että olisi mukavampi omistaa tuollainen vielä entistäkin vaivattomammin kuljetettava versio. Mutta kun eipä kone tunnu koskaan kotiovesta ulos lähtevän, niin vois vaikka vaihtaa takaisin 15" malliin.
Mitään isompia on turha yrittää tinkiä, sillä myyn ainostaan jos kunnon hinnan saan, muuten pidän tämän käytössä jatkossakin. Tämän koneen kohdalla ei oikein edes päde sanonta "kuin kaupan hyllyltä", sillä tämä on jopa käytännössä parempi. Ensimmäinen saamani yksilö nimittäin oli image retention -ongelmainen, ja lähti bumerangina takaisin. Tämä nykyinen tuli sen tilalle parisen viikkoa myöhemmin, eli on juuri tarkkaan 3kk käytetty. Image retention -ongelmaa ei ole, eikä luonnollisesti mitään muutakaan ongelmaa. Pikkuriikkistäkään jälkeä ei mistään löydy, ei vaikka valoa vasten ajan kanssa peilailisi. Kone on siis aivan kuin uusi, ja itse asiassa jopa hiukan parempi, kuten tuosta aiemmin kerrotusta selviää

Koneessa on vakiokokoonpanoon verrattuna useampikin lisäoptio. Prosessori on i5:n sijaan i7, muistia on 8GB:n sijaan 16GB, lisäksi koneeseen on ostettu kolmen vuoden Apple Care, joka siis jatkuu aina 3.2.2017 asti.
Tärkeimmät speksit siis:
- 13" Retina näyttö
- i7 2,8Ghz
- 16GB RAM
- 512GB SSD
- Intel Iris Graphics
- 2 x USB3.0
- 2 x Thunderbolt
- Apple Care 3.2.2017 asti
Uuden hinta 2249€ plus Apple Care 249€, eli pari euroa vajaa 2500€.
Kauppatapa 1, hintapyyntö 2000€. Ja kuten sanottua, tämä on todellinen yksilö, enkä ainakaan hirveitä tinkaa. Mieluummin pidän itsellä jatkossakin, eli mitään 1500€ tarjouksia on aivan turha esittää.
Vaihdossa saa tarjota iPad Airia tai iPhone 5S:ää (Gold tai Silver), mutta ainoastaan järkihintaan ja täysin uudenveroisessa kunnossa olevia. Myös ostokuitti/takuutodistus on löydyttävä.
Enkä mielelläni postita. Kaupat ainakin ensisijaisesti face to face. Onnistuu Turussa tai lähialueella.