Kadonnut iCloud
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kadonnut iCloud
Viesti Kirjoittaja tarleena »
Tietokone siivottiin liikkeessä, jotenkin samaan aikaan katosi i-cloud ikoni ja kun kaivoin sen esille, se vaatii uudelleen kirjautumista. Kaikki meni muuten hyvinnpaitsi kun pääseen palauttamisessa kohtaan jossa se haluaa varmistaa syntymäaikani, se on kuulemma väärä. Toki muistan syntymäaikani ja olen sen aiemminkin sinne laittanut. Nyt vain en ymmärrä mikä on pielessä ja olenko painanut jossain väärää nappulaa. Jos olen, kuinka korjaan tilanteen?
Viimeksi muokannut tuomas92, 23.5.2014 klo 11.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä.
Syy: Otsikon hienosäätöä.
-
Re: Kadonnut iCloud
Viesti Kirjoittaja Delli »
Pääsetkö iCloudiin selaimen kautta? https://www.icloud.com/
Onko sinulla PC vai MAC?
Onko sinulla PC vai MAC?
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
En pääse sen pitemmälle kuin siihen syntymäaikapyyntöön. Koitan päästä PC:llä. Piti tyhjentää valokuvat pois mutta taitaa olla ainoa keino lähettää ne sähköpostilla itselle. Saattaa olla hankaluuksia sitten päivityksissäkin.
-
Ilmeisesti ongelma on sen laatuinen että on syytä vaihtaa laite toisenmerkkiseen. Alan uskoa kavereita jotka ovat kehoittaneet heittämään tuon puhelimen järveen jo vuosia sitten. ![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Minä ottaisin yhteyttä Applen tukeen ennen sitä. http://support.apple.com/kb/HE57?viewlocale=fi_FI
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Mitä sitten jos/kun Google-tili kiukuttelee? Tai Microsoft-tili? Mitä kalatkin tykkäävät? Ei vaan, tuo taktiikka toimii niin, että sinne lentää sitten vuorotellen jokaisen firman tuote milloin minkäkin ongelman takia. Voin ikäväksesi kertoa, etteivät tietotekniset ongelmat häviä mihinkään merkkiä vaihtamalla. Ne ovat vain eri laitteilla erilaisia.tarleena kirjoitti:Ilmeisesti ongelma on sen laatuinen että on syytä vaihtaa laite toisenmerkkiseen. Alan uskoa kavereita jotka ovat kehoittaneet heittämään tuon puhelimen järveen jo vuosia sitten.
Yhteyttä Applen tukeen vaan niin se ongelma tässä tapauksessa ratkeaa. Jotenkin tietty vaikea uskoa että se syntymäaika olisi itsestäänkään muuttunut mutta toki kaikki on mahdollista.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Kiitos atheos, yksikään Nokiani ei koskaan temppuillut, koko sinä seitsemänätoista vuotena jolloin minulla niitä oli ja annoin aina edellisen eteenpäin kun vaihdoin uudempaan ja muka-hienompaan. Kaikki olivat käytössä vuosia kunnes ne menivät seuraavalle käyttäjälle, ehjinä ja toimivina. Kunnes hankin ensimmäisen iphonen, sitä korjattiin takuuna noin viisi kertaa ja vaihdettiin takuuna. Sitten hankin takuun loppumisen jälkeen uudemman, ikäänkuin löin lekalla omaan varpaaseen. Sitäkin korjattiin takuuseen, nyt on jo takuu loppunut mutta viat ei. Se on tehnyt kaiken muun paitsi kadonnut. Se on kuin räkä sormenpäässä, ei lähde ravistamalla.
Kiitos tuolle edelliselle joka ystävällisesti antoi yhteydenotto-osoitteen, soitin ja minulle soitettiin. Sain vihdoin sähköpostin jonka olen tilannut jo noin 15 kertaa ja se on kuulemma aina lähetetty - v a r a s ä h k ö p o s t i o s o i t t e e s e e n mutta kun se ei ole jotenkin osannut mennä sinne, ei ole tullut kumpaankaan. No kumpikin on ihan päivittäisessä käytössä, roskapostitkin on tarkistettu eikä mitään ole tullut.
Niin, sain nollausohjeet, nollasin ja kun olin kirjautumassa piti vastata turvakysymykseen joka oli - yllätys yllätys - syntymäaikakysymys. Miten ihmeessä joku torv... pelle toisella puolella maailmaa voi väittää että en ole syntynyt silloin kun olen! Varsinkin kun sama asia jo takelteli jo aiemmin ja se varmistettiin operaattorin liikkeessä että on varmaan oikein. Nyt en edes pääse sitä mistään kurkistamaan mitä sinne on on voinut lipsahtaa vai onko siellä edes koko syntymäaikaa enää.
Koitin laittaa vastauksen sähköpostiin jonka sain mutta se ei onnistu, tosin ei heillä ole muutakaan osoitetta jonne voin tapausnumerolla kirjoittaa. Jos laitan uuden yhteydenottopyynnön, ei sekään kaiketi auta kun tiedot on puhelimen sisällä. Kukaan ei ole vielä neuvonut miten selviän kahdesta karikosta, sähköpostivarmennuksesta ja syntymäaikani epätietoisuudesta. Siksi en saa konettani varmuuskopioitua, ladattua ja päivitettyä enkä kuviani tietokoneelle.
Oli miten oli, tuossa lähistöllä plaseeraa jo uutuuttaan kiiltelevä samppa. Odottaa koska hiuksenohut pinnani katkeaa. Se on tooodella lähellä.
Kiitos tuolle edelliselle joka ystävällisesti antoi yhteydenotto-osoitteen, soitin ja minulle soitettiin. Sain vihdoin sähköpostin jonka olen tilannut jo noin 15 kertaa ja se on kuulemma aina lähetetty - v a r a s ä h k ö p o s t i o s o i t t e e s e e n mutta kun se ei ole jotenkin osannut mennä sinne, ei ole tullut kumpaankaan. No kumpikin on ihan päivittäisessä käytössä, roskapostitkin on tarkistettu eikä mitään ole tullut.
Niin, sain nollausohjeet, nollasin ja kun olin kirjautumassa piti vastata turvakysymykseen joka oli - yllätys yllätys - syntymäaikakysymys. Miten ihmeessä joku torv... pelle toisella puolella maailmaa voi väittää että en ole syntynyt silloin kun olen! Varsinkin kun sama asia jo takelteli jo aiemmin ja se varmistettiin operaattorin liikkeessä että on varmaan oikein. Nyt en edes pääse sitä mistään kurkistamaan mitä sinne on on voinut lipsahtaa vai onko siellä edes koko syntymäaikaa enää.
Koitin laittaa vastauksen sähköpostiin jonka sain mutta se ei onnistu, tosin ei heillä ole muutakaan osoitetta jonne voin tapausnumerolla kirjoittaa. Jos laitan uuden yhteydenottopyynnön, ei sekään kaiketi auta kun tiedot on puhelimen sisällä. Kukaan ei ole vielä neuvonut miten selviän kahdesta karikosta, sähköpostivarmennuksesta ja syntymäaikani epätietoisuudesta. Siksi en saa konettani varmuuskopioitua, ladattua ja päivitettyä enkä kuviani tietokoneelle.
Oli miten oli, tuossa lähistöllä plaseeraa jo uutuuttaan kiiltelevä samppa. Odottaa koska hiuksenohut pinnani katkeaa. Se on tooodella lähellä.

-
Viesti Kirjoittaja ikl »
Olen varmaan ainoa, mutta minusta koko juttu on hiukan sekava. Välillä puhutaan koneen sekoamisesta, välillä taas jostain puhelinongelmasta. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Konehan se puhelinkin on, ainakin minun arkikielessäni. Luetunymmärtäminen on ehkä nuoremmille ongelmallista mutta väännän rautalangasta, jos vaikka keksit missä se ongelma on.
Tietokoneeni (HP) kävi puhdistettavana koska se hidasteli. Sen yhteydessä sieltä katosi ihan kaikki Appleen liittyvä, ikonit, koko kansio ohjeita, neuvoja ja puhuttu iCloud. Se löytyi jostain koneen sisältä mutta uudelleen avaaminen ei onnistu, ei siis pöytäkoneella. Kun avaan sitä, joudun turvakysymysten tulitukseen jossa kysytään ihan eri asiaa kun olen antanut turvakysymyksien vastausia, eli syntymäaikaani. Tässä välissä vanhat salasanat jumittivat ja herra omena kertoi lähettävänsä minun sähköpostiini (gmail) nollausohjeet. Loppujen lopuksi niitä tuli pyydettyä 15 kertaa, eikä ainoakaan tullut sähköpostiini. Otin yhteyttä tuolla ylhäällä olevaan linkin numeroon ja minulle soitettiin. Sieltä sain n e turvakyssärit jotka olin laittanutkin ja minulle kerrottiin että koska jostain syystä vara-sp-laatikkoni (luukku) ei ollut huolinut aiempia postauksia, en saanut ohjeita. Sen puhelun turvin sain vaihdettua puhelimeeni uuden salasanan ilman ongelmia mutta pöytäkoneessani juutuin taas siihen väärään syntymäaikaan.
Ongelma on se että en saa päivitettyä kännykkääni, en tyhjennettyä kuviani, en tallennettua mitään. Applen lähettämät postit eivät ole missään paikassa roskaposteissa, ei gmaililla tietokoneessa eikä kännykässä, ei luukussa. Ja miksi ihmeessä tuonne varalaatikkoon pitää lähettää mitään kun se on vain annettu kun kysyttiin ja se on oikeast vain varapaikka, kyllä sinne tulee kymmenittäin roskapostia päivittäin ja pääsen ne manuaalisesti siivoamaan itse jos on tarpeen. Sama gmailin kanssa siellä on oma paikka roskaposteille eli selitys ontuu pahasti.
Nyt en saa päivitettyä tietoturvaa, tehtyä varmuuskopioita enkä muutakaan.
Ymmärsitkö nyt? Osaatko auttaa nyt kun selitin kaikki taas kerran. Jos joku sanoo että tässä on jotain ristiriitaista, painukoon kouluun takaisin äikäntunneille.
Olen aina halunnut pitää kaikki laitteeni ehjinä, siisteinä, toimivina. Tässä nyt vaan palaa ruutia ihan turhiin epämääräisiin kämmeihin. Kun ei toimi, ei toimi, eikä kukaan ole vielä rakentavasti ja tyhjentävästi neuvonut miten tuo ratkaistaan.
Ai niin, noin viikko sitten kävin Ihan Omassa Liikkeessä jossa myydään pelkästään näitä tämänmerkkisiä laitteita. Pyysin sieltä apua miten hoidan asian kuntoon. Nuori nuhjuisen näköinen kaveri sanoi että soita tukeen. Ja seuraava numero...
Tietokoneeni (HP) kävi puhdistettavana koska se hidasteli. Sen yhteydessä sieltä katosi ihan kaikki Appleen liittyvä, ikonit, koko kansio ohjeita, neuvoja ja puhuttu iCloud. Se löytyi jostain koneen sisältä mutta uudelleen avaaminen ei onnistu, ei siis pöytäkoneella. Kun avaan sitä, joudun turvakysymysten tulitukseen jossa kysytään ihan eri asiaa kun olen antanut turvakysymyksien vastausia, eli syntymäaikaani. Tässä välissä vanhat salasanat jumittivat ja herra omena kertoi lähettävänsä minun sähköpostiini (gmail) nollausohjeet. Loppujen lopuksi niitä tuli pyydettyä 15 kertaa, eikä ainoakaan tullut sähköpostiini. Otin yhteyttä tuolla ylhäällä olevaan linkin numeroon ja minulle soitettiin. Sieltä sain n e turvakyssärit jotka olin laittanutkin ja minulle kerrottiin että koska jostain syystä vara-sp-laatikkoni (luukku) ei ollut huolinut aiempia postauksia, en saanut ohjeita. Sen puhelun turvin sain vaihdettua puhelimeeni uuden salasanan ilman ongelmia mutta pöytäkoneessani juutuin taas siihen väärään syntymäaikaan.
Ongelma on se että en saa päivitettyä kännykkääni, en tyhjennettyä kuviani, en tallennettua mitään. Applen lähettämät postit eivät ole missään paikassa roskaposteissa, ei gmaililla tietokoneessa eikä kännykässä, ei luukussa. Ja miksi ihmeessä tuonne varalaatikkoon pitää lähettää mitään kun se on vain annettu kun kysyttiin ja se on oikeast vain varapaikka, kyllä sinne tulee kymmenittäin roskapostia päivittäin ja pääsen ne manuaalisesti siivoamaan itse jos on tarpeen. Sama gmailin kanssa siellä on oma paikka roskaposteille eli selitys ontuu pahasti.
Nyt en saa päivitettyä tietoturvaa, tehtyä varmuuskopioita enkä muutakaan.
Ymmärsitkö nyt? Osaatko auttaa nyt kun selitin kaikki taas kerran. Jos joku sanoo että tässä on jotain ristiriitaista, painukoon kouluun takaisin äikäntunneille.
Olen aina halunnut pitää kaikki laitteeni ehjinä, siisteinä, toimivina. Tässä nyt vaan palaa ruutia ihan turhiin epämääräisiin kämmeihin. Kun ei toimi, ei toimi, eikä kukaan ole vielä rakentavasti ja tyhjentävästi neuvonut miten tuo ratkaistaan.
Ai niin, noin viikko sitten kävin Ihan Omassa Liikkeessä jossa myydään pelkästään näitä tämänmerkkisiä laitteita. Pyysin sieltä apua miten hoidan asian kuntoon. Nuori nuhjuisen näköinen kaveri sanoi että soita tukeen. Ja seuraava numero...
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Puolin ja toisin räyhäämällä ei päästä asiassa yhtään eteenpäin. Otetaan nyt kaikki ihan rauhassa ja tutkitaan tilannetta.
Kertomasi mukaan pääset siis kirjautumaan puhelimessa iCloud-tilillesi. Tämän perusteella tilisi ja salasanasi on kunnossa.
Kirjaudu seuraavaksi näillä samoilla tunnuksilla tänne:
https://appleid.apple.com/fi/
Kirjauduttuasi tuonne, mene Salasana ja turvallisuus -välilehdelle. Sinulta kysytään ensiksi kaksi kolmesta asettamastasi turvakysymyksestä. Vastattuasi niihin oikein, pääset näkemään, minkä syntymäajan olet tilillesi asettanut ja muuttamaan sen oikeaksi, jos se on väärin.
Kertomasi mukaan pääset siis kirjautumaan puhelimessa iCloud-tilillesi. Tämän perusteella tilisi ja salasanasi on kunnossa.
Kirjaudu seuraavaksi näillä samoilla tunnuksilla tänne:
https://appleid.apple.com/fi/
Kirjauduttuasi tuonne, mene Salasana ja turvallisuus -välilehdelle. Sinulta kysytään ensiksi kaksi kolmesta asettamastasi turvakysymyksestä. Vastattuasi niihin oikein, pääset näkemään, minkä syntymäajan olet tilillesi asettanut ja muuttamaan sen oikeaksi, jos se on väärin.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja ikl »
On aina suunnattoman hauskaa nähdä, kuinka paljon ihmiset tekevät oletuksia sähköisistä keskustelukumppaneistaan. Minulla on viimeisistä äidinkielentunneista kulunut jo lähes 35 vuotta: uskon silti ymmärtäneeni pääkohdat kirjoituksistasi, vaikka ne välillä aikamoista jamesjoycea ovatkin.tarleena kirjoitti:Konehan se puhelinkin on, ainakin minun arkikielessäni. Luetunymmärtäminen on ehkä nuoremmille ongelmallista mutta väännän rautalangasta, jos vaikka keksit missä se ongelma on....
Itse asiasta:
Jos puhelimesi siis toimii, saat sen kyllä päivitettyä ilman konettakin. Tietokonehan ei enää ole ollut aikoihin pakollinen puhelimen softaa päivitettäessä. Jos myös tuo icloud toimii puhelimessasi, saat sen kautta tehtyä valokuvistasi (tilapäiset) varmuuskopiot verkkoon; kuvat ovat siellä tallessa ainakin sen aikaa, kun tietokone saadaan kuntoon.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka