Olin kopioinut word-tiedostoja muistitikulle ja nyt koneeni rikkoutuessa kävin lainakoneella siirtämässä tältä tikulta tiedostot dopboxiin. Huomasin kyllä siinä muistitkkua selatessani, että word-logon sijaan oli sellainen harmaa laatikko, mutta oli niin paljon muuta sählinkiä siinä ohessa, etten avannut tätä vaan siirsin tosiaan tuonne dropboxiin ja sähköpostiini.
Ntyt sitten yrittäessäni avata näitä tiedostoja ei dropbox tunnista niitä eikä siten kykene avaamaan.
Mitä niille on tapahtunut?
Mitä tapahtui word-tietostoille?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mitä tapahtui word-tietostoille?
Viesti Kirjoittaja sukupuolineutraali »
-
Re: Mitä tapahtui word-tietostoille?
Viesti Kirjoittaja pallo »
Esimerkiks ne ei aukee vaikka vanhemmalla vöördillä millä ne on tehty?
-
No onglema on tietenkin, että minulla ei nyt ole konetta käyttettävissä - tai juu, pitäisi kasata tuo vanha emac ja katsoa avautuisko tuosta tikusta sillä. Luulin voivani siis siirtää dropboxiin ja sitä myöten voida työstää dokumenttia tämän ipadin avulla.
Ja muuten by the way vielä tuohon sian syömään läppäriin. Sehän siis käynnistyy nätisti ja voin jopa kirhjautua kirjoituspöydälle saakka. Ainoa juttu on ettei näytöstä juurikaan ole apua, joten tiedostojen siirto tikulle siitä ei oikein luonnistu. Kokeiltiin tuolla macejä myyvässä liikkeessä josko olis sellaisella piuhalla (en osaa näitä termejä) voinut yhdistää ulkoiseen näyttöön, mutta mitään ei tapahtunut. Poika epäili, että jotain muutakin vikaa siis olisi.
Jäin pohtimaan että miten ne tiedostot sieltä kovikselta olis paras pelastaa viimeistään siinä vaiheessa, kun olen uuden läppärin onnistunut hankkimaan. Elikkä siihenkin tarvitsisin niitä erinomaisen selkeästi ilmaistuja neuvoja.
Kiitos.
Ja muuten by the way vielä tuohon sian syömään läppäriin. Sehän siis käynnistyy nätisti ja voin jopa kirhjautua kirjoituspöydälle saakka. Ainoa juttu on ettei näytöstä juurikaan ole apua, joten tiedostojen siirto tikulle siitä ei oikein luonnistu. Kokeiltiin tuolla macejä myyvässä liikkeessä josko olis sellaisella piuhalla (en osaa näitä termejä) voinut yhdistää ulkoiseen näyttöön, mutta mitään ei tapahtunut. Poika epäili, että jotain muutakin vikaa siis olisi.
Jäin pohtimaan että miten ne tiedostot sieltä kovikselta olis paras pelastaa viimeistään siinä vaiheessa, kun olen uuden läppärin onnistunut hankkimaan. Elikkä siihenkin tarvitsisin niitä erinomaisen selkeästi ilmaistuja neuvoja.
Kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ostat ulkoisen kovalevykotelon ja pistät sen sian syömän läppärin kovon sinne. Siinä ulkoinen levy kuin mikä tahansa ulkoinen ja kaikki data tallessa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Näin vähän ajattelinkin, että ulkoinen kovis ratkaisisi tämän ongelman. Mutta kysymys kuuluukin, että saanko imuroitua läppärin kovikselta tiedostot sille ulkoiselle kovikselle, vaikka en pääsekään työpöytää pitemmälle itse läppärissä? Tarkoitan, etten voi säätää mitään paritusta sieltä läppäristä käsin.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Eihän tuossa ehdotettu ulkoista kuvalevyä vaan kovalevykoteloa johon laitat siitä läppäristä sen kovalevyn ja tuo toimii sitten kuten ulkoinen kovalevy eli pystyt selailemaan sieltä niitä tiedostojasi.sukupuolineutraali kirjoitti:Näin vähän ajattelinkin, että ulkoinen kovis ratkaisisi tämän ongelman. Mutta kysymys kuuluukin, että saanko imuroitua läppärin kovikselta tiedostot sille ulkoiselle kovikselle, vaikka en pääsekään työpöytää pitemmälle itse läppärissä? Tarkoitan, etten voi säätää mitään paritusta sieltä läppäristä käsin.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Aina sitä ilmeisesti voi oppia jotain uutta! En edes tiennyt tuollaista olevan olemassakaan. Ilmeisesti ei myöskään macejä myyvä nuorimieskään, koska ei ollut lainkaan varma voiko tiedostoja mitenkään koneesta enää saada ulos. Minä mummona mielessäni mietin, että onkohan minulta mennyt nyt jotkin tieteiselokuvat ja todellisuus sekaisin, kun pidin sellaista täysin itsestään selviönä.
Eli siis kotelon hankintaan.
Ja koska asun täällä missä macejä ilmeisesti edustaa minuakin vähemmän tietävä henkilöstö, niin minun on tietenkin nyt kysyttävä, että mistä ja millainen?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eli siis kotelon hankintaan.
Ja koska asun täällä missä macejä ilmeisesti edustaa minuakin vähemmän tietävä henkilöstö, niin minun on tietenkin nyt kysyttävä, että mistä ja millainen?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Mikä tahansa 2,5-tuumaisia SATA-levyjä kelpuuttava kotelo kelpaa. Ei ole olemassa erikseen mitään erityisesti Mac-yhteensopivia koteloita, kaikki käyvät.
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka