Olen juuri siirtynyt maciin, ja voin vaan ihmetellä surkea on prosessien lopetuskäsitttely. Ei pysähdy kun pyytää, ei. Mac OSX pohjautunee paljon BSD:hen, FreeBSD:hen. FreeBSD:tä ja GNU/Linux distroja (Gentoo lähinnä) tarpeeksi kauan käyttäneenä voin sanoa, jotta ohjelma pitää saada ruotuun ihmisen voimin pyytämällä. ja jos ei pyytämällä, niin pakottamalla. Xorg-X11:ta hyödyntävän työpöytäsovelluksen tappaa esim. XKill, millä osoitetaan jumittuneen ohjelman ikkunan päälle, niin suoritus loppuu heti, ilman että jäädään odottelemaan ohjelman hyväksyntää asiaan. Itselle kävi tänään juuri köpösti, kun halusin iTunesiin hurauttaa cd-levyn sisään. ok, levy oli aika huonossa kunnossa, ja sen jäätyä 10 minuutiksi paikoilleen ruksuttamaan, tietenkin yritin keskeyttää prosessin, vaan kuinkas ollakkaan, odottelin milloin käyttis halusi sen tehdä!! Luulin että tämä mac OsX toimisi käyttäjäystävällisemmin tämmöisessä tilanteessa.
Edit: Editoitu oikein kunnolla
Edit2: Nyt kun tuli tötöiltyä tällain, niin tötöillään sitten täysillä. haukkailen takaisin sen verran että samat työkaluthan on tietenkin saatavilla myös tähän järjestelmään, joskaan ei aivan vakiona., ja konsolin kautta voi kyllä pysäytellä mitä haluaa ym, mutta ei mielestäni ole ihan sitä mitä pentti perussälli haluaa.
Hidas prosessien lopetuskäsitttely
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: wöördi pyörii pallona
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Öm, en nyt juuri mitään tajunnut tuosta vuodatuksesta. MInusta alt+omppu+esc toimii ihan riittävällä nopeudella. Eikä kyllä mulle ole ikinä käynyt mieleen että joku ohjelma sammuisi liian hitaasti.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Hidas prosessien lopetuskäsitttely
Viesti Kirjoittaja hege haxor »
Dock-ikonia klikkaamalla oikealla napilla alt pohjassa, saa force quittin nopeesti
iMac 24" 2.16 250G 3G Geforce 7600 256
2* x0xb0x
2* x0xb0x
-
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Luulin tätä aluksi Trolliksi, mutta kaipa se on ihan vakavissaan kirjoitettu. Teen töitä lähes päivittäin *nix maaailmassa, eikä ole kyllä tullut mieleenkään että tuollaista ongelmaa olisi OS/X:ssä. Kyllä mm. Solariksessa saa ohjelmia ja X:n niin jumiin, ettei se pyytämällä tokene. Käskemälllä kyllä.
Ja force quit, joka löytyy mm. omppu-valikosta tekee luullaksen suunnilleeni saman, kuin XKill. Vaan harvemminpa on tarvinnut mitään killailla.
Ja force quit, joka löytyy mm. omppu-valikosta tekee luullaksen suunnilleeni saman, kuin XKill. Vaan harvemminpa on tarvinnut mitään killailla.
--
PeTe
PeTe
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Joskus voi käydä noinkin, riippuen prosessista jota yrittää tappaa. Välissä on Finder joka on ohjelma itsessään. Paremmin vastaavasta Finderista on huhuja, näkee sitten onko totta vai ei. Skeptikko pitää aina terminaalia auki.joojoo kirjoitti:hurauttaa cd-levyn sisään. ok, levy oli aika huonossa kunnossa, ja sen jäätyä 10 minuutiksi paikoilleen ruksuttamaan, tietenkin yritin keskeyttää prosessin, vaan kuinkas ollakkaan, odottelin milloin käyttis halusi sen tehdä!! Luulin että tämä mac OsX toimisi käyttäjäystävällisemmin tämmöisessä tilanteessa.
Omituista kyllä viimeksi törmäsin samaan tilanteeseen Kubuntussa. VLC heitti kupin nurkkaan täydellä ruudulla ja siihen jäi se sessio.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja joojoo »
Täytyykin nyt miehen yrittää vastata sanoistaan.. ![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ensiksikin pahoittelen profiloitumistani trolliksi, siihen en pyri. Lisäksi melko maisteissa vuodatin tämän vieläpä ihan väärään otsikkoon, mistä seurasi viestin siirto toiselle alueelle uudeksi otsakkeeksi. Itse en tätä luokitellut uuden aiheen arvoiseksi valitukseksi.
Itse asiastakin olin liian äkkipikainen, niinkuin jo editointien määrästäkin voi päätellä. Kokemukseni perustui tasan yhteen 'pakota lopettamaan' -toimenpiteeseen, joka kylläkin onnistui surkeasti syystä tai toisesta. Mutta mutta.. ei auta kun nieleksiä tyhmät sanat, koska prosessien tappaminen useimmiten tosiaan toimii niinkuin pitääkin.
..alkolukkoa näppäimistöön odotellaan..
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ensiksikin pahoittelen profiloitumistani trolliksi, siihen en pyri. Lisäksi melko maisteissa vuodatin tämän vieläpä ihan väärään otsikkoon, mistä seurasi viestin siirto toiselle alueelle uudeksi otsakkeeksi. Itse en tätä luokitellut uuden aiheen arvoiseksi valitukseksi.
Itse asiastakin olin liian äkkipikainen, niinkuin jo editointien määrästäkin voi päätellä. Kokemukseni perustui tasan yhteen 'pakota lopettamaan' -toimenpiteeseen, joka kylläkin onnistui surkeasti syystä tai toisesta. Mutta mutta.. ei auta kun nieleksiä tyhmät sanat, koska prosessien tappaminen useimmiten tosiaan toimii niinkuin pitääkin.
iMac 17" Intel Core Duo 1,8GHz 1,5Gt
-
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Moni hyä juttu netissä jäisi toisaalta syntymättä sen alkolukon myötä. Ei tosin kannata ottaa tuota trolli kommenttia liian vakavasti, mulla taas on ollut muutaman päivän flunssa ja känkkäränkkä. Tosin tuosta nyt sai vähän sen kuvan, että OS/X on surkea, kun ohjelmia ei saa killailtua pois tieltä tuosta vaan hiiren klikkauksella.joojoo kirjoitti:Täytyykin nyt miehen yrittää vastata sanoistaan..
Oon tainnu seurata viimeaikoina liikaa kamera-aiheisia palstoja ja nään trolleja kaikkialla
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja kuten muuten täällä tulikin jo esille, kun finder jämähtää, saattaa homma mennä vähän kinkkisemmäksi.
--
PeTe
PeTe
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka