Hei,
Minulla on aina ollut kaksi iPhonea ja yksi Mac. Tomineet aina hyvin. Nyt ostin iPhone 5C:n ja toinen on iPhone 5S, molemmissa tietysti eri numerot. Hyödynsin iPhone 5C:hen varmuuskopion iPhone 5s:stä, että sain puhelinnumerot ja kalenterin ja kuvat myös tähän uuteen kännyyn.
Haluan, että molemmissa puhelimissa on samat numerot ja kalenterit päivittyvät molemmissa iCloudi avulla.Näin on aina toiminut loistavasti.
Nyt päivitin iPhone 5S:ään myös uuden käyttiksen.
Nyt Molempiin tulee sama tekstiviesti, vaikka sen lähettää vain toiseen ( kun molemmissa imessage päällä). Otin pois toisesta iMessagen ja siihen ei sen jälkeen tule yhtään viestiä.
Hassuinta on se, että jos vaikka numeroon 123456 lähetetään viesti se ei tule siihen, vaan toiseen numeroon 0987654 ( tämän numeron puhelin ( 5S) on ensin otettu käyttöön ja tehty siitä varmuuskopio)?
Miten pystyn käyttämään yhtä Maciä ja kahta puhelinta, että molemmat puhelimet käyttävät samaa kalenteria iCloudissa ja päivittävät puhelinnumerot, mutta viestit menisivät omiin numeroihin. Mikä asetus on pielessä minulla?
Kiitos avusta!
Yksi Mac ja kaksi iPhonea???
Täällä voit kysyä mistä tahansa, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Yksi Mac ja kaksi iPhonea???
Viesti Kirjoittaja Eijamaarit123 »
-
Re: Yksi Mac ja kaksi iPhonea???
Viesti Kirjoittaja Ollifi »
Hei, ja tervetuloa foorumille! Pystyt hallitsemaan nuita viestiasetuksia menemällä iPhonen asetuksiin - Viestit - Lähetys/vastaanotto, tämän jälkeen poista valinnat sähköpostiosoitteista, niin että molemmissa puhelimissa on valittuna vain kummankin oma puhelinnumero. Tällöin viestit menevät aina puhelinnumeron perusteella.
-
Heips, Kiitos. Tämän teinkin toisesta ja unohdin tehdä toisesta puhelimesta. Nyt näyttäisi toimivan. Olinpas tyhmä. No ainahan sanotaan, ei ole tyhmiä kysymyksiä...
-
Hei,
Autatko vielä. Ei tämä vieläkään rakennut kuitenkaan. Minulla vielä 3:s känny, joka iPhone 4. Se on ollut samassa koneessa jossakin vaiheessa ja sitä ei ole enää tähän varmuuskopioitu ja ei ole ollut vuoteen tässä koneessa. Nyt tuosta kolmannesta kännykästä viestit tulevat molempiin kännyköihin, jos hän lähettää minulle viestin JA kun minä lähetän hänelle viestin, lähtee viesti molemmista minun kännyköistä. Ongelma näyttää kohdistuvan nyt enää tuohon 3:teen iPhoneen.
Mikäs asetus tuosta 3:sta puhelimesta pitää ottaa pois?
Taas varmaan tyhmä kysymys. KIITOS!
Autatko vielä. Ei tämä vieläkään rakennut kuitenkaan. Minulla vielä 3:s känny, joka iPhone 4. Se on ollut samassa koneessa jossakin vaiheessa ja sitä ei ole enää tähän varmuuskopioitu ja ei ole ollut vuoteen tässä koneessa. Nyt tuosta kolmannesta kännykästä viestit tulevat molempiin kännyköihin, jos hän lähettää minulle viestin JA kun minä lähetän hänelle viestin, lähtee viesti molemmista minun kännyköistä. Ongelma näyttää kohdistuvan nyt enää tuohon 3:teen iPhoneen.
Mikäs asetus tuosta 3:sta puhelimesta pitää ottaa pois?
Taas varmaan tyhmä kysymys. KIITOS!
-
Ja vielä: tuossa 3:ssa iPhonessa on vanhempi käyttis tietysti. Nyt siitä suljettiin iMessage ja viesti tulee vain aina toiseen puhelimeen, mihin se lähetettiinkin….
-
Viesti Kirjoittaja Ollifi »
Kokonaan ei iMessagea tarvinne sulkea, kokeilepa tuota samaa asetusvalikkoa, auttaisiko se?
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka