Ahoi. Tietääkö joku, onko mikään firma tehnyt kalenteriohjelmaa (erittäin mielellään Mac/iOS-ympäristöön, tietenkin) jossa voisi kätevästi laittaa vierekkäin useiden eri projektien aikataulut?
Tarvitsen työssäni jatkuvasti kalenteria, jossa näen eri projektit rinnakkain. Lisäksi minun pitää nähdä monen eri projektin työryhmien jäsenten omat menot samanaikaisesti.
Olen tähän asti tehnyt tällaisen kalenterin taulukkolaskentaan: vasemmassa laidassa etenee ylhäältä alaspäin päivät (jokainen rivi on yksi päivä), jokaisessa sarakkeessa on oma projekti tai työryhmän jäsen. En ole toistaiseksi keksinyt selkeämpää tapaa hahmottaa, milloin kelläkin on vapaata, miten eri projektit etenevät jne.
Taulukkolaskennan huono puoli on tietenkin se, että se on vain taulukkolaskenta. Siinä ei ole mitään valmiuksia joita kalenteriohjelma voisi tarjota. Olisi hyvä jos voisin valita mitkä projektit ovat näkyvillä milloinkin, linkittää projektit ja työryhmät jne.
Olen vuoden-parin ajan yrittänyt kysellä asiasta tuntemiltani tietotekniikkaihmisiltä, olen googletellut milloin milläkin hakusanoilla (calendar, column view, projects side by side ja puolensataa muuta), mutta en ole törmännyt mihinkään edes etäisesti tarpeitani vastaavaan.
Onko mahdollista, että kukaan ei ole koskaan kaivannut tämäntyyppistä sovellusta? Olen monenkin kaverin kanssa asiasta jutellut ja hekin ovat aika ihmeissään. Tällainen toiminto tai kalenterimuoto tuntuisi itsestäänselvältä vaihtoehdolta. Tavallisia viikko- ja kuukausimuotoisia näkymäratkaisuja tarjoaa kuitenkin tuhannet lähes identtiset kalenteriohjelmat.
En halua "listaesitystä" menoistani. En halua värikoodeja. Haluan nimenomaan jakaa erityyppiset menoni eri sarakkeisiin.
Tuleeko kellekään mitään mieleen?
Kalenteriohjelma useille projekteille?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kalenteriohjelma useille projekteille?
Viesti Kirjoittaja Notawiz »
-
Re: Kalenteriohjelma useille projekteille?
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
Microsoftin SharePointilla hallitaan ryhmätyötiloja ja aikatauluja. Se on selainpohjainen ja käytössä varsinkin suurissa organisaatioissa. Käytän sitä itsekin työssäni.
-
Viesti Kirjoittaja Notawiz »
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Kuitenkin, kun yritin selvitellä miten homma tuolla toimisi, nousi esiin ainakin seuraavat seikat:
- Minulla ilmeisesti pitäisi olla Windows-lisenssi, tai joudun maksamaan ohjelman käytöstä? En oikein innostu Microsoftista, sen lisensseistä enkä ylipäätään tyylistä. Mieluummin ostaisin oman kokonaisen ohjelman.
- Tuntuu siltä kuin ostaisin vuoren kun tarvin yhden pienen kiven. Lueskelin joitakin tutorialeja ja katsoin muutaman videon, enkä tajunnut tuon taivaallista mistä niissä puhuttiin. Kuten mainitsit, ohjelma on selvästi tehty isoille firmoille eikä yksityiseen projektinhallintaan.
- En edes löytänyt kuvailemani kaltaista kalenterimuotoa, missä päivät etenisivät pystysuunnassa. Ehkä siellä sellainenkin on, mutta ohjelman käyttö vaikutti hirveän monimutkaiselta. Minulle riittäisi vain että saisin luoda kalentereja vieri viereen.
Olen siis teatterialalla, ja minulla on välillä useita ohjauksia päällekkäin. Päivää kohti tulee useimmiten vain yksi merkintä johonkin sarakkeeseen: "harjoitukset tämän ryhmän kanssa" tai jotain vastaavaa. Jos projektin pääkalenterin "alle", ikään kuin alikansioon, saisi sijoitettua näytelmän eri näyttelijöiden kalentereita, se olisi roima bonus.
Kuitenkin, kun yritin selvitellä miten homma tuolla toimisi, nousi esiin ainakin seuraavat seikat:
- Minulla ilmeisesti pitäisi olla Windows-lisenssi, tai joudun maksamaan ohjelman käytöstä? En oikein innostu Microsoftista, sen lisensseistä enkä ylipäätään tyylistä. Mieluummin ostaisin oman kokonaisen ohjelman.
- Tuntuu siltä kuin ostaisin vuoren kun tarvin yhden pienen kiven. Lueskelin joitakin tutorialeja ja katsoin muutaman videon, enkä tajunnut tuon taivaallista mistä niissä puhuttiin. Kuten mainitsit, ohjelma on selvästi tehty isoille firmoille eikä yksityiseen projektinhallintaan.
- En edes löytänyt kuvailemani kaltaista kalenterimuotoa, missä päivät etenisivät pystysuunnassa. Ehkä siellä sellainenkin on, mutta ohjelman käyttö vaikutti hirveän monimutkaiselta. Minulle riittäisi vain että saisin luoda kalentereja vieri viereen.
Olen siis teatterialalla, ja minulla on välillä useita ohjauksia päällekkäin. Päivää kohti tulee useimmiten vain yksi merkintä johonkin sarakkeeseen: "harjoitukset tämän ryhmän kanssa" tai jotain vastaavaa. Jos projektin pääkalenterin "alle", ikään kuin alikansioon, saisi sijoitettua näytelmän eri näyttelijöiden kalentereita, se olisi roima bonus.
Mac Pro (Late 2013), 3,5 GHz 6-core Intel Xeon E5
16 GB 1866 MHz DDR3
AMD FirePro D500 3 GB
Cinema Display
Blackmagic Dock (2 x 2 TB SSD), Samsung T3 ext 2 TB SSD, Transcend 1TB SSD
iPad Pro
iPhone 6s
16 GB 1866 MHz DDR3
AMD FirePro D500 3 GB
Cinema Display
Blackmagic Dock (2 x 2 TB SSD), Samsung T3 ext 2 TB SSD, Transcend 1TB SSD
iPad Pro
iPhone 6s
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Oletko kokeillut Gant-prjoect -nimistä softaa?
En kyllä alkuunkaan tiedä, soveltuuko sinulle, mutta ilmastointilafkan käyttöön se riitti hyvin sellaiseksi alkuaikojen projektisoftaksi, ennen kuin kasvovat siitä ulos.
Ohjelmassa on se hyvä puoli, että sen saa niin Wintoosalle, Linuxille kuin Macillekin, eli jos täytyy järjestelmävapaasti asioita merkkailla saataisi olla helppokin asia - mene ja tiedä, eli testaa.
En kyllä alkuunkaan tiedä, soveltuuko sinulle, mutta ilmastointilafkan käyttöön se riitti hyvin sellaiseksi alkuaikojen projektisoftaksi, ennen kuin kasvovat siitä ulos.
Ohjelmassa on se hyvä puoli, että sen saa niin Wintoosalle, Linuxille kuin Macillekin, eli jos täytyy järjestelmävapaasti asioita merkkailla saataisi olla helppokin asia - mene ja tiedä, eli testaa.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Se on GanttProject jos kovin tarkkoja ollaan.
Sinällään kyllä kannattaisi varmaan tosiaan katsella projektinhallintasoftaa enemmänkin kuin kalenterisoftaa, ei sillä että osaisin varsinaisesti mitään äkkiseltään ehdottaa, mutta josko pääsisi paremmin etsinnän alkuun.
Sinällään kyllä kannattaisi varmaan tosiaan katsella projektinhallintasoftaa enemmänkin kuin kalenterisoftaa, ei sillä että osaisin varsinaisesti mitään äkkiseltään ehdottaa, mutta josko pääsisi paremmin etsinnän alkuun.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Hyvä korjaus, GanttProjecthan se... :-)
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja JHirvi »
Voi olla, että paras ohjelma löytyisi nettisovellusten joukosta. Niiden laatu on käsittääkseni parantunut, ja plussana on helppo jaettavuus.
Omassa pienyrityksessämme olemme toistaiseksi päätyneet tähän: https://samepage.io
Tuo on siis projektinhallintaohjelma, joka sisältää kalenterinäkymän. Tapahtumat voi luokitella värikoodilla tai sitten luojan perusteella ("show all events/my events").
Yleisesti ottaen samepage on mielestäni järkevä ja helppokäyttöinen, toisin kuin monet muut kokeilemani projektinhallintajutut.
Minulla on hyvät kokemukset koko Kerio-ohjelmistotalosta. Kerio Connect on erittäin toimiva MS Exchange -klooni, se pyörii webhotellissamme (Linuxin päällä) ja asiakkaat ovat tyytyväisiä. Samepagen edeltäjä Kerio Workspace oli kökkö, ehkä sen kehitys siksi lopetettiinkin.
Omassa pienyrityksessämme olemme toistaiseksi päätyneet tähän: https://samepage.io
Tuo on siis projektinhallintaohjelma, joka sisältää kalenterinäkymän. Tapahtumat voi luokitella värikoodilla tai sitten luojan perusteella ("show all events/my events").
Yleisesti ottaen samepage on mielestäni järkevä ja helppokäyttöinen, toisin kuin monet muut kokeilemani projektinhallintajutut.
Minulla on hyvät kokemukset koko Kerio-ohjelmistotalosta. Kerio Connect on erittäin toimiva MS Exchange -klooni, se pyörii webhotellissamme (Linuxin päällä) ja asiakkaat ovat tyytyväisiä. Samepagen edeltäjä Kerio Workspace oli kökkö, ehkä sen kehitys siksi lopetettiinkin.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Tähän samaan etäisesti liittyen...
Onko kellään tiedossa halpaa - mielellään ilmaista - systeemiä työvuorojen suunnitteluun ja hallintaan ? Sellaista, joka olisi lisäksi verkkopohjainen niin, että kaikki työntekijät pääsisivät sitä seuraamaan. Tähän saakka on menty ihan Excel -pohjaisella systeemillä, mutta tuo on kovin kömpelö, ja olenkin varma, että parempiakin olisi, jos vaan tietäisi, mistä alkaa etsiä.
Onko kellään tiedossa halpaa - mielellään ilmaista - systeemiä työvuorojen suunnitteluun ja hallintaan ? Sellaista, joka olisi lisäksi verkkopohjainen niin, että kaikki työntekijät pääsisivät sitä seuraamaan. Tähän saakka on menty ihan Excel -pohjaisella systeemillä, mutta tuo on kovin kömpelö, ja olenkin varma, että parempiakin olisi, jos vaan tietäisi, mistä alkaa etsiä.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja samnyrhi »
Microsoftin Office 365 ei vaadi Windows lisenssiä. Se toimii oikein hyvin myös Mäkissä / Applen laitteissa. Ainoastaan Onenotesta ja Onedrive for business sovelluksista ei löydy Mac versiot vielä. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Kannattaa tutustua.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
OneNotesta on ilmainen Mac-versio olemassa, löytyy storesta.samnyrhi kirjoitti:Microsoftin Office 365 ei vaadi Windows lisenssiä. Se toimii oikein hyvin myös Mäkissä / Applen laitteissa. Ainoastaan Onenotesta ja Onedrive for business sovelluksista ei löydy Mac versiot vielä. Näin ainakin olen ymmärtänyt. Kannattaa tutustua.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Jos haluat jatkaa excel-linjalla niin Google Docs (tai Office 365) osaavat jakaa tuloksensa verkkoon niin, että myös työntekijät pääsevät seuraamaan sitä reaaliajassa (ja tarvittaessa esim. merkitsemään poissaolonsa).arttula kirjoitti:Tähän samaan etäisesti liittyen...
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka