Olen siirtänyt kamerasta paljon kuvia iPhoto ohjelmaan. Nyt kysynkin, että kun kuvaa muokkaa, niin voiko sen tallentaa eri nimellä, niin kuin esim. Gimp kuvankäsittelyohjelmalla voi?
Lisäksi minulle tuottaa ongelmia löytää kuvia iPhotosta, kun olen avannut Picasa ohjelman. En osaa löytää oikeaa kansiota, josta kuvat, jotka olen tallentanut löytyisivät. Voisiko joku kertoa minulle ken tietää, miten minun pitää edetä asiassa. Kiitos etukäteen
MacBook Pro Retina, 13-inch, Late 2013
Prosessori 2,4 GHz Intel Core i5
Muisti 8 Gt 1600 MHz:n DDR3
Ohjelmisto OS X Yosemite 10.10.2
Kuvasta täytyy ottaa ensin kopio ennen editointia, jos haluat kaksi eri versiota. Voit määrittää ulkoisen editorin iPhotossa jolloin kyseinen ohjelma aukeaa kun valitset iPhotossa edit.
Hepo kirjoitti:Kuvasta täytyy ottaa ensin kopio ennen editointia, jos haluat kaksi eri versiota. Voit määrittää ulkoisen editorin iPhotossa jolloin kyseinen ohjelma aukeaa kun valitset iPhotossa edit.
Kiitos tiedosta, pitääpä ottaa kopiot kun tallentaa toisella nimellä. Nyt kun ajattelen, niin näinhän sitä täytyy tehdä myös tuossa Pages ohjelmassakin, jos haluaa tallentaa toisella nimellä entisen tiedoston.
Vielä kun saisi joltain tietoa tuohon toiseen ongelmaani, että kun avaan Picasan tai Gimpin, niin mistä löydän nämä iPhotoon tallentamani kuvat kuvankäsittelyä varten.
Avaat iPhotossa valitset haluamasi kuvan. Vedä ja pudota tämä sen Picasan ikonin päälle vaikka Dockissa. Ja tallennat aikanaan Tallenna nimellä-vaihtoehdolla. Tällöin voit vapaasti valita myös minne sen talletat.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
MacFinn kirjoitti:Avaat iPhotossa valitset haluamasi kuvan. Vedä ja pudota tämä sen Picasan ikonin päälle vaikka Dockissa. Ja tallennat aikanaan Tallenna nimellä-vaihtoehdolla. Tällöin voit vapaasti valita myös minne sen talletat.
Kiitos, tämä oli selkeä ohje.
protagonist kirjoitti:iPhotoon voi myös määrittää ulkoisen editorin, jolloin voit avata kuvat sieltä suoraan Gimppiin ilman raahailua (Avaa ulkoisessa editorissa).
Kiitos taas uudesta vihjeestä
Ainakaan aiemmin ei ole ollut, en tiedä miten tänä päivänä. Netistä löytyy kuitenkin paljon ilmaisia plugareita, joilla tuon voi tehdä. Tämä on ihan kätsy ja ilmainen: http://www.iborderfx.com/
Sanotaan ettei tyhmyydellä ole rajoja. On sillä: Kanada ja Meksiko.
Ainakaan aiemmin ei ole ollut, en tiedä miten tänä päivänä. Netistä löytyy kuitenkin paljon ilmaisia plugareita, joilla tuon voi tehdä. Tämä on ihan kätsy ja ilmainen: http://www.iborderfx.com/
Kiitos sinulle tästä vinkistä