arttula kirjoitti:Lennäpä täältä vaikka Los Angelesiin, niin puhutaan sitten aiheesta uudestaan. Minäkin olen tehnyt vuoroyötä koko ikäni, mutta niin se vaan menee sekaisin biologinen kello, kun riittävän monta aikavyöhykettä ylittää.
Minulla rytmi vaihtuu jatkuvasti muutenkin töissä. Kaikkein pahinta on vaihtaa yöstä aamuun, mutta aamusta yöhön menee heittämällä. Jetlag on edelleen mielenterveysongelma. PISTE. Niistä kärsivät ovat silmissäni hulluja.
arttula kirjoitti:Osan (pienen) maksanut itse, osan (suurimman) maksoi työnantaja. Plus vielä yksityissuihkarilennot, joita niin ikään kymmeniä. Mutta niissä on yleensä surkeaa ruokaa, jonka joutuu usein lämmittämäänkin itse. MPT:n ei kannata semmoisella mennä.
Minua ei haittaa se, että ruoka lämmitetään itse. Minä vain tahtoisin sen ruuan hinnan pois lentolipun hinnasta. Vähän kuin Uuno Turhapurossa joka pyysi pullan ja kahvin kolikoina
pallo kirjoitti:Kannattaa vaikka alkuun googlettaa jetlag, jossei siitä tiedä yhtään mitään - tällöin voi edes tuoda jotain lisäarvoa "keskusteluun". Jetlagia ei alkuunkaan tule matkasta aabeeceelle ja takasin..
Tiedän mitä tuo tarkoittaa. Tuo ABC heitto on aika absurdi ja ei tuo myöskään lisäarvoa mielipiteeseen. Muutenkin.. Onko siitä mitään haittaa, jos nukkuu miten nukkuu? Pitäisikö sitä aina pyrkiä nukkumaan 22-06 välillä? Tätä kun pidetään ns normaalina. Vuorotöissä olevalle on ihan sama miten vapaa-aikanakin herää. Myös ulkomailla voi heräillä miten sattuu. Useammassa maassa yöelämä on vilkkaampaa kuin päivällä. Asia on toinen, jos esitelmä pitää pitää jossan yrityksessä tiettyyn kellon aikaan. Silti sen kellon voi kääntää jo Suomessa valmiiksi.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.