Mä olin tässä vuosien varrella unohtanut, että mulla ei ole väitöskirjaani kuin kirjamuodossa. Nykyäänhän väitökset laitetaan e-kirjana automaattisesti.
Mä taitoin väitökseni itse PageMaker-ohjelmalla vuonna 2000. Nyt mä olen kuluttanut verkossa tunteja ja taas tunteja, mutta en löydä ohjelmaa, joka konvertoisi PM-tiedostot mihinkään järkevään muotoon. Paras, mihin pääsin, oli kun vaihdoin tiedoston päätenimeä ja yritin avata Wordilla Ja Pagesilla > yli puolet jäi pois, ja loppu oli aikamoista siansaksaa.
Asiaan: 1) Onko Helsingin seudulla tai muualla liikettä, joka olisi erikoistunut tämän kaltaisiin antiikkisiin ohjelmiin? 2) Sattuuko kenelläkään tämän foorumin jäsenellä olla hallussaan tarvittava softa? Kiitollisena udellen, Kalle.
Vanhat PageMaker-tiedostot johonkin uuteen muotoon
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vanhat PageMaker-tiedostot johonkin uuteen muotoon
Viesti Kirjoittaja haatanen »
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
- Ylläpitäjä
Re: Vanhat PageMaker-tiedostot johonkin uuteen muotoon
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Taitaa ainoa tapa olla – muistaakseni – avata Pagemaker-tiedosto InDesignilla, jos tuotosta pitää päästä editoimaan. Lopputulos vaihtelee surkean ja kohtalaisen välimaastossa. Asiaan vaikuttaa millä PM-versiolla tuotos on tehty ja millä ID-versiolla sitä yrittää avata. Helpoin ratkaisu voisi olla rojauttaa PM-tiedosto pdf-tiedostoksi. Tämä edellyttää, että löytyy kone, jossa on sopiva PM-versio. Jos asialla ei ole kiire, niin yv:llä voi ottaa yhteyttä. Löytyy muistaakseni PM-versiot 4.0–7.0 ja ID-versiot 2.0–5.5 ja kaikkiin sopivat koneetkin pitäisi olla – jollei aktiivikäytössä, niin hyllyllä kuitenkin. Edellä mainittu ilman sitoutumuksia. Kaupalllisista palveluista ei ole kokemusta, joissain kirjapainoissa saattaa onnistua – tai sitten ei.
”Assumption is the mother of all fuck ups.” Travis Dane
-
Re: Vanhat Page Maker-tiedostot johonkin uuteen muotoon
Viesti Kirjoittaja moomo12 »
Vuonna 2000 olettaisin, että PM on ollut versio 6.5 tai 7.0. Versiot kääntyvät yks'yhteen Indesingn CS5:n.
Jopa tavutus ja tasaus molemmat käyttävät Proximityn tavutusta.
Toivottavasti järkeviä kappale- ja merkkityylejä (paragraph and character styles on käytetty.
PDF:n teko PM:stä täytyy tehdä Distillerin kautta, ei kiva. Siis Indesign.
Toivottavasti järkeviä kappale- ja merkkityylejä (paragraph and character styles on käytetty.
Viimeksi muokannut moomo12, 2.8.2014 klo 1.46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Vuonna 2000 olettaisin, että PM on ollut versio 6.5 tai 7.0. Versiot kääntyvät yks'yhteen Indesingn CS5:n.
Viimeksi muokannut moomo12, 2.8.2014 klo 1.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Distiller on kiva, jos pitää saada saman näköinen pdf kuin originaalikirja. Edellyttää toki että käytetyt fontit ja mahdolliset linkitetyt kuvat löytyy.moomo12 kirjoitti:PDF:n teko PM:stä täytyy tehdä Distillerin kautta, ei kiva. Siis Indesign.
”Assumption is the mother of all fuck ups.” Travis Dane
-
Sellainen olisi kyllä mahtava juttu. Mä hankin tuon uuden InDesignin (kuukausi ilmaiseksi), mutta se ei pystynyt hommaan. En tiedä, johtuuko tämä siitä, että InDesignin versio oli 2014, ja luemma sitä on muutettu paljon. Nyt tyypillisin virheilmoitus on mallia "InDesign ei kykene avaamaan k.o. tiedostoa. Tämä voi johtua esimerkiksi, jos tiedosto on siirretty s-pstilla tai se on muuten päässyt fragmentoitumaan,"jjpeltola kirjoitti:Taitaa ainoa tapa olla – muistaakseni – avata Pagemaker-tiedosto InDesignilla, jos tuotosta pitää päästä editoimaan. Tämä edellyttää, että löytyy kone, jossa on sopiva PM-versio. Jos asialla ei ole kiire, niin yv:llä voi ottaa yhteyttä. Löytyy muistaakseni PM-versiot 4.0–7.0 ja ID-versiot 2.0–5.5 ja kaikkiin sopivat koneetkin pitäisi olla – jollei aktiivikäytössä, niin hyllyllä kuitenkin. Edellä mainittu ilman sitoutumuksia. Kaupalllisista palveluista ei ole kokemusta, joissain kirjapainoissa saattaa onnistua – tai sitten ei.
Sanottakoon vielä, että olen sanut aikaan siasaksadokumentteja muokkailemalla tiedostojen päätteitä aj yrittmällä sitten avata. Lupaavasta ikonista ehdin jo ilahtua, mutta sisältö olikin suurimmmaksi osaksi roskaa.
-
Olen avannut noita satoja.
Joskus pieni ongelma pc-mac muutoksessa ja type1-truetypen kanssa. Jos lähetät sähköpostilla kannattaa aina pakata zippiin, sillä unix-palvelimet saattaa korruptoida tunnisteita, menemättä tähän liiaksi. Lopputulos on aina ollut painotyö tai painivalmis-pdf, joka käy esim yliopistokappaleesta.
Kerro vielä käyttämäsi PM-versio ja oliko käytössä mac.
Pelko pois. Tätä on tehty maailman sivu.
Joskus pieni ongelma pc-mac muutoksessa ja type1-truetypen kanssa. Jos lähetät sähköpostilla kannattaa aina pakata zippiin, sillä unix-palvelimet saattaa korruptoida tunnisteita, menemättä tähän liiaksi. Lopputulos on aina ollut painotyö tai painivalmis-pdf, joka käy esim yliopistokappaleesta.
-
Hei! Nyt on kyllä sanottava, että mulla ei ole hajuakaan versiosta – Macci se kuitenkin oli, ja arviolta kolme vuotta vanha vuonna 2000, kun toimin ennen väitöstä yhden lehden toimitussihteerinä. Mulla on zipattu alkuperäinen versio. Saako sen lähettää sinulle? Ystävällisesti,moomo12 kirjoitti:Olen avannut noita satoja.
Kalle
-
Mitenhän tässä laitetaan prive-viestit, niin laitan spostini.
-
Tässää pitäisi kaikille tiedoksi vielä keskustella Indi-versioista ja taaksepäin yhteensopivuudesta ja muusta. Ehkä se kuuluu toiselle alueelle ja toiseen aikaan,
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka