1. Pystyykö Google mapsia synkronoimaan yhteystietojen kanssa? Käyttäisin paljon mieluummin Mapsia kuin puhelimen omaa Kartat-sovellusta. Mutta yhteystietojen osoitteiden etsintä suoraan nimellä olisi tarpeellinen ominaisuus. iPhonen Kartat tarjoaa siis tämän ominaisuuden.
2. Google mapsista vielä; olen käyttänyt Mapsia vanhoissa nokialaisissani (C6 + E72) aktiivisesti muutaman vuoden, ja sinne tallentanut suosikeiksi monia tärkeitä paikkoja. Nämä kyseiset suosikit näkyvät vieläkin iPhonen Mapsissa, mutta eivät tallentamallani nimellä, vaan pelkästään tähtenä. Ja 'tähden' tiedot avatessa näkyy osoite. Sama tapahtuu, kun tallennan nyt puhelimella uuden suosikin Mapsissa, niin sitä ei saa nimetä mitenkään. Olisiko tähän mahdollisuutta jotenkin saada muutosta? Eli tallentaa uudet suosikit haluamallaan nimellä, ja etsiä niitä myös näillä nimillä.
3. kysymykseni liittyykin jo täysin toiseen aiheeseen, eli ilmoitusnäyttöön. Olen yrittänyt vaikka millä säädöillä saada ilmoitus äytön haluamallani tavalle, onnistumatta siinä. Eli haluaisin saada uusista puheluista ja viesteistä (sms/whats app/messenger) ilmoituksen ilmoitusnäyttöön myös lukitullä näytöllä, mutta vain sinne ilmoitusnäyttöön. Eli puhelut ja viestit eivät näkyisi kaikille ensimmäiseksi lukitulla näytöllä, vaan vain silloin, kun vetää ilmoitusnäytön esiin. Tämä siis nimenomaan näytön ollessa lukittuna.
Kiitän Sinua jo siitä, että olet lukenut tänne asti. Vielä enemmän olen kiitollinen, jos joku vaivautuisi tällaista amatööriä neuvomaan. Neuvot olisi syytä olla kädestä-pitäen-tyylillä..
Kiitos