taas tuli eteen kysymys (Google) Gmailin sähköpostin käytöstä. Gmailista uutisoidaan aika usesasti sen tietoturvaongelmista, joten kohta kait sitä pitää turvautua toiseen palveluun esim.Applen omaan iCloudiin.
Esimerkkinä viimeksi tuosta tietoturvaongelmista on uutisoitu 15.7.2014 http://www.kauppalehti.fi/etusivu/kayta ... 1407690147
Jos Google ei saa ongelmiaan korjattua niin sähköposti menee kyllä vaihtoon,
eli voisi sanoa et Applelle olen asiakas ja Googlelle olen pelkkä kävelevä mainoskyltti
Toiset tykkää Gmailista, minä en enää. Se on monimutkaisempi ja sekavampi kuin muut. MS Outlook tai Hotmail tai Applen iCloud on selkeämpi ja yksinkertaisempi käyttää.
kaulahuivi kirjoitti:Toiset tykkää Gmailista, minä en enää. Se on monimutkaisempi ja sekavampi kuin muut. MS Outlook tai Hotmail tai Applen iCloud on selkeämpi ja yksinkertaisempi käyttää.
Minä olen ihan samaa mieltä, toiset tykkää Gmailista ja toiset ei. Minä kuulun siihen joukkoo joka ei tykkää siitä enää, joten vaihdoin iCloudiin.
Onhan näissä pieni ero: Gmailin asiakkaita ovat mainostajat ja käyttäjät myytävää mainonnan kohdetta. iCloudissa asiakas on se käyttäjä eikä mainostajilla ole osuutta ollenkaan. Arvaatte varmaan kumpaa itse käytän...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
mommmmi kirjoitti:Ja minä en huomaa mitään eroa missään sähköposteissa, kun kaikki kulkee OS X:n Mailin kautta..
Voit olla oikeassa, mutta itselläni kun tuo Gmail oli käytössä niin roskapostinmäärä oli paljon suurempi (en osaa syytä kerto)
Kyllähän Gmail ihan ok on.
MacFinn kirjoitti:Onhan näissä pieni ero: Gmailin asiakkaita ovat mainostajat ja käyttäjät myytävää mainonnan kohdetta. iCloudissa asiakas on se käyttäjä eikä mainostajilla ole osuutta ollenkaan. Arvaatte varmaan kumpaa itse käytän...
mommmmi kirjoitti:Ja minä en huomaa mitään eroa missään sähköposteissa, kun kaikki kulkee OS X:n Mailin kautta..
OsX:n mail lopetti yhteistyön googlen sähköpostitilin kanssa (google apps). Onko jollain ollut samoja ongelmia, ja mahdollisia ratkaisuja ? Tilit poistettu moneen kertaan ja tehty uudestaan, ottaa kyllä yhteyttä googlen imappin, mutta hyytyy postien hakemiseen. Kokeiltu myös exchangena, mutta ei toimi.
Voit olla oikeassa, mutta itselläni kun tuo Gmail oli käytössä niin roskapostinmäärä oli paljon suurempi (en osaa syytä kerto)
Kyllähän Gmail ihan ok on.
Kyllähän tuonne gmailiin näyttää tulevan aikapaljon roskapostia päätellen spam kansion näyttämästä viestimäärästä mutta ei kai tuota sortattua roskaa tarvise lukea jos ei halua ?
JHA kirjoitti:
Kyllähän tuonne gmailiin näyttää tulevan aikapaljon roskapostia päätellen spam kansion näyttämästä viestimäärästä mutta ei kai tuota sortattua roskaa tarvise lukea jos ei halua ?
Spammin määrähän on suorastaan romahtanut viime vuosina. Parhaimmillaan (pahimmillaan?) Gmailin roskapostikansiossani oli 3000 viestiä, nyt vain vähän päälle 100. Tuolla on siis viimeisen 30 päivän roskapostit.
Viimeksi muokannut Sherman, 7.8.2014 klo 15.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Commodore 64, 64 kB, 1541 disk drive, 1530 (C2N) datassette
Ericsson Dialog 4224