Moi!
Onko kellään vastaavaa ongelmaa? Teen TimeMachinella backupin jonka pullautan sitten firmassa muille koneille. Kun tuli 10.9 päivitys, niin huomasin seuraavaa:
- kun asennan koneen ja tiputan backupin usb-levyltä, palautus alkaa normaalisti, mutta buutin jälkeen prosessi alkaa alusta ja kun valitsen uudelleen profiilin imagelta, niin kone sanoo, että se on jo olemassa. Kone ei kuitenkaan käynnistu kirjautumiseen vaan alkaa kyselemään alkukonffit uudellen. Sitten kun olen valinnut profiilin uudelleen, image on tiputettu koneelle ja kone käynnistyy, niin sisään kirjautuessa tulee aina herja, että kone on palautunut kaatumisesta.
- vaikka koneelle oli asennettu tulostimien ajurit ja tulostinjonot, niitä ei ole backupissa. 10.8 samat ajurit/tulostusjonot tuli backuppiin.
- Security&Privacy asetukset nollautuvat, esim. palomuuri ei ole päällä vaikka se on laitettu ennen backuppia.
- vaikka olen ajanut AppStoresta päivitykset, niin niitä ei ole backupissa. Esim. nyt tein imagen missä oli 10.9.4 asennettuna, backupissa sitä ei ole vaan tulee versio 10.9.3.
- vaikka olen ajantu Officen updatet, niitä ei ole backupissa.
Ei mitään isoja juttuja mutta ärsyttäviä kun pitää sitten joka koneelle nuo säätää uudelleen. Eikös TimeMachinen pitäis ottaa kaikki asetukset talteen? Kysyin paikalliselta huoltofirmalta, mutta eivät osanneet sanoa tuohon mitään. Ja ihan sama onko kyseessä juuri laatikosta otettu kone vai sellainen jonka levyn olen clearannu ja asentanut käyttiksen uudelleen.
Anybody? Ideas?
TimeMachine ei backuppaa kaikkea 10.9 jälkeen
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
TimeMachine ei backuppaa kaikkea 10.9 jälkeen
Viesti Kirjoittaja Mänty »
-
Re: TimeMachine ei backuppaa kaikkea 10.9 jälkeen
Viesti Kirjoittaja pallo »
Joo, unohdat Time Machinen kokonaan ja käytät täyttä kloonausta tekevää ohjelmaa esim. CCC aka Carbon Copy Cloner. Tosin en oikein hiffaa mihin päivityksessä tarvitaan kumpaakaan, mutta saatankin olla vähän pihalla - eli itse ongelma ei oikein aukee tai siis se, mitä tässä tarkalleen ottaen ollaan tekemäisillään.
Myös olen kuullut juttua uusimpien Office-versioiden toimimattomuudesta kummassakin em. tapauksessa eli ovat kaiketi sidottuja kovaan wareen.
Myös olen kuullut juttua uusimpien Office-versioiden toimimattomuudesta kummassakin em. tapauksessa eli ovat kaiketi sidottuja kovaan wareen.
Viimeksi muokannut pallo, 7.8.2014 klo 17.55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Mänty »
Eli mulla on yhdellä koneella tehty backup, jota käytän muiden koneiden asennukseen. Nyt kun tulee sitten käyttiksen päivityksiä ja Officen päivityksiä ym. niin haluan päivittää nuo siihen backuppiin ja kun sitten asennan siitä uusia koneita, niissä olisi nämä päivitykset valmiina, eikä tarvitsisi sitten enään käsin niitä päivittää. Tätä tarkoitan.
10.8:ssa esim. tulostusjonot/ajurit tulivat backuppiin, 10.9:ssä nämä pitää asentaa backupin palauttamisen jälkeen uudelleen.
10.8:ssa esim. tulostusjonot/ajurit tulivat backuppiin, 10.9:ssä nämä pitää asentaa backupin palauttamisen jälkeen uudelleen.
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Kauheen hankalaa ja epävarmaa, varsinkin kun Time Machine on kyseessä. CCC tekee täydellisiä backuppeja ja kerran tehtynä, se päivittää jatkossa aina vain muuttuneita tietoja ja on nopea sekä sen tekemiset tietää täysin toisin kuin Time Machinen.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka