Pieniä "lastentauteja" uuden DuoCore-iMacin k
-
Pieniä "lastentauteja" uuden DuoCore-iMacin k
Viesti Kirjoittaja phobia »
Uutta 17" DuoCorea muutaman päivän viritelleenä, olen huomannut tässä muutaman pienen softa/rautamurheen. Monitorin herätessä powersavesta, aika usein jättää joko hiiri tai näppis heräämättä. Esim hiiren valo kyllä palaa, mutta kursori ei liiku ennenkuin USB-piuhan vetää irti ja laittaa kiinni. Ja joskus sama käy myös näppikselle (siihen ei edes capslockin valo syty) ennen piuhan irroittamista ja kiinnittämistä.
Toinen mitä käy kovin usein on se että ruutu ei mene powersaveen ollenkaan. Himmenee kyllä (jos rasti on ruudussa että himmene ensin) mutta jättää aika usein sammumatta sitten kokonaan.
Samoin Finder kauttaaltaan on huomattavasti epäresponsiivisempi kuin MacMinillä ja joskus jopa spinning wheel of death jää kursoriksi (vaikka kone säilyykin ihan normaalisti käytettävänä), mutta se lienee kuuluu hintaan -ominaisuus mikä korjaantuu seuraavassa OSX:ssä kun finderi menee muutenkin uusiksi...
Muilla samanlaisia oireita? Käyttiksessä toki uusimmat updatet ja puhtaalta pöydältä asennettu, ei migratoitu eikä juuri käyttikseen kuulumatonta softaa ole käytössä.
-
Re: Pieniä "lastentauteja" uuden DuoCore-iMac
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Finderin epäresponsiivisuus kuulostaa kummalta, täällä kun Finder on muuttunut sitten G5:n taas sutjakammaksi (kokeile vaikka avata /Kirjasto, valitse kaikki ja paina omppu+O. Aikaisemmin ei ollut ihan näin nopeaa!
-
Kyllä tuossa finderissa nimenomaan tuollaiset toiminnot ovatkin nopeampia, mutta aina ajoittain ennenkuin hiirenpainallukseen reagoidaan, kestää luonnottoman kauan. Ei pelkästään finderia käytettäessä, vaan yleensä silloin kun finder aktivoidaan jonkun muun ongelman jälkeen. Ongelma voi itseasissa olla myös dockissa. Ei toistu läheskään aina eikä ole aina edes kovin helposti toistettavissa...
-
Viesti Kirjoittaja joojoo »
-
Viesti Kirjoittaja joojoo »
..ja näin. Kijoitinkin tuohon "uusi intel iMac" -keskusteluun kokemukset uudesta laitteesta.joojoo kirjoitti:Myöskään omassa koneessani en ole moisiin ongelmiin törmännyt, mutta niinkuin toisessa otsakkeessa kerroin, vaihdokin arvoinen vika löytyi ja tämä on sitten taas uusi ongelma mitä jännittää kunhan uusi laite saapuu.
[:@]
-
Onpa vika sittenkin näppiksessä.phobia kirjoitti:En ole kokeillut toista näppistä, mutta tuskin se vika siinä on kun satunnasti jää heräämättä joko hiiri, näppis tai molemmat. Silloinkin kun näppis jää heräämättä niin ettei capslock-valo syty, hiiri voi silti toimia vaikka kulkee USBina näppiksen läpi. Lienee siis todennäköisesti joku softaongelma Intel-versiossa OSXstä. Toivottavasti, ettei ole rautaongelma itse imacissa...
Pitää jaksaa roudata takuuvaihtoon.
Näkyy olevan muitakin näppisvammaisia CoreDuo-iMacceja maailmalla myyty.
-
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Joshua.
-
Viesti Kirjoittaja ricardo »
2 Gb RAM
250 Gb kovo
Harman/Kardon Soundsticks 2
-
Viesti Kirjoittaja prisoner »
-
Viesti Kirjoittaja esc »
/esc
-
Viesti Kirjoittaja juci »
- iPhone 7+ 128GB, Apple Watch s2
- Amiga 1200, 2GB Flash HD, Blizzard Turbo, OS3,9,
-
Viesti Kirjoittaja kokki »
iMac 27" i5
Mini C2D 1,83
iPhone 4
2x Miglia TVmini
-
Viesti Kirjoittaja koomatooma »
PowerBook 12"
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Nytten tosin iMac CD on tosin G5:n FireWire-levynä, kun asentelen suXpeetä G5:n kautta ettei installeri kippaa. Oi, miten intresanttia.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja koomatooma »
Kun kone nukkuu pidemmän aikaa, ehkä n. yön yli, Dockista hukkuu monet ohjelmakuvakkeet, jotka olen sinne vedellyt.
Esim. Adium, Fire, Goofle earth ja Skype.
Kaikki ovat minun tietääkseni PPC- softia.
Mistähän tämä johtuu, tai mitenköhän ne saisi pysymään siellä?
Onko teillä muilla onkelmia näiden kanssa?
PowerBook 12"
-
Viesti Kirjoittaja designed »
Soitin samantien Officelinelle, josta pyydettiin soittamaan Applelle. Applelta todettiin, että PSU reset(?) oli ainut mitä voin itse tehdä ja sen olin käytännössä tehnyt jo. Sitten pistettiin vain vaihtomääräys koneesta eteenpäin ja kyseltiin missä olen ja mistä saa kiinni. Nyt sitten jännätään koska tulee mies vaihtamaan konetta.
Muuten aivan upea värkki ja palvelun taso oli kyllä varsin hyvää. Taitaa silti olla yksittäistapaus eikä varsinainen tyyppivika.
-
Viesti Kirjoittaja Hydra »
Osa häröistä jäi ruutuun siltikin ja lopulta työpöydälle päästyäni näyttö välkkyi. Virtapiuha irti kokonaan ja kävin syömässä, sen jälkeen toimi taas moitteetta.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Pitäisiköhän odottaa seuraavaan versioon ennen hankintaa[:^)]
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ymmärtäkää nyt lapsikullat, että nämä issuet ovat kaikesta (ja omasta iMacistani) päätellen yksilövikoja jotka tarvittaessa korjataan takuuna. Vikoja on ja tulee olemaan kaikkien revojen koneissa aina ja iänkaikkisesti aamen, joten jos niitä pelkää kuollakseen ei voi ostaa tietokoneita eikä autoja eikä yleensäkään paljon mitään teknisiä vempaimia.Erño kirjoitti:Harmillista...
Pitäisiköhän odottaa seuraavaan versioon ennen hankintaa[:^)]
On tietysti totta että revB.ssä on revan lastentaudit (jos niitä on) aina korjattu, mutta saman tien on voitu tehdä uusia jotka sitten korjataan revC:hen, jossa taas...
Helmitaulut ovat erittäin vähävikaisia ja kestäviä, mutta onko niistä paljonkaan iloa?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Sama homma, ainoana erona se, että vieläkin näytön herätessä uudelleen se välkkyy. Odottelen juuri kuriiria hakemaan tuo vanha pois, ärsyttää vaan etukäteen ajatus siitä, että Machuolto toteaa "ihan kunnossahan tämä on, mitä sä meitä kiusaat" - ainakin mun tuurilla. Ja uuden saaminen taitaa mennä ens viikolle.Hydra kirjoitti:Mulla sekos eilen kanssa, oli näyttö täynnä ripulia kun tulin takaisin huoneeseen ja piti napista rebootata.
Osa häröistä jäi ruutuun siltikin ja lopulta työpöydälle päästyäni näyttö välkkyi. Virtapiuha irti kokonaan ja kävin syömässä, sen jälkeen toimi taas moitteetta.
-
Viesti Kirjoittaja ricardo »
Joka tapauksessa harmillista, että noita vikoja on teille sattunut ja toivotaan asioiden korjaantuvan uusien koneiden tai korjauksien myötä.
P.S Verkkokauppa väittää, että lisämuistit saapuu pian... Saisikohan jo ensi viikon aikana?
2 Gb RAM
250 Gb kovo
Harman/Kardon Soundsticks 2
-
Viesti Kirjoittaja jme »
Joskus kun kone herää unesta, jompikumpi tai kumpikaan ei toimi. Ei muuta kuin usb-piuhat irti ja takaisin ja sit toimii taas. On jopa näppis lakannut toimimasta kesken käytön (kerran). Sanoivat tuessa, että ongelma on tiedossa ja pyysivät minua laittamaan hiiren toistaiseksi kiinni omaan porttiin koneeseen, eikä näppikseen.
Saa nyt nähdä mitä tulemaan pitää. Tämä ongelma ei toistu joka kerta kun herätän koneen unesta. Yleensä se ilmenee vain, jos kone on ollut unessa useita tunteja. Esim jos aamulla yritän herättää sen, silloin bugaa.
Minulla ei myöskään eject-nappi toimi ollenkaan ja nyt ei toimi myöskään volyymi-napit (ne ovat aiemmin toimineet).
Muuten kone on ja toimii kuin unelma!

Onneksi ongelman näppiksen ja hiiren kanssa saa kierrettyä helposti. Eipä juuri hirveästi haittaa tai rasita.
-
Tsekkaappa muuten välkkyykö näyttö unitilasta tai näytönsäästöstä palatessa, mulla teki niin. Jos ongelmia vielä esiintyy niin takuuseen vaan, Machuollosta soitettiin tuossa pari tuntia sitten ja ilmoitettiin reilusti, että näytönohjaimessa vika ja he pistävät sanan eteenpäin että Officeline pistää uuden koneen tulemaan.Hydra kirjoitti:Mulla sekos eilen kanssa, oli näyttö täynnä ripulia kun tulin takaisin huoneeseen ja piti napista rebootata.
Nopeaa työtä Machuollossa, perjantaiaamuna pyydettiin kone sinne ja nyt soitettiin, että selvä tapaus.
-
Viesti Kirjoittaja Hydra »
En ole unitilasta palatessa huomannut mitään.designed kirjoitti:Tsekkaappa muuten välkkyykö näyttö unitilasta tai näytönsäästöstä palatessa, mulla teki niin. Jos ongelmia vielä esiintyy niin takuuseen vaan, Machuollosta soitettiin tuossa pari tuntia sitten ja ilmoitettiin reilusti, että näytönohjaimessa vika ja he pistävät sanan eteenpäin että Officeline pistää uuden koneen tulemaan.Hydra kirjoitti:Mulla sekos eilen kanssa, oli näyttö täynnä ripulia kun tulin takaisin huoneeseen ja piti napista rebootata.
Nopeaa työtä Machuollossa, perjantaiaamuna pyydettiin kone sinne ja nyt soitettiin, että selvä tapaus.
Näytönsäästäjää en juuri käytä, joskus jätän rullaamaan kun haluan koneen lukkoon. Jostain syystä nyt ei edes starttaa koko säästäjä...
-
Vein oman näppikseni OfficeLinelle ja sain uuden näppiksen tilalle -> ongelma katosi.jme kirjoitti:Minulla on myös ongelman näppäimmistön ja hiiren kanssa. Minulla on Intel iMac 20".
Vika on siis näiden iMacien mukana toimitetussa näppiksessä joillain onnettomilla yksilöillä kuten allekirjoittaneella. Ameriikasta on tullut paljon raportteja aiheesta myös.
Mutta tosiaan, oma ongelmani korjaantui kun näppis vaihtui uuteen eli eikun näppis takaisin myyjälle.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka