Näinpä näin. Juurikin sitä yritin sanoa että kun ihmiset on yhtälössä niin johtopäätösten tekeminen on pirun haastavaa. Sinulle käytettävyys tarkoittaa suoraan sitä kuinka monta asiaa laitteella voi tehdä. Minulle taas tässä tapauksessa käytettävyys tarkoittaa että luuri toimii, eikä minun juuri tarvitse ajatella sitä. Sitten taas kamera puolella käytettävyytenä pidän sitä että kaikki on manuaalista ja suoraan sormieni päässä. Joku toinen taas pitää käytettävyytenä point-and-shoot menetelmää. Vaikeita juttuja nämä ihmiset.NokiaPiipussa kirjoitti:Tarkoitin monipuolisella käytettävyydellä suoraan sitä, kuinka monia asioita laitteella voi tehdä.
iPhone 6:n vauhdittamat ajatukset mm. muista luureista
-
Re: iPhone 6?
Viesti Kirjoittaja nsamppa »
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
KitKat on kevyt ja Andoid L tekee kaikesta 60 fps. Toki jos menee ostamaan hakatun Androidin (TouchWiz) jolloin saakin kärsiä - elämä on valinnoista kiinni. Omassa puhelimessani on vain 1 Gt RAM ja toimii sulavasti ja saa virallisia päivityksiä.pasihil kirjoitti: 4GB RAM = vain Android + TW tarvii tuota pyöriäkseen edes lähellekään yhtä hyvin kuin iOS.
RAM:sta ei ole tietääkseni hyötyä jos sitä ei osata hyödyntää. Vaikka käyttöjärjestelmä olisi 64-bittinen, mutta jos se ei osaa hyödyntää sitä - ei ole paljon hyötyä. Toki suuri määrä tehoja takaa sen, että asian voi koodata päin prinkkalaa ja silti pyörii sulavasti. Itse en kuitenkaan suosisi sitä tapaa.NokiaPiipussa kirjoitti:RAM:ia ei ole koskaan liikaa, samat "turhan paljon ramia" -keskustelut on käyty jo PC-puolella.
Androidilla voi myös pystyy tekemään paljon muutakin. Se, että sovellukset osaavat keskustella keskenään on tärkeä asia itselläni - iOS 8 pyritään siihen samaan ymmärtääkseni.pasihil kirjoitti:Voi muuttaa ikonit erinäköiseksi ja vaihtaa maailman huonoimman launcherin paremmaksi. Todella kätevää
Erityisesti Applen laitteissa on kyse siitä, että joku tehnyt valintaa käyttäjän puolesta - joku tykkää, joku ei. iYmpäristössä käyttäjä on kuitenkin valmis antamaan paljon anteeksi, koska Apple on luvannut kerrottujen asioiden toimivan. Alkuajan Androidit olivat enemmän haulikolla räiskästyjä, joka ei juurikaan sovi kenelläkään ja onnistui vain ärsyttämään - mm. Flash-tuki sai minut enemmän ärsyyntymään kuin iKäyttäjiä. KitKat ja Android L (jonka ulkonäöstä Stevekin olisi tykännyt) ovat toista maata. Androidin kohdalla voit tehdä sen 1000 asiaa tai halutessasi 2.
-
Viesti Kirjoittaja jca »
Ei se "paras teknologia ja monipuolisin käytettävyys" paljon auta jos haluaa tiettyä ekosysteemiä ja jos ei halua käyttää Samsungin ripulikäyttistä.NokiaPiipussa kirjoitti:Uskonko mihin? En minä myyntimääristä ole mitään puhunut. Se kuinka paljon jokin puhelin tulee myymään, on enemmänkin markkinointia ja psykologiaa. Puhuin vain siitä, että iPhone 6 ei todennäköisesti tule olemaan markkinoiden paras puhelin niille, jotka haluvat parhainta teknologiaa ja monipuolisinta käytettävyyttä.
-
Viesti Kirjoittaja jakovski »
-
Viesti Kirjoittaja NokiaPiipussa »
Yleensäkkin ihmettelen, että miksi jotkut tässäkin ketjussa kokevat tarpeeksi puolustella Applea? iOS-laitteet todistetusti kärsivät tällä hetkellä liian pienestä muistista, ja jos Apple ei tuo siihen parannusta, niin Applea on syytäkin moittia. Joku kertoi tässäkin ketjussa pärjäävänsä vanhalla Nokialla, mikä on toki ihan okei, mutta tässä puhutaan PREMIUM-markkinoidusta ja -hintaisesta tuotteesta! Jos Apple yrittää myydä iPhone 6:tta PREMIUM-imagolla ja -hinnalla, ja vain 1GB:n muistilla, joka todistetusti aiheuttaa ongelmia käyttäjille, niin tunnen vedätyksen makua
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Toki, Vaatii tosin sopivan keittimen.peku kirjoitti:Keittääkö se kahvia? Jos, niin ostan heti kaksi.NokiaPiipussa kirjoitti:Tarkoitin monipuolisella käytettävyydellä suoraan sitä, kuinka monia asioita laitteella voi tehdä. Tämä ei ole mielipidekysymys, vaan mitattavissa oleva fakta, että Note -sarjan puhelimella voi tehdä enemmän asioita kuin iPhonella. Mielipidekysymys on kummasta tykkää, ja mikä laite sopii itselle.
-
Viesti Kirjoittaja MMCXX »
^ Aivan sama, jopa vuosi. NP saa anteeksi JOS hiukka helppii iPhoto/ kuvajutskassani. Cervantes kirjoitti häntä hyvin kuvaavan, tosin vanhahkon mutta ajankohtaisen kirjan.s1970 kirjoitti: Ja NokiaPiipussa voisi mun mielestä mennä sinne murojuttuun sekoilemaan, sillä ainakin minä rupean olemaan liian vanha kuuntelemaan noita naurettavia nillityksiä (ikää 44 v.), siis ihan aikuisten oikeasti samsung-ja android-forumit on jossain muualla.
-
Viesti Kirjoittaja JohannesL »
Onkohan kukaan lueskellut Applen (tai muidenkin firmojen) tilinpäätöstietoja? Kannattaisi syventyä, niissä valotetaan aika paljon sitä, millä avuilla firmat pisnestään rakentavat:NokiaPiipussa kirjoitti:Samsung julkaisee lippulaivapuhelimensa Galaxy Note 4:n samoihin aikoihin kuin iPhone 6 on tulossa. Note 4:n specsit ovat vuotaneet, ja tulossa olisi ilmeisesti QHD-näyttö, 4GB:n muisti yms: http://androidcommunity.com/samsung-gal ... -20140814/. iPhone 6 joutuu kyllä yllättämään todella paljon, jos aikoo teknologiassa kilpailla enää. Jos haluaa parasta älypuhelinteknologiaa, mitä on markkinoilla tarjolla, niin taitaa olla pakko kääntyä Samsungin puoleen - eillei iPhone 6 yllätä meitä kaikkia.
http://files.shareholder.com/downloads/ ... .30.13.pdf
Suoria lainauksia:
"The Company believes it offers superior innovation and integration of the entire solution including the hardware (iPhone, iPad, Mac, and iPod), software (iOS, OS X and iTunes), online services, and distribution of digital content and applications (iTunes Store, App Store, iBooks Store and Mac App Store). Some of the Company’s current and potential competitors have substantial resources and may be able to provide such products and services at little or no profit or even at a loss to compete with the Company’s offerings."
"Because some current and potential competitors have substantial resources and/or experience and a lower cost structure, they may be able to provide products and services at little or no profit or even at a loss. The Company also expects competition to intensify as competitors attempt to imitate the Company’s approach to providing components seamlessly within their individual offerings or work collaboratively to offer integrated solutions."
Ei Apple kilpaile yksittäisen laitteen parhaalla teknologialla, eivätkä he niin sijoittajille väitä. Riskiksi koetaan se, jos joku toinen alalla toimiva tekee samanmoisen integroidun ekosysteemin, jonka yhtenä osana on puhelin.
Uusimmasta tuotteesta, iPad Mini:stä sanotaan erityisesti, että sen marginaali on Applelle pienempi, mitä muilla iOS tuotteilla on. Siinä nuo identifioidut markkinariskit ovat jo näkyvissä...
Johannes
-
Applen tuotteet tulevat vain huonontumaan, niin kauan kuin uskollisille ostajille kelpaa tuote kuin tuote, taattuun premium-hintaan.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
-
En ole täällä varsinaisesti kannattamassa mitään merkkiä tai käyttöjärjestelmää. Se että puuttuu tuotteen oikeisiin vikoihin, ei tarkoita, että olisi "kilpailijan leivissä". Kirjoitin perusteluni aikaisemmin täällä.
On oikeasti ongelma, ainakin imagollisesti, että vuotojen perusteella iPhone 6 ei pärjäisi kilpailijoille teknologisesti premium-segmentissä. Tämähän ei Applen uskollisimpia kuluttajia tunnu haittaavan, mutta suuri osa kuluttajista punnitsee ostopäätöstään hinta-laatusuhteella. Ehkä Applen kannattaisikin myydä iPhone 6:ta noin 400 euron hintaan, jolloin muutkin kuin vannoutuneimmat ostajat toisivat rahaa Applen laariin.
NFC-siruun en usko, sillä mitään merkkejä siitä ei ole näkynyt iOS 8 Betassa, jota olen jo kuukauden päivät käyttänyt.
-
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu.
-
Viesti Kirjoittaja iBeatsy »
Mitähän merkkejä siellä pitäisi olla? Ei siellä UI:n puolella tietenkään mitään ole kun ei ole laitetta jossa sellainen olisi. Onhan tuota ios:n koodia pengottu ja sieltä on noita mahdollisia NFC ominaisuuksia ollutkin.NokiaPiipussa kirjoitti:
NFC-siruun en usko, sillä mitään merkkejä siitä ei ole näkynyt iOS 8 Betassa, jota olen jo kuukauden päivät käyttänyt.
Eiköhän se NFC tule, ihan jo sen takia että apple haluaa tarjota jossain vaiheessa myös mobiilimaksamiseen ratkaisua ja kun NFC on standartoitu tuohon käyttöön. Langatonta latausta tuskin kuitenkaan näemme kun näyttää että jatkavat "metallilinjalla".
Apple iPhone 5S 16GB Space Gray
MacBook Air 11" / 256SSD / 8G RAM
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iBeatsy, toivottavasti Apple lähtee standartiin NFC-maksamiseen mukaan, eikä kehitä omia NFC-ratkaisuja. iBeaconhan nähtiin vielä vähän aikaa sitten NFC:n kilpailijana, mutta ainakaan Suomessa iBeacon ei ole ottanut tuulta alleen.
-
NokiaPiipussa kirjoitti:jakovski, väität minun trollaavan, vaikka olen tässä aivan rehellisesti oikeista asioista puhunut.
Ne ovat takuuvikoja, jotka eivät yleisen käytön suhteen ole millään lailla rammin jankkaamiseen suhteen yhteen mitään. Meinaatko että Android luureissa ei ole akkuja mennyt takuuaikaa rikki? Tai onko kuuluvuudessa ollut mitään? Ja sitäpaitsi meillähän ei toiminut kuule 700e htc one äxäkään. Operaattorista johtuvaa, joka edelleen on läsnä.
Takuupuhelin on ollut nyt jo yli vuoden, eikä tänä aikana ole ollut _minkäänlaista_ ongelmaa, muuten kuin tuo akun kesto, joka sekin on korjaantunut uudella akulla. Kaivanko sun ihmettelyjä myös kirjoituksistasi?
Ja sitäpaitsi, lukisit tarkemmin lainauksesi. Kyseessä on _esimerkki_. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 3#p1653773
Voidaan jatkaa maailman tappiin asti, mutta jankkailusi takia pidän sinua trollina.
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
Millaisia kilpailijoiden iOS-laitteet ovat? Ja vielä kun on kuluttanut euroja sovelluksiin, jolloin hyppy toiseen on suurempi.NokiaPiipussa kirjoitti:Miksi tilata ennakkoon puhelin, josta ei vielä tiedä mitään?
-
Viesti Kirjoittaja Omenamies82 »
Hehe.. Trolli mikä trolli.NokiaPiipussa kirjoitti:Miksi tilata ennakkoon puhelin, josta ei vielä tiedä mitään? Kyseessä on vielä premium-hintainen puhelin, jolle olisi tarjolla lukuisia vaihtoehtoa, ehkä jopa paremmalla hinta-laatusuhteella. Itse odottaisin edes puhelimen täyttä specsien julkaisua, ja mahdollisesti jopa ensimmäisiä arvosteluja.
-
Äsh, tarkoitin siis resoluutiota/ppi 3G mallissa! "....kun pikselit ovat sen 326PPI", eli nelonenkin laskettu myös. Kuinka pääsikään tuollainen aivopieru.tuomas92 kirjoitti:Varmaan tahaton virhe, mutta korjaanpa varmuuden välttämiseksi: iPhone 4:ssä on 326 PPI retina-näyttö kuten näissä nykyisissäkin malleissajakovski kirjoitti:Meinaan tällä sitä että sillä ei ole v****kaan merkitystä puhelimessa, kun pikselit ovat sen 326PPI. Eli toisin sanoen, iPhone 4 näytössä huomaa sen eron (lisätään tarkennus: resoluutio) tähän retinaan verrattuna. Mutta FullHD näytön ja retinan näytössä puhelinmaailmassa on kyllä niin hiuksen hieno ero, että en voi käsittää sitä että siitä takutaan.
NokiaPiipussa kirjoitti:Aikaisemmin olen tässä ketjussa tuonut esille, että jos puhelinta käyttää esim. VR-laseina, niin jopa QHD-näytöstä on oikeasti hyötyä. Vielä vuosi sitten itsekkin ajattelin, että eipähän puhelimeen enempää kuin Full HD tarvitse, mutta niin ne ajat ja käyttötavat vain muuttuvat. Joo, Pertti Peruskäyttäjä ei ehkä käytä puhelintaan VR-laseina, eikä ikänäkönsä takia huomaa eroa resoluutioiden välillä muutenkaan, mutta oman käyttötavan perusteella ei pitäisi ladella miten muidenkin tulisi käyttää puhelintaan, tai minkä pitäisi riittää myös muille. iPhone 6 on kuitenkin tulossa premium-segmenttiin, jossa odotetaan tarjottavan parasta teknologiaa. Miksi edes ostaa premium-hintainen puhelin, jos ei itsellä ole käyttöä älypuhelinominaisuuksille? On ihan okei, jos Pertti Peruskäyttäjä itse pärjää vanhalla Nokiallaan, mutta se ei ole mikään perustelu sille, että miksi meidän muidenkin pitäisi tyytyä peruspuhelinominaisuuksiin premium-puhelimessa.
Miten Seppo Spesiaalikäyttäjä sitten käyttää puhelintaan? Sinä olet hauska, voisitko avata hieman tätä "peruspuhelinominaisuutta" iPhonen osalta ja sitten verrataan oikein porukalla siihen sinun älypuhelimeen

-
Muutama viesti takaperin jakovski sanoit, että pidät minua jankkaamisen takia trollina, mutta itse pakotat minua jankkaamaan
-
NokiaPiipussa kirjoitti:Kuten annoin esimerkin, niin Speciaalikäyttäjä käyttää puhelintaan VR-laseina. Hänelle QHD-näytöstä on selvästi hyötyä. Peruspuhelinominaisuudet ovat ne soittaminen, tekstaaminen ja muut simppelit asiat, joita jo vanhalla Nokialla voi tehdä. Puhelin ei ole enää vuosiin ollut vain puhelin. Haluat verrata minun älypuhelimeen, niin katso vaikka täältä mitä minun puhelimella voi esimerkiksi tehdä. Odotan innolla ensimmäistä "ihan paska" -kommenttia![]()
Muutama viesti takaperin jakovski sanoit, että pidät minua jankkaamisen takia trollina, mutta itse pakotat minua jankkaamaan
En kehoita jankkaamaan, vaan rakentavaa keskustelua pitää saada aikaiseksi. Oliko tuossa videossa jotain tärkeääkin? Meinaan että kynäkö on se Spesiaalikäyttäjän juttu

Ei vaan, mitä tuossa puhelimessa nyt oli niin mullistavaa, että se tekee puhelimen älyluuriksi? Nämäkö lasit tekevät puhelimestasi älykkään? http://mobiili.fi/wp-content/uploads/20 ... ht-3.0.jpg
Kerro konkreettisesti nyt, ilman linkkejä. Ihan omin sanoin, mitä sinä teet puhelimellasi niin erilaista, että tällainen pertti peruskäyttäjä sen ymmärtää

-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Postaamasi VR-lasit ovat yksi vaihtoehto. Muitakin on jo, ja on tulossa markkinoilla. Itselläni on käytössä Google Cardboard, ja tilauksessa tukevammat lasit. Ennustan että seuraavan vuoden aikana puhelimen VR-käyttö lisääntyy huimasti; siksi iPhone 6:n huhuttu alle Full HD.n resoluutio on huono juttu!
Tietääkseni mitä erilaista minä teen puhelimellani kuin sinä, minun pitäisi ensiksi tietää mitä sitä teet sinun puhelimellasi
-
Pertti peruskäyttäjä käyttää puhelintaan päivittäisiin sovelluksiin ja toimintoihin. Soittoihin, imessageihin, facetimeihin, kalenterimerkintöjen luomiseen, uutisten lukuun ja internetin selailuun. Ja ajatella, jos ihan hulluttelemaan alan, käytän youtubea!NokiaPiipussa kirjoitti:Tyylisi on heittäytyä tahallesi tyhmäksi, mutta se sinulle suotakoonJos olisit ehtinyt katsoa koko videon läpi, niin mieleesi olisi saattanut tulla kiusallinen ajatus "iPhoneni ei tähän pysty!" Kyseessä on kuitenkin saman hintasegmentin tuotteet - toisessa on vain enemmän ominaisuuksia.
Postaamasi VR-lasit ovat yksi vaihtoehto. Muitakin on jo, ja on tulossa markkinoilla. Itselläni on käytössä Google Cardboard, ja tilauksessa tukevammat lasit. Ennustan että seuraavan vuoden aikana puhelimen VR-käyttö lisääntyy huimasti; siksi iPhone 6:n huhuttu alle Full HD.n resoluutio on huono juttu!
Tietääkseni mitä erilaista minä teen puhelimellani kuin sinä, minun pitäisi ensiksi tietää mitä sitä teet sinun puhelimellasi
Joskus jopa pelaan nettipokeria puhelimellani!
Mulla on samsungin 8005 telkkarissa 3D. Helevetin kallis töllö olikin. Koska olihan se pakko saada, kun siinä oli nykimätön kuva, full hd ja se 3D. Muutaman kerran olen kokeillut 3D laseja ja katsellut britney spearsin heiluvaa perää, mutta vaikkakin se peppu kivasti heilui ruudusta ulkona, ei se siltikään ole muuta kuin turhake. Siis lasit, ei peppu. Ja jos pitäisi laseja alkaa käyttämään, kun puhelimen kaivaa kassajonossa esiin, ollaan kyllä siinä vaiheessa jo todella, todella pitkällä kehityksessä. Frankenstain meiningillä, jos näin voitaisiin sanoa. "orotas, ettin nua mun klasit.."
Eli, tiivistettynä tässä voitaisiin sanoa että puhelin on kommunikointiväline, ei työväline. Sitä varten on macbook pro ja pelaamista varten sitten on pleikkari. Speksit rulettaa ja niillä kilpaillaan. Nää on näitä, mä tykkään vaimon äitistä, jotkut tykkää omista äideistään. Eri asia on se että kumpaan työntää itsensä ilman ilmeen värähdystä.
-
Viesti Kirjoittaja pasihil »

Mää ja mun Note, huoh mitä skeidaa
MacBook Pro 13”, Toucbar
Apple TV 4
Apple Watch series 3
Apple Airpods
-
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka