Logic "pro" 7
-
Logic "pro" 7
Viesti Kirjoittaja JohTu »
Esim jos on sama audio raita, jotka on prosessoitu kahteen kertaan hieman erilaisesti, vaikkapa käyttäen ulkoisia efektejä ..... kun importoin ne takaisin logicciin ja yritän saada ne samaan vaiheeseen niin se on aikas hankalaa. En oo löytänyt logicissa miten sen tekis, kun taas esim Digital Performerissa se on piis ov kheik.....
-
Re: Logic "pro" 7
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Onnistuisiko Sample editorin (avautuu tuplaklikkaamalla audio regionia) Start pointtia siirtämällä?JohTu kirjoitti:Tietääkö kukaan saako Logicissa editoitua/siirrettyä audio raitaa samplen tarkuudella. Oon mielestäni ottanut kaikki snap to yms pois mutta silti se "hypähtää" jos zoomaa äärimmileen ja yritää siirtää wavea hiuksen hienosti.
-
Viesti Kirjoittaja Ana P »
SE, 7200, 9600, iMacG3, eMac, iMacC2D, Pearc, iPad
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
-
Viesti Kirjoittaja ipi »
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
-Kun siirrät arrangessa audio tai midi regionia niin region siirtyy defaulttina 1 tahdin,
-jos zoomaat lähemmäs niin ettää ylhäällä näkyy kaikki tahti numerot eikä vain 1-5-9 jne. siirtyy region yhden neljäs osan (beat),
-mikäli zoomaat niin lähelle ettei näkymässä ole kuin alle kahdeksan tahtia, niin region liikkuu noin kahdeksasosan (puolikas beat) tarkkuudella.
-Kun zoomaat niin että näkyvissä on vain alle 4 tahtia, niin liikkuu region divisionien perusteella eli muistaakseni neljäsosan (beat) 50s osa.
Kaikissa näissä regionit ovat taipuvaisia istumaan joko iskulle tai ns. upbeatille. joten jos haluat liikuttaa regionia täysin vapaasti niin tulee sinun joko:
-laittaa CRTL näppylä pohjaan, niin voit siirtää regionia display formatin mukaisen skaalan mukaan.
-laittaa CTRL ja SHIFT näppylä pohjaan jolloin region liikkuu tick:ien mukaan. tämän tulisi riittää ihmiskorvalle.
(Note. Molemmissa yllä täytyy muistaa että näppylät laitetaan alas vasta kun hiirellä on alettu liikuttamaan ja pidetään ne alhaalla kunnes hiiren nappulasta on päästetty irti!!)
Jos regionin haluaa säätää samplen tarkkuudellakohdalleen, niin tämä on käsittääkseni Logicissa mahdotonta. Jos en väärin muista niin tarkimman hinkkauksen tekeminen tapahtuu sample ikkunassa ja siellä säädettäessä tarkin liikku on 256 samplea? noh, tuo tuli jossain käytyä tuo sample editor joten en mene siihen.....
Lukekaa sitä manuaalia... coz...
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja spindle »
Tuo ei kyll pidä paikkaansa...spindle kirjoitti: Jos en väärin muista niin tarkimman hinkkauksen tekeminen tapahtuu sample ikkunassa ja siellä säädettäessä tarkin liikku on 256 samplea?
-
Viesti Kirjoittaja Lumix »
Kun oon tallentanu biisin ja avaan sen uudelleen, niin edellisen illan tuotos on muuttunu sinihelvetiks, eli kaikki instrumenttiasetukset on häipyneet! Tracknamet näkyy joten niiden perusteella pääsee elvytyksen alkuun, mutta siitä ei paljoa ole iloa kun viiveen rytmit ja osa kärsivällisyydellä hiotuista automaatiokurveista ovat myös poissa, ja ES2 soittaa aivan eri patchia kuin mitä trackname kertoo. Huomasin että usein se väärä soundi on jossain toisessa biisissä käyttämäni oma editti presetistä, jonka tallentamista oon koittanu sekä oman käyttäjätunnuksen että macoshd:n instrument settingseihin, ei auta... Ja Ultrabeat ei lataa käyttäjäkansioon tekemiäni kittejä ollenkaan ja soittaa siten pelkkää sinisimputusta. Saman tempun tekee EXS24. Eikä leikki lopu tähän! Screensetit on lähteneet seikkaileen omille teilleen, nekin saan nyt tehä uudestaan puhumattakaan tässä topikissa niistä ongelmista mitä mun rakkaan Macin kanssa tulee ilmi.
Paljon helpompaa se oli kahdeksan rautasynan ja kovosamplerin turvin tuottaa soundit ja ohjata niitä minimaalisesti kykenevällä Logicilla. Onneks on takuuta vielä jälellä, myyn kohta tupla-G5:sen ja palautan LP/7:n kauppaan ja tilalle Akain MPC4000

-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Mikä versio Logicista? Missä vaiheessa tollasta alkoi ilmetä?Lumix kirjoitti:Kun oon tallentanu biisin ja avaan sen uudelleen, niin edellisen illan tuotos on muuttunu sinihelvetiks, eli kaikki instrumenttiasetukset on häipyneet! Tracknamet näkyy joten niiden perusteella pääsee elvytyksen alkuun, mutta siitä ei paljoa ole iloa kun viiveen rytmit ja osa kärsivällisyydellä hiotuista automaatiokurveista ovat myös poissa, ja ES2 soittaa aivan eri patchia kuin mitä trackname kertoo. Huomasin että usein se väärä soundi on jossain toisessa biisissä käyttämäni oma editti presetistä, jonka tallentamista oon koittanu sekä oman käyttäjätunnuksen että macoshd:n instrument settingseihin, ei auta... Ja Ultrabeat ei lataa käyttäjäkansioon tekemiäni kittejä ollenkaan ja soittaa siten pelkkää sinisimputusta. Saman tempun tekee EXS24. Eikä leikki lopu tähän! Screensetit on lähteneet seikkaileen omille teilleen, nekin saan nyt tehä uudestaan puhumattakaan tässä topikissa niistä ongelmista mitä mun rakkaan Macin kanssa tulee ilmi.
Onko oikeudet korjattu Disk Utilityllä?
-
Juuei, pisteen voi määritellä 1 samplen tarkkuudella. Ottaa vaan search zero crossingsin pois päältä sitä ennen. Arrangessa objekteja voi liikutella yhden "tickin" tarkkuudella, joka on siis pienin MIDIn aikajakso.spindle kirjoitti:Tuo ei kyll pidä paikkaansa...spindle kirjoitti: Jos en väärin muista niin tarkimman hinkkauksen tekeminen tapahtuu sample ikkunassa ja siellä säädettäessä tarkin liikku on 256 samplea?
-
LP7.1.1, XSKey Firmware 2.51 -0spiidi78 kirjoitti:Mikä versio Logicista? Missä vaiheessa tollasta alkoi ilmetä?Lumix kirjoitti:Kun oon tallentanu biisin ja avaan sen uudelleen, niin edellisen illan tuotos on muuttunu sinihelvetiks, eli kaikki instrumenttiasetukset on häipyneet! Tracknamet näkyy joten niiden perusteella pääsee elvytyksen alkuun, mutta siitä ei paljoa ole iloa kun viiveen rytmit ja osa kärsivällisyydellä hiotuista automaatiokurveista ovat myös poissa, ja ES2 soittaa aivan eri patchia kuin mitä trackname kertoo. Huomasin että usein se väärä soundi on jossain toisessa biisissä käyttämäni oma editti presetistä, jonka tallentamista oon koittanu sekä oman käyttäjätunnuksen että macoshd:n instrument settingseihin, ei auta... Ja Ultrabeat ei lataa käyttäjäkansioon tekemiäni kittejä ollenkaan ja soittaa siten pelkkää sinisimputusta. Saman tempun tekee EXS24. Eikä leikki lopu tähän! Screensetit on lähteneet seikkaileen omille teilleen, nekin saan nyt tehä uudestaan puhumattakaan tässä topikissa niistä ongelmista mitä mun rakkaan Macin kanssa tulee ilmi.
Onko oikeudet korjattu Disk Utilityllä?
Oon korjannu oikeuksia tän kuun aikana jo varmaan kuus-seittemän kertaa kun ne aina muuttuu itsestään. Eilen viimeksi, ja tänä aamuna sama simputus jatkui entiseen malliin. Kerran huomasin Propertylist Editorin auenneen itsestään, en ees tienny semmosen olemassaolosta. Suurin osa vääristä oikeuksista on widgettien ja dvd_playerin sekoiluja, mutta mikä huolestuttaa on sellanen kuin "private.secure.log", jonka oikikset muuttuu jostain syystä [rw----] -> [rw--r-] Onko toi vakavaa? Mulla on ainoastaan iTunesin sharingi päällä kämppiksen kaa, muut portit on kaikki suljettu ja Littlesnitch huutaa heti jos joku ohjelma yrittää verkkoon. Joskus tuntuu että mun kone on päässyt hyökkäyksen kohteeksi ja alistunut. Eilen kun yksi tuottajakaveri oli kylässä (vannoutunu pc-mies) sai hyvät naurut kun kuoleman rantapallo kyykytti koneen niin että se piti väkisin sammuttaa virtanapista 7 sekunnin metodilla. Ei se onneks ihan nauranu, totesi vain lakonisesti että tulipa tämäkin nähtyä.
Projektikansiota en biisikohtasesti ole tehnyt enkä consolidointia, pitäisköhän? Manuaali on ainoastaan tämän kohdalla hiukan epäselvä, ei kerro miten muuten sitä voi hyödyntää kuin just kaikki biisit vaan omiksi projekteikseen eri kansioihin. Ei huvittais tallennella samoja sampleja ja asetuksia duplikaateiks kaikkialle vain jotta Logic osaisi ne sitten sieltä hakea, kun ne vois mun puolesta pysyä just siellä mihin ne kerran on laittanu. Asetuksista on koitettu kaikki maholliset yhistelmät project managerin käyttäytymiseen liittyen.
Kiitos spiidi78 kun edes kiinnostuit.
-
Joo niistä ei tarvitse välittää mitään.Lumix kirjoitti:Oon korjannu oikeuksia tän kuun aikana jo varmaan kuus-seittemän kertaa kun ne aina muuttuu itsestään. Eilen viimeksi, ja tänä aamuna sama simputus jatkui entiseen malliin. Kerran huomasin Propertylist Editorin auenneen itsestään, en ees tienny semmosen olemassaolosta. Suurin osa vääristä oikeuksista on widgettien ja dvd_playerin sekoiluja, mutta mikä huolestuttaa on sellanen kuin "private.secure.log", jonka oikikset muuttuu jostain syystä [rw----] -> [rw--r-] Onko toi vakavaa?
Ei huolta, oisit eka murtautumisen kohde maailmassa noilla asetuksilla jos näin kävisiJoskus tuntuu että mun kone on päässyt hyökkäyksen kohteeksi ja alistunut.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Projektikansion paras puoli on just se, että sinne kopsautuu defaulttina kaikki projektin audio- / exs24 filet, jolloin biisi lähtee toimii oikein vaikka toisessa koneessa, jos pelkkä projektihakemisto siirretään. Siniaaltoilulta myös vältytään, jos sattuu vahingossa nimeilemään Sampler Instrumentseja jälkikäteen ja biisi ei sen jälkeen enää löydä niitä.Projektikansiota en biisikohtasesti ole tehnyt enkä consolidointia, pitäisköhän? Manuaali on ainoastaan tämän kohdalla hiukan epäselvä, ei kerro miten muuten sitä voi hyödyntää kuin just kaikki biisit vaan omiksi projekteikseen eri kansioihin
Mut se ei tunnu olevan ongelmana tossa nyt.
Koklaas hävittää sunkotihakemisto/Library/Preferences/Logic hakemiston alta hakemisto PM Data. Ja kokeile Logicissa tallennusta ja latausta uusiks toimiiko. Jos ei toimi niin siirrä koko Logic hakemisto sieltä Preferences-alta vaikka työpöydälle ja käynnistä Logic uusiks (asetukset on sitten kadoksissa) ja kokeile taas.
-
Iso kiitos! Pitää koettaa illalla kun pääsen töistä.spiidi78 kirjoitti:Koklaas hävittää sunkotihakemisto/Library/Preferences/Logic hakemiston alta hakemisto PM Data. Ja kokeile Logicissa tallennusta ja latausta uusiks toimiiko. Jos ei toimi niin siirrä koko Logic hakemisto sieltä Preferences-alta vaikka työpöydälle ja käynnistä Logic uusiks (asetukset on sitten kadoksissa) ja kokeile taas.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Hautaan siis suunnitelman mpc4000:sen hankinnasta, koettelemusten kautta jotkin asiat maistuu entistäkin paremmalta, kuten uskon asioissa yleensä

-
-
logic äänitys
Viesti Kirjoittaja rock777 »
Mä oon muutaman kerran luonut vahingossa jo käytetyn raidan uudelleen, todella ärsyttävää kun niin pystyy yleemsä tekemään?Mitä virkaa sillä ominaisuudella on?
-
Re: logic äänitys
Shift-Enterillä (ei Return) saa ainakin alkamaan siitä kohdasta, missä on viimeeks ollut valittuna joku region (esim nauhotuksessa se nauhotettu pätkä on ollut valittuna). Kaks kertaa peräjälkeen Enteriä aloittaa soittamaan siitä kohdasta mistä on viimeeksi alettu soittamaan.rock777 kirjoitti:Moi. Miten logicissa saa playbackin pyörimään siitä kohtaa missä on nauhoitus lähtenyt alkamaan?Esim. jos joutuu uusimaan ottoja useammin. Mulla playback alkaa aina siitä mihin se on viimeiseksi pysähtynyt.
No esim MIDI-raidoilla mulla on eri kontrollerit eri raidoilla, helpottaa niiden käsittelyä melkoisesti, samaten vanhoja kuvioita, jos on päättänyt kokeilla uusia niin vanhat pysyy tallessa mutena. Audio-kanavilla voi olla kans variaatioita eri raidoilla mutella. Shift-Return tekee uuden samanlaisen raidan, Ctrl-Shift-Return tekee numerojärjestyksessä seuraavan uuden raidan.Mä oon muutaman kerran luonut vahingossa jo käytetyn raidan uudelleen, todella ärsyttävää kun niin pystyy yleemsä tekemään?Mitä virkaa sillä ominaisuudella on?
-
controlleri
Viesti Kirjoittaja rock777 »
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka