Harmaita hiuksia tällä kertaa aiheuttaa macbook pro joka ei löydä omaa wlania. iPhone löytää, kuten ipad mutta pro ei näytä valikossa verkkoa, eikä pääse käsin siihen liittymään, koska ei "löydä" verkkoa. Joskus verkon löytää ja kun yrittää liittyä tulee näyttöön teksti "yhteys aikakatkaistiin". Ongelma alkoi ihan yht'äkkiä eilen, herättämisen jälkeen pro kadotti yhteyden ja pitikään taistelun jälkeen löysi sen, mutta tmn aamulla taas kadotti enkä saa enää liittymään takaisin verkkoon.
Modeemi on vasta tällä viikolla otettu käyttöön (zyxel kotiboksi) joten en usko että siinä vika on.
Jos joku viisaampi kehtaa perusteellisesti selittää mitä voin koneelle tehdä, en mikään velho ole elektroniikan kanssa !
MacBook Pro ja WLAN
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro ja WLAN
Viesti Kirjoittaja aissku »
Viimeksi muokannut tuomas92, 25.8.2014 klo 0.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikon hienosäätöä.
Syy: Otsikon hienosäätöä.
-
Re: Macbook pro ja WLAN
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Onnistuuko liittyminen muihin verkkoihin?
A1398 ● www.tuomashamalainen.com
-
Viesti Kirjoittaja aissku »
Iphonen yhteispisteen löytää ja pystyy liittymään siihen. Oma WLAN näköjään vain ongelmana tässä...
-
Viesti Kirjoittaja rok »
Epäilen vian olevan koneessasi; tai mäkeissä yleensä.
Rohkea väitteeni perustuu siihen, että olen myös itse paininut saman ongelman kanssa. Edellisen koneeni (MacBook Pro) takelteli aivan samalla tavalla: Telewellin muodostamaan langattomaan verkkoon ei tohtinut päästä. Yhteys aikakatkaistiin aina muutaman sekuntin yrittämisen jälkeen. Sittemin olen ostanut uuden koneen (MacBook Air) ja interweebion virkaa toimittaa DNA:n langaton 4G-mokkula. Ongelma toistuu myös tämän laitteen kanssa. Välillä kone ei löydä verkkoa ja jos löytää, niin yhdistäminen takkuaa. Onneksi tätä tapahtuu nykyään hyvin harvoin, noin kerran viikossa.
Kokeile käynnistää modeemi uudelleen, minulla se auttoi joka kerta. Tuskallista, mutta muuta keinoa en keksinyt.
Rohkea väitteeni perustuu siihen, että olen myös itse paininut saman ongelman kanssa. Edellisen koneeni (MacBook Pro) takelteli aivan samalla tavalla: Telewellin muodostamaan langattomaan verkkoon ei tohtinut päästä. Yhteys aikakatkaistiin aina muutaman sekuntin yrittämisen jälkeen. Sittemin olen ostanut uuden koneen (MacBook Air) ja interweebion virkaa toimittaa DNA:n langaton 4G-mokkula. Ongelma toistuu myös tämän laitteen kanssa. Välillä kone ei löydä verkkoa ja jos löytää, niin yhdistäminen takkuaa. Onneksi tätä tapahtuu nykyään hyvin harvoin, noin kerran viikossa.
Kokeile käynnistää modeemi uudelleen, minulla se auttoi joka kerta. Tuskallista, mutta muuta keinoa en keksinyt.
Viimeksi muokannut rok, 23.8.2014 klo 21.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I can resist everything except temptation.
-
Viesti Kirjoittaja Eki79 »
Itse huomannut samantyylisiä ongelmia muitten valmistajien wlan purkkien kanssa. Jos haluaa pomminvarman ratkaisun niin hommaa applen oman airport wlan tukiaseman. Itsellä ollut käytössä Airport express ja Airport time capsule yli 2 vuotta ja kertaakaan ei ole tarvinnut edes buutata noita. Aina on saanut yhteyden ja toimii. Läppärikin on melkein 24/7 päällä ja kokoajan netissä. Itse Soneran ADSL boksi kyllä tarttee buuttia about kerran kuukaudessa ku se mene jumiin.
Itse veikkaan ettei apple ole kovinkaan halukas tekeen laitteistaan 100% yhteensopivia muiden valmistajien kanssa vaikka standardien mukaan pitäis mennä.
Kalliitahan noi applen tukiasemat on verrattuna muitten valmistajien tekeleisiin, mutta jos haluaa päästä mahdollisimman vähillä murheilla niin suosittelen.
Saattaa toimia muillakin valmistajilla kohtalaisesti tunnin kaksi tai päiviä, mutta 100% toimivuutta en ole tavannut et pärjäis vaikka kuukauden. huomaa hyvin ku kulkee läppärin kanssa eri paikoissa missä on ilmainen wlan niin vaihtelevalla menestyksellä tuntuu toimivan huonon ja kohtalaisen välimaastossa. Kotona sit onki täydellinen toimivuus.
Itse veikkaan ettei apple ole kovinkaan halukas tekeen laitteistaan 100% yhteensopivia muiden valmistajien kanssa vaikka standardien mukaan pitäis mennä.
Kalliitahan noi applen tukiasemat on verrattuna muitten valmistajien tekeleisiin, mutta jos haluaa päästä mahdollisimman vähillä murheilla niin suosittelen.
Saattaa toimia muillakin valmistajilla kohtalaisesti tunnin kaksi tai päiviä, mutta 100% toimivuutta en ole tavannut et pärjäis vaikka kuukauden. huomaa hyvin ku kulkee läppärin kanssa eri paikoissa missä on ilmainen wlan niin vaihtelevalla menestyksellä tuntuu toimivan huonon ja kohtalaisen välimaastossa. Kotona sit onki täydellinen toimivuus.
-
Viesti Kirjoittaja titari »
Täälläkin jotain kikkakolmosia, joita voisi ehkä kokeilla:
http://osxdaily.com/2012/11/30/resolvin ... -mac-os-x/
http://osxdaily.com/2012/11/30/resolvin ... -mac-os-x/
MBA - Mac Mini - TC - ATV3 - iPhone XS
-
Viesti Kirjoittaja Vepavaa »
Itselläkin oli samaa ongelmaa, heitti wlanista ulos pari kertaa viikossa eikä välillä löytänyt verkkoa ollenkaan, vaikka modeemi oli samassa huoneessa.
Ostin AirPort Expressin joka on toiminut täydellisesti, kunhan läppäri on samassa huoneessa. Paksujen tiiliseinien takia netti ei kanna kunnolla edes viereiseen huoneeseen, ja vaikka näyttää että olisi täydet palkit wlan-verkkoa saatavilla niin ei silti lataa nettisivuja yms. ennenkuin vien läppärin lähemmäksi tuota AirPorttia.
Ostin AirPort Expressin joka on toiminut täydellisesti, kunhan läppäri on samassa huoneessa. Paksujen tiiliseinien takia netti ei kanna kunnolla edes viereiseen huoneeseen, ja vaikka näyttää että olisi täydet palkit wlan-verkkoa saatavilla niin ei silti lataa nettisivuja yms. ennenkuin vien läppärin lähemmäksi tuota AirPorttia.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka