Tekemisiä
-
Re: Tekemisiä
Viesti Kirjoittaja jakovski »

-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
jakovski kirjoitti: Voi ei, kun mua sitten sylettää nämä kärmeet!
Taitaa sitä käärmettä sylettää hukan enemmän kun joku tulee kepillä huitomaan ilman mitään syytä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että käärmeetkin kuuluvat luontoon ja pitäisi jättää omaan rauhaan.
Jos kotipihalle joku kyykäärme vahingossa eksyy ja pelkää lastensa takia niin voi käydä siirtämässä muualle, mutta silloinkin asian voi hoitaa siististi ilman mitään turpaan mättämisiä.
-
-
-

-
Viesti Kirjoittaja Erño »

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Mites citykarhut? tai muut ötökät? Banaanikärpäsetkin kuuluvat luontoon. Suomessa on tilaa käärmeille vaikka kuinka paljon. Kummatkin voisivat pysyä omalla reviirillään. Suomessa on paljon tyhjää tilaa kaikille. Tänne mahtuisi huoletta 50 miljoonaa ihmistä ja ei tulisi edes ahdasta.theinonen kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että käärmeetkin kuuluvat luontoon ja pitäisi jättää omaan rauhaan.
-
Erño kirjoitti:Oletko ajatellut, että sinä olet tullut kyiden tontille rakentelemaan mökkejäsi ja kasvattamaan mukuloitasi? Kyllä liskot olivat tällä planeetalla ennen ihmisiä.
Mut ne isot liskot kuoli kun jokin vielä isompi tuli niiden tontille. Pienemmät väistyy, se on se luonnonlaki ollut maailman alusta lähtien voimassa

-
Se huutaa joka pelkää karjui Mikko luotijunalle. Sen tietää mitä siinä kävi.jakovski kirjoitti:Mut ne isot liskot kuoli kun jokin vielä isompi tuli niiden tontille. Pienemmät väistyy, se on se luonnonlaki ollut maailman alusta lähtien voimassa
Kieltämättä itsekkin alkaisin maata paukuttelemaan, jos kärmeitä näkyisi. Tai stten pitäisi hommata siilejä tontti täyteen.
-
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Työkaverin kissa syö noita käärmeitä. Oli kuulemma ollut yllätys kun kissa laattaa käärmeen kuistille. Kissa elää vieläkin ja tämä tapahtu parisen vuotta sitten. Hyvin hoidettu nurmikko ei houkuttele käärmeitä ja ne romukasat ja kivikot myös pois. Onhan nuo rasittavia otuksia ja voidaan hävittää. Kotkia tontille nyt ei uskalla hommailla.jakovski kirjoitti:Siiliä olen tuonutkin tänne. Harmi vain kun tuntuu olevan tän alueen kersojen jalkapalloina nämä otukset.. 4 kärmestä olen päästänyt päiviltä tänä kesänä. Yksi ruoja oli kiivennyt hiekkalaatikkoon.. Ei paljoa naurata, jos 1,5v poika sen olisi sieltä ensimmäisenä löytänyt. Että en osaa tuntea sympatioita näitä kohtaan tipan vertaa.
Ainakin turvallisempi kuin harava, mutta siili on mukavempi. Hauskoja otuksia kun murisevat. Itse olen niitä ruokkinut aina kun niitä on näkynyt. 2 purkkia mennyt kattien ruokaa. Ei oikein siilit viihdy tontilla.Erño kirjoitti:Meille hommattiin kesämökille haulikko ja pienoiskivääri käärmeitä varten. Paljon luotettavampia kuin siilit.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Ja niitä muita ei-toivottuja-vierailijoita..Erño kirjoitti:Meille hommattiin kesämökille haulikko ja pienoiskivääri käärmeitä varten. Paljon luotettavampia kuin siilit.
-
Viesti Kirjoittaja Noksu »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Rakastan ötököitä enkä ymmärrä miksi aikuisetkin ihmiset pelkäävät moisia ja sisälle tulleet ampiaset siirrän ihan paljain käsin kämmenessä pihalle. En myöskään ymmärrä miksi joku sisällä oleva hämähäkki pitää heti tappaa, koska eihän se pieni hämähäkki niin paljoa tilaa vie ja todellisuudessa siitä on jopa enemmän hyötyä kuin haittaa.M.P.T kirjoitti: Mites citykarhut? tai muut ötökät?
Karhut sun muut saavat omasta puolestani mennä ihan vapaasti, koska ei pidä kaataa metsiä ja rakentaa tönöjä tilalle eläinten luontaisille elinalueille ja sitten ihmetellä jos niitä joskus sattuu näkemään.
-
M.P.T kirjoitti:^Ettei olisi mitään vuorta yms 1km säteellä? Nuo kyllä niitä houkuttelevat. Kuten isän syntymäkodin ympäristö. Löytyy vuorta ja hautausmaata. En tiedä onko käärmeille mitään loukkua.
Kallioperäistä aluetta tämä meidän asuinalue. Ihan vain muksujen takia mulla on tällainen asenne. Itteäni jos kyykäärme purisi, niin voisin olla helpottunut hetken lomasta työmaalta.
Olen yrittänyt ettiä pesäkoloa, mutta ei ole vielä tähän päivään saakka löytynyt. Näillä kun on aina siellä täällä kolo, johon ne menevät talveksi nukkumaan. Sen kun löytäisi, niin saisi enemmän kuin kymmenen kyytä yhdellä iskulla. Ja olen 100 varma että se on tuossa viereisessä tyhjässä tontissa. Siihen kun joku rakentaisi, niin kyyongelmat häipyisi.
-
Itse en ampiaista pelkää, mutta kunnioitan suuresti. Henki pois kun yrittävät tehdä pesää kattoon. Raid pulloja menee ja elukoilta lähtee henki. Minun puolesta nuo saa olla tontillani, mutta eivät liian lähellä rakennusta. Liiterissä ne on riesana kun sitä kesällä täyttää. Hämikset viedään kyllä pihalle. Ne antavat kärpäsille yms kyytiä.theinonen kirjoitti:Rakastan ötököitä enkä ymmärrä miksi aikuisetkin ihmiset pelkäävät moisia.
Karhut sun muut saavat omasta puolestani mennä ihan vapaasti
Karhut yms. Saavat mennä vapaasti, mutta ei niiden pitäisi ihmisten pihoille tulla. Amerikassa myydään jo karhun kestäviä roskiksia yms. Karhua en ole itse nähnyt, mutta bussikuski on. Hirven olen nähnyt usein kuten peuroja. Hirvet ärsyttää, mutta peuroja on mukava katsella. Ovat kauniimpia kuin hirvet. Peuroja on mukava syötellä, mutta kettu... Noissa on kapi. Onhan kettu kaunis, jos kettu on kunnossa. Mikään ei ole upeampi näky kuin kettu tienlaidassa ja aurinko on laskemaisillaan.
Talomaalia niskaan tai jotain hitaasti kuivuvaa. Käärme piirtää jäljen edetesään. Käärmeiden kannattajat sanovat, että ne pitää hyrsijät loitolla. Kyllä, mutta kissa on tehokkaampi. Itselläni on hiekkaharjupohjaista tämä asuinalue. Käärmeen on napuri nähnyt kun sellainen loikoili terassilla. Tuossa ihan lähellä löytyy muutama vuori. Käärme pelkää ihmistä, mutta sellaisen päälle voi astua ja lapset eivät ymmärrä sen vaaraa. Ei sitä tonttia viitsi 2m betoniaidoillakaan rajata.jakovski kirjoitti:Kallioperäistä aluetta tämä meidän asuinalue.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Turhaa hommaa tuo vaihtelu kun hankkii suoraan kunnollisen. 1996 tammikuusta alkaen ollut tele eli sonera ja aion leirissä pysyä. Kakkosluurissa ollut DNA ja se on ongelma operaattori. En ota sitä koskaan.vinouma kirjoitti:Nyt vaihtu natsi-dna tele finlandiin...
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka