Uuden foorumin lastentaudit
-
Uuden foorumin lastentaudit
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse törmäsin tällaiseen:
Jos sisäkkäin on useampia lainauksia, vaihtuu tekstin fontti. En saa nyt tähän jostain syystä tehtyä esimerkkiä, mutta vanhoja threadeja lukemalla sen huomaa.
Toinen hassu juttu on tuo ompun kuva-hymiö, jonka pitäisi toimia myös allekirjoituksessa. Itsellä näkyy kyllä kun painan viestin "esikatselua", mutta itse viestissä se ei näy.
Kiitoksia.
-
Re: Uuden foorumin lastentaudit
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
TheKraken kirjoitti:Toinen hassu juttu on tuo ompun kuva-hymiö, jonka pitäisi toimia myös allekirjoituksessa. Itsellä näkyy kyllä kun painan viestin "esikatselua", mutta itse viestissä se ei näy.
Allekirjoituksesta on disabloitu kuvien mahdollisuus.
Syystä että siellä ei kaivata vilkkuvia gif-animaatioita.
-
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Edelleenkin, vaikka omista tiedoista vääntää vastuksesta ilmoituksen pois niin silti tulee sähköpostia hullun lailla.Topey kirjoitti:Forumin nappulat (WWW) (PM) (PROFILE) (LAINAA) näyttävät "ei-aktiivisisilta" = "grayed out" tilassa olevilta.
Muutoin kaikki on mitä mainioimmin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPod Touch 16GB
-
Re: Uuden foorumin lastentaudit
Mutta miksi se sitten esikatselutilassa näkyy? ja miten sitten nuo onppulogot tuonne alas saan, sellaisia kuin parissa sigussa täällä uudellakin foorumilla on näkynyt?NeNithelo kirjoitti:TheKraken kirjoitti:Toinen hassu juttu on tuo ompun kuva-hymiö, jonka pitäisi toimia myös allekirjoituksessa. Itsellä näkyy kyllä kun painan viestin "esikatselua", mutta itse viestissä se ei näy.
Allekirjoituksesta on disabloitu kuvien mahdollisuus.
Syystä että siellä ei kaivata vilkkuvia gif-animaatioita.
Samaa mieltä muuten noista nappuloista. Näyttävät tosiaan "disabloiduilta". Vähän tummemmat saisivat olla.
EDIT: Hah! Ja tässä tuli todistettua vahingossa nyt samalla se fontin vaihdos
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Ne topicit, joista sulel tulee postia, niin muokkaa niitä viestejä jotka olet kirjoittanut ja ota ruksi pois Ilmoita vastauksesta kentästä. Katsos, kun se Ilmoita vastauksesta on jäänyt niiltä ajoilta, jolloin sulla oli viellä se hyväksyttynä omissa tiedoissa. Toivottavasti sait selvää.tBa kirjoitti:Edelleenkin, vaikka omista tiedoista vääntää vastuksesta ilmoituksen pois niin silti tulee sähköpostia hullun lailla.Topey kirjoitti:Forumin nappulat (WWW) (PM) (PROFILE) (LAINAA) näyttävät "ei-aktiivisisilta" = "grayed out" tilassa olevilta.
Muutoin kaikki on mitä mainioimmin.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
btw. on ihan pakko testata:
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
EDIT: Missää nei muuten näy, onko toinen käyttäjä kirjautunut. Keskustelussa siis.
-
itse suosittelisin samaa mitä Muffe kertoi, mutta en voi taata, että tuo toimii. Itselläni oli sama ongelma HO2.0:ssa, jossa sain aina viestiä siitä "Mikä soi iTunesissa nyt" -ketjusta. Eli melkein joka jessuksen päivä

TheKraken,
Kappas, olet oikeassa!
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Itse en osaa sanoa mistä tuo johtuu, mutta hassu toiminto?
Muffe,
Enää kirjautuneita käyttäjiä ei näe niistä vihreistä pikkupalloista joita oli HO2.0:n viestinäkymässä, tällä hetkellä kirjautuneet käyttäjät näkee etusivun alareunasta.
Testataanpa vielä lopuksi:
taitesti 4 pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälätesti 3 pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälätesti 2 pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälätesti 1 pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä
_______________________________________________________________koekoekoekoe
EDIT:
Ilmeisesti foorumisofta pienentää sisimmän lainauksen tekstiä. Tiedä sitten miksi.
-
Viesti Kirjoittaja Olli S. »
2G Nano 8Gt Product RED
-
Muistelisin, että tuon lainauksen fontin ja sen koon saa määritettyä teemassa. Eli teeman johonkin tiedostoon on lipsahtanut varmaankin vahingossa paikoilleen se originaalifontti, jonka pohjalta tämä teema on rakennettu.NeNithelo kirjoitti: TheKraken,
Kappas, olet oikeassa!![]()
Itse en osaa sanoa mistä tuo johtuu, mutta hassu toiminto?
-
Viesti Kirjoittaja Olli S. »
2G Nano 8Gt Product RED
-
- Ylläpitäjä
ainakin toisessa phpBB foorumissa Kaupungin alapuolella näkyy onko toinen käyttäjä online vai offline. Olisi aika hyvä ominaisuus jos ton tai tännekkin.NeNithelo kirjoitti: Muffe,
Enää kirjautuneita käyttäjiä ei näe niistä vihreistä pikkupalloista joita oli HO2.0:n viestinäkymässä, tällä hetkellä kirjautuneet käyttäjät näkee etusivun alareunasta.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Muffe kirjoitti:ainakin toisessa phpBB foorumissa Kaupungin alapuolella näkyy onko toinen käyttäjä online vai offline. Olisi aika hyvä ominaisuus jos ton tai tännekkin.NeNithelo kirjoitti: Muffe,
Usein se tieto vaan ei edes enää pidä paikkaansa...
-
Tutkin erästä toista phpBB foorumia, ja siellä on lainauksessa sama juttu, eli onkohan nyt kuitenkin kyse jostain isommasta. Mä vähän luulen kuitenkin, että tuolle ominaisuudelle ei tehdä mitään.TheKraken kirjoitti:Muistelisin, että tuon lainauksen fontin ja sen koon saa määritettyä teemassa. Eli teeman johonkin tiedostoon on lipsahtanut varmaankin vahingossa paikoilleen se originaalifontti, jonka pohjalta tämä teema on rakennettu.
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=150465
PS. en ota mitenkään kantaa tuohon keskusteluun, se nyt vaan sattui tulemaan arvalla ja siinä oli lainauksia.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Hm, mitähän sillä tiedollakin sitten tekis?kallekilponen kirjoitti:Muffe kirjoitti:ainakin toisessa phpBB foorumissa Kaupungin alapuolella näkyy onko toinen käyttäjä online vai offline. Olisi aika hyvä ominaisuus jos ton tai tännekkin.NeNithelo kirjoitti: Muffe,
iPod Touch 16GB
-
- Ylläpitäjä
No jos on vaikak kiireellistä asiaa ja jos huomaisi suoraan tuosta alapuolelta niin huomaa, kannattaako yrittää ottaa yhteyttä jotain toista kautta.tBa kirjoitti:Hm, mitähän sillä tiedollakin sitten tekis?kallekilponen kirjoitti:Muffe kirjoitti:ainakin toisessa phpBB foorumissa Kaupungin alapuolella näkyy onko toinen käyttäjä online vai offline. Olisi aika hyvä ominaisuus jos ton tai tännekkin.NeNithelo kirjoitti: Muffe,
-
-
- Ylläpitäjä
-
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Otapas yhteyttä spostillla niin saan katsottua mikä sen osoitteen oikeasti pitäisi olla. Ja välttäkää uusien tunnuksien luomista tällaisissa tilanteissa.Apuvaa kirjoitti:Tyhmää kun jouduin tän takia tekemään uuden tunnuksen, mutta entinen (Hobitti) ei toimi. Olen 100% varma että muistan salasanan. Mikä on vikana?

Osoite oli se admins@hopeinenomena.net
/J
-
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Sähköpostilla hoidettavat yhteydenotot ovat parempia. Samalla saa toimivan spostiosoitteen liitettäväksi tunnukseen.freemem kirjoitti:kannattaisiko tämä ylläpito osio avata rekisteröimättämille vaikka viikoksi niin vällttäisivät noita turhien tunnuksien luonteja jos jonnekin voisi purkaa huolensa anonyyminä.
/J
-
-
Tuo keltanen nuoli tuossa viestin edessä on aika selvä. Tämä siis jo itse viestien näkymässä.vom kirjoitti:Uusien viestien ikonit voisi erottaa selkeämmin esim. vaikka keltaisella. Mustaa ja harmaata on vaikea erottaa ensi silmäyksellä.

Jos tarkoitat etusivua, niin siinä on kieltämättä vähän hankala nähdä, mutta sitä varten kannattaakin käyttää tätä:
http://hopeinenomena.net/search.php?search_id=newposts
-
Oikeassahan muuten olit, tuo onpi ominaisuus, Se ilmeisesti johtunee tuosta hompun fontista, että siihen nyt kiinnitin huomion, fonttihan näyttää hieman erilaiselta tuolla kokoerolla.NeNithelo kirjoitti:Tutkin erästä toista phpBB foorumia, ja siellä on lainauksessa sama juttu, eli onkohan nyt kuitenkin kyse jostain isommasta. Mä vähän luulen kuitenkin, että tuolle ominaisuudelle ei tehdä mitään.TheKraken kirjoitti:Muistelisin, että tuon lainauksen fontin ja sen koon saa määritettyä teemassa. Eli teeman johonkin tiedostoon on lipsahtanut varmaankin vahingossa paikoilleen se originaalifontti, jonka pohjalta tämä teema on rakennettu.
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=150465
PS. en ota mitenkään kantaa tuohon keskusteluun, se nyt vaan sattui tulemaan arvalla ja siinä oli lainauksia.
EDIT: Mutta siis kyllä tuo fontti on "väärän" kokoinen. Sehän on isompi kuin tämä itse tavallinen fontti. Kyllä sinne jonnekin on väärä fontin koko lipsahtanut. Eihän lainaus sovi olla isomalla kuin itse teksti.
EDIT2: Vertaa nyt vaikka tuohon Tiede-fooruminen vastaavaan. Siinähän se eka lainaus on inan pienempi ja muut lainaukset on saman kokoisia kuin itse teksti. Näin ei hompussa.
Palaa sivulle “Foorumin ylläpito”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka