Sehän nyt sitten riippuu että riittääkö 5S:n 4" ruutu vai haluatko nauttia nykypäivästä ja isommasta näytöstä? Jos meinaa pitää uutta luuria yhtä pitkään kun olet tuota nelosta pitänyt niin en kyllä lähtisi 5S miettimään, eiköhän se tipu päivityksistä pois parin vuoden sisällä.Anniel kirjoitti:Entäs jos on päivittämässä iPhone 4 -> ?, valitakko silloin 5S vai 6?
iPhone 6 ja 6 Plus -keskustelu
-
Re: iPhone 6 ja 6 Plus -keskustelu
Viesti Kirjoittaja iBeatsy »
Apple iPhone 5S 16GB Space Gray
MacBook Air 11" / 256SSD / 8G RAM
-
Viesti Kirjoittaja taqtaq »
Kyllä aloin tuon tilaisuuden aikana miettiä, mitä tapahtuu kun parin vuoden päästä pitää 5s päivittää, kun ei kukaan tunnu enää valmistavan taskuunmeneviä puhelimia..
-
Viesti Kirjoittaja Kelinci »
Se että laite ei mahdu kokonaan jonkun farkkujen taskuun (

Itse veikkaan että neljän-viiden vuoden päästä alle 4" puhelimia on hyvin vähän käytössä, myös niillä jotka tänä päivänä ovat pienemmän näytön puolella. Niin se vain kehitys kehittyy. Ja toki nämä suuremmatkin laitteet tulevat ainakin ohenemaan ja kapenemaan tulevaisuudessakin.
Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Minä pidän 5.5-tuuman puhelinta taskussa, en laukussa tai repussa. Käytän sitä myös yhdellä kädellä.taqtaq kirjoitti:Minä haluan pitää puhelinta taskussa, en laukussa tai repussa.
-
Viesti Kirjoittaja Mika73 »
-
Hauska miten täällä aina kerrotaan ettei 5.5" mahdu taskuun. Ilmeisesti kaikki tykkää käyttää pillifarkkuja ja housuja joissa ei ole kuin näitä mini taskuja. Mahtuuko se lompakko sinne taskuun korttien kanssa?taqtaq kirjoitti:Hauska miten tuo iso näyttö nähdään "nautintona" ja "nykyaikana". Minä haluan pitää puhelinta taskussa, en laukussa tai repussa. Enkä mielelläni rupeaisi lökäpöksyräppäriksikään..
Kyllä aloin tuon tilaisuuden aikana miettiä, mitä tapahtuu kun parin vuoden päästä pitää 5s päivittää, kun ei kukaan tunnu enää valmistavan taskuunmeneviä puhelimia..
-
Viesti Kirjoittaja iTorsti »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Syy: Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
-
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Ebaysta ainakin löytyy jo vaikka kuinka paljon.......http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... e&_sacat=0Mika73 kirjoitti:Saako 6+ tilattua jostain suojakoteloa/pussia?
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
Viesti Kirjoittaja pulseproto »
Itse käytän i5 netissä ihan sujuvasti, kävis ihan hyvin i4 senkin 3,5" tuuman näyttö..(en tarvitse lukulaseja) kun padia ei jaksa 24/7 kantaa.. lisäks minipadit 7-8" ovat taas turhan pieniä (laskepois lomamatka käyttö) edes 10tuumasella padilla harva tekee oikeita töitä.. joten pieni puhelin jolla netin käyttö vielä suht sujuvasti onnistuu ja sit reppuun, max 1-1,3kilonen 12-14 tuumanen läppäri.
Siinä ja siinä huolinko enää 5tuumasella näytöllä varustettua puhelinta.. sit kun tarviin ruutua esim pelaamiseen siihen on kotona 120" kuva.. - No, ei mua haittaa jos kohta jengi kantaa 32" puhelinta jonka sit käärivät taskuun kun skeittaavat..;!
Mä venaan sitä puhelinta joka muodostaa kuvan suoraan verkkokalvolle ilman mitään kädessä pidettävää härpäkettä, autossa on jo kiva etä luurin saa Hudina suoraan tuulilasiin, voi ajessa surffata ja lukea

-
*hymy olis kiva kuulla mielipide "Minkä kokoinen esim. tv olisi "miellyttävä sujuvaan katsomiseen.." ;!? veikkaan että kirjoittajalla on min 80" 4K pelkästään keittiössä jossa voi suvuvasti lukea kokkausreseptejä.. 80" tuskin enää riitää elokuvankatseluun tänäpäivänä.. (jo 20vuotta sitten kun meillä oli 100" valkokankaat videotykeissä)...Kelinci kirjoitti:Kyllä se nautintoa ja nykypäivää on siinä mielessä että 4" varustettu puhelin on vain liian pieni sujuvaan ja miellyttävään internetkäyttöön ja esim. pelaamiseen ja paljon muuhunkin. Tämä on vain tosiasia.

-
Viesti Kirjoittaja LurkkingPete »
http://www.senacases.comjepsfrost kirjoitti:Ebaysta ainakin löytyy jo vaikka kuinka paljon.......http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... e&_sacat=0Mika73 kirjoitti:Saako 6+ tilattua jostain suojakoteloa/pussia?
Ja tietenkin Sena:lta jos tykkää hieman premium nahka suojista
-
Saat varmaan odottaa hetken sitä seuraavaa Applen 4" laitetta. Jatkossa kun kehitys menee 6 ja 6+ osalla. 5c ja 5s poistuu markkinoilta parin vuoden päästä viimeistään. 5c varmaan jo ensi vuonna 6S julkaisussa.pulseproto kirjoitti:hmm.. 4.. 5.. 5,5.. 6+ tuumaa.. En ymmärrä miksei kutosta tuotu sitten myös vanhaan 4".. no ehkä 6S sit olis jo neljätuumanen meille varttuneimmille jotka emme puhelimilla pelaa..
Itse käytän i5 netissä ihan sujuvasti, kävis ihan hyvin i4 senkin 3,5" tuuman näyttö..(en tarvitse lukulaseja) kun padia ei jaksa 24/7 kantaa.. lisäks minipadit 7-8" ovat taas turhan pieniä (laskepois lomamatka käyttö) edes 10tuumasella padilla harva tekee oikeita töitä.. joten pieni puhelin jolla netin käyttö vielä suht sujuvasti onnistuu ja sit reppuun, max 1-1,3kilonen 12-14 tuumanen läppäri.
Siinä ja siinä huolinko enää 5tuumasella näytöllä varustettua puhelinta.. sit kun tarviin ruutua esim pelaamiseen siihen on kotona 120" kuva.. - No, ei mua haittaa jos kohta jengi kantaa 32" puhelinta jonka sit käärivät taskuun kun skeittaavat..;!
Mä venaan sitä puhelinta joka muodostaa kuvan suoraan verkkokalvolle ilman mitään kädessä pidettävää härpäkettä, autossa on jo kiva etä luurin saa Hudina suoraan tuulilasiin, voi ajessa surffata ja lukeaajaessa se 6+ iphonen käyttökin on yhtä tuskaa -- urgh
Miten se 6 käyttö olisi sen vaikeampaa ajaessa (jos kerran haluaa sääntöjä rikkoa?) itsellä ainakin luuri kuin luuri pn telineessä jossa näpyttely jos nyt tarvitsee Macia tms käyttää onnistuu helposti
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Itse pähkin vielä normin ja plussan välimaastossa, en ole siis itsekään ylisuurien laitteiden ystävä, mutta 4.5"-4.7" on jokseenkin optimikoko. En kyllä näe edes kaukaisena mahdollisuutena, että alettaisiin nykykonseptin mukaista älypuhelinta tekemään nykyistä pienemmissä näyttökokoluokissa, että sinänsä turha odotella 4" -ruutuja näkevänsä vähään aikaan uusien mallien osalta.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Ei tuo ole mikään tosiasia vaan subjektiivinen mielipide. Itse koen käytön aivan riittävän sujuvaksi 4" näytöllä. Sitten kun oikeasti tarvitsen näyttöpinta-alaa selailuun tai viihteeseen, käytän iPadia tai MacBook Pro:ta.Kelinci kirjoitti:Kyllä se nautintoa ja nykypäivää on siinä mielessä että 4" varustettu puhelin on vain liian pieni sujuvaan ja miellyttävään internetkäyttöön ja esim. pelaamiseen ja paljon muuhunkin. Tämä on vain tosiasia.
Onneksi 5S on mukana 16 ja 32 Gt variantteina vielä ainakin vuoden, joten ainakin itselläni on aikaa miettiä asiaaL-Janne kirjoitti:Sama kuin Macco. Jos on varma, että haluaa jatkaa pienempien mallien kanssa, kannattaa päivittää 5->5S, niin saa roimasti tehokkaamman suorittimen, joka 64-bittisenä saattaisi pärjätä pidempään tulevien käyttis- ja sovelluspäivitysten kanssa. Apple tuskin enää palaa myöhemmin valmistamaan pieniä malleja.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja taqtaq »
Täysin ymmärrettävää, että pelikoneelta tai viihdelaitteelta toivotaan suurempaa näyttöä. Itse en kuitenkaan puhelinta samaan tapaan käytä, joten mulle suuri näyttö ei tuo nautintoa. Päinvastoin. Jos mulla ei ole laukkua tms kantovälinettä mukana, niin ongelmahan tuosta tahtoo muodostua jos ei taskuun mahdu.Kelinci kirjoitti:Kyllä se nautintoa ja nykypäivää on siinä mielessä että 4" varustettu puhelin on vain liian pieni sujuvaan ja miellyttävään internetkäyttöön ja esim. pelaamiseen ja paljon muuhunkin. Tämä on vain tosiasia.
Se että laite ei mahdu kokonaan jonkun farkkujen taskuun () on lähinnä turhamaisuutta ja aika pieni uhraus mielestäni.
Mahtuuhan se, nimenomaan korttien kanssa. Nippu seteleitä/kuitteja tai kasa kolikoita tekeekin asian vaikeammaksi. Onneksi noita ei usein tarvitse..iBeatsy kirjoitti:Mahtuuko se lompakko sinne taskuun korttien kanssa?
Enempi tässä on pointtina se, että istuessa puhelin painaa lonkan paikkeilla. Tokihan sitä voisi alkaa tyhjentää taskujaan istuessa, kun usein pöytä on lähettyvillä. Lienee oma ongelmani, kun tämä ei tunnu mielekkäältä vaihtoehdolta. Toinen pointtisi sen sijaan on täysin validi. Odotellaan kookkaampien housujen muotiintumistaKelinci kirjoitti:Jos mennään worstcase-scenarioon niin voihan sen 1-3 cm housuntaskusta pilkoittavan puhelimenpään peittää vaikka vähän pidemmällä paidalla, huivilla tms. jos kovin häiritseeja muista myös että Trenditkin vaihtelevat vuosien myötä eli kyllä ne pillifarkutkin menevät 100% varmasti pois muodista jossain vaiheessa

Hauskaa on se, ettei porukka tunnu ymmärtävän muiden tarpeita lainkaan. Toin ilmi seikan, kuinka myös pienemmille puhelimille olisi kysyntää, ja heti ollaan kritisoimassa ja kyseenalaistamassa mun vaatteita..
-
Viesti Kirjoittaja Nemos »
-
Tarkoituksena ei ollut morkata tai kyseenalaistaa kenenkään vaatemakua, pahoittelut jos ymmärsit sen niintaqtaq kirjoitti:Täysin ymmärrettävää, että pelikoneelta tai viihdelaitteelta toivotaan suurempaa näyttöä. Itse en kuitenkaan puhelinta samaan tapaan käytä, joten mulle suuri näyttö ei tuo nautintoa. Päinvastoin. Jos mulla ei ole laukkua tms kantovälinettä mukana, niin ongelmahan tuosta tahtoo muodostua jos ei taskuun mahdu.Kelinci kirjoitti:Kyllä se nautintoa ja nykypäivää on siinä mielessä että 4" varustettu puhelin on vain liian pieni sujuvaan ja miellyttävään internetkäyttöön ja esim. pelaamiseen ja paljon muuhunkin. Tämä on vain tosiasia.
Se että laite ei mahdu kokonaan jonkun farkkujen taskuun () on lähinnä turhamaisuutta ja aika pieni uhraus mielestäni.
Mahtuuhan se, nimenomaan korttien kanssa. Nippu seteleitä/kuitteja tai kasa kolikoita tekeekin asian vaikeammaksi. Onneksi noita ei usein tarvitse..iBeatsy kirjoitti:Mahtuuko se lompakko sinne taskuun korttien kanssa?
Enempi tässä on pointtina se, että istuessa puhelin painaa lonkan paikkeilla. Tokihan sitä voisi alkaa tyhjentää taskujaan istuessa, kun usein pöytä on lähettyvillä. Lienee oma ongelmani, kun tämä ei tunnu mielekkäältä vaihtoehdolta. Toinen pointtisi sen sijaan on täysin validi. Odotellaan kookkaampien housujen muotiintumistaKelinci kirjoitti:Jos mennään worstcase-scenarioon niin voihan sen 1-3 cm housuntaskusta pilkoittavan puhelimenpään peittää vaikka vähän pidemmällä paidalla, huivilla tms. jos kovin häiritseeja muista myös että Trenditkin vaihtelevat vuosien myötä eli kyllä ne pillifarkutkin menevät 100% varmasti pois muodista jossain vaiheessa
Hauskaa on se, ettei porukka tunnu ymmärtävän muiden tarpeita lainkaan. Toin ilmi seikan, kuinka myös pienemmille puhelimille olisi kysyntää, ja heti ollaan kritisoimassa ja kyseenalaistamassa mun vaatteita..

Laitevalmistajat tekevät kuitenkin niitä laitteita mitä ollaan valmiita ostamaan eniten. Tällä hetkellä se on phabletluokan laitteet. Suurten massojen mieltymykset siis jyräävät helposti yksittäisten ihmisten henkilökohtaiset mieltymykset tai tarpeet.
Sinäänsä olen kyllä sitä mieltä että laitevalmistajien ei tulisi aina kuunnella suuria massoja vaan kehittää rohkeastii uutta ja erilaista. Ei suurten massojen mieltymysten seuraaminen yleensä kehitä mitään oikeasti uutta ja mullistavaa, vaan päättyy hyvin usein umpikujaan ennemmin tai myöhemmin. Aidosti uusien ja mullistavien laitteiden kehittelyyn tarvitaan Steve Jobsin kaltaisia yksilöitä ja visionäärejä.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Mutta se niistä muista laitteista, keskitytäänpä tässä ketjussa näihin iPhone kutosiin
-
Pointtina oli: melkein sama onko näyttö 4 vai 6 tuumaa - liian pieniä molemmat ajaessa tapahtuvaan "surffailuun" tms. nettitiedon satunnaiseen kiireelliseen ja nopeaan hakuun. Puhumattakaan että ajaessa pitäs kirjotella kosketusnäytöllä..iBeatsy kirjoitti:Miten se 6 käyttö olisi sen vaikeampaa ajaessa (jos kerran haluaa sääntöjä rikkoa?) itsellä ainakin luuri kuin luuri pn telineessä jossa näpyttely jos nyt tarvitsee Macia tms käyttää onnistuu helposti
-
Viesti Kirjoittaja Claptrack »
Mietin miks ihmiset reagoi niin vahvasti kutosen ja kuus-plussan hinnoitteluun. Maksoin nimittäin omasta 64-gigasesta vitosesta julkaisupäivänä 899€.
Kutosessa taas 64GB:n hinta oli 799€/899€
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iPhone 7 128 GB - iPhone 6S Plus 64 GB - iPhone 6 64 GB - iPhone 5 64 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 3GS 32 GB - iPod touch 16 GB 1st gen. - Apple TV 3 - Apple TV 4K
-
Viesti Kirjoittaja Don MC »
E: iLampaat tietenkin sanovat että "onhan se parempi kuin edellinen malli, joten tottakai se on kalliimpi", mutta eihän se ihan niin mene. Totuus on että iLuuri on helvetisti ylihinnoiteltu. Lähes KAIKKI puhelimet on ylihinnoiteltu.
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka