Wolfgan kirjoitti:En usko, että Plus -versiossa olisi eri määrä RAM:ia, koska RAM on A8 -SOC:in sisällä. Sekä iPhone 6 että 6 Plus käyttänevät samaa SOC:ia. Korkeintaan kellotaajuutta on Plussassa nostettu, jos sitäkään. Perjantaina asia varmistunee. Ennakkotilaajia tälläinen asia ei näytä edes kiinnostavan.
Kyllähän kaikki ymmärtää, kuinka tärkeä asia RAM-muisti on suorituskyvyn kannalta. Pakko kyllä skipata tämä sukupolvi, koska en halua päivittää puhelintani joka vuosi. Jos iPhone 6:n aikoo pitää vuoden, niin RAM:n määrällä tuskin on suurempaa merkitystä...
dem0 kirjoitti:Miten pieniä housuja tyypit käyttää jos 6+ ei taskuihin mahdu? No okei, itse olen tällanen tomboy, mutta housut on silti kapeita farkkuja ja muita kapeita housuja, mutta kyllä noihin tuo luuri mahtuu ihan ilman ongelmia. Tehdäänkö joihinkin miesten housuihin jotenkin minitaskuja kun ei puhelin niihin mahdu? Pakko kysyä kun ei ole tullut vielä vastaan sellaisia. Paitsi että tämä on ihan OT, niin kai tämän viestin voi poistaakin.
Heh, olen löytänyt yhdet sport-shortsit joiden takana on vetoketjutasku jonne iPhone 5 menee juuri ja juuri. Harvemmin käytän rap-mallisia farkkujakaan. Aion kyllä hankkia kutosen ja siihen vielä lompakkokotelon. Mutta en tosiaankaan tiedä missä kuljetan sitä. <- odd.
Viimeksi muokannut Pippin, 14.9.2014 klo 13.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pasihil kirjoitti:Ihme kitinää joka ikinen vuos näistä Applen hinnoista. Kukaan ei pakota ostamaan jos ei kate riitä tilillä, ja jos ei riitä niin ostaa osarilla. Ihme vinkumista joka vuos. Ei se ole tyhmä joka pyytää. Ja vaikka hinta olis 1099€ niin silti porukka niitä ostais
No minä en ajattele tätä niinkään omasta näkökulmastani, vaan siitä mihin Apple on menossa. Luurien hinnat ovat laskusuunnassa. 1000 e:n luuri positioi tuotteen enemmänkin luksus-hyödykkeen suuntaan. Ainahan Applen tuotteita on väitetty kalliiksi, mutta kyllähän se hintavertailu varsinkin tietokoneiden kohdalla on ollut sitä että vertaillaan CruzBrokerista kasattua surinahirvitystä tuotteeseen, joka tuo oikeaa lisäarvoa muullakin tavalla kuin teknisten speksien tasolla. Mutta luurien suhteen tilanne on toinen, Samsung ei ole itse kasattu kenkälaatikko.
pasihil kirjoitti:Ihme kitinää joka ikinen vuos näistä Applen hinnoista. Kukaan ei pakota ostamaan jos ei kate riitä tilillä, ja jos ei riitä niin ostaa osarilla. Ihme vinkumista joka vuos. Ei se ole tyhmä joka pyytää. Ja vaikka hinta olis 1099€ niin silti porukka niitä ostais
No minä en ajattele tätä niinkään omasta näkökulmastani, vaan siitä mihin Apple on menossa. Luurien hinnat ovat laskusuunnassa. 1000 e:n luuri positioi tuotteen enemmänkin luksus-hyödykkeen suuntaan. Ainahan Applen tuotteita on väitetty kalliiksi, mutta kyllähän se hintavertailu varsinkin tietokoneiden kohdalla on ollut sitä että vertaillaan CruzBrokerista kasattua surinahirvitystä tuotteeseen, joka tuo oikeaa lisäarvoa muullakin tavalla kuin teknisten speksien tasolla. Mutta luurien suhteen tilanne on toinen, Samsung ei ole itse kasattu kenkälaatikko.
En nyt ihan ymmärtänyt pointtias?
iPhone X
MacBook Pro 13”, Toucbar
Apple TV 4
Apple Watch series 3
Apple Airpods
iBeatsy kirjoitti:Niinkauan kuin se ei näy käytössä niin ihan sama
Kyllä tiedät, että näkyy jo.
Näkyykö se muussa kuin safarin välilehtien uudelleen lataamisessa? Sillä itse en ole muuta huomannut sillä en pelaa puhelimella! Ja onko tuo edes muistin vähyydestä johtuvaa? Esim. 3GB RAMmin omaavat Androidit tekee ihan samaa ainakin Chromella (muita selaimia en ole käyttänyt)
iPhone X
MacBook Pro 13”, Toucbar
Apple TV 4
Apple Watch series 3
Apple Airpods
RAM:in vähyydestä ja sen tuomista ongelmista täällä onkin jo aivan tarpeeksi keskusteltu, en lähde enää siihen suohon Jos joku ei usko tai halua uskoa, että se on aito ongelma iOS -laitteissa, niin ei ole minulta pois
Minulla on käytössä Sony Z2 malli, joka on kokoluokkaa iaPhone 6+ Kuljetan puhelinta koko ajan housujen etutaskussa ja sopii sinne loistavasti. Joko minulla on isot taskut tai jollain toisella pienet taskut.
Mitä tulee tuohon muistin määrän, niin olen kyllä oettynyt, mutta tiedän kehittäjien saavan tuolla määrällä oikein hyvin irti (Olen Commodore 64 ikäluokkaa)
Tuleeko nämä Applen omat suojakuoret johonkin kivijalkaliikkeeseen myyntiin Suomessa? Tuollainen nahkainen case voisi olla hieno ja istuva 6 Plussan kanssa. Kyllähän tuon kokoinen- ja hintainen laite suojan tarvitsee naarmuuntumisen estämiseksi ja ehkä nahasta saa myös paremman otteen kuin liukkaasta metallista.
Sitten vielä ehkä suojakalvo näyttöön niin niillä pärjää jo pitkälle. Vaihtoehtona voisi olla joku ohut, laadukas ja hyvin istuva lompakkotyylinen flipcase. Onko sellaisia vielä julkaistu?
gsmarenalla ei ole tietoa, vaan merkintä on tehty huhujen pohjalta. Siellä jopa lukee "Disclaimer. We can not guarantee that the information on this page is 100% correct."
Koteloista sen verran, että ihmettelen, miksi Apple ei esitellyt uusille puhelimilleen iPadin Smart Coverin/Casen kaltaista ratkaisua? Jotain innovatiivista olisin toivonut koteloiden osalta Applelta...
Luuri on tilattu, mutta noita suojakuoria pitää vähän miettiä. Suojakuorten kanssa tuo 6 (saatika sitten 6+) menee varmasti jo kohtalaisen leveäksi, joten mene ja tiedä miten vaikuttaa käyttömukavuuteen. Applen omat caset kuvissa näyttävät varsin ohuilta mutta mene ja tiedä.
Tehy kirjoitti:Koteloista sen verran, että ihmettelen, miksi Apple ei esitellyt uusille puhelimilleen iPadin Smart Coverin/Casen kaltaista ratkaisua? Jotain innovatiivista olisin toivonut koteloiden osalta Applelta...
Tämä on totta. Käytännössä täysin uusi tuotekatekoria olisi ansainnut oman uusitun kotelo/suojamallistonsa. Mutta ehkä Applen vanha case-mallisto on sen verran pitkälle mietitty että ei olla nähty tarvetta kehittää uutta.
Mites ohutta/paksua materiaalia tuollainen Applen case on? Applen sivuilla ei ole mainintaa asiasta.
Wolfgan kirjoitti:gsmarenalla ei ole tietoa, vaan merkintä on tehty huhujen pohjalta. Siellä jopa lukee "Disclaimer. We can not guarantee that the information on this page is 100% correct."
Tuo on aivan totta. Faktatietoa muistin määrästä saa ilmeisesti odottaa vielä hetken.
Jännä huomata, miten hompun keskusteluihin pomppaa uusia henkilöitä, jotka jaksavat hetken ajan olla hyvin aktiivisia jonkun asian kanssa. Kun "NokiaPiipussa" sai hämmennettyä keskusteluja aikansa ja lopetti 3.9., jatkoi samoista teemoista "Wolfgan" 9.9. alkaen.
"Ero on siinä, että sinä katsot asiaa vain omasta näkökulmastasi kun minä katson asiaa puolueettomasti." (theinonen)
En nyt ihan ymmärtänyt pointtias?
Mikä siinä oli erityisesti epäselvää? Esitin, että tässä on kaksi lähestymistapaa: ovatko nämä Applen uutuudet kallita minulle ja ovatko Applen laitteet yleisesti ottaen tyyriitä? Huomautin, että vaikka on olemassa PC-kulttuuri, joka näkee asenteellisin perustein kaiken mitä Apple tekee ylihinnoiteltuna, on myös olemassa ihan validia kritiikkiä ja osa siitä liittyy Post-Jobs Applen sanottuun uuteen linjaan luksusbrandina. Vastedes, olisin nöyrän ilahtunut, jos hieman yksilöisit kysymyksiäsi.
Kauppalopo kirjoitti:
Jännä huomata, miten hompun keskusteluihin pomppaa uusia henkilöitä, jotka jaksavat hetken ajan olla hyvin aktiivisia jonkun asian kanssa. Kun "NokiaPiipussa" sai hämmennettyä keskusteluja aikansa ja lopetti 3.9., jatkoi samoista teemoista "Wolfgan" 9.9. alkaen.
Kirjoitusasukin on sattumalta aivan samanlainen. Jokin universaali trollien tapa kirjoittaa? Tai sitten ovat niitä palkattuja Samsungin trolleja. Ainakin toivon että näille maksetaan, koska tuntuu surulliselta ajatella jonkun käyttävän kallisarvoista aikaansa vapaaehtoisesti johonkin noin päättömään.