maccivaari kirjoitti:Metsäomaisuus kiinteistöverolle niin vähenis metsän pito sijoituskohteena.
Ajatuskin on jo sairas. Samantien sitten se tasavero kiinteistöveroon ja vuokralla asuville vuokraveron korotus. Katuvero tuohon päälle kun asuu keskustassa.
Metsä ei ole kovin kaksinen sijoituskohde, mutta kateelliset eivät tätä ymmärrä. Tässä voisi puhua jo kateusverosta, koska 10-30 hehtaaria metsää ei kovin kummoista tuottoa tuo. Siitä maksetaan vielä törkeästi veroa. Kyllä osakesijoituksia näköjään saa pitää ja vero on niissä mitätön.
Toisaalta kun omistaa metsää niin sillä varmistaa sen, ettei naapurit muuta kovin lähelle. Tästä maasta yritetään tehdä pakko sosiaalinen valtio ja kaikkien kanssa on leikittävä. Omasta metsästä saa myös polttopuut itselleen, mutta kaupungissa asuvat laiskat ihmiset tätä eivät ymmärrä. Ihmettelen suuresti miksi kaupunkilaiset on niin laiskoja. Kaikki saadaan kuin manulle illallinen ja sitten vielä kehdataan olla maalaisille kateellisia, jos heillä on muutama hehtaari metsää jonka arvo on vähäisempi kuin kaupunkilaisen auto tai osake.
Minua kyllä verottaja muistaa kovilla laskuilla. Kyllähän se ketuttaa kun pitää maksaa tyhjästä valtiolle. Miksi ei veroteta siitä, että rahaa on pankkitilillä? Olisi paljon reilumpaa.
vinouma kirjoitti:Mä perin aikaa sitten ison palan vanhaa metsää. Lahjoitin sen luonnonperintösäätiölle ja he suojelivat sen. Ei tule pahat metsäkoneet viemään kallisarvoista puuta sellutehtaalle.
Metsää on hyvä hoitaa. Puuta kannattaa kaataa, että uudet puut pääsevät kasvamaan. Miksi pitää metsäpalstaa täysin luonnonvaraisena? Itse otan polttopuut metsästä ja nyt ponsse on metsässä kaatamassa puuta. Olen myös istuttanut tuhansia taimia metsään, että pidän kyllä metsästä huolta. Kotimaista työtä on myös hyvä tukea. Tuolla turvaa monen perheen leivän kun ne saavat puuta. Olisi järjetöntä pitää tuota luonnontilassa ja ostaa polttopuut yms muualta. Ei minun takalisto sellaista kestäisi ollenkaan. Kaupunkilaiset vieraantuu muutenkin maaseudusta.
jakovski kirjoitti:Metsää voit hakata, mutta sen jälkeen siinä palstalla on sellainen 60-70v odotusaikaa, että saat maksaa sitä veroa.
Järjetön idea. Kuka myy metsää, jos siinä on kaadettavia puita? Se käy arvoltansa kiinnityksiin, ja jos on puut kaadettu, ei se ole kovin kummoisen arvoinen hehtaarilta. Muutamia tuhansia.
Kyllähän tonttimaasta on tarjoiltu 0,50€ - 2,00€ neliöhintoja. Toisaalta miksi sitä myymään, että saa lisää naapureita? Kieltämättä odotusaika on pitkä kun kerran kaataa. Puu ei kasva niin nopeasti mitä tuolla ulkomailla.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.