TR8 kirjoitti:Mullakin kaikki kuvat jotka puhelimella oli näkyy tuolla "Äskettäin lisätyt"-kansiossa vai mikä olikaan. Myös spotlight aukeaa iOS 8 paljon nopeammin, iOS 7:ssa siinä tuli aina pieni lagi.
Se johtuu siitä, että kaikki kuvasi ovat niin tuoreita. Siellä näkyy lisäksi myös Photo Streamin kuvat, eikä niitä pysty päältä päin erottamaan muista kuvista. Lisäksi ainoa tapa nähdä kaikki luurilla otetut kuvat on ääliömäinen paikkojen mukaan järjestelty näkymä. Tekisi mieli oikeastaan kuristaan tämän pökäleen suunnittelija
nallemaija kirjoitti:Seuraa tyhmä kysymys:
Mulla ei oo puhelimessa vapaana IOS8:aan vaadittavaa tilaa. Pitäisi siis tyhjentää puhelin lähes kokonaan jotta saisi asennettua.
Onko tilanne sama jos lykkään puhelimen kiinni koneeseen ja asennan sitä kautta?
Koneen kautta onnistuu, koska itse päivitystiedosto ladataan puhelimen sijasta sinne.
Viimeksi muokannut Legge, 18.9.2014 klo 12.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Selain kaatuilee
- Näppis häviää kirjoittaessa
- Koko kosketusnäyttö systeemi on mennyt huonommaksi, esim linkkejä pitää takoa monesti että tapahtuu mitään ja välillä koko kosketus "ominaisuus" häviää laitteelta, niinkuin käyttäisi jotain vanhaa kosketus tablettia
- Kokonaisuus iPad mini ei-retinassa toooodella hidas, esim ikkunoiden sulkeminen kun pyyhkäsee ylöspäin niin menee nykimällä
- Safarin bookmark nappi siirretty nyt sieltä oikealta -> vasemmalle, kun sen juuri oppi sieltä painamaan
- Bookmark nappi pitää joka kerta sulkea
- Osoiterivi ja eteen-taakse toimii miten sattuun
Viimeksi muokannut villeh, 18.9.2014 klo 12.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
panto kirjoitti:Kun minulle tulee puhelu iPhoneen niin tuleva puhelu näkyy myös iPadin näytöllä. Puheluun pystyy vastaamaan myös iPadista. Miten tämän ominaisuuden saa pois?
iPadissa: Asetukset -> FaceTime -> iPhone puhelut pois päältä.
Jos haluaa etusivun siistiksi tai vaikka kokonaan tyhjäksi voi sen ikonit siirtää toiselle sivulle. Myöskin värit saa vaikka mustavalkoisiksi, jos ei väreistä pidä...
Muuten mennyt kivasti, mutta aamulla kun oli herätys, niin jotenkin siinä onnistuinkin vetämään notification centerin alas ylhäältä kun piti vetäistä sivuttain herätys pois päältä -> herätysääni jäi soimaan vaikka olin lopulta jo avannut puhelimen lukituksen, poistin hälytyksen hälytyksistä, ääni vain pysyy päällä, volume downista sammui lopulta äänet kun meni tarpeeksi alas, eivätkä enää siitä sitten tulleet onneksi päälle vaikka volumea nostikin.
Toinen ärsyttävyys on lähinnä FB-sovelluksessa, jostain syystä tuo ylimmäinen rivi missä on kello, akku jne jää valkoiseksi tekstiksi sinne ylös kun skrollaa alaspäin, se joskus haittaa vähän jotain kuvaa tai sekoittuu muuhun tekstiin.
Tekstin sanelu onnistuu kyllä mainiosti, tullut jo pari sähköpostia saneltua laitteelle ja ei yhtään virhettä. Akkukestosta on vielä paha sanoa mitään, laitehan muutenkin hakee itseään uomiinsa, mutta vaikuttaa hyvin samankaltaiselta mitä se oli ennenkin päivitystä.
villeh kirjoitti:- Näppis häviää kirjoittaessa
Ethän vahingossa vetäise näytöllä sormia alaspäin näppiksen kohdalla? Näppiksen meinaan saa piiloon tuolla tavalla aika nopeasti.
Legge kirjoitti:Lisäksi ainoa tapa nähdä kaikki luurilla otetut kuvat on ääliömäinen paikkojen mukaan järjestelty näkymä. Tekisi mieli oikeastaan kuristaan tämän pökäleen suunnittelija
Jep. Hieno tämä iOS8, melkein joka suhteessa todellinen parannus seiskaan. Ei turhaan kaivattu ja odotettu. Tuo sana "melkein" tulee juuri tuosta mainitsemastasi... Hei, haluan todellakin kameran rullan ja kuvavirran erikseen enkä mitään paikkojen mukaan lajiteltuja kuvakokoelmia. Tähän todella parannusta toivotaan, kiitos.
En vaihda takaisin seiskaan, vaikka tässä asiassa mentiin takapakkia. Muu on IMHO paremoaan suuntaan.
Mainoslauseeksi sopii: "Paras on entistä parempi. Paitsi jos tykkäsit kuvistasi".
Tein iTuneksen kautta nyt clean installin niin nyt maagisesti vapautui 1gt lisää tallennustilaa puhelimessa. Kaikki vedin takaisin varmuuskopiosta ja äkkisteltään ei mitään puutu mutta tallennustilaa tuli lisää.
edit. Unohtui aiemmin mutta onko safari iPhonessa muilla hitaampi kuin iOS 7.1.2 ? Itsellä kestää varmaan 2x niin kauan avata sivu kuin ennen 8 päivittämistä.
Viimeksi muokannut jomppeli, 18.9.2014 klo 13.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten erotan puhelimen kuvat ja kuvavirrassa olevat kuvat? Olen aina poistanut kamerassa olevat kuvat ja jättänyt ne kuvavirtaan jos sattuu vielä tarvimaan...
Swiftkeybordin asensin ku kuulemma niin mahtava...En tiedä mikä tossa on niin hienoa? Ehdottelee vaan eglantia ja ääkkösetkin on mutkan takana. Pitäis antaa lupa tallentaa kaikki kirjoitettu FB, Gmailista ja luottokortinnumeroista lähtien? Ei kiitos, palasin takaisin tuttuun ja turvalliseen
Toi sanelu pelaa yllättävän hyvin suomeksi, esim. tekstiviestien kirjottamisessa. Voisivat ihan hyvin ottaa Sirin käyttöön myös suomeksi.
Viimeksi muokannut jepsfrost, 18.9.2014 klo 13.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Air M1, MB Retina 15" Late2013,Macbook Air 13" Late2010, Macbook White 13" Early2008, iPhone XS, iPhone 8, iP 6 Plus, iP 5S, iP 5, iP 4, AW S6, AW S3, iPad 2019, iPad 2017, iPad 2, IPod Touch 2.gen, ATV4K, ATV 4, ATV 2 ja Airpods 2.
Itse päivitin aamulla iTunesin kautta tuon tilan puutteen vuoksi. Alle puoli tuntia meni koko hommaan. Hyvin pelittää ainakin tämä 5S. Kuvat osio meni kyllä huonoksi. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.
Tuo kuvakokoelma on kyllä ihan älytön. Tiedän kyllä itse missä kuvat ovat otettu ja milloin. Otsikkoon joka tämän tuiki tärkeän tiedon kertoo, menee ihan suhteettoman paljon tilaa ja jotenkin se rikkoo "kokonaisuuden".
Minulla kanssa puhdas asennus, iTunesin kautta. Facebookissa neuvotulla tavalla eli varmuuskopioi ja valitse palauta. Onnistuu varmimmin, vaikka OTA on helppo tapa ja on aina mulla toiminut. Jos jotain outoa bugittelua on ollut, palauttamalla ne ovat saatu pois.
iPad 2:n joudun näemmä päivättämään samalla tavalla, siihen en jaksa raivata tilaa vain tätä varten. Vaikka turhaa tilanvientiä sieltäkin löytynee. Katson sitä sitten. Muutenkin hyvä olla varmuskopio ihan koneella, säännöllisen epäsäännöllisesti, vaikka iCloudin automaattinen varmuuskopiointi on hoitanut hommansa oikein hyvin.
Ne harvat widgetit, joita tähän mennessä on julkaistu, toimivat kyllä hienosti ilmoituskeskuksessa (esim. Dropbox). Erinomainen uutuus, toki tulee aika myöhään iOS:iin
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
Noihin widgetteihin en olekaan ehtinyt tutustua vielä lainkaan. Eivät näy minulla tuossa ilmoituskeskuksen muokkausvalikossa (ts. en käytä palveluita, joille widget on olemassa). Onko näille widgeteille muuten jokin oma osastonsa esim. App Storessa, joissa voi katsoa niitä saatavilla olevia?
jepsfrost kirjoitti:Miten erotan puhelimen kuvat ja kuvavirrassa olevat kuvat? Olen aina poistanut kamerassa olevat kuvat ja jättänyt ne kuvavirtaan jos sattuu vielä tarvimaan...
Swiftkeybordin asensin ku kuulemma niin mahtava...En tiedä mikä tossa on niin hienoa? Ehdottelee vaan eglantia ja ääkkösetkin on mutkan takana. Pitäis antaa lupa tallentaa kaikki kirjoitettu FB, Gmailista ja luottokortinnumeroista lähtien? Ei kiitos, palasin takaisin tuttuun ja turvalliseen
Toi sanelu pelaa yllättävän hyvin suomeksi, esim. tekstiviestien kirjottamisessa. Voisivat ihan hyvin ottaa Sirin käyttöön myös suomeksi.
Ei niitä joo erota, kuten tuossa ylempänä tuli todettua. Tai erottaa, jos yrität muokata kuvaa. Silloin tulee PS-kuvista varoitus, että luodaanko duplikaatti.
SwiftKeyssä ei ole suomea tällä hetkellä: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=90&t=219973. Itse tykkäisin tuosta, koska kaikki kielet toimii (siis periaatteessa) samalla näppiksellä painelematta vaihtonappulaa. Lisäksi ehdotukset tulee isoihin laatikoihin, joista ne helppo halutessaan valita. Ei siis niin, että näppis korjaa väkisin, ellet paina jotain hiiren sonnan kokoista pikseliä näytöllä.
paulaw kirjoitti:Noihin widgetteihin en olekaan ehtinyt tutustua vielä lainkaan. Eivät näy minulla tuossa ilmoituskeskuksen muokkausvalikossa (ts. en käytä palveluita, joille widget on olemassa). Onko näille widgeteille muuten jokin oma osastonsa esim. App Storessa, joissa voi katsoa niitä saatavilla olevia?
En tiedä, onko "lopullista" kategoriaa, mutta App Storen etusivulta löytyy iso "Great Apps for iOS 8" -plakaatti, jonka takaa löytyy myös widgettilista.
Edit: joka on kyllä köyhä..
Viimeksi muokannut iTorsti, 18.9.2014 klo 13.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
Damn, nyt hävisi ilmoituskeskuksesta sää-ja liikennetiedot, aamulla vielä oli ok. Boottausta testattu ja paikannukset tarkistettu. Noh, näkeehän ton sään ikkunastakin
Yhtään hyvää ominaisuutta en ole vielä oikeasti löytänyt, huonoja senkin edestä:
- "back to top" ominaisuus hävinnyt osassa ohjelmia. (Yläreunaa koskemalla takaisin ylös)
- pinch 4 sormella takaisin kotirouville ei toimi kuin joissain ohjelmissa.
- hidastuminen
- todella hämärät jaa sijaintisi ominaisuudet
- tips ohjelma, haluan poistaa sen.
- podcast ohjelma, haluan senkin pois.
- iPadin safarin bookmarks toiminta on todella huono.
Kattellaan miten päin honkia tää tästä vielä ohjautuu.
iPhone 4s:ssä pientä hidastumista huomattavissa, onneksi ei sentään kovin suurta, joka vaikuttaisi puhelimen käyttöön. Yksi huono puoli jonka olen huomannut on kun selaa esim. Safaria ja Whatsappiin tulee uusi viesti, niin se viestin ilmoitus jumiutuu tuohon ylös, eikä sitä saa liu'utettua pois, vaan on pakko käydä katsomassa viesti, että ilmoitus häviää
iPhone 6 16GB MacBook Pro 13" (mid 2009) Mac mini 500GB (Late 2012)
Uskaltauduin kaikesta huolimatta asentamaan kasin iPad 2:een ja ensivaikutelmat ovat ihan positiivisia, ainoa negatiivinen asia mikä pistää silmään on se, että Safari on mielestäni huomattavasti hitaampi kuin mitä se oli seiskassa. Ehkä asia korjaantuu käytön myötä tai seuraavassa päivityksessä. Ehkä ohjelmien käynnistäminenkin on hieman hitaampaa, mutta katsotaan nyt miten asianlaita on viikon käytön jälkeen.