Moro!
Operan 9.0 esikatseluversio on ilmaantunut. Tosi nopea selain, kuten toisen aiheen testissä kerrottiin! kannaattaa kokeilla...
Operan 9.0
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Viesti Kirjoittaja Pahannes »
Opera 9 TP2:ssa ainakin on ollut outo bugi. Jos tabeja on auki paljon ja sulkee yhen, niin Quartz viskaa muutaman kerran päälle helppokäyttöisyystoiminnoista tutun negatiivitilan. Kaikki näytöllä näkyvä muuttuu ehkä 1-2 sek aikana 2-3 kertaa negatiiviksi ja vasta sen jälkeen tabi sulkeutuu.
Jos teillä on helppokäyttöisyystoimintojen näppäinoikotiet käytössä, niin negatiivitilaa voi kokeilla näppäinyhdistelmällä: Omppu + Alt + Control + 8
Jos teillä on helppokäyttöisyystoimintojen näppäinoikotiet käytössä, niin negatiivitilaa voi kokeilla näppäinyhdistelmällä: Omppu + Alt + Control + 8
-
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Opera 9.0 nollassa on semmonen sisäänrakennettu ad-bloki, se toimii seuraavasti:
Painat hiiren oikella painikkeella sivun päällä niin avautuu valikko jossa on block content kun painat tätä niin sivu tummenee ja voi klikata jokaisen kuvan kohdalla hirellä ja kuvan päälle tulee teksti blocked ja ylöreunassa lukee hyväksytäänkö yms ja kun hväksyy niin kaikki mainokset on poissa mitkä on valinnut. Mielestäni tämä estää myös flash mainokset. Pitäää tehä sevuille erikseen, mutta on aika tehokas ja saa kaikki pois mitä ei tarvi.
Tää opera kyllä vaikuttaa tosi nopeelta, ehkä kaikkein nopein selain mitä olen testaillut. Java ongelmia on ollut, koska opera käyttää vanhempaa java versiota... vaikka perferensseistä olen asettanut käytettäväksi versioksi 1.5:n
Painat hiiren oikella painikkeella sivun päällä niin avautuu valikko jossa on block content kun painat tätä niin sivu tummenee ja voi klikata jokaisen kuvan kohdalla hirellä ja kuvan päälle tulee teksti blocked ja ylöreunassa lukee hyväksytäänkö yms ja kun hväksyy niin kaikki mainokset on poissa mitkä on valinnut. Mielestäni tämä estää myös flash mainokset. Pitäää tehä sevuille erikseen, mutta on aika tehokas ja saa kaikki pois mitä ei tarvi.
Tää opera kyllä vaikuttaa tosi nopeelta, ehkä kaikkein nopein selain mitä olen testaillut. Java ongelmia on ollut, koska opera käyttää vanhempaa java versiota... vaikka perferensseistä olen asettanut käytettäväksi versioksi 1.5:n
Omppu päivässä pitää lääkärin loitolla!
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Nopee on, varsinkin sellasilla sivuilla, missä on paljon kuvia. Firefox hakkaa ton pelkän tekstin latauksessa, lähinnä faster fox extension ansiosta.
Toi on ihan pirun kauniin näkönen, siis varsinkin sivut on jotenkin kauniimman näköisiä. Mutta koska firefoxxia voi modata mieleiseksee, taidan sittenkin vielä pysyä siinä. Tärkeimmiksi syiksi jäi se, että rss aiheita ei saa listattua toolbariin vaan otsikot aukeaa omille tabeilleen ja sit toi, että se aina siirtyy avatulle tabille, eikä vaan avaa sitä taustalla. Pieniä muotoseikkoja, mutta minkäs sitä tavoilleen voi.
Toi on ihan pirun kauniin näkönen, siis varsinkin sivut on jotenkin kauniimman näköisiä. Mutta koska firefoxxia voi modata mieleiseksee, taidan sittenkin vielä pysyä siinä. Tärkeimmiksi syiksi jäi se, että rss aiheita ei saa listattua toolbariin vaan otsikot aukeaa omille tabeilleen ja sit toi, että se aina siirtyy avatulle tabille, eikä vaan avaa sitä taustalla. Pieniä muotoseikkoja, mutta minkäs sitä tavoilleen voi.
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Asensin Opera 9 betan 8.5:n päälle. Bookmarksit katosivat. Klikkasin yhdellä sivulla kolme kertaa refreshiä ja joka kerta selain kaatui. Asensin 8.5:den takaisin 9:n päälle ja sain samalla bookmarksinikin takaisin.
Odotin korjauksia Opera 8:n bugeihin, mutta niitä olikin näköjään vain geenimanipuloitu. Pelottava kehityssuunta.
Odotin korjauksia Opera 8:n bugeihin, mutta niitä olikin näköjään vain geenimanipuloitu. Pelottava kehityssuunta.
-
Viesti Kirjoittaja Tiketti »
Simpalle: Shift +
+ click avaa linkin uudessa tabissa taustalla.
Itse olen käyttänyt Operaa vitosversiosta lähtien Windowsissa ja Macilla vasta 8.50:stä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Jokainen versio on tuonut hyviä uusia ominaisuuksia tai tärkeitä bugikorjauksia. Juuri tuo enginen nopeus varsinkin lämmittää mieltä ja estää Firefoxin käyttäjäksi siirtymisen, vaikka extensioneiden suuntaan olenkin kateellisena vilkuillut... Tosin luulen, että Operakin ottaa opikseen ja toteuttaa jonkin vastaavanlaisen, helppokäyttöisen plugin-systeemin.
Luulen, että Forsteinerin ongelma on yksittäistapaus. Olen käsittänyt, että 9.0 on otettu erittäin hyvin vastaan ja varsinkin täytyy muistaa, että kyseessä on technology preview.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Itse olen käyttänyt Operaa vitosversiosta lähtien Windowsissa ja Macilla vasta 8.50:stä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Jokainen versio on tuonut hyviä uusia ominaisuuksia tai tärkeitä bugikorjauksia. Juuri tuo enginen nopeus varsinkin lämmittää mieltä ja estää Firefoxin käyttäjäksi siirtymisen, vaikka extensioneiden suuntaan olenkin kateellisena vilkuillut... Tosin luulen, että Operakin ottaa opikseen ja toteuttaa jonkin vastaavanlaisen, helppokäyttöisen plugin-systeemin.
Luulen, että Forsteinerin ongelma on yksittäistapaus. Olen käsittänyt, että 9.0 on otettu erittäin hyvin vastaan ja varsinkin täytyy muistaa, että kyseessä on technology preview.
-
No ny ku sain tabit toimimaan halutulla tavalla ja ad blockkauskin toimii kuin unelma, olis toi erittäin varteenotettava vaihtoehto. Saako siinä jotenkin tallennettua kaikki kuvat sivulta?
Rss feedien käsittely taitaa kuitenkin olla sen verta hankalaa, et vieläkin pysyn ketussa. Hieno toi Opera kuiteskin on.
Rss feedien käsittely taitaa kuitenkin olla sen verta hankalaa, et vieläkin pysyn ketussa. Hieno toi Opera kuiteskin on.
-
-
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Minä kyllä suosin noiden RSS feedien lukuun NetNewsWireä, hoituu meilestäni paljon paremmin ku esim tuliketulla, safarilla tai operalla. Ohjelma näyttää kivasti docissa että montako lukematonta on ja muutenkin se latasee tosi nopeesti aina uusimmat uutiset. Vasemmalla framella on kaikki sivut miltä feedejä seuraillaan ja oikeelle framelle aukeaa feedien otsikot, vähän kun sähköpostissam en oikein osaa selittää. Kannattaa kokeilla ja lite-versio on ilmainen!Simppa kirjoitti:No ny ku sain tabit toimimaan halutulla tavalla ja ad blockkauskin toimii kuin unelma, olis toi erittäin varteenotettava vaihtoehto. Saako siinä jotenkin tallennettua kaikki kuvat sivulta?
Omppu päivässä pitää lääkärin loitolla!
-
Mä oon niin tottunut Ketun live bookmarkkeihin, et vaikee kuvitella siitä pois siirtymistä. Se on vaan mulle sopivin. Erillinen softa noita varten tuntuu vähän hankalalta.Vekkuli kirjoitti:Minä kyllä suosin noiden RSS feedien lukuun NetNewsWireä, hoituu meilestäni paljon paremmin ku esim tuliketulla, safarilla tai operalla. Ohjelma näyttää kivasti docissa että montako lukematonta on ja muutenkin se latasee tosi nopeesti aina uusimmat uutiset. Vasemmalla framella on kaikki sivut miltä feedejä seuraillaan ja oikeelle framelle aukeaa feedien otsikot, vähän kun sähköpostissam en oikein osaa selittää. Kannattaa kokeilla ja lite-versio on ilmainen!Simppa kirjoitti:No ny ku sain tabit toimimaan halutulla tavalla ja ad blockkauskin toimii kuin unelma, olis toi erittäin varteenotettava vaihtoehto. Saako siinä jotenkin tallennettua kaikki kuvat sivulta?
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka