mOtley kirjoitti:Tilasin Soneran yömyynnistä puhelimen ja tilaus meni läpi. Tilauksen jälkeen pystyi viellä tilaamaan puhelinta mutta aamulla ei. Sähköpostiin tullut seurantakoodit ja muita tietoja. Lähdin sitten äsken varmistelemaan Soneralta että menikö tilaukseni perille ja lähteekö paketti 26.9 matkaan. Soneran ystävällinen asiakaspalvelija kuitenkin ilmoitti, tietoni ensin ottaneena, että ottaa maanantai aamuna yhteyttä tukkuun ja tilausajan perusteella pystyy selvittämään että olinko tarpeeksi nopea ja soittaa takaisin. Hienoa asiakaspalvelua, mutta jos kävisi nyt se vähiten kaipaamani tapaus että en olisi ehtinyt tarpeeksi ajoissa niin taidan suutahtaa. Olisi käsittämätöntä että puhelinta olisi viellä pystynyt tilaamaan ja kaiken maailman seurantakoodit ja muut olisin saanut sähköpostiin.
Mika sulla lukee sähköpostissa olevassa tilausvahvistuksessa tilausaikana? Itselläni on 0.04 ja sun kommentin jälkeen aloin nyt epäilemään että olinko sittenkin hidas :/
Edit. Soneran oman tilaus seurannan mukaan tilaus olis vasta 0.06 tehty.
Viimeksi muokannut jomppeli, 20.9.2014 klo 12.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
stevejobs kirjoitti:iPhone 6 ennakkotilattu Gigantista, yksi tärkeimmistä syistä oli että laitteessa on 24kk takuu(operaattorit kun tuntuu myöntävän vain 12kk ja extra 12kk vasta "virhevastuulla").
Löytyykö tuo kahden vuoden takuu lupaus jostain kirjallisena?
kuitissa lukee iphonen laitteen takuu 24kk tarvikkeilla 12kk. Gigantin kaikissa Applen laitteissa on aina 24kk takuu.
Eikös Soneran tilausjärjestelmä ole sellainen että ne ei myy mitä niillä ei ole toimittaa? Joten jos on yömyynnistä pystynyt varaamaan, niin todennäköisesti sen myös silloin saa.
jakovski kirjoitti:Mitä maanalaisen paikan järkeä sitten on periä varausmaksuja? Ei tajua
Se järki, että varausmaksu (palautusmahdollisuudesta huolimatta ja tätä vaihtoehtoa ei aina ole) kuitenkin sitouttaa asiakasta asioimaan ko. kaupassa. Kaupan ja myyjän tavoite on myydä.
stevejobs kirjoitti:iPhone 6 ennakkotilattu Gigantista, yksi tärkeimmistä syistä oli että laitteessa on 24kk takuu(operaattorit kun tuntuu myöntävän vain 12kk ja extra 12kk vasta "virhevastuulla").
Löytyykö tuo kahden vuoden takuu lupaus jostain kirjallisena?
Tieto sekä kuitissa että sähköpostitse.
paperikuitissa, varasin myymälästä joten mitään spostia ei ole.
Niin minäkin myymälästä varasin, ja kuitti tuli myös sähköpostiin PDF:nä.
veijjis kirjoitti:"Myyntipakkauksen
tarvikkeiden takuu 12kk"
Meinaako tämä, että ei enää uusien laturipiuhojen ostoa parin kuukauden välein, vaan ne saa takuusta?
En usko, koska Lightning-piuhan hajoaminenhan on aina varmasti käyttäjän vika
MacBook Pro 16" M2 Pro 2023
iPhone 13 Pro Max
Apple Watch 5 Hermès; AppleTV 4K; AirPods 2. Gen; AirPods Pro Max
iPhone 6 Plussan tilaaminen Applestoresta (UK) onnistui 12.9 ja puhelin lähtikin UPS:n toimitettavaksi. Jälkikäteen kävi ilmi että paketin Suomeen välittävä Borderlinx on muuttanut 30 mailin päähän vanhasta osoitteesta ja tämän informaation välittäminen UPS:llä tuntuu olevan mahdotonta. Firma yritti toimittaa pakettia perjantaina vanhaan osoitteeseen ja tiettävästi saatuaan tarkennusta osoitteeseen Applelta, uudestaan tänään (edelleenkin virheelliseen osoitteeseen) ja lisäksi Borderlinxin toimisto on kiinni viikonloppuisin. Firman Chat-palvelu pelaa kylläkin, mutta heillä ei ole oikeutta tarkentaa yksittäisten lähetysten osoitetietoja. Borderlinxin
toimipiste sijaitsee DHL:n tiloissa, joten olisiko tällä jotain tekemistä sen kanssa että UPS:n on "vaikeaa" löytää
Borderlinxin uutta sijaintia. Borderlinxin chatvirkailijan mukaan Applea ja UPS:ää on kylllä informoitu
heidän osoitteen vaihtumisesta viime marraskuussa.
Borderlinxin palveluiden käyttämisestä koituu aina lisäkuluja ja nopeimmat saavat ostettua iPhonensa Suomestakin jo ensi perjantaina tai ennakkotilauksena jopa viikolla 40. Taitaapa olla järkevintä lopettaa Borderlinxin palveluiden käyttö.
toopo kirjoitti:Eikös Soneran tilausjärjestelmä ole sellainen että ne ei myy mitä niillä ei ole toimittaa? Joten jos on yömyynnistä pystynyt varaamaan, niin todennäköisesti sen myös silloin saa.
Vastaava järjestelmä näyttäisi olevan myös Elisan/Saunalahden verkkokaupassa. Edellyttänee sitä että tavaraa saapuu ennakoidusti varastoihin tukkureilta
toopo kirjoitti:Eikös Soneran tilausjärjestelmä ole sellainen että ne ei myy mitä niillä ei ole toimittaa? Joten jos on yömyynnistä pystynyt varaamaan, niin todennäköisesti sen myös silloin saa.
Vastaava järjestelmä näyttäisi olevan myös Elisan/Saunalahden verkkokaupassa. Edellyttänee sitä että tavaraa saapuu ennakoidusti varastoihin tukkureilta
Ei ole, dna/elisa/saunalahti ottaa rajattomasti ennakkovarauksia vastaan ilman mitään tietoa tulevista määristä
En tiedä onko sonerallakaan täysin varmaa tietoa mutta myivät vain sata eivätkä tuhansia kuten toiset kaksi operaattoria.
Periaatteessahan pitäis riittää puhelimia kaikille jotka kerkeä tilata soneralta. Eikös molemmat ollut ei tilattavissa noin 8-9min yli 00.00 mikä tarkoittanee että luurit loppui kun ei voinut enään tilata.
Viimeksi muokannut jomppeli, 20.9.2014 klo 16.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mOtley kirjoitti:Tilasin Soneran yömyynnistä puhelimen ja tilaus meni läpi. Tilauksen jälkeen pystyi viellä tilaamaan puhelinta mutta aamulla ei. Sähköpostiin tullut seurantakoodit ja muita tietoja. Lähdin sitten äsken varmistelemaan Soneralta että menikö tilaukseni perille ja lähteekö paketti 26.9 matkaan. Soneran ystävällinen asiakaspalvelija kuitenkin ilmoitti, tietoni ensin ottaneena, että ottaa maanantai aamuna yhteyttä tukkuun ja tilausajan perusteella pystyy selvittämään että olinko tarpeeksi nopea ja soittaa takaisin. Hienoa asiakaspalvelua, mutta jos kävisi nyt se vähiten kaipaamani tapaus että en olisi ehtinyt tarpeeksi ajoissa niin taidan suutahtaa. Olisi käsittämätöntä että puhelinta olisi viellä pystynyt tilaamaan ja kaiken maailman seurantakoodit ja muut olisin saanut sähköpostiin.
Mika sulla lukee sähköpostissa olevassa tilausvahvistuksessa tilausaikana? Itselläni on 0.04 ja sun kommentin jälkeen aloin nyt epäilemään että olinko sittenkin hidas :/
Edit. Soneran oman tilaus seurannan mukaan tilaus olis vasta 0.06 tehty.
Tilasin kanssa Soneralta, aika oli 00.05, tilausvahvistus tuli s-postiin ja seurantakoodin soneran sivuille jossa 01.06 on merkintä että tilaus on käsittelyssä. Luurin maksu myös otettu joten ensi viikolla se puhelin varmaan on käsissä, sillä tuskin ne maksun varausta muuten olisi tehnyt jos en saisi.
veijjis kirjoitti:"Myyntipakkauksen
tarvikkeiden takuu 12kk"
Meinaako tämä, että ei enää uusien laturipiuhojen ostoa parin kuukauden välein, vaan ne saa takuusta?
En usko, koska Lightning-piuhan hajoaminenhan on aina varmasti käyttäjän vika
2 vuotta kestänyt sama piuha. Miten saatte niitä hajalle?
mOtley kirjoitti:
Tilasin kanssa Soneralta, aika oli 00.05, tilausvahvistus tuli s-postiin ja seurantakoodin soneran sivuille jossa 01.06 on merkintä että tilaus on käsittelyssä. Luurin maksu myös otettu joten ensi viikolla se puhelin varmaan on käsissä, sillä tuskin ne maksun varausta muuten olisi tehnyt jos en saisi.
Ei taida vielä ensi viikolla olla puhelinta kädessä.
Tulipa sitten leikkaa&liimaa virittelyllä tehtyä ajankuluksi tämmöinen iPhone 6 Plus pahvipala, niin saa nyt vähän kokeilla ettei vain ole omaan käteen liian iso
Ja eihän se tosiaan tunnu olevaan, juuri näppärästi istuu käteen, mitä nyt yhdellä kädellä pidettäessä, peukalolla ei aivan ylety reunaan asti, kuten 5:ssä. Korkeus on kyllä aika passeli
mOtley kirjoitti:
Tilasin kanssa Soneralta, aika oli 00.05, tilausvahvistus tuli s-postiin ja seurantakoodin soneran sivuille jossa 01.06 on merkintä että tilaus on käsittelyssä. Luurin maksu myös otettu joten ensi viikolla se puhelin varmaan on käsissä, sillä tuskin ne maksun varausta muuten olisi tehnyt jos en saisi.
Ei taida vielä ensi viikolla olla puhelinta kädessä.
Niin joo oikeassa olet, sillä lähettävät 26pv aikaisintaan ja sehän on perjantai, pääsi unohtumaan tämä seikka.
Tulipa sitten leikkaa&liimaa virittelyllä tehtyä ajankuluksi tämmöinen iPhone 6 Plus pahvipala, niin saa nyt vähän kokeilla ettei vain ole omaan käteen liian iso
Ja eihän se tosiaan tunnu olevaan, juuri näppärästi istuu käteen, mitä nyt yhdellä kädellä pidettäessä, peukalolla ei aivan ylety reunaan asti, kuten 5:ssä. Korkeus on kyllä aika passeli
Kotinäytön mittasuhteiden perusteella kuvassa on kyllä iPhone 6, mutta tulostit ilmeisesti sen Plussan mittoihin?
jakovski kirjoitti:Mitä maanalaisen paikan järkeä sitten on periä varausmaksuja? Ei tajua
Se järki, että varausmaksu (palautusmahdollisuudesta huolimatta ja tätä vaihtoehtoa ei aina ole) kuitenkin sitouttaa asiakasta asioimaan ko. kaupassa. Kaupan ja myyjän tavoite on myydä.
Tässä tapauksessa missä vaiheessa sitoutetaan asiakasta? Varausmaksun saa takaisin niin pyydettäessä.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Näistä takuu mietinnöistä.... Eikös tästä ollu puhetta paljon jokunen vuosi ja EU asettanu jonku direktiivin (vai oliko kuluttajalautakunta), että kaikella elektroniikka laitteille on annettava 2 vuoden takuu?
Joku ehkä muistanee tästä paremmin, muistaakseni juuri Applen jotkut tuotteet jotka oli suunniteltu hajoamaan "1 vuoden ikäisin" (ipad 1 akku?) ja tämmyisten asioiden välttämiksi kaikilla on kuluttajan 2 vuoden suoja tjsp....
jakovski kirjoitti:Jotenkin muistan nähneeni Applen sivuilla mainittavan 12kk takuusta ja sitten 12kk virhevastuusta. Ei näistä ennemmin ole varmaan pahemmin esitetty.
Tuossa se on aika selkeästi mainittu, että vähintään kaksi vuotta, sitten tuolla kohdan 1 pienelläpräntätyssä on vielä lisäksi: "Joissakin EU:n jäsenvaltioissa, kuten Suomessa, Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Pohjois-Irlannissa, Alankomaissa ja Ruotsissa aika, jona vaatimukset on esitettävä, on pidempi kuin 2 vuotta ostopäivästä."
Viimeksi muokannut Pertti120, 20.9.2014 klo 19.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.