Minulla on muutama levy joissa olen käyttänyt ISO9660 tiedostojärjestelmää laajennettuna Joliet ja Rock Ridge laajennoksilla, merkistönä ISO8859-15. Nyt on kuitenkin sellainen ongelma että OS X 10.4 näyttää tiedoston nimen väärin jos siinä on ääkkösiä. Nimi katkeaa ensimmäisseen ääkköseen enkä pysty kopioinmaan tiedostoa kovalevylle.
Mikä neuvoksi?
Ääkköset CD-velyllä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ääkköset CD-velyllä
Viesti Kirjoittaja deep »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Hiphop Windows-koneelle ja uusi poltto.deep kirjoitti:Eli tarkoittaa mitä? Levy on poltettu aikaa sitten ja nyt siitä pitäisi saada data talteen. Mitään vinkkejä?
Jos yhdistelmä on tosiaan ISO 9660 + Rock Ridge + Joliet SAMASSA tiedostojärjestelmässä niin se voi olla ongelmallinen luettava ja aika rennolta kuullostaa.
Kelvollinen olisi CD joka sisältää tiedostojärjestelmät ISO 9660 + Rock Ridge JA/TAI Joliet + Rock Ridge.
OS X polttamat hybiridilevyt sisältävä tiedostojärjestelmät HFS, ISO 9660 + Rock Ridge ja Joliet + Rock Ridge. Siis kolme tiedostojärjestelmää.
Lue tarkkaan!
-
-
Jos nyt olen oikein ymmärtänyt Joliet ja Rock Ridge eivät ole tiedostojärjestelmiä ollenkaan vaan ISO9660:n laajennoksia.NOx kirjoitti:Hiphop Windows-koneelle ja uusi poltto.deep kirjoitti:Eli tarkoittaa mitä? Levy on poltettu aikaa sitten ja nyt siitä pitäisi saada data talteen. Mitään vinkkejä?
Jos yhdistelmä on tosiaan ISO 9660 + Rock Ridge + Joliet SAMASSA tiedostojärjestelmässä niin se voi olla ongelmallinen luettava ja aika rennolta kuullostaa.
Kelvollinen olisi CD joka sisältää tiedostojärjestelmät ISO 9660 + Rock Ridge JA/TAI Joliet + Rock Ridge.
OS X polttamat hybiridilevyt sisältävä tiedostojärjestelmät HFS, ISO 9660 + Rock Ridge ja Joliet + Rock Ridge. Siis kolme tiedostojärjestelmää.
Lue tarkkaan!
No anyway, maccillä ei nyt sitten pysty lukemaan noita levyjä jotka toimivat moitteettomasti Linuxissa ja Winkkarissa? Ei millään ilveellä edes yhtä kertaa?
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Kyllä, molemmat venyttävät alkuperäistä ISO9660 standardia. Mac kyllä pystyy molempia lukemaan ja kirjoittamaankin, mutta kun ei nyt ole varmuutta miten levy on lopulta tehty.deep kirjoitti:Jos nyt olen oikein ymmärtänyt Joliet ja Rock Ridge eivät ole tiedostojärjestelmiä ollenkaan vaan ISO9660:n laajennoksia.
Jos toimii kerran niin toimii varmaan toisenkin. Kokeile vaikka lekaa? Ei vain, polta data uudelleen ilman kikkailuja.No anyway, maccillä ei nyt sitten pysty lukemaan noita levyjä jotka toimivat moitteettomasti Linuxissa ja Winkkarissa? Ei millään ilveellä edes yhtä kertaa?
-
En halua polttaa dataa uudelleen vaan saada sen jollain ilveellä luettua noilta levyiltä, eihän uudelleen poltto edes onnistu ilman sitä. Levyt on poltettu X-CD-Roast ohjelmalla PC-koneessa jonka käyttiksenä oli Redhat Linux, versionumeroita en muista. X-CD-Roast on itseasiassa frontend cdrecord nimiselle softalle.NOx kirjoitti:Kyllä, molemmat venyttävät alkuperäistä ISO9660 standardia. Mac kyllä pystyy molempia lukemaan ja kirjoittamaankin, mutta kun ei nyt ole varmuutta miten levy on lopulta tehty.deep kirjoitti:Jos nyt olen oikein ymmärtänyt Joliet ja Rock Ridge eivät ole tiedostojärjestelmiä ollenkaan vaan ISO9660:n laajennoksia.
Jos toimii kerran niin toimii varmaan toisenkin. Kokeile vaikka lekaa? Ei vain, polta data uudelleen ilman kikkailuja.No anyway, maccillä ei nyt sitten pysty lukemaan noita levyjä jotka toimivat moitteettomasti Linuxissa ja Winkkarissa? Ei millään ilveellä edes yhtä kertaa?
Asetuksina käytin siis yllämainitsemiani optioita. Minulla ei ole helposti mahdollisuutta käyttää muuta konetta kuin macciani ja haluaisin tällä ne kopioida.
Jos tarvitset neuvoaksesi jotain lisätietoja vielä annan ne ilomielin jos vain osaan.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Pahoittelen, mutta en minä muuta neuvoa osaa antaa kuin alkuperäisen että mene koneelle joka osaa levyä lukea ja polta tiedot uudelleen. Tai kopsaa vaikka USB-muistitikulle. Siitäkin huolimatta että pääsy muulle koneelle on vaikeata. Tietty voit asentaa vaikka Yellow Dogin tai Ubuntun Maciin ja lukaista levyn tällä konstilla, mutta työlääksi käy tuokin partitiointeineen päivineen.deep kirjoitti: Asetuksina käytin siis yllämainitsemiani optioita. Minulla ei ole helposti mahdollisuutta käyttää muuta konetta kuin macciani ja haluaisin tällä ne kopioida.
Jos tarvitset neuvoaksesi jotain lisätietoja vielä annan ne ilomielin jos vain osaan.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka