KB7s kirjoitti:Samalla voi kysyä, mihin "tarvittiin" 960x640 tarkkuutta neljä vuotta sitten, kun 480x320 olisi riittänyt.
5,5" laitteessa HD-tarkkuus tarkoittaa noin 400 pistettä tuumalle, joka tarkoittaa jo sitä, että ihmisen silmä ei kykene erottamaan yksittäisiä pisteitä. HD:tä suurempi tarkkuus ainoastaan hidastaisi laitetta ja kuluttaisi akkua nopeammin. Suuremmat tarkkuuden suuremmille laitteille, HD on maksimi tämän kokoiselle näytölle.
1440x2560 näyttötarkkuudella olevia laitteitakin on olemassa 5.5" näytöllä, eikä tuo yksi videolla ollut ainakaan kovin hitaalta näyttänyt... Akun koko kasvaa myös suhteessa näyttöön. Applella on kuitenkin ohjelmistoetu puolellaan ainakin jossain määrin näkökulmasta riippuen, joten virransäästön luulisi olevan kunnossa. Eiköhän se todellinen syy ole, että Apple joutuu jo nyt tuotannon alkuvaiheessa scräppäämään reilun kolmanneksen 1080p 5.5" paneeleista. Korkeammalla tarkkuudella olevan paneelin saannit olisivat olleet vielä huonommat. Toinen ja painavampi syy lienee, että Tim Cook kirjanpitäjänä on lopulta puoltanut mieluummin edullisemmasta näytöstä saatavaa korkeampaa katetta.
Last edited by KB7s on 27 Mar 2014, 8:65, edited 1 time in total.
Onnea vaan kaikille 6+ omistajille, eikun käsilaukkua ostamaan!
Jotkut MacRumorsin viestit aiheesta ovat ihan hauskoja. Ilmeisesti puhelimet, tai siis puhletit, eivät kuulu taskuihin.
Do you people really think you can put these in your pants pocket and not bend
it? C'mon a little common sense, Please!
That's unfortunate...but we all knew the 6+ isn't pocketable and not useable one handed.
Who rides in a car with their phone in their pant pocket?
OP didn't buy a phone. He bought a phablet. Use it incorrectly = your loss.
Tämän jälkeen on 90% homppulaisistakin sitä mieltä Mutta kyllä mä sain jo ennen ajanlaskun alkua SE W880i tai jonkun ton mallisen puhelimen banaaniksi housujen taskussa. Että sinänsä ei yllätä jos nämä uudemmatkin vähän bananisoituu. Muovi ei ehkä niin helposti, koska pyrkii palautumaan takaisin valumalliinsa. En silti kyllä alua muoviin vaihtaisi.
KB7s kirjoitti:1440x2560 näyttötarkkuudella olevia laitteitakin on olemassa 5.5" näytöllä, eikä tuo yksi videolla ollut ainakaan kovin hitaalta näyttänyt... Akun koko kasvaa myös suhteessa näyttöön.
Mutta mitä konkreettista hyötyä tuosta lisätarkkuudesta enää on? Ja miten akku voi kasvaa jos näytön koko pysyy samana eikä puhelimesta tehdä paksumpaa?
iPhone 6 on 6,9 mm paksu ja 6 Plus on 7,1 mm, eli kyllä tuo minusta on hieman paksumpi tuo 6 Plus. [edit: huomasit ilmeisesti itsekin ja korjasit viestiäsi] Ymmärsin sitten väärin viestisi, luulin että väitit akun kasvavan kun mennään 5,5" 1080p -> 5,5" 1440p
Edelleen odotan vastausta ensimmäiseen viestini kysymykseen: mitä kokreettista hyötyä on 1440p-paneelista verrattuna 1080p-paneeliin 5,5" koossa?
Viimeksi muokannut tuomas92, 23.9.2014 klo 19.43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomas92 kirjoitti:
Edelleen odotan vastausta ensimmäiseen viestini kysymykseen: mitä kokreettista hyötyä on 1440p-paneelista verrattuna 1080p-paneeliin 5,5" koossa?
Vastaan hänen puolestaan hänen vastauksellaan:
KB7s kirjoitti:Tarkoitatko, että jos ominaisuutta ei ole, niin sitä "ei tarvitse".
Viimeksi muokannut jakovski, 23.9.2014 klo 19.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..onko yhtäkään viestiä, mitä en ole joutunut muokkaamaan..
Onnea vaan kaikille 6+ omistajille, eikun käsilaukkua ostamaan!
Jotkut MacRumorsin viestit aiheesta ovat ihan hauskoja. Ilmeisesti puhelimet, tai siis puhletit, eivät kuulu taskuihin.
No eivät taatusti kuulu. Paitsi, että taskussa puhelimeen kohdistuu vääntäviä voimia, on siellä kaiken lisäksi myös kosteaa (kyllä näin on). Luurin tunkeminen johonkin farkkujen taskuun on kyllä bound to fail. Ja jos vielä tunkee sen TAKAtaskuun, niin hellurei.
Ittellä luurit aina muodikkaasti vyökotelossa ja yhtäkään luuria en ole saanut rikki. Aina uudenveroiset pitkänkin käytön jälkeen.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
Vyökotelo. Niin ysäriä ja liukuläppänokiaa kuin olla voi Sopivat yhteen muuten kuin Riviera ja vyölaukku! Siinä sitä olis kun omistaisi iFäblet nahkakeissin vyöllä
jakovski kirjoitti:Vyökotelo. Niin ysäriä ja liukuläppänokiaa kuin olla voi Sopivat yhteen muuten kuin Riviera ja vyölaukku! Siinä sitä olis kun omistaisi iFäblet nahkakeissin vyöllä
No, pidä sä luurisi farkkujen taskussa sitten vaan. Mä pidän omani ehjänä.
Sen verran kilometrejä mullakin mittarissa, etten mä välitä mitä ES-jonnet mun vyökotelosta miettii.
Viimeksi muokannut Don MC, 23.9.2014 klo 21.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Oon pitäny mun 4S puhelinta (alussa jonkun aikaa jakso pitää suojamuovia tai kuoria) taskussa nyt kohta 3 vuotta, sielä on välillä autonavaimia, kolikoita ym. krääsää, eipä ole puhelimessa mitään sen suurempia kulutuksen merkkejä tai naarmuja. Puhelin on tehty käyttöä ja kulutusta varten niinkun kaikki muukin tavara mitä rahalla saa. Muistakaa se.
jakovski kirjoitti:Vyökotelo. Niin ysäriä ja liukuläppänokiaa kuin olla voi Sopivat yhteen muuten kuin Riviera ja vyölaukku! Siinä sitä olis kun omistaisi iFäblet nahkakeissin vyöllä
No, pidä sä luurisi farkkujen taskussa sitten vaan. Mä pidän omani ehjänä.
Sen verran kilometrejä mullakin mittarissa, etten mä välitä mitä ES-jonnet mun vyökotelosta miettii.
Terveisin 30v Euroshopper jonne hei
Sen verran täällä kilsoja mittarissa eikä yksikään jonneluuri ole kertaakaan vääntynyt vaikka pidänkin farkuissa puhelinta. Ja jos oikein hassuksi alan, laitan nahkatakin povariin puhelimen.
jakovski kirjoitti:Terveisin 30v Euroshopper jonne hei
Sen verran täällä kilsoja mittarissa eikä yksikään jonneluuri ole kertaakaan vääntynyt vaikka pidänkin farkuissa puhelinta. Ja jos oikein hassuksi alan, laitan nahkatakin povariin puhelimen.
Pyydän anteeksi väärinkäsitystä. En tarkoittanut että sinä olisit jonne, vaan sitä että kaupungilla liikkuessani mua ei kiinnosta laisinkaan mitä muut ihmiset ajattelevat mun vyölläni kiiltelevästä nahkakotelosta.
Eikä siellä taskussa siis pelkästään ne fyysiset voimat puhelinta rassaa, vaan myös hiki ja kosteus. Kaikki me hikoilemme päivän mittaan ja eritoten tuo housuntaskujen alue on altis paikka. Hiki kyllä haihtuu melko nopeasti, emmekä edes huomaa hikoilevamme, mutta sitä kyllä teemme. Taskussa hiki saattaa keretä tekemään tuhoja puhelimen elektroniikalle.
EDIT: 44v. Mulla on iän suoma oikeus käyttää vyökoteloa ja vyölaukkuakin.
Viimeksi muokannut Don MC, 23.9.2014 klo 22.16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Suon saman oikeuden kaikenikäisille. Senkun käytätte. Pysyy puhelin ehjänä.
Ihme juttu että todistetusti käytännöllinen suojatarvike tuomitaan epämuodikkaana. Vähän kuin julistettaisiin, että "turvavyöt on niin ysäriä, ei niitä kukaan kehtaa käyttää".
Jokainen tavallaan, mutta itsellä ihan housujen etutaskussa on kulkenut niin pienet kuin isotkin luurit (tällä hetkellä iLuurien vaihtovälissä HTC One M8) eikä ole ikinä mitään ongelmaa ollut. En tosin pidä puhelimen kanssa samassa taskussa sitten mitään muuta, eikä housuni ole niin tiukat että vääntyy alumiiniläpyskä istuessa. Nakuna olen pääosin laitteet pitänyt ja kunto on säilynyt varsin hyvänä. En tykkää kuorista, koska lisäävät bulkkia, vievät tatsin materiaaliin ja usein peittävät laitteiden kauniin muotoilun. Toki jos tekee esim. sellaista työtä että riski rikkoa puhelin on suuri, löytyy jos jonkinlaista kevlaria ympärille. Vähän huvitti kommentti että taskussa on kosteaa, no joo, mutta niin on sisällä ukkosellakin. Pointti on se että kyllä laitteet normaalia käyttöä kestää, niin pakkasella kuin kesähelteellä, kunhan ei pudottele tai altista suoraan elementeille (ilman IP-luokitusta olevat). Toki mitä isommasta läpyskästä on kysymys, sitä enemmän on käytettävä maalaisjärkeä ja pidettävä huoli että kotivakuutus on kunnossa.
Viimeksi muokannut Applethief, 23.9.2014 klo 23.16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vääntymisestä luin kommenttia että vääntyneet puhelimet olisi arkipäivää puhelin huolloissa muidenkin merkkien suhteen. Itsestäähän kännykät ne ei varmasti väänny mutta aikas loogista että jos takataskuun laittaa tommosen ip+ halon tai muun ohuen läpyskän niin vääntyy - ja en ihmettelen ettei katkea jos sen päälle istuu. Noi nopeesti lukemani tapauksiin liittyi kaikkii joku vahinko eli taskussa kolahtanu johonkin reunaan tms. tunarointia.
Yhdyn edelliseen että kyllä se nakuna on parasta. Muovitouchi-kalvot ja puhelimen designia pilaavat - piilottavat kuoret on nähty.