jonesb kirjoitti:kaveri päästää aina 10min aikaisemmin autoon odottelemaan ettei kylmässä tarvitse hytistä (tätä tapahtuu muuten espoo-hki-seudulla harvoin, en tiedä miten muualla suomessa).
Kuinka tyytyväinen olisit kaupan kassana jos asiakkat seuraisivat sinua 5 minuutin tauollesi takahuoneeseen?
Kahdeksan vuoden kokemuksella alalta ymmärrän yskän vallan mainioisti. Pelkohan (joka oli arkipäivää jo 7 vuotta sitten) on ulkomailta saapuvista kuljettajista jotka tekee osa-aikaisina parhaat vuorot minimi-hinnalla.
daBowmore kirjoitti:Todella hyvä ajatus, mutta en haluaisi kuitenkaan lokeroida osa-aikaista ja stressaantunutta, väsynyttä tai motivoitumatonta kuljettajaa samaan lokeroon.
Lokeroi pois vaan, sillä niitä on..
jri kirjoitti:Miksei voittoa saava työantaja tai osakkeenomistaja tai palkannauttija saisi sijoittaa tai ostaa ulkomailta jos sikäläiset tyytyvät vähempään kuin suomalaiset? Jo sniin käy, niin sehän vain osoittaa että suomalainen vaihtoehto on kalliimpaa mikä jatkossa pakottaa alentamaan voittoja ja kulutusta kohtuullisemmalle tasolle - niin pääoman kuin palkannauttijankin osalta.
Niin, miksikös ei? Esimerkkinä käytettäköön rakennusalaa.
Samaa ihmetellään rakennusalalla kun Virolainen yhtiö tekee naapurisi remontin alle puoleen hintaan, jättäen maksamatta kaikki ylimääräiset kulut siitä syystä ettei kukaan kykene valvomaan toimintaa. Onhan se edullinen hinta kaikkien etuoikeus ja jokainen sentti jonka voin säästää, tuo Kiinan lähemmäs. Kerro sitten pankin tiskillä ettet voi maksaa lainan lyhennyksiä koska Suomalainen työntekijä ei voi lain mukaan kilpailla hinnoilla jotka on alle minimipalkan. Suomi valitettavasti on kallis maa elää, kiitos ilmaston ja etäisyyksien.
jri tervetuloa koittamaan siipiä linja-auton rattiin. Ammattiin joka on 5 stressaavimman ammatin joukossa. Työpaikkasi on varma seuraavaan kilpailutukseen asti, jolloin saattaa homma heittää häränpyllyä ja asemapaikkasi muuttua, jolloin mitään "me" henkeä ei kerkeä/uskalla muodostua. Ajat kireiden aikataulujen puitteissa, vastuuta voisi verrata lentokapteenin vastaavaan (tosin kulkupelejen hinnoissa ja vahinkojen koossa on eroa), kuunnellen asikkaiden palautetta ollessasi 4 minuuttia myöhässä (mihinköhän ihmisillä, etenkin vanhemmalla väellä on niin kiire?) työpäiväsi alkaa klo 05.32 ja päättyy 18.23, sisältäen kaks tuntia palkatonta vapaata jaettuna hyödyttömän pieniin pätkiin, syöt missä kerkeät ja kuset minne pystyt, ja miksi?
Kiitos YTV:n kilpailun, työnantajasi kiristää (vaikka mahdollisuudet olisi luoda hyvät oltavat kaikille) kaiken pelivaran ja hyvän hengen tuottavuuden ja kustannustehokkuuden nimissä tuottaakseen osakepää-omalle enemmän voittoa.
Ja jos lakko ottaa pattiin
jriä ja muita, niin ottaa se pattiin alan ammattilaisiakin.