Tiikerin asennus hidasti?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tiikerin asennus hidasti?
Viesti Kirjoittaja unssi »
Päivitin jonkin aika sitten PowerBook Titaniumin (667 mhz, 1 gb rammia) Pantherista Tiikeriin ja pienen ajan päästä tuntui että kone on ihan oikeasti hidastunut. Johtuuko tämä esim. tuosta Core Imagesta vai mistä? Kannattaisikohan tämä pudottaa takaisin pantteriin vai johtuuko tämä jostain ihan muusta?
-
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Itselläni taas tuntui käyneen niin, että osa toiminnoista nopeutui (varsinkin koneen käynnistäminen) ja osa tahmaa nyt todella pahasti. Jostain syystä esim. Adium herää ja vaihtaa statusta usemman sekunnin viiveellä, mutta sitten taas toisaalta esim. niinkin raskas ohjelma kuin Photoshop CS tuntuu toimivan jopa liukkaammin Tigerilla.
Finderin kanssa on myös ollut ongelmia varsinkin kun laittaa jonkin USB-tikun tai vastaavan kiinni koneeseen niin se saattaa pyörittää rantapalloa jopa minuutin ja myös Force Quit -toiminnetta on saanut Finderin kanssa käyttää enemmän kuin muutaman kerran. Pantheria käytin n. puoli vuotta enkä muista Finderin jumittuneen kertaakaan.
Muutenkin tuntuu jotenkin epävakaammalta tämä Tiger. Tein homman päivityksellä ja olen ajatellut mikäli nämä ongelmat jatkuvat/lisääntyvät vetästä koneen sileäksi ja laittaa puhtaan asennuksen mikäli se auttaisi. En vaan oikein tiedä onko mulla rahkeita moiseen säätöön.
Kai siinä Tiger Upgrade CD:llä nyt on koko Tiger eikä vaan joku päivityspaketti?
Tämä ihmettely kaikenlaisista "kaikille" selvistä pikkujutuista johtuu aika paljon siitä, että tajusin tuossa taannoin etten vaihtanut ainoastaan Windowsista OS X:ään vaan hyppäsin samalla ~10 vuoden laitekannan yli. Itsehän paukuttelin menemään Win98:lla vielä reilu puoli vuotta sitten. Töissähän nyt on tätä XP:tä käytelty, mutta eipä täällä töissä tule samalla tavalla tutustuttua masiinaan enkä tästä kyllä tykkääkään yhtään.
Finderin kanssa on myös ollut ongelmia varsinkin kun laittaa jonkin USB-tikun tai vastaavan kiinni koneeseen niin se saattaa pyörittää rantapalloa jopa minuutin ja myös Force Quit -toiminnetta on saanut Finderin kanssa käyttää enemmän kuin muutaman kerran. Pantheria käytin n. puoli vuotta enkä muista Finderin jumittuneen kertaakaan.
Muutenkin tuntuu jotenkin epävakaammalta tämä Tiger. Tein homman päivityksellä ja olen ajatellut mikäli nämä ongelmat jatkuvat/lisääntyvät vetästä koneen sileäksi ja laittaa puhtaan asennuksen mikäli se auttaisi. En vaan oikein tiedä onko mulla rahkeita moiseen säätöön.
Kai siinä Tiger Upgrade CD:llä nyt on koko Tiger eikä vaan joku päivityspaketti?
Tämä ihmettely kaikenlaisista "kaikille" selvistä pikkujutuista johtuu aika paljon siitä, että tajusin tuossa taannoin etten vaihtanut ainoastaan Windowsista OS X:ään vaan hyppäsin samalla ~10 vuoden laitekannan yli. Itsehän paukuttelin menemään Win98:lla vielä reilu puoli vuotta sitten. Töissähän nyt on tätä XP:tä käytelty, mutta eipä täällä töissä tule samalla tavalla tutustuttua masiinaan enkä tästä kyllä tykkääkään yhtään.

..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Re: Tiikerin asennus hidasti?
Viesti Kirjoittaja Jamac »
En usko että se mistään CoreImagesta johtuu.unssi kirjoitti:Päivitin jonkin aika sitten PowerBook Titaniumin (667 mhz, 1 gb rammia) Pantherista Tiikeriin ja pienen ajan päästä tuntui että kone on ihan oikeasti hidastunut. Johtuuko tämä esim. tuosta Core Imagesta vai mistä? Kannattaisikohan tämä pudottaa takaisin pantteriin vai johtuuko tämä jostain ihan muusta?
Itse kanssa olen nyt Tiikeröillyt puolisentoistaviikkoa, ja en ole kyllä mitään nopeuseroa huomannut. En siis ainakaan alaspäin. On mahdollista että tämä on jotenkin nopeampi, mutta en minä niin pieniä eroja kyllä huomaa..
Kone 1Ghz PowerBookki, 1,5 gigaa rammia.
-
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Jostain syystä edellä itkemäni ongelmat ovat käytännössä poistuneet. Enkä ole tehnyt mitään (paitsi asennellut lisää ohjelmia), mutta kovasti valittamani Windows-henkinen epävakaus tuntuu olevan poissa.
Kaikki toimii nyt kuten Pantherissakin paitsi dmg:t aukeavat edelleen aika hitaasti ja Dashboard jumittaa ~10 sekunniksi koko koneen ekalla avauksella vaikka esim. nukkumisen jälkeen, mutta sen jälkeen toimii taas liukkaasti.
Viimeisen viikon aikana ei ole ollut juuri mitään ihmeellisiä ongelmia mitä tuntu jonkin aikaa sitten olevan vaikka millä mitalla. Nyt olen taas erittäin tyytyväinen!

Kaikki toimii nyt kuten Pantherissakin paitsi dmg:t aukeavat edelleen aika hitaasti ja Dashboard jumittaa ~10 sekunniksi koko koneen ekalla avauksella vaikka esim. nukkumisen jälkeen, mutta sen jälkeen toimii taas liukkaasti.
Viimeisen viikon aikana ei ole ollut juuri mitään ihmeellisiä ongelmia mitä tuntu jonkin aikaa sitten olevan vaikka millä mitalla. Nyt olen taas erittäin tyytyväinen!
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka