En sentään, mutta joutessani.Lare kirjoitti:Koko 90 minuttia?Erño kirjoitti:Sitten jäähdyttelemään. Toimin BJJ-treeneissä kellomiehenä ja kävelin joutessani käsilläni.
Laihdutus- ja kuntoiluketju
-
Re: Laihdutus/Kuntoiluketju
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Lepopäivä myös täällä.Erño kirjoitti:Lepopäivä. Töiden jälkeen salille ottamaan päikkärit ennen junnutreenejä.
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ohops 3h vielä drillailua ja sparrailua.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Vaihdoin tuon suoralla tangolla tehdyn treenin kokonaan veke ohjelmasta ja otin tilalle hammerit käsipainoilla. Jumankauta, että on hyvä liike ja ei ota ranteeseen samalla tavalla paskamaisesti kuin suora tanko. Mulla itseasiassa kipeytyi toi vasen ranne (johtunee sekä tuosta turhasta suoran tangon kanssa kiukkuamisesta, että myös kesämökillä ahertaessa) jostain syystä aika pahasti runsas viikko sitten ja jouduin kehittelemään jotain uutta, kun ei halunnut jättää treeniä vetämättä. Scottiakaan en voinu vetää mutkalla, kun ranne oli niin hiton kipeä. Nyt kun kipu on hellittänyt jo aika lailla, mutta ei vielä täysin ok, totesin, että hammerit on ja pysyy ja suoran tangon kanssa pelleily saa nyt jäädä kokonaan. En suoraan sanottuna ihan kauheasti nauti kyllä scottistakaan enkä sitä voinut vielä tänäänkään tehdä rannekivun takia, joten tein sitten polvea vasten käsi kerrallaan keskitettyä hauiskääntöä penkillä istuen. Noh, lopputulema oli, että nyt saa scottikin toistaiseksi jäädä. Sain tuolla hammer-keskitetty kombinaatiolla tehtyä kunnon treenit, ranne ei kipeytynyt ja treeni otti juuri sinne mihin pitkin. Pitää varmaan tollaset rannesiteet hankkia, jos vielä kipeytyy.Fakap kirjoitti:Mulla on sama juttu. Jopa scotissa tuntuu ikävältä ellen pidä ihan kapoista otetta niistä sisemmistä mutkakaarista niin, että ranteet pysyvät suorassa koko liikkeen ajan. Rannesiteet on auttaneet, ja onkin herkkänivelisille halpa ja kestävä apu käsi- ja rintatreeneihin.Spacelord kirjoitti: Suoralla tangolla on haukkarikääntöjen tekeminen tuntunut ranteissa paskamaiselta, mutta scottissa mutkatangolla homma toimii ihan ok. Suora tanko jotenkin vääntää rannetta ikävään kulmaan. Kandee varmaan vaihtaa suora tanko vuorotteleviin hammereihin, niin ei sano ranne poks? Tai onko heittää jotain neuvoa, millä toisella liikkeellä treenata hauis kuin scottilla?
No mä tällä hetkellä haenkin lähinnä sitä, että saisi ylipäätään lihaskuntoa ja läskiä veke kun on päässy vaimon kokkaustaitojen ja yleisen laiskuuden ja rokkailun takia lossahtamaan. Jos nyt tällaisilla painoilla tulee vähän näkyvää palaa niin se on varmaan ihan odotettavissa ja hyvä homma. Tarkoitus ei kuitenkaan ole alkaa miksikään Bull Mentulaksi taikka vastaavaksi liha-aivoksi.Fakap kirjoitti:Ne hampaat irvessä -toistot ovat lihaksen tuhoamiselle tärkeimmät toistot, ja lihaksen tuhoaminen on bodytreenissä lihaksen kasvattamiselle tärkeää. Että jos haluat näyttää peilissä hyvältä, niin vedät (pääliikkeissä ja erityisesti vikoissa sarjoissa) toistot tappiin asti. Itse treenaan melko kevyillä painoilla ja pitkillä toistomäärillä. Kun tulee aika vetää sarja loppuun asti, niin se tapahtuu hampaita irvistämällä, vastusta pudottamalla, liikerataa helpottamalla ja toiston puhtaudesta tinkimällä. Jos treenin jälkeen on lihakset kipeinä, niin hyvä juttu, sillä treeni meni silloin perille asti.
Puuro on ollu tosi jees. Jaksan sellaisella 1,5-2dl puurosetillä painaa menemään sen päälle tunnin, mitä salilla yleensä menee aikaa. Nyt kun sain anopilta omenahilloa, oli se myöskin todella jees pistää aamulla puuron sekaan. En ainakaan kokenut, että se olisi huonontanut treenaamista. Kuppi kahvia ja tuo maidon kanssa mikrotettu Nallepuuro aamulla on kyllä ajanut minulla ainakin asiansa oikein mainiosti.Fakap kirjoitti:Jos puuron voimalla treeni kulkee, niin hyvä. Jos ei, niin voi kokeilla nk. intraa, eli treenin aikana vedettävää lisäravinnetta. En ihan vielä usko tuohon markkinavoimien hypeen intran tärkeydestä lihaskasvulle, mutta se auttaa kyllä jaksamaan paremmin. Itse laitan juomapulloon tilkan Fun Light omena-päärynää ja pari mitallista ompunmakuista BCAA:ta. Jos on erityisen tyhjä vatsa, niin hieman maltodekstriiniä sekaan. Toki salille voi ottaa lisäpolttoainetta vaikka karkista tai kuivahedelmistäkin. Jopa purkka tuntuu auttavan.
Mites muuten nyt, kun meinasin ottaa aamuaerobistakin mukaan siten, että heitän joko ulkosalla 10km pyörälenkin (säät on kyllä jo tosi huonot, joten pääasiassa varmaan sitten kuntopyörällä) taikka sisällä kuntopyörällä jonkun 30min setin, onko järkevämpää vetäistä tuo treeni ennen aamiaista+kahvia vai vasta sen jälkeen? Tarkoituksena tuolle aamuaerobiselle se, että saan välipäiville aerobista treeniä, jolla saisi läskiä veke tehokkaammin. Lisäksi meinasin, että ottaisin noille aerobisille päiville myös toisen aerobisen treenin illalla esim. ennen saunaa (jos vain jaksaa) ja heti perään venyttelyä, jossa kävisin läpi kaikki lihasryhmät. Onko järkeä vetää kahdet aerobiset treenit (aamulla 30min esim. vähän raskaammin ja illalla 20min kevyemmin + venyttelyä) päivään vaiko pitäisikö tyytyä yhteen kertaan? Laitan tähän postauksen loppuun treeniohjelman, jota tässä kaavailin, niin tajuat paremmin idean.
Joo, siis mulla menee treenin jälkeen sellanen 30-40min, että olen takasin himassa veivaamassa palkkaripirtelöä. Nyt olen vetänyt sellaisen setin, jossa on rahkaa, mehukeittoa, banaani, marjoja ja maitoa, blendannu tuon satsin ja vetänyt helttaan. En ole mitään jauhoja sotkenut tuohon lisäksi. Pitäisikö? Diggaan, ettei ole liian makeaa sotkua. Se makeus jotenkin ällöttää.Fakap kirjoitti:Ei sun lihakset katoa, jos vedät palautusjuoman kotiin tultuasi suihkun ja saunan jälkeen. Mulle palkkarin tärkein tehtävä on 1) estää verensokerin laskemisen aiheuttama heikotus kovan treenin jälkeen, ja 2) käynnistää anabolia nopeammin. Ja sitä on kiva hörppiä saunassa löylytellessä tai pukkarissa jäähdytellessä. Jos treenin jälkeen ruoka maistuu, ja sitä on nopeasti saatavilla, niin palkkarin hyödyt jäävät aika pieniksi. Mulla nälkä tulee tunnin-parin päästä treenin jälkeen, ja kun se tulee, niin ruokaa pitää saada nopeasti ja paljon. Palautusjuoman kanssa se salinälkä ei iske aivan niin kovaa ja yllättäen.
Tuolla setillä on pysynyt verensokeri hyvin kohdallaan, saanut ns. päivän käyntiin kunnolla ja muutenkin jaksanut tehdä töitä aika hyvin sen 2-3h ennenkun nälkä iskee. Ja totta, se nälkä iskee muuten 110% lasissa sitten kun se iskee.
Tähän loppuun vielä treeniohjelma. Pyrin yleensä tekemään treenit juuri tässä järjestyksessä, mutta joskus varioin. Kehitystä tullut siis 1,5kk aikana sen verran, että on voinut nostaa kutakuinkin kaikkiin liikkeisiin sarjapainoja ja/tai sarjat on voinut viedä loppuun asti puhtaasti. Toistaiseksi olen treenipäiväkirjaa ylläpitänyt puhelimen muistiolla, mutta pitänee siirtyä Numbersiin, kun tila loppuu muistiosta kaikkien sivukommenttien takia.
Saa kommentoida vapaasti:
Maanantai
--------------
Hammerkäännöt käsipainoilla, lämmittely 20 toistoa, sarjat 3x12
Pystysoutu tangolla, lämmittely 20 toistoa, sarjat 3x12
Kick-back käsipainoilla, lämmittely 20 toistoa, sarjat 3x12
Pystypunnerrus istualtaan, sarjat 3x13
Vipunosto etukumarassa käsipainoilla (ottaa olkapään takaosaan), sarjat 3x15
Keskitetty hauiskääntö, sarjat 3x12
Ranskalaiset punnerrukset, sarjat 3x12
Vipunosto eteen käsipainoilla, sarjat 3x12
Tiistai (ajattelin vasta tällä viikolla ottaa mukaan rutiineihin)
--------
Aamulla 30min pyöräily keskikova vastus
Illalla 20min pyöräily kevyt vastus + koko kropan venyttely
Keskiviikko
--------------
Penkkipunnerrus, lämmittely 20 toistoa, sarjat 3x12
Ylätaljan veto eteen (niskan taakse veto tuntuu vasemmassa käsivarressa pahalta), lämmittely 15 toistoa, sarjat 3x15
Alatalja, lämmittely 20 toistoa, sarjat 3x12
Kulmasoutu käsipainoilla, sarjat 3x12
Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla, sarjat 3x12
Kylkilihasnosto käsipainoilla, sarjat 3x12
*Harkitsen myös T-kulmasoudun lisäämistä ohjelmaan*
Torstai (ajattelin vasta tällä viikolla ottaa mukaan rutiineihin)
---------
Aamulla 30min pyöräily keskikova vastus
Perjantai
------------
Jalkaprässi, lämmittely 15 toistoa, sarjat 3x15
Ylemmät vatsalihakset Abcoasterissa, lämmittely 20 toistoa, sarjat 3x15
Selän ojennus penkissä, lämmittely 20 toistoa, sarjat 3x12
Jalan ojentajat laitteessa, sarjat 3x12
Pohjelihakset istuen laitteessa, lämmittely 25 toistoa, sarjat 3x15
Jalan koukistajat laitteessa, sarjat 3x12
Vatsalihakset puolelta toiselle istuen (levypainolla), sarjat 3x12
Selän ojennus penkissä, sarjat 3x12
(Pitäisikö perjantaille lisätä vielä jotain vatsalihaksille?)
Lauantai
-----------
Sunnuntai
-------------
Lepoa
Meinasin tässä vuodenvaihteen tienoilla vaihtaa tuon ti ja to aamuisen pyöräilyn uintiin.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pitää olla sen verran kovuutta ettei välitä pienistä ohimenevistä kivuista jotka kuuluvat elämään ja kyllä se kipu häviää sitten ajallaan kun paikat tottuvat rasitukseen. Jos itse välittäisin kivusta en voisi oikeastaan tehdä enään yhtään mitään ja jokaisen pitääkin tehdä se päätös aamulla herätessään laittaako neitimäisesti hameen vai housut. Vielä olen toistaiseksi itse pärjännyt ilman sitä hametta.
Treenipäiväkirjoista olen myös sitä mieltä, että moisten pitäminen on aivan turhanpäiväistä touhua. Kyllä ne muutamat liikkeet ja toistomäärät muistaa aivan varmasti muutenkin.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minä en laita neitimäisesti edes housuja. Ihan vaan heterolla tavalla puen ne ylleni.theinonen kirjoitti:...jokaisen pitääkin tehdä se päätös aamulla herätessään laittaako neitimäisesti hameen vai housut. Vielä olen toistaiseksi itse pärjännyt ilman sitä hametta.
-
Joo, se on merkki siitä, että fysiologia ei anna periksi treenata siinä asennossa, vaan pitää keksiä jokin asento/treeniliike, joka ei tuhoa niveliä ja jänteitä ennenku täyttää 40. On vähän eri asia ottaa vastaan lihaskipua taikka jotain naarmuja kuin sitä, että käsien hermot menevät tieten tahtoen väärin treenatessa ihan paskaksi. Itse teen päätöksen joka aamu, että vedin sitten housut taikka hameen päälle, haluan laittaa ne itse päälle.theinonen kirjoitti:Jos ranteet kipeytyvät suoran tangon kanssa hauiksia tehdessä niin eikö se ole ainoastaan sen merkki, että jotain pitäisi tehdä?
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pitää olla sen verran kovuutta ettei välitä pienistä ohimenevistä kivuista jotka kuuluvat elämään ja kyllä se kipu häviää sitten ajallaan kun paikat tottuvat rasitukseen. Jos itse välittäisin kivusta en voisi oikeastaan tehdä enään yhtään mitään ja jokaisen pitääkin tehdä se päätös aamulla herätessään laittaako neitimäisesti hameen vai housut. Vielä olen toistaiseksi itse pärjännyt ilman sitä hametta.
Treenipäiväkirjoista olen myös sitä mieltä, että moisten pitäminen on aivan turhanpäiväistä touhua. Kyllä ne muutamat liikkeet ja toistomäärät muistaa aivan varmasti muutenkin.
Treenipäiväkirja on just hyvä. Näkee oman kehityksen konkreettisesti ja kun on insinööri, rakastaa tietty tilastoja ja malleja yli kaiken, joten saa käppyrää ja piirakkaa mielin määrin.
-
Illan painonnostotreenit sujuivat hyvin tuosta paskasta sormesta/kädestä huolimatta. Sen verran hyvin, että tempauksessa paukkui ennätys, 65kg. Melko puhtaasti vieläpä.
Nyt jäitä, evästä ja lepoa.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Siinä leukoja tehdessä muuten ne nivelet vasta kovilla ovat ja se on aivan eri asia jonkun lähemmäs 60 kiloisen lähteä kylmiltään repimään kuin esimerkiksi jonkun lähemmäs 120 kiloisen. Siinä kun ei voi aloittaa pienemmillä painoilla, mutta se kevyempi pystyy kyllä ottamaan lisäpainoa halutessaan.
Kipua on monenlaista ja monesti joku särky johtuu ihan siitä ettei keho ole tottunut rasitukseen ja on silloin melko normaalia. Taitaa näissä tapauksissa lähinnä johtua ihan suomalaisen miehen perusominaisuudesta, eli kankeudesta kun eivät ole ranteet ja käsivarret tottuneet olemaan tietyssä kulmassa/asennossa ja tekemään samalla työtä. Sanoisin näin, että kun on riittävän pienet painot ja tekniikka kunnossa, eli sopivan levyinen ote sekä kyynärpäät oikeassa asennossa on aika pieni mahdollisuus rikkoa mitään sen pahemmin hauiksia tekemällä. Päin vastoin levytangolla tehdessä saa aika hyvin kyynärpäiden avulla tuettua käsivarret kylkiä vasten hauiksia tehdessä ja kun pitää selän suorana, ottaa tarpeeksi leveän ja tukevan asennon jaloilla sekä koukistaa hiukan jalkoja on homma hyvin kasassa ja niin sanotusti tasapainossa.
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Leukojen vetäminen on paljon kevyempi nivelille kuin hauiskäännöt. Jos elopainoa löytyy suhteessa yli oman voimatason, niin kannattaa ottaa kuminauhat avuksi, tai aloittaa touhu roikkumisesta ja pidosta. Tästä olikin pari viikkoa sitten koulutuksessa juttua, kun puhuttiin kehon mekaniikasta.
Onko Spacelord koittanut huoltaa ranteita? Mulla sattui pitkään ranteeseen käsillä kävellessä ja työnnössä. Treenikaveri on ammatiltaan hieroja, ja pyöritteli multa tuota rannetta vähän ääriasentoihin. Sieltä kuului sellainen kiva rusahdus ja saman tien katosi paine ranteen sisältä. Ranne oli ollut pitkään virheasennossa. Oli luultavasti mennyt jossain painitilanteessa.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
-
No kyllä se nyt on päivänselvä ero siinä, että onko kipu jotain hermottumisesta johtuvaa, joka poistuu aikaa myöden treenaamalla vaiko sellainen, joka pistää käsivarren niin paskaksi, ettei normaalista elämisestä tule mitään. Tuolla sinun logiikallasi rannekanavaoireyhtymäkin on vain joku "naismainen" osoitus heikkoudesta ja sehän lähtee tietty sillä, että rasittaa vaan kättä entistä enemmän. Ja näinhän se ei ole.theinonen kirjoitti:Kipua on monenlaista ja monesti joku särky johtuu ihan siitä ettei keho ole tottunut rasitukseen ja on silloin melko normaalia. Taitaa näissä tapauksissa lähinnä johtua ihan suomalaisen miehen perusominaisuudesta, eli kankeudesta kun eivät ole ranteet ja käsivarret tottuneet olemaan tietyssä kulmassa/asennossa ja tekemään samalla työtä. Sanoisin näin, että kun on riittävän pienet painot ja tekniikka kunnossa, eli sopivan levyinen ote sekä kyynärpäät oikeassa asennossa on aika pieni mahdollisuus rikkoa mitään sen pahemmin hauiksia tekemällä. Päin vastoin levytangolla tehdessä saa aika hyvin kyynärpäiden avulla tuettua käsivarret kylkiä vasten hauiksia tehdessä ja kun pitää selän suorana, ottaa tarpeeksi leveän ja tukevan asennon jaloilla sekä koukistaa hiukan jalkoja on homma hyvin kasassa ja niin sanotusti tasapainossa.
En mä ainakaan näe mitään järkeä siinä, että rikkoo käsivartensa tietentahtoen vaan siksi, että uskottelee kivun olevan osoitus jostain akkamaisuudesta. Kyllä tää mun ranteen kivulias vääntö on syy-seuraussuhteessa siihen, että olen antanut sen rasittua väärässä asennossa ja/tai siihen on osunut jotain esim. metsätöitä tehdessä.
-
Siis mullahan ei oikean käden ranteessa ole mitään vikaa. Se on ihan täysin ok ja on aina ollut ok. Vasen ranne on tuntunut pyttymäiseltä ja muistuttanut olemassaolostaan suoralla tangolla hauiskääntöä tehdessä siinä määrin paljon, että ranne on tuntunut kipeältä treenin jälkeen koko päivän aina jotain nostaessa. Nyt kun ranne kipeytyi niin paljon mökillä metsähommissa + treenatessa, että en pystynyt yöllä nukkumaan, tein periaatepäätöksen, etten aio enää kipeyttää tahallani rannettani vaan siksi, että joku Oinonen on sitä mieltä, että kivusta valittaminen on akkamaista, kun saman treenin saa aikaiseksi ilman sitä turhanpäiväistä kipuilua ja itsensä rikkomista. Miksi yrittää vääntää tästä asiasta nyt yhtään sen isompaa asiaa kuin se oikeasti on?Erño kirjoitti:Onko Spacelord koittanut huoltaa ranteita? Mulla sattui pitkään ranteeseen käsillä kävellessä ja työnnössä. Treenikaveri on ammatiltaan hieroja, ja pyöritteli multa tuota rannetta vähän ääriasentoihin. Sieltä kuului sellainen kiva rusahdus ja saman tien katosi paine ranteen sisältä. Ranne oli ollut pitkään virheasennossa. Oli luultavasti mennyt jossain painitilanteessa.
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »

mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
-
Minä en pahemmin kivusta välitäkäkään, koska en voisi silloin tehdä enään yhtään mitään, vaan lähinnä väitän, ettei se leuanveto välttämättä ole kaikille kuitenkaan se parempi vaihtoehto.carrbon kirjoitti:Hame pois jalasta, housut tilalle ja vikinä seis, eikös sitä kipua pitänyt sietää niinkuin Tosi Mies™?
Olen kuitenkin sen verran levytangon kanssa harrastellut, että tiedän minkälainen kipu häviää itsestään kun keho tottuu rasitukseen. Kaikilla jotka ovat painojen kanssa pelanneet on varmasti ollut alkuun monestikin ranne kipeä, mutta sen kanssa on vain elettävä kunnes menee ohi.
Itselläni kesti yli kaksi vuotta, että pystyin tekemään kunnolla yhtään mitään kun pelkkä käsivarren nostaminenkin teki pitkään kipeää ja joutui oikeastaan aloittamaan aivan alusta pienillä painoilla. Penkkiä pystyi tekemään pelkällä tangolla ja yhä tänäpäivänä pelkkä yksinkertainen punnerus tekee kipeää. Motivaatio oli siksi pitkään hukassa eikä oikein kiinnostanut tehdä mitään kun ei pystynyt enään samaan mihin aiemmin. En kuitenkaan jäänyt surkuttelemaan elämääni vaan aion elää ihan normaalisti enkä antaa pikkujuttujen olla esteenä harrastuksille.
-
No itse olen ollut niin paskassa kuosissa, ettei leuanveto ole luistanut lainkaan. Nyt kun salilta löytyi hyvä laite tuon treenaamiseen, jolla saa omaa läskimassaansa kevennettyä, on tuokin alkanu tuntua jotenkin järkevämmältä touhulta kuin aiemmin. Aika paljon on vielä duunia, mutta duuni on se, mikä pitää vireyden yllä, mutta turha itseään on paskoa.theinonen kirjoitti:Minä en pahemmin kivusta välitäkäkään, koska en voisi silloin tehdä enään yhtään mitään, vaan lähinnä väitän, ettei se leuanveto välttämättä ole kaikille kuitenkaan se parempi vaihtoehto.
Treenasin varmaan kolme kuukautta scott-penkissä huonosti muotoillulla tangolla ja en saanut siitä muuta kuin aivan helvetillisen kivun käsivarteen. Tulokset eivät parantuneet ja tehot olivat todella surkeat. Kun pidin taukoa hauiskäännöistä pari viikkoa ja vaihdoin tangon parempaan, ei ollut puhettakaan, että olisi enää särkenyt. En ymmärrä, miksi tahallaan treenata päin metsää, kun voi treenata oikeinkin?Olen kuitenkin sen verran levytangon kanssa harrastellut, että tiedän minkälainen kipu häviää itsestään kun keho tottuu rasitukseen. Kaikilla jotka ovat painojen kanssa pelanneet on varmasti ollut alkuun monestikin ranne kipeä, mutta sen kanssa on vain elettävä kunnes menee ohi.
No tämä kuulostaa nyt siltä, että joko trollaat taikka et ole yhtään kartalla punttitreenaamisesta. Jos pelkkä punnertaminen sattuu niin sehän kielii siitä, että olet telonut itsesi aivan totaalisesti. Mitä järkeä? Minä ainakin haluan säilyttää motivaation treenaamiseen, saada tuloksia ja siinä samassa saada kroppa voimaan paremmin eikä huonommin. Tällaiset "nivelkipuun tottuu" -tyyliset löpinät ovat juuri niiden tyyppien puheita, jotka nostavat painavia esineitä maasta alaselällä ja valittavat sitten nivelrikkoina viiskymppisinä sitä kuinka nuoriso ei tiedä mistään mitään.Itselläni kesti yli kaksi vuotta, että pystyin tekemään kunnolla yhtään mitään kun pelkkä käsivarren nostaminenkin teki pitkään kipeää ja joutui oikeastaan aloittamaan aivan alusta pienillä painoilla. Penkkiä pystyi tekemään pelkällä tangolla ja yhä tänäpäivänä pelkkä yksinkertainen punnerus tekee kipeää. Motivaatio oli siksi pitkään hukassa eikä oikein kiinnostanut tehdä mitään kun ei pystynyt enään samaan mihin aiemmin. En kuitenkaan jäänyt surkuttelemaan elämääni vaan aion elää ihan normaalisti enkä antaa pikkujuttujen olla esteenä harrastuksille.
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Viimeks, bout 2 vuotta sitten, oli takapuoli aikas kipee...K_Kolja kirjoitti:^Ja huomenna huomaat kropassasi olevan sellaisiakin lihaksia kipeänä, joiden et tiennyt edes olevan olemassa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka