Eli siis ostin käytetyn iPhone 5:sen ja siinä on alusta asti ollut pientä ongelmaa latauksen kanssa. Nyt laite ei lataa lainkaan vaikka monella eri johdolla olen kokeillut. Puhelimen mukana en saanut kuittia/takuutodistusta. Niinpä hain täältä: https://selfsolve.apple.com/wcResults.do tietoja takuusta. Sieltä ruutuun tuli teksti: "We're sorry, but this is a serial number for a product that has been replaced. Please check your information and re-enter your serial number. If your information is correct, you may need to contact us." eli siis onko kyseinen puhelin joka minulla on ns. tehdashuollettu? Miten takuu toimiii tämän kanssa? Eikös tämä latausportin vika kuuluisi mennä virhevastuusen?
Minulla oli vanhassa luurissa ihan sama vika latauksen kanssa. Vaimo sitten ehdotti tuota lightning-portin putsausta hammastikulla ja en ole koskaan nähnyt kuinka niin pienestä reiästä voi tulla ulos niin paljon nukkaa!
Auttoi.
Kokeiltu puhdistaa latausporttia hammastikulla, hammasharjalla ja paineilmalla mutta mitään en saanut sieltä pois . Olisiko jollain vielä jotain ideoita mitä voisi yrittää?
Oletko kokeillut kääntää liitintä toisinpäin puhelimessa? Koita myös kevyesti painaa kummikkin päin, jos se ottaa kontaktia.
Onko piuhan liittimet kärsinyt/hapettunut? Jos on niin voi piuhassakin olla vikaa.
Edelleenkin olen kokeillut eri johdoilla. Virtalähteitä on vaihdettu ja koneen USB portissa testattu, mutta ei lataa. Täytyy varmaan pistää tilaukseen uusi latausportti,
Olen ostanut puhelimen käytettynä ja mulla ei ole kuittia, mutta löytyiskö DNA:lta ostotietoja laitteesta esim sarjanron avulla? Soitin siis Apple:lle ja kysyin puhelimen taustoja ja sarjanumeron perusteella sanottiin että on ostettu vuonna 2013 DNA:lta.